Skocz do zawartości

[do 2500 zł] cross dla kobiety


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jako, że udało mi się w końcu uzupełnić fundusz rowerowy, zwracam się do was z prośbą o poradę.

Do tej pory zasuwałam na 18 kg mieszczuchu z Nexusem 7, objuczonym zwykle sakwami. Mieszczucha nie zamierzam się pozbywac, bo jest idealny na wypady na ryneczek po pietruszkę, nie żal go zostawić pod sklepem, dobrze sprawdza się zimą i w deszczu ze względu na napęd i całkowite osłony wszystkiego ;) Poza tym jeździ przyjemnie i całkiem lekko, ale nie jest zbyt zwrotny, zaś rolkowe hamulce można raczej nazwać spowalniaczami.

Natomiast od czasu gdy wsiadłam na wypasiony crossowy rower kolegi, zamarzył mi się własny. Jeżdżę ponad 100 km tygodniowo, głównie asfaltem, ale też chciałabym, aby wycieczki po lesie i przejazdy po brukowanych ulicach były przyjemniejsze niż na twardym mieszczuchu.

Jestem wysoką, szczupłą kobietą - 178 wzrostu, 61 kg. Mam długie kończyny dolne (86 cm od kroku), za to krótszy korpus niż faceci o tym samym wzroście. W trekkingach pasują mi męskie ramy 19" (choć na mężowej 21" też daję spokojnie radę). Do crossów się nie przymierzałam jeszcze za bardzo. Wsiadłam tylko na Unibike'a Vipera, ale w nim akurat rama 19" była dobra na wysokość, ale jakaś taka niewygodna, nie jestem w stanie określić nawet co mi nie pasowało. Poza tym waga tego roweru mnie zniechęca.

Moje typy to:

Scott Sportster 40

Author Zenith

Kellys Neos

Kross Evado 4.0 (tutaj trochę mnie niepokoją hamulce tarczowe)

W grę wchodzi tylko męska rama, damki 19" na które wsiadałam szukając uprzednio roweru, mi nie pasowały.

Na osprzecie nie znam się za bardzo.

Może macie jeszcze jakieś pomysły albo możecie poradzić, który z powyższych byłby dla mnie najlepszy (przyznam, że najbardziej podoba mi się Scott)...Z góry dziękuję!

Napisano

Mam rower zbudowany na ramie Sotta Sportstera i -pomijając fakt, że rama jest ciężka (2200 gramów rozmiar L)- jeździ mi się bardzo wygodnie.

Mój wzrost to 182 cm i rozmiar L jest idealny. Jak sądzę, ze względu na różnice w proporcjach w budowie ciała, dla Ciebie odpowiednia byłaby M-ka.

Ale oczywiście przymiarka jest niezbędna.

Napisano

Jak sądzę, ze względu na różnice w proporcjach w budowie ciała, dla Ciebie odpowiednia byłaby M-ka.

Ale oczywiście przymiarka jest niezbędna.

Jak patrzę na tego Scotta to on ma niższy przekrok (tak to się nazywa? musiałam użyć google, żeby sprawdzić terminologię ;) ) niż inne crossy z mojej listy - to mi się również podoba.

Nie znoszę chodzić do sklepów rowerowych, bo w 8 na 10 przypadków traktowana jestem z góry (jakiś czas temu koleś mnie próbował przekonać, że mam za słaby rower, żeby kupowac do niego ulocka za 250 zł, przyznam, że nie rozumiem tej techniki sprzedaży, kupiłam w końcu na allegro). Ale cóż, idę jutro mierzyć.

Napisano

Przekrok ma spory jak na crossa i w moim przypadku to olbrzymia zaleta: jeżdżę sporo poza asfaltem i kiedy czasami trzeba zeskoczyć z roweru taki przekrok

jest przydatny.

Napisano

Jestem wysoką, szczupłą kobietą - 178 wzrostu, 61 kg. Mam długie kończyny dolne (86 cm od kroku), za to krótszy korpus niż faceci o tym samym wzroście. W trekkingach pasują mi męskie ramy 19" (choć na mężowej 21" też daję spokojnie radę). Do crossów się nie przymierzałam jeszcze za bardzo. Wsiadłam tylko na Unibike'a Vipera, ale w nim akurat rama 19" była dobra na wysokość, ale jakaś taka niewygodna, nie jestem w stanie określić nawet co mi nie pasowało. Poza tym waga tego roweru mnie zniechęca.

W grę wchodzi tylko męska rama, damki 19" na które wsiadałam szukając uprzednio roweru, mi nie pasowały.

