Piszaman Napisano 24 Grudnia 2012 Napisano 24 Grudnia 2012 Witam. Po długim czasie zastanowienia zdecydowałem się w końcu na składanie kół. Padło na DT. Plan taki: Obręcze DT Swiss XR350 - 350g Piasty DT Swiss 350 / 370 - Chciałbym 350, jednak jest problem z dostępnością tych piast pod CL w Atelierze. Szprychy DT Swiss Revolution Nyple ProLock - Alu ProLock wystarczą? Może jednak mosiężne? Zaciski Bolt-On Controlech titan Koła będę użytkowane w fullu 100/100 pod bikerem 65-70kg. Prawdziwych górskich, kamienistych szlaków raczej nie zobaczy, no, może raz do roku mnie poniesie fantazja, czyli w górach będzie w miarę często, ale na mniej wymagających trasach . Wagowo wychodzi tak: Przód: Obręcz: 350g Piasta: 156g (piasta 370) Nyple: 11g Szprychy: 140g (liczone pi razy oko 32szt - długość 264) Zacisk: ~13g Razem - 670g Tył: Obręcz: 350g Piasta: 374g (piasta 370) Nyple: 11g Sprzychy: 140g (liczone pi razy oko 32szt - długość 264) Zacisk: ~17g Razem - 892g Biorąc pod uwagę to, że waga z zaciskami i że nie są jakieś ultra drogie kołą, aż tak ciężko nie jest . Pytania takie: Czy tak skonfigurowane koła nadają się do MTB? Jakieś propozycje? Czy dużo będzie zabawy, żeby to jeździło bez dętek?
miskov17 Napisano 24 Grudnia 2012 Napisano 24 Grudnia 2012 Pierwsze: Wylot z revo, wraz z tak lekką obręczą masz jak w banku częste centrowanie i co gorsza - brak sztywności. Na Twoim miejscu zamieniłbym szprychy na mocniejsze np. Sapim Dlight, Pillar 2016 lub płaskie Mac 424. Już pomijam fakt, że cena za Revo jest kosmiczna:) Drugie: Bij się o piasty 350. Są niewiele droższe a posiadają już star rachet, jeden z lepszych systemów sprzęgła. Jeden szkopuł - aluminiowy bębenek nielubiący kaset z pojedynczymi koronkami, choć i z tym można sobie poradzić. Trzecie: Czy jesteś nastawiony tylko na bikeatalier? Jeżeli nie, dość mocno rozszerza to wybór podzespołów, chociażby o takie całkiem miłe obręcze http://www.velotech.sklepna5.pl/towar/416/obrecz-wtb-frequency-i-19-team-tubeless-ready-czarna.html
derwisz Napisano 24 Grudnia 2012 Napisano 24 Grudnia 2012 Zaciski 13g? Jeśli trenujesz triathlon i chcesz mieć połączone rowerowanie z pływaniem (co prawda kół, ale zawsze), to próbuj. Swoją drogą co to za zaciski? Polecam ci DT RWS.
dawid Napisano 24 Grudnia 2012 Napisano 24 Grudnia 2012 Tak jak poprzednik pisał, daj spokój sobie z revo. Dlight, Pillar PSR TB2016 lub mac424 ważą 30-40gramów więcej na komplecie, a sztywność i wytrzymałość odczujesz znaczną przy tej samej kwocie, jak nie taniej. Czy piasty koniecznie z BA? www.dt4you.pl ma dużo lepszy asortyment z DT, ceny maja niezłe. Między 350 a 370 jest dość duży skok na korzyść 350s Co do obręczy DT XR350 jakoś szału nie robi, mam mieszane odczucia co do tej obręczy. Nie jeździłem, ale podczas zaplatania czuć ze obręcz jest miekka i plastyczna. Lepiej dopłacić do ZTR'a Alpine czy Crest jest nieco lżejszy, a sztywność jest dużo większa. Fakt ze obręcze są słabe na dobicia, mocny strzał w kamień na niskim ciśnienie i robią się problemy. Tyle ze trzeba sie o to postarać, jak będziesz jeździł na rozsądnym ciśnienie i nie jeździł techniką worka ziemniaków, to obręcze długo posłużą. Nyple alu, wytrzymają spokojnie. Zabawy z przerobieniem na bezdętki nie jest dużo
Piszaman Napisano 24 Grudnia 2012 Autor Napisano 24 Grudnia 2012 Niestety jestem ograniczony tylko do BikeAteliera . W drodzę wyjątku szprychy i nyple zakupiłbym osobno. W takim razie nie składam, póki nie zdobędę 350 pod CL. A z obręczami? Hmm... -Może Mavici 717? @derwisz. Bolt-On z tytanu . Tu masz dartmoora, z alu.
