Skocz do zawartości

[śrubki stalowe] malowanie


Rekomendowane odpowiedzi

Od dłuższego czasu zastanawiałem się nad tuningiem śrubkowym (nie w celu zmniejszenia wagi, lecz poprawienia wyglądu roweru), ale że jestem skruczem to pomyślałem żeby je po prostu przemalować na czerwono, ponieważ nie usmiecha mi się wydać na to stówę, albo i więcej. :D

Na forum jest temat o anodowaniu śrubek alu lecz o malowaniu stalowych nic nie znalazłem. Macie jakieś doświadczenia z podobnymi zabiegami? Jestem zielony w tym temacie więc liczę na pomoc i propozycje metod malowania. Oczywiście chcę żeby ten zabieg był możliwie tani.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli komuś zależy na efekcie ozdobnym łby śrub można pomalować po wkręceniiu ich w dane miejsce. Np śrub od mocowania kierownicy - przednia płytka mostka - nie ruszam już od roku. Śruby można też pomalować z pominięciem wnętrza gniazda na klucz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się dobrze nie odtłuści śruby to pewnie, że odpadnie albo jak za grubo się nałoży lakieru. To tak jak ze wszystkim jak się człowiek przyłoży do roboty to i będzie końcowy efekt dobry :)

 

Widzę że opinie co do malowania śrub są mieszane. Przypuszczam, że wpływ może mieć także jakiego lakieru użyjemy. Możesz podać jakiej firmy lakier kupiłeś? Fajnie by było także zobaczyć jakieś zdjęcia tuningowanych śrubek.:) Co do odtłuszczania to rozumiem że standardowo - benzyną ekstrakcyjną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Srubki do korb w 3 kolorach czyli 3 zestawy, 5 rok z rzedu, zero odpryskow, zero problemow, obejmy klamek Avidow, zero problemow jak wyzej, nawet za bardzo sie nie wycieraja od rak. Kiedys mostki, podkladki pod mostki i nigdy nie bylo problemow. Bezczelnie napisze, ze nawet nie odtluszczalem specjalnie czasami, tylko porzadnie wytarlem i kilka bardzo cienkich warstw autolaku w sprayu.Co odpryskiwania lakieru - nie znam takiego problemu, a koronki w korbie mam bardzo silno dokrecane i regularnie 2-3 razy w roku sa rozkrecane do zera jak czyszcze na blysk. Co kilkanascie wyjazdow z przyzwyczajenia sprawdzam dociagniecie i nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że opinie co do malowania śrub są mieszane. Przypuszczam, że wpływ może mieć także jakiego lakieru użyjemy. Możesz podać jakiej firmy lakier kupiłeś? Fajnie by było także zobaczyć jakieś zdjęcia tuningowanych śrubek. Co do odtłuszczania to rozumiem że standardowo - benzyną ekstrakcyjną?

Używałem tego http://zemax.pl/Zaprawka_12_ml_z_pedzelkiem_firmy_MOTIP_WYSYLKA_GRATIS-301.html a do odtłuszczania benzyna ekstrakcyjna lub kontakt ipa plus :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Masz na myśli Motip Autolack?

Po czesci Motip - czarny i czerwono/buraczkowy niezmiernie pasujacy do pewnego popularnego odcienia anody.

Crafts Spary z drugiej strony producent Motip - bialy.

Polski DecoColor - niebieski, pod kolor ramy.

Czerwony i bialy nie dodalem uzyty byl do pomalowania tarcz Avida, ktore wygladaja tak samo jak WinZipy, Alligatory , czy cokolwiek innego. Z farba nie dzieje sie nic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W necie trudniej znaleźć coś o autolack'u, za to znalazłem ofertę crafts'a z której wynika że będzie to chyba kolor rubinowy. Mam na myśli odpowiednik tej czerwonej anody. Piszesz że używałeś obu i zauważyłeś jakieś różnice optyczne bądź mechaniczne?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisalem, nie widze roznic, pozostal mi jesze Motip czarny matowy i z nim mialem caly czas problemy. Ze wzgledu, ze mat niesamowicie lapal kolory, jak sie chcialo doczyscic to kolor zostawal na szmacie i widac bylo miejsce wytarte. Czesc akurat nie na rowerze, ale taka uwaga. Byc moze temu, ze to byl wlasnie mat a nie polysk, czy jedwabisty polysk, jak zwal tak zwal...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...