hyper2002 Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 Witam, skladam nowy rower, hamulce juz mam - nowe Shimano XT BR-M785 . Pytanie jakie tarcze 180mm wybrac do zestawu ? Czy isc w dedykowane Shimano SM RT86 czy jednak moze cos innego ? Jakies doswiadczenia , rekomendacje ? Moze cos lzejszego / tanszego ? Patrze jeszcze na AVIDA HS1 , ale nie wiem czy sa polecane ? Mocowanie Center Lock Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 26 Grudnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 Pod jakie mocowanie interesują Cię tarcze? Wyroby shimano są bardzi ok ale jest też cała masa tarcz na 6 śrub, które na pewno nie są gorsze, często też tańsze albo lżejsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hyper2002 Napisano 26 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 Pod jakie mocowanie interesują Cię tarcze? Wyroby shimano są bardzi ok ale jest też cała masa tarcz na 6 śrub, które na pewno nie są gorsze, często też tańsze albo lżejsze. Kol jeszcze nie zlozylem, jakie mocowanie lepiej wybrac ? CL czy na sruby ? Wady/Zalety ? W oko mi wpadly takie dyski: Ashima ARO-08 112g , lekkie i tanie , pytanie czy cokolwiek warte... :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 26 Grudnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 Te tarcze są spoko, mają nieco mniejsza powierzchnię niż tarcze shimano, dają ciut mniejsza siłę hamowania ale mimo wszystko bardzo dobrą, nie gną się jak niektóre modele np. avid g2 a nawet jeśli się to zdarzy to łatwo je wyprostować, na pewno to dobre i sprawdzone tarcze oraz lżejsze od center-lockowych. Mam ten wzór i nie narzekam. O wadach i zaletach CL i IS znajdziesz dużo ale tak na szybko: CL: -łatwy i szybki montaż, nie wymaga klucza dynamometrycznego -średnio 10-15g lżejsze piasty z tym mocowaniem -tarcze ice-tec - podobno fajne -droższe i cięższe tarcze pod ten system (niestety ok 30-60g cięższej na sztuce) -przeważnie ostatecznie wagowo wypada ciężej -niektóre modele tarcz shimano notorycznie łapały luzy na nitach IS: -lżejsze i tańsze tarcze -większy wybór tarcz -upierdliwy i powolny montaż, dobrze jest je dokręcać na klucz dynamometryczny albo mieć czucie w palcach, powinno się stosować preparat przeciw luzowaniu się gwintów jeśli śruby nie są fabrycznie nim powleczone -tarcze zwykle bez pająka łatwiej się krzywią oraz nie odprowadzają tak dobrze ciepła, te na alu pająku mają sie podobnie jak w wypadku shiamno ale zwykle są jeszcze droższe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 Odpuść sobie ARO, Nano i im podobne ... Miałem to i co do siły hamowanie nie miałem zastrzeżeń ale ... Jak jesteś człowiekiem u którego musi wszystko śmigać idealnie to dla spokoju ducha nie kupuj ich ... może ładne , na pewno lekkie ale ... Podczas hamowania czuć każde okienko tej tarczy ja nie wytrzymałem i wymieniłem. Teraz mam G3CS od Avida i jest tak jak mi potrzeba CL czy 6 śrub ... pod koło na CL założysz każdą tarczę niezależnie na jaki system mocowania jest wyprodukowana .. Tarcze CL na koło z CL założysz 1:1, do tarczy na 6 śrub wystarczy że dokupisz adapter ... Reasumując CL jest bardziej uniwersalny. Nigdy nie liczyłem tego wagowo ... podejrzewam ze mocowanie na 6 śrub wychodzi lżej. Osobiście mam koła na 6 śrub i pozostanę przy tym systemie Dlaczego ... bo w ekstremalnej sytuacji kiedy ekstremalnie skrzywi się tarcza to odkręcę ja torx`em czy imbusem i jadę dalej Klucza do kaset /CL przy sobie zazwyczaj człowiek nie wozi. Zwyczajnie dobieram rozwiązania tak aby móc w trasie przy rowerze zrobić jak najwięcej używając minimalnej ilości narzędzi. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 lekkie i tanie I to by było tyle z zalet, z wad szarpią i zjadają klocki. IS czy CL? Nie ma większego znaczenia. Dotąd jeździłem tylko na IS, ale wymarzone Tricony wychodzą tylko pod CL, więc musiałem zmienić upodobania. Z SM-RT76 przeszedłem na SM-RT79 i działa dokładnie tak samo. Przy tarczach 180mm myślę, że szkoda dopłacać do IceTech'a bo i tak ciężko je przegrzać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 27 Grudnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 Chyba trochę demonizujecie Aro, nano itp. Trochę tarcz miałem i te jak na lekkie tarcze są naprawdę niezłe, może i nie są idealne ale też bez przesady. Nie czuje efektu "okienek" w tarczy ani szarpania klocki żyją normalnie - używam wersji 160mm z formulami R1 na metalicznych klockach, ważę 75kg , chociaż akurat należę do grupy osób nie hamujących nadmiernie, nawet mineralne klocki shimano długo mi żyją. Co do używania adapterów, owszem przzy mocowaniu cl jest elastyczność ale to też dodatkowy koszt. W sumie mam w domu koła takie i takie, ciężko się czepiać do jednego czy drugiego systemu ale jak już się buduje koła np. 1,2kg to te gramy się liczy. Avid g3 też ma swoich przeciwników a niby jest gorszy od g2 do którego osobiście miałem sporo uwag, chyba najbezpieczniej kuić sobie tarcze shimano po sprawie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 Ja polecam tarcze shimano na pająku do hebli shimano. Nie wiem na ile to zbieg okoliczności a na ile celowe działanie konstruktorów ale taka kombinacja z różnymi hamulcami sprawdzała mi się najlepiej - starszy mode xtr uważam za bardzo udany. Nie są najlżejsze na świecie ale zupełnie bezproblemowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 Chyba trochę demonizujecie Aro, nano itp. Dla jednego taka praca do "dopuszczalne odstępstwo" dla innego rzecz nie do przyjęcia. Nie mówię że te tarcze nie hamują bo hamują i to całkiem dobrze jak na swoją powierzchnie styku z klockami. Odczucia "szarpania okienek" w tych tarczach w znacznym stopniu może być uzależniony od hamulców a konkretnie wielkości klocków z którymi te tarcze współpracują. Jak długość klocka idealnie wpasuje się w wielokrotność długość okienka tarczy to to efekt szarpania będzie zminimalizowany. Bo gdy jedna poprzeczka okienka będzie "opuszczała klocek" to kolejna będzie wchodziła w styk i powierzchnia hamująca będzie mniej więcej ciągle taka sama Ale jak co chwilę będzie się zmieniała powierzchnia hamująca bo raz pod klockiem będą 2 poprzeczki a raz 1 to szarpanie będzie odczuwalne im wolniej się jedzie tym bardziej czuć. W ekstremalnych przypadkach hałas z tylnego hamulca niesie się po całej ramie. Dla mnie było to na tyle nieprzyjemne uczucie że odpuściłem te tarcze. Mój przypadek nie jest odosobniony wiec warto o tym wspomnieć ... jeżeli nie ścigamy się na najwyższym poziomie (gdzieś na "jutubie" widziałem filmik reklamujący ze Marek Konwa ściga się na ARO) to te kilkadziesiąt gram można zrzucić z brzucha. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.