dawid Napisano 24 Grudnia 2012 Napisano 24 Grudnia 2012 Jak taki zestaw masz w jakiejś szałowej cenie lub Ci sponsorują, to bierz, ale jeśli masz wywalić 1000zł za zestaw który można lepiej złożyć to bym się zastanawiał mocno
Piszaman Napisano 24 Grudnia 2012 Autor Napisano 24 Grudnia 2012 Pewnie, że można lepiej złożyć kółka za tą kwotę, ale mam tam dość dużą zniżkę, którą chciałbym wykorzystać . Żeby złożyć takie koła przez allegro itp. musiałbym wydać duuuuuuuuuuuuuużo więcej . Chciałbym sztywne i w miarę możliwości lekkie koła do XC. Skoro odradzacie mi obręcz XR350, to muszę wybrać coś z BA. Do poskładania zostaje obręcz X717 lub DT X430. No chyba, że wracamy do punktu wyjścia i wchodzą w grę również gotowe kółka z BikeAtelieru, pomijając to, że trudno dostać koła pod 9mm w normalnej cenie. Brałem pod uwagę CrossTraile lub Deore XT. Z Mavicami nie będzie kolorowo jak coś pójdzie.
miskov17 Napisano 24 Grudnia 2012 Napisano 24 Grudnia 2012 Z shimano też nie będzie kolorowo Seryjne koła zbudowane na standardowych podzespołach, które bez większego problemu można kupić za ludzkie pieniądze. Mają (chyba?) wszystko czego potrzebujesz, ważą ciut więcej, cena też w porządku. Najbardziej zdroworozsądkowy wybór z tego sklepu:) http://www.bikeateli...dt-swiss-x-1600
Piszaman Napisano 24 Grudnia 2012 Autor Napisano 24 Grudnia 2012 Niestety amorek nie jest pod sztywną oś i nie będzie . A kupowanie zestawów 15mm>9mm mija się z celem. A z tego co widzę to x1600 są pod sztywną.
miskov17 Napisano 24 Grudnia 2012 Napisano 24 Grudnia 2012 Ja tam widzę w tabelce: Mocowanie osi (P/T) QR/ QR Zdjęciem nie sugerowałbym, najczęściej sklepy dają tylko podglądowe.
miskov17 Napisano 24 Grudnia 2012 Napisano 24 Grudnia 2012 Oj teraz to szukasz dziury w całym Idąc tym tokiem myślenia, mogłoby to też być 20mm bo i w tym standardzie są ośki na szybkozamykacz. Standaryzacja jest taka a nie inna, i QR to zacisk na 5mm i koniec. Przy sztywnych ośkach jest oznaczenie "thru bolt" lub po prostu 15mm/20mm. Dla potwierdzenia http://www.bikeateli...wiss-m1800-29er Jeszcze trzeba wspomnieć o DT RWS czyli thru bolt 10mm, które są kompatybilne ze standardowymi hakami.
Piszaman Napisano 24 Grudnia 2012 Autor Napisano 24 Grudnia 2012 No, skoro koło jest pod oś 9mm to jest ok. Dopytam się ich. Czyli rozumiem, że oprócz kół mam kupić thru-bolt 10mm? Zwykłe szybkozamykacze nie są kompatybilne z tymi piastami? Sam już się pogubiłem z tyli bolt-on, thru bolt 10mm, QR, QR15 itp.
miskov17 Napisano 24 Grudnia 2012 Napisano 24 Grudnia 2012 Nie nie... QR - 5mm, standardowe szybkozamykacze/bolt-on itp. http://www.dt4you.pl/steel-135mm-2165mm-aluminiowa-dzwignia-hwqasm00s2943s-p-1639.html?osCsid=71c33e2cd94fa6cf1a55531f3c258dbc Thru bolt 10mm - wymagają piast pod 10mm ale nie potrzebują specjalnego mocowania w ramie/amorze http://www.dt4you.pl/thru-bolt-135mm-21610mm-aluminiowa-dzwignia-hwqasm00s2945s-p-1642.html?osCsid=71c33e2cd94fa6cf1a55531f3c258dbc Thru bolt 12/15/20mm - sztywna oś, wymagająca specjalnego mocowania i niekompatybilna z w/w http://www.markscyclerepairs.com/shop/images/uploads/FKA069_large.jpg W X1600 z tego sklepu są najzwyklejsze QR więc montujesz do nich standardowe zaciski, czy też dokupujesz np. controltech'y podane przez Ciebie w 1 poście.
Piszaman Napisano 24 Grudnia 2012 Autor Napisano 24 Grudnia 2012 Łokej, dzięki. Jeszcze jednej rzeczy nie rozumiem. Skoro większość amorków jest na mocowanie 9mm, to jest to kompatybilne z osią 5mm?
Cox Napisano 24 Grudnia 2012 Napisano 24 Grudnia 2012 5 mm to średnica ośki zacisku, tej szpilki 9mm to średnica ośki w piaście, wydrążona w środku, wsuwasz do niej zacisk mówi się że piasta ma oś 9mm, lub (jednoznacznie) pod zacisk QR 5 mm
Piszaman Napisano 24 Grudnia 2012 Autor Napisano 24 Grudnia 2012 No tak, właśnie o to mi chodziło! Dzięki wielkie towaryszom. Muszę się dopytać o te kółka, jak na razie są na pierwszym miejscu . Pozdrawiam i wesołych świąt!
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.