 

PPrzy Twojej budowie ciała, która jest raczej normalna, jak na kobietę, decydujący jednak będzie korpus, co w ramie bezpośrednio przekłada się na poziomą odległość liczoną od główki rury sterowej do osi rury podsiodłowej (w schematach geometrii rowerów przedstawiane to jest jako Top Tube Lenght Horizontal - center headtube to center seatpost/seattube – oznaczenie C w tym przykładzie: http://www.scott-spo...r-x40-lady-l/��). U uznanych producentów, którzy stosują ramy projektowane pod Europejczyków, ramy damskie i męskie tego samego rozmiaru raczej uwzględniają typowe różnice w budowie anatomicznej statystycznych przedstawicieli obu płci. Dlatego pasują Ci mniejsze męskie ramy, co nie znaczy, że są odpowiednie (zbyt krótka rura podsiodłowa). Może jednak powinnaś przymierzyć się do ram damskich, bo według zasad i wskazówek klasycznego doboru, teoretyczna wielkości ramy (link: http://www.cube.eu/p...t-frame-size/�� ), odpowiednia dla Ciebie byłaby w przedziale 55-56 cm (w rowerach światowych sieciówek może być jednak inaczej, czego przykładem jest np. Scott Sportster – patrz strony tego producenta). Sprawdź tego Sportstera i możliwie dużo innych, aby mieć jakiś poziom odniesienia. Trzeba będzie szukać rowerów z męskimi ramami o dość krótkich górnych rurach (i tym samym wymiarach Top Tube). Ważnym czynnikiem (szczególnie przy dłuższych dystansach) będzie też pozycja na rowerze, bo różni producenci stosują w crossach ramy o geometrii bardziej lub mniej sportowej. W każdym przypadku, wymaga to jednak praktycznego sprawdzenia (najlepiej się po prostu kawałek przejechać). Dla zdecydowanego zwiększenia pola wyboru zalecane byłoby też uwzględniać używki.

Napisano

Masz takie same "parametry" (pomijając wagę) jak moja ukochana,

która dosiada crossa Author z ramą w rozmiarze 22" i świetnie się czuje w tym rozmiarze.

 

Kiedyś jeździła crossem Author z ramą 19" (którego teraz ja dosiadam) i po przesiadce na 22"

krzyknęła tylko - EUREKA!!! TO JEST TO!!! Teraz nie wyobraża sobie powrotu do mniejszego rozmiaru.

 

Ze stajni Authora model Zenith jak najbardziej godny polecenia,

lub deczko wyżej model Mission to także świetna maszynka.

Napisano

Dlatego pasują Ci mniejsze męskie ramy, co nie znaczy, że są odpowiednie (zbyt krótka rura podsiodłowa). Może jednak powinnaś przymierzyć się do ram damskich, bo według zasad i wskazówek klasycznego doboru, teoretyczna wielkości ramy (link: http://www.cube.eu/p...t-frame-size/�� ), odpowiednia dla Ciebie byłaby w przedziale 55-56 cm

 

to rzeczywiście ma sens

Dzisiaj wsiadłam na kilka rowerów i tym razem całkiem dobrze mi się siedziało na rowerze damskim, rama 19,5", choć sprzedawca przyznał, ze mógłby być nawet większy, większych jednak nie produkują:

http://www.author.pl/rowery/damskie/damskie-crossowe-asl/zenith-asl-2

Sęk w tym, że powyższy rower mi się zupełnie nie podoba wizualnie, nie tego szukam.

Drugi, który był ok to męski Author na ramie 20" (mierzyłam inny, tańszy model crossowy niż Zenith, nie pamiętam jaki) - również przyjemnie się siedziało, nie było w zasadzie większej różnicy od tego Zenitha ASL.

W poniedziałek kolejne poszukiwania.

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Przymierzyłam się do wielu rowerów damskich i męskich. I w sumie dobrze, że nie kupiłam w ciemno, bo okazało się, że tabele producentów i przeliczniki nie do końca przy moich wymiarach się sprawdzają.

Jak wspomniałam w innym temacie wybrałam w końcu męskiego Scotta Sportstera 40 w rozmiarze L. Okazał się dla mnie wygodniejszy niż Author Zenith (między tymi rowerami ostatecznie wybierałam).

Przed wiosną chce go jeszcze wyposażyć (na 100% będę potrzebowała innego siodełka) i mam na zakończenie tematu drobne pytanie, czy te błotniki będą ok:

http://allegro.pl/blotniki-sks-velo-42-urban-28-czarne-zestaw-i2951802085.html

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...