lukas221 Napisano 23 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2012 Cześć, jestem szczęśliwym? posiadaczem kross-a evado 4.0:) wszystko mi się w nim podoba oprócz wagi! 14,3kg. Oto lista podzespołów: Rama Performance AluKolory BiałyRozmiar ,L,Widelec SR Suntour NEX 4610 V4 MLO (skok 63mm, blokada)Ilość biegów 27Przerzutka przód Shimano Alivio M431Przerzutka tył Shimano Deore M591Hamulec przód Shimano Disc Deore M596 (hydrauliczne, tarcza 160mm)Hamulec tył Shimano Disc Deore M596 (hydrauliczne, tarcza 160mm)Dźwignie hamulca Shimano Disc Deore M596Manetki Shimano Alivio Alivio M430, 9 biegówKorby Shimano Acera M391 48/36/26TSuport Alfred ThunŁańcuch Shimano HG53Kaseta Shimano HG50-9 11-32TPiasta przód Shimano RM66 32HPiasta tył Shimano RM66 32HOpony Impac Crosspac 700x38C / 28"x1,5" (z odblaskiem)Obręcze KROSS (Aluminiowe, Podwójna ścianka)Kierownica KROSS (Aluminiowa, prosta, 580mm, 25,4mm)Wspornik kierownicy KROSS (Aluminiowy, regulowany, 25,4mm)Wspornik siodła KROSS (Aluminiowy, 27,2mm)Stery Neco H142Siodło Selle Royal Look In Sport RoyalgelChwyty KROSSPedały Alloy VP-610Waga 14,30 - pedały (mam spd shimano 520). Czy ktoś mógłbymi doradzić od czego mógłbym przedewszystkim zacząć odchudzanie ? i czy to ma w ogóle sens. Prosiłbym o przykładowe podzespoły. Myślałem przedewszystkim o zmianie kół, i amortyzatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 23 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2012 Tanim kosztem urwiesz całkiem sporo na kierownicy, mostku i sztycy. Amorek i koła są bardzo dobrym pomysłem, ale kosztowniejszym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukas221 Napisano 23 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2012 Tanim kosztem urwiesz całkiem sporo na kierownicy, mostku i sztycy. Amorek i koła są bardzo dobrym pomysłem, ale kosztowniejszym Chciałbym uzyskać -1kg wkładająć 1200zł. czy jest to realne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 23 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2012 Wg mnie tak. Za 200zł na rurkach spadnie jakieś 250-300g. Amorek na sztywniaka - 300zł i min. 1 kg mniej. Chyba, że chcesz zostać przy amorku. To wtedy opony 150zł i nawet do 500g masz mniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukas221 Napisano 23 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2012 Wg mnie tak. Za 200zł na rurkach spadnie jakieś 250-300g. Amorek na sztywniaka - 300zł i min. 1 kg mniej. Chyba, że chcesz zostać przy amorku. To wtedy opony 150zł i nawet do 500g masz mniej. Amortyzator musi być, właśnie opony - tylko jakie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 23 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2012 Można znaleźć Continentale 690g za 70zł na centrumrowerowe.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackiwan Napisano 23 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2012 Można znaleźć Continentale 690g za 70zł Takie kloce? Ja kupiłem schwalbe supreme 1,6" za 79zł 487g sztuka. W tej cenie niech kupi coś <500g+ dętki <150g. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 23 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2012 Jeśli nie potrzebujesz ekstremalnych ustawień mostka - pozbądź się go. Nie spotkałęm jeszcze lekkiej konstrukcji tego typu, wszystkie kalloye, zoomy są bardzo ciężkie. Opony, dętki to standard przy odchudzaniu. Wymiana ramy przy budżetowym rowerze to raczej wybór nowego roweru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
