Skocz do zawartości

[amortyzator] Zmiękczanie RST Launch 130mm


Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Chciałem się od Was dowiedzieć czy w jakiś sposób mogę zmiękczyć go bardziej, niż tylko kręcąc korkami?

Było już trochę o tym na forum: [amortyzator przód] RST Launch RA - Amortyzatory rowerowe przód/tył - Forum Rowerowe - Największe w Polsce

[amor] RST Launch RA 130 mm - Amortyzatory rowerowe przód/tył - Forum Rowerowe - Największe w Polsce

 

Czy dolanie do niego oleju cokolwiek pomoże? Spryskanie Brunoxem znacznie pomaga, więc może takie smarowanie od środka też by pomogło..

Ruszać cokolwiek ze sprężynami i elastomerem?

Czy będzie problem z zakręceniem korków?

 

Pierwszy raz zabierałbym się za rozbiórkę amortyzatora, dlatego wolę się upewnić :)

 

EDIT: Ważę 65kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby oczkowym można, ale o wiele wygodniej jest nasadowym.

 

Wygodniej dlaczego? To jest taka sama powierzchnia styku itd. W dodatku po mojemu oczkowy lepszy, bo od razu będzie widział czy mu obrabiają się żabki. ;)

 

Aby zmiękczyć amortyzator to możesz mu wyciągnąć elastomery/elastomer, zalać go olejem i to chyba wszystko. Jest też opcja z cięciem sprężyny, ale to już wyższa szkoła jazdy. W środku go przesmaruj wazeliną techniczną, smarem zwykłym jakimś stałym, a jeżeli będziesz zalewać olejem to masz przypięty odpowiedni temat i tam się wszystkiego dowiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się, z grzechotką jest wygodniej :)

 

Co mam nasmarować stałym smarem?

Ile oleju wlać?

Czy korki nie strzelą mi w pysk przy odkręcaniu i czy będzie problem z ich wkręceniem?

Boję się trochę wyciągać sprężyny i elastomer, nie chce czegoś spie.rzyć :c

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze tylko odpowiedzcie na 1 i 2 pytanie, dokańczam serwis piasty i kasety i biorę się za amortyzator : )

 

Horquilla_mtb_RST_Lauch_RA_1_1182461695.jpg

 

Jak sobie poradzic z prawym (złotym) korkiem? Najpierw odkręcić śrubkę krzyżakową i zdjąć nakrętkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Aby zmiekczyć amortyzator, możesz wyciągnąć elastomer i odciać kawałek, nastepnie wlac do jednej i drugiej goleni troche oleju. Najlepiej jakbyś uszczelnil dolne sruby bo moze po nich splywac olej. Olej moze także troche uciekac przez gorne uszczelki wiec sie nie zdziw. Uważaj z nalewaniem oleju, bo jak go za mało nalejesz to zawsze mozesz dolać, a jak za dużo i to tak zostawisz to bedzie wtedy twardy amortyzator(zawsze można troche potem z niego wylac, ale lepiej ostrożnie i powoli lac, żeby na tarcze tez Ci nie kapnął)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Stało się..

Złoty korek poszedł bezoporowo - gwiazdka, podnieść pokrętło, uważać na kulkę i sprężynkę, odkręcić kluczem korek.

Czarny.. Okazało się, że nie mam odpowiedniego rozmiaru klucza oczkowego - głupi, postanowiłem odkręcać hydrauliczną "żabką". Idealnie pasowała między ząbki, ale.. raz lżej zacisnąłem dłoń i rozwaliłem jeden ząbek całkowicie a inne poturbowałem..

Żałuję, że nie posłuchałem się kolegów i nie skoczyłem po grzechotkę do znajomego, teraz miałbym pewnie ładny korek..

 

Wyjąłem sprężynę, wyjąłem z niej plastikowy korek i kawałek twardej gumy. Gumę tą skróciłem o 5mm, wsadziłem sprężynę z z powrotem. Do obu goleni wlałem około 1/6 szklanki oleju i słychać jak się przelewa :)

 

Golenie chyba lżej chodzą. Mam nadzieję, że nie będzie dobijać na maxa (przez ścięte 5mm elastomera)..

 

Na początku sezonu zdam relację co i jak ;)

 

Da się kupić gdzieś nowy korek do Launcha? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...