Eper Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 Cześć Po dość długiej przerwie wracam na forum i wróciło do mnie pytanie które korciło mnie odkąd dowiedziałem się o lansowaniu w MTB 29". Skoro 29" daje tyle korzyści w MTB to dlaczego nie wykorzystać tych korzyści na szosie, tylko twardo trzyma się przy 28"? Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 Dlatego nie korzysta się z 29tek na szosie bo już się ich używa na szosie Kola 28 cali to koła mtb 29cali, różnica jest w wielkości opony. Dysproporcje między kołem z oponą 26 a 29 cali są w praktyce na tyle duże że wyczuwalne wymiernie. Co chciałbyś zmienić w kole szosowym 28 żeby zrobić z niego koło "29cali"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eper Napisano 26 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 Czyli podsumowując, różnica jest za mała tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 29" = 28" = 622mm = 700c Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eper Napisano 26 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 No to teraz się zdziwiłem. To czemu w mtb określa się to 29" a w szosie 28"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 Skoro ten problem od dawna cię nurtuje mogłeś poczytac skąd się bieże nazewnictwo. Dodatkowy cal to różnica wysokości profilu opony szosowej 28 cali w stosunku do opony mtb. Opona szosowa ma wysokość powiedzmy 2 cm a mtb 3-4 więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcind Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 Czyli zakładając do mojej maszyny opony od 29' będę miał naciąganą 29tkę tyle że sztywniak sam zachodziłem w głowę na czym polega cwancyk . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dziobolek Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 Pod warunkiem, że opony zmieszczą się w "widłach" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcind Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 Nie czaję jeszcze czym różni się trekking od crossa i hybrydy (tą ostatnią akurat posiadam ) ale zapewniam Cię że mam sporo miejsca i wejdą ,obecnie siedzą 28x1,75 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dziobolek Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 Główne różnice to wyposażenie dodatkowe, opony no i geometria ramy/pozycja "jeźdźca". Jeśli wejdą Ci oponki, to będziesz miał "29-era" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 Problem moze istniec w stricto szosowej ramie, tam czasami brakuje miejsca na opone 27c. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcind Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 Szosowe !? W jakim przedziale zaliczamy jako szosowe ! od ?? do 32 czy 45 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 To dziwna hybryda, gdyż zazwyczaj rower tej kategorii ma mały prześwit w widelcu i ramie. Na tyle mały że często trudno jest zamontować opony trochę większe bez zawadzania o wnętrze pełnego błotnika. http://www.boasykler.no/display.aspx?menuid=2005&prodid=832 To jest hybryda, prześwit nie pozwala instalować opony większej niż 35c. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcind Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 No dla tego cały czas zachodzę w głowę na czym polegają różnice . http://www.voodoobikes.co.uk/bikes/hybridbikes/agwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eper Napisano 26 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 Czyli obręcze 28" pasują do ninera? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dziobolek Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 Pisano już wcześniej - "najnery" mają obręcze 28". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 Czyli obręcze 28" pasują do ninera? Nie pasują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 @up A czemu mają nie pasować? W rowerach szosowych średnica obręczy jest taka sama jak w crossie, trekingu i 29er. Różnica w grubości opony daje całkowitą średnicę koła w przedziale 26,3"-29,3" (opona 23mm i 61mm). Jako ciekawostka, prawdziwe 28" daje opona w okolicach 1,75", a najbardziej popularne rozmiary w rowerach, to 1,35"-1,5", więc czasami kołu bliżej do 27" (opona 700x32). Warto poczytać o różnych systemach podawania rozmiarów kół np. http://en.wikipedia....chnical_aspects Warto zwrócić uwagę na sekcję o 26". W sumie powinno się stosować system iso, to byłoby mniej nieporozumień na temat różnic i podobieństw między 26", 28" i 29". Hybryda to generalnie szosówka z normalną kierownicą, ale jak widać producenci mają różne interpretacje, więc bezpieczniej przyjąć, że to cross ze sztywnym widelcem i cienkimi szosowymi oponami. Cross to taki mtb na większych kołach i cieńszych oponach (średnio 700x35). Z racji cieńszych opon i krótszego skoku amortyzatora preferowany jest lżejszy teren. Trekking, to rower do długich wypraw z sakwami. Geometria trochę inna niż w crossie, bo pozwala na bardziej wyprostowaną sylwetkę. Niezbędny osprzęt to bagażniki na sakwy. Generalnie do jazdy z dużym bagażem, po raczej twardych drogach. To tak z grubsza opisane bez zagłębiania się w niuanse i co się da, a czego nie da na danym typie roweru, bo to prowadzi do długich dyskusji o wyższości świąt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
netta1987 Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 co ciekawe szosowa opona 23c ma bardzo podobny obwód do shwalbe 2,1x26 a co do opon mtb i ich wewnętrznej średnicy w porywaniu do szoski geax aka 2,2x29 na szosowym kole wygląda tak:) (czekam na rowerek 29 a że mam już opony to sprawdziłem (idzie nawet uszczelnić na bezdętkowy https://lh4.googleusercontent.com/-uoBDRx81jGI/UNw4Qo9NktI/AAAAAAAAA6k/VZRnHBdhq9U/s800/DSC00252.JPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 No to teraz się zdziwiłem. To czemu w mtb określa się to 29" a w szosie 28"? hłyt matetingowy żeby inaczej było zewnętrzne srednice zależne są od opony i to poroniony pomysł od tego coś nazywać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 Napisałem dla przekory, bo jak napisane było wprost to było mało wiarygodne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.