Rulez Napisano 2 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2013 Co ma Ci napisać skoro na nowym XMM nie jeździł więc nie ma porównania z Rebą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clus Napisano 2 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2013 On nie, ale może ktoś jeszcze to czyta poza nim i Tobą i ma jakieś porównanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 2 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2013 Raczej trudno będzie tu takiego znaleźć, szukaj na forach Niemiecko/Szwajcarskich PS DT również występuje w 2 wersjach - Single Shot i Dual Shot ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 2 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2013 (edytowane) szczegolnie jesli przyznajesz, ze 2 komory moglyby cie przerosnac, to manitou tower pro wg mnie bezwzglednie najlepszy Edytowane 2 Lutego 2013 przez nabial Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RufusBiker Napisano 2 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2013 (edytowane) Ja nie widzę praktycznie żadnej różnicy w Solo i Dual...tymbardziej, że ten drugi ustawia się zasadniczo w bardzo zbliżonych wartościach. Wcześniej miałem Recona teraz Rebę i gdyby nie waga to zero różnic. Co innego amor z Motion Control i bez tu różnica jest bardzo widoczna Edytowane 2 Lutego 2013 przez RufusBiker Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clus Napisano 2 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2013 Jak nie widać różnicy to po co komplikować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg00 Napisano 2 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2013 Ja miałem ten sam dylemat dual vs solo I ostatecznie zdecydowałem się na dual ( u mnie to już czwarty) Co do solo się nie wypowiadam bo informacje mam tylko z forów zagranicznych, gdzie piszą że jest ok. Dla mnie sprawa jest prosta - solo - łatwiej ustawić - ale nie da się doszlifować - niby wszystko ok ale czegoś ci tam brakuje - a niektórym może nie - dual - trudniej ustawić - ale jak już ustawisz to jest to co tygryski lubią najbardziej Nie masz pompki i ustawiasz w serwisie bierz solo - oszczędzi Ci to czasu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clus Napisano 3 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2013 Dzięki Greg00, pompkę mam i serwis robię sobie sam w domu. Nie miałem styczności z dual airem bo do tej pory jeździłem na Foxach. Jedynie kolega miał rebę 29 z dualem i za szczęśliwie to to nie wyglądało jeżeli chodzi o dobór ciśnień. Już byłem przekonany do solo ale teraz mi trochę namieszałeś Poczytam jednak jeszcze fora zagraniczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg00 Napisano 3 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2013 (edytowane) pisałem o tym w innym wątku ale przekleję cześć odpowiedzi tutaj ( org. [rower] Który cube ltd lepiej wybrać z modeli na 2013 - strona 6 - 29er - Forum Rowerowe - Największe w Polsce ) fora zagraniczne http://forums.mtbr.com/shocks-suspension/solo-air-vs-dual-air-735115.html Frage zu RS Reba: Unterschied SOLO AIR und DUAL AIR - MTB-News.de - IBC Jednak gdzie by nie czytać, podobno praca jest podobna, choć obstawiają dual ze względu na większe możliwości dopasowania mały cytat "Relationship between positive and negative piston is dependent on pressure and volume of the pistons. With solo air you lose the ability to change the pressure variable. The volume ratio between the pistons will determine what range of pressures the solo air (ie. equal pos and neg pressure) will work well over. If you need to run a pressure outside of that range (you're really light or really heavy) then the solo air spring could be a drawback and mods will need to be made to the length of the air piston rod to get a good tune Edytowane 3 Lutego 2013 przez Greg00 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clus Napisano 4 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 Koniec końców zamówiłem SIDa RCT3 2012 Dual Air Jutro powinien kurier z nim zapukać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stigzak Napisano 4 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 Witaj w klubie. Taki sam leży u mnie w garażu, czekam tylko za sterami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg00 Napisano 4 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 (edytowane) Koniec końców zamówiłem SIDa RCT3 2012 Dual Air Jutro powinien kurier z nim zapukać Gratulacje ! U mnie dokładnie taki sam czeka na nowy sezon Edytowane 4 Lutego 2013 przez Greg00 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clus Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 (edytowane) Pozwolę sobie wkleić fotkę jak to wygląda wagowo. Na wadze widelec + ośka + gwiazdka - nieprzycięta sterówka Edytowane 5 Lutego 2013 przez clus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 ...juz wiem kto wykupil mi wszystkie DA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stigzak Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 Nie chcę wywoływać burzy odnośnie ustawiania ciśnień, ale jakie są wasze wagi nabiał > grzechem było nie skorzystać z przeceny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 jak sie nie wie, czego sie chce, albo jak to 'cos' ma idealnie pracowac, to polecam metode z tego testu - http://www.team29er.pl/testy/828-test-amortyzatora-rock-shox-reba-rlt-29-15mm-qr-100mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stigzak Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 Czytałem już wcześniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clus Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 (edytowane) Ja też, wrzucam jeszcze jedną fotkę z cięcia sterówki "moim sposobem" a ten artykuł już też wcześniej znalazłem, czekam na koła, kupuję opony i będziemy testować Edytowane 5 Lutego 2013 przez clus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BbartekK Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 Co do ciśnień w dual airach, Wam też najlepiej te widelce pracowały, kiedy różnica ciśnień między komorami była znaczna? ja jeździłem mniej więcej na 120/40 w Rebie Właśnie wróciłem od clus'a i muszę przyznać, że bardzo dobry wybór ten sid Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klosiu Napisano 5 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 Też miałem różnicę w dual air, może nie aż tak wielką, rzędu 30-40 psi. Wtedy przynajmniej widelec nie siada na zjazdach i przy byle dotknięciu klamki . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 ...przypomnialo mi sie, jak przy pierwszej rebie, z ktorej bylem dumny jak paw, wpadlem na genialny pomysl - samemu dociac sterowke szliferka katowa...w 1 rece amor oparty o blat, w ciezkawa szlifiera...hyhy, no nie wyszlo mi to rowno ale slyszalem o majstrach, co docinali przy samiutkiej koronie, wiec to jest nic dziwne, ze smigaliscie na tak duzych roznicach cisnien...przynajmniej z mojej perspektywy, podobno roznice przekraczajace 20-30psi moga skutkowac problemami typu przepuszczanie/popuszczanie itp - podobno, nie bylo mi dane doswiadczyc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piterd3 Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 Ja używam obcinaka do rur ucina pięknie i równo bez żadnego wysiłku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg00 Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 Ja raz dałem do serwisu w Krakowie rower do złożenia gdzie amortyzator był nowy z niedociętą sterówką I te @#@@# przycięli mi sterówkę na rowerze, tak więc w uszczelkach kurzowych miałem masę opiłków Nigdy nie miałem szczęścia do serwisów ale ten przelał czarę goryczy I to była moja ostatnia wizyta w serwisie Od tej pory serwisem zajmuje się sam Dla ciekawych co to za serwis Bikershop na Czarnowiejskiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karmi7 Napisano 6 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 Nabiał, jako nadtester miałeś okazję smigać na widelcach RS z brainem. Warto inwestowac w taki sztuciec? Jak się zachowuje w stosunku do zwykłedo dual-air? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 6 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 (edytowane) po 1 najnowszy brain dziala bardzo godnie, robilem nawet test polegajacy na maksymalnym rozkreceniu braina, sprincie na stojaco, podczas ktorego amor nie pracowal, zakonczony prostopadlym wjechaniem na kraweznik - rak mi nie wyrwalo, amor elegancko wybral...bylem zaskoczony szybkoscia reakcji podczas jazdy w naturalnym terenie efektywnosc jest na bardzo wysokim poziomie, ale wg mnie komfort troche jednak na tym cierpi - amor nie jest tak czuly, nie sposob przeciez, aby usztywnial sie i odpuszczal 10x w ciagu sekundy i to w sposob precyzyjny czasowo, jak wersja normalna, ale takie zabawki sa dla scigantow i oni sie nawet nie zastanawiaja, tylko po prostu biora, bo brak koniecznosci naciskania czegokolwiek to duza wygoda, dodatkowo manetki z blokadami na linke sa bardzo podatne na bloto i inny syf, a znowu schylajac sie do goleni raczej nie przeprowadzimy ucieczki/sprintu z zaskoczenia ja akurat zdecydowalem sie na wariant posredni, teoretycznie najmniej awaryjny - blokada hydrauliczna, zobaczymy jak sie sprawdzi Edytowane 6 Lutego 2013 przez nabial Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi