bruce95 Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 Od dłuższego czasu zastanawiałem się nad tuningiem śrubkowym (nie w celu zmniejszenia wagi, lecz poprawienia wyglądu roweru), ale że jestem skruczem to pomyślałem żeby je po prostu przemalować na czerwono, ponieważ nie usmiecha mi się wydać na to stówę, albo i więcej. Na forum jest temat o anodowaniu śrubek alu lecz o malowaniu stalowych nic nie znalazłem. Macie jakieś doświadczenia z podobnymi zabiegami? Jestem zielony w tym temacie więc liczę na pomoc i propozycje metod malowania. Oczywiście chcę żeby ten zabieg był możliwie tani. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szybkilopez Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 Śruby dobrze odtłuścić, a później lakierem samochodowym, sprzedają w takich małych buteleczkach z pędzelkiem są różne kolory więc coś dopasujesz Malowałem tak i zdaje egzamin. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 Można pomalować, ale nie ma to sensu.Lakier nie będzie się prawie wcale trzymał, praktycznie nie ma możliwości, żeby taki lakier nie uległ uszkodzeniu, w wyniku dokręcania śruby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szybkilopez Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 Jak są śruby na imbusach spokojnie można dokręcić nic się nie stanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 Jeśli komuś zależy na efekcie ozdobnym łby śrub można pomalować po wkręceniiu ich w dane miejsce. Np śrub od mocowania kierownicy - przednia płytka mostka - nie ruszam już od roku. Śruby można też pomalować z pominięciem wnętrza gniazda na klucz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
llancer Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 Najprościej wysłać do anodowania(również stalowe). Malowanie nie zdaje egzaminu,duzo roboty,paprania a w efekcie często po wkręceniu farba się zdapuje .. Koszt nie duzy a jaki efekt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
redbull1 Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 ja kiedys malowałem ,wyschło przy dokręcaniu lakier odpadł ,nie warto !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szybkilopez Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 Jak się dobrze nie odtłuści śruby to pewnie, że odpadnie albo jak za grubo się nałoży lakieru. To tak jak ze wszystkim jak się człowiek przyłoży do roboty to i będzie końcowy efekt dobry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
llancer Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 Ale nowa śrubka anodyzowana to mniej więcej 4-5zł,zakładajac ,ze masz samą śrubkekoszt anody to 50gr zapewne,przy 20 śrubkach 10zł....A puszka farby z 20,jeszcze benzynka itd. A wiadomo ,że takie anodyzowane to porządne i ładne,. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
netta1987 Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 Najprościej wysłać do anodowania(również stalowe). Malowanie nie zdaje egzaminu,duzo roboty,paprania a w efekcie często po wkręceniu farba się zdapuje .. Koszt nie duzy a jaki efekt po pierwsze stal się nie anoduje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
llancer Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 stal się nie anoduje To dziwne ,że kupowałem anodowane stalowe śrubki na allegro pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
netta1987 Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 pewnie czarne czyli oksydowane czy jakoś tak:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
llancer Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 pewnie czarne A nie bo czerwone ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
netta1987 Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 to czekaj na miłą niespodziankę :)widziałem śruby do tarcz czerwone stalowe fakt na pierwszy rzut oka anoda ale po xkm okazuje się że odpryski się robią Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bruce95 Napisano 27 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 Jak się dobrze nie odtłuści śruby to pewnie, że odpadnie albo jak za grubo się nałoży lakieru. To tak jak ze wszystkim jak się człowiek przyłoży do roboty to i będzie końcowy efekt dobry Widzę że opinie co do malowania śrub są mieszane. Przypuszczam, że wpływ może mieć także jakiego lakieru użyjemy. Możesz podać jakiej firmy lakier kupiłeś? Fajnie by było także zobaczyć jakieś zdjęcia tuningowanych śrubek. Co do odtłuszczania to rozumiem że standardowo - benzyną ekstrakcyjną? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 Srubki do korb w 3 kolorach czyli 3 zestawy, 5 rok z rzedu, zero odpryskow, zero problemow, obejmy klamek Avidow, zero problemow jak wyzej, nawet za bardzo sie nie wycieraja od rak. Kiedys mostki, podkladki pod mostki i nigdy nie bylo problemow. Bezczelnie napisze, ze nawet nie odtluszczalem specjalnie czasami, tylko porzadnie wytarlem i kilka bardzo cienkich warstw autolaku w sprayu.Co odpryskiwania lakieru - nie znam takiego problemu, a koronki w korbie mam bardzo silno dokrecane i regularnie 2-3 razy w roku sa rozkrecane do zera jak czyszcze na blysk. Co kilkanascie wyjazdow z przyzwyczajenia sprawdzam dociagniecie i nic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szybkilopez Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 Widzę że opinie co do malowania śrub są mieszane. Przypuszczam, że wpływ może mieć także jakiego lakieru użyjemy. Możesz podać jakiej firmy lakier kupiłeś? Fajnie by było także zobaczyć jakieś zdjęcia tuningowanych śrubek. Co do odtłuszczania to rozumiem że standardowo - benzyną ekstrakcyjną? Używałem tego http://zemax.pl/Zaprawka_12_ml_z_pedzelkiem_firmy_MOTIP_WYSYLKA_GRATIS-301.html a do odtłuszczania benzyna ekstrakcyjna lub kontakt ipa plus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bruce95 Napisano 27 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 Bezczelnie napisze, ze nawet nie odtluszczalem specjalnie czasami, tylko porzadnie wytarlem i kilka bardzo cienkich warstw autolaku w sprayu. Masz na myśli Motip Autolack? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 Bodajże kaapeo malował śrubki w swoim rowerze. Możesz zapytać. @llancer Nie każdą stal się anoduje, a poza tym metod barwienia metali jest wiele. Świat nie kręci się wyłącznie wokół anody. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 Masz na myśli Motip Autolack? Po czesci Motip - czarny i czerwono/buraczkowy niezmiernie pasujacy do pewnego popularnego odcienia anody. Crafts Spary z drugiej strony producent Motip - bialy. Polski DecoColor - niebieski, pod kolor ramy. Czerwony i bialy nie dodalem uzyty byl do pomalowania tarcz Avida, ktore wygladaja tak samo jak WinZipy, Alligatory , czy cokolwiek innego. Z farba nie dzieje sie nic... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bruce95 Napisano 27 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 W necie trudniej znaleźć coś o autolack'u, za to znalazłem ofertę crafts'a z której wynika że będzie to chyba kolor rubinowy. Mam na myśli odpowiednik tej czerwonej anody. Piszesz że używałeś obu i zauważyłeś jakieś różnice optyczne bądź mechaniczne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 Jak pisalem, nie widze roznic, pozostal mi jesze Motip czarny matowy i z nim mialem caly czas problemy. Ze wzgledu, ze mat niesamowicie lapal kolory, jak sie chcialo doczyscic to kolor zostawal na szmacie i widac bylo miejsce wytarte. Czesc akurat nie na rowerze, ale taka uwaga. Byc moze temu, ze to byl wlasnie mat a nie polysk, czy jedwabisty polysk, jak zwal tak zwal... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.