supergdynia Napisano 24 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2012 Chcesz włożyć 1200 dla 1kg? Zrobisz to np na kółkach i oponach ale co z tego jak to i tak będzie mało. Do wymiany masz wszystko jeżeli chcesz odchudzać... Ja bym poszukal okazji na używany 26 ze względu na to ze dużo osób przesiada się na 29 Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 24 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2012 Dlaczego jeżdżąc na takim typie roweru ma kupić rower mtb na kołach 26cali? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukas221 Napisano 24 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2012 (edytowane) Ja nie chce mtb, to ma być rower crossowy. Zmiana ramy także nie wchodzi w gre.. 14 a 13kg to jest spora różnica, niedawno tego doświadczyłem. Ja nie chce mtb, to ma być rower crossowy. Zmiana ramy także nie wchodzi w gre.. 14 a 13kg to jest spora różnica, niedawno tego doświadczyłem. Aktualnie mam takie opony: http://allegro.pl/schwalbe-cx-comp-semi-slick-700x38c-28x1-50-ambike-i2868319602.html 550g ważą. Ja nie chce mtb, to ma być rower crossowy. Zmiana ramy także nie wchodzi w gre.. 14 a 13kg to jest spora różnica, niedawno tego doświadczyłem. Aktualnie mam takie opony: Schwalbe Cx Comp Semi Slick 700x38C 28x1.50 AMBike (2868319602) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. 550g ważą. Mam w domu jeszcze taki sprawny napęd: http://archiwumallegro.pl/shimano_deore_fcm533_443222_1010g_wyprzedaz-1066765699.html Kupiłem go 2 lata temu, największa zębatka kwalifikuje się do wymiany? czy jest sens wymieniać ją i pakować to do roweru? Edytowane 24 Grudnia 2012 przez lukas221 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tor23 Napisano 24 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2012 Z korbą jest wszystko ok. Warto by było ją założyć, zyskasz na wadze i sztywności. Jeśli masz do wydania 1200 to zacznij od kół. Najtrudniej je później zmienić a najwięcej zyskujesz, np cos w tym stylu : http://allegro.pl/kola-ztr-rotaz-sapim-promocja-1450g-29-i2869501512.html Do tego lekkie detki Schwalbe 19A i masz ok 1kg do przodu. Dalej po woli wymieniaj rurki (przede wszystkim mostek), do urwania masz około 400 g. Ja zrobiłem duży błąd, że zrobiłem odwrotnie i zawsze brakuje na koła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gugool Napisano 24 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2012 (edytowane) Zauważ, że koła które podałeś mają 29", a kolega w swoim crossie ma 28". A co do zrzucenia balastu to na kołach i rurkach sporo można zaoszczędzić. Edytowane 24 Grudnia 2012 przez gugool Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tor23 Napisano 24 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2012 (edytowane) ZTR-y Crest mają wewnętrzna szer. 21 mm więc nie widzę tu problemu. To tylko przykład, można szukac węższych. Ja nam WTB Laserdisc 29" w crossie i świetnie się spisują. Opony 1,9 fajnie się na nich układają. Głównie chodziło mi o to, żeby pokazać ile można za te pieniądze zejść na wadze kół. Edytowane 24 Grudnia 2012 przez tor23 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukas221 Napisano 25 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2012 (edytowane) Te koła są ogólnie troche drogie a do 900 nic nie znajdę? poza tym potrzebuje na piaśćie mocowanie centerlock na tarczę. Waga tych kół to 1450, chodzi o jedno czy 2:D Edytowane 25 Grudnia 2012 przez lukas221 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 25 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2012 Zauważ, że koła które podałeś mają 29", a kolega w swoim crossie ma 28". A co do zrzucenia balastu to na kołach i rurkach sporo można zaoszczędzić. Koła 28 i 29 cali są takie same. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesieque Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 jezeli chcesz na serio zejsc duzo z wagi to lepsza opcja jest zmiana systemu mocowania na śruby niz na CL. jest duzy wiekszy wybór tarcz niz na CL. Ja na kompelcie tarcz zszedlem w te wakacje 200g. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mansua Napisano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2012 (edytowane) Najwięcej urwał byś na wywaleniu tego uginacza z przodu i wsadzeniu Mosso, albo jakiegoś carbonowego widelca, jak już masz tarcze to tym bardziej będzie to bez problemowe. - koszt ok 350zł - 500zł , zysk wagowy był by niebotyczny bo jakieś 1,8 - do nawet 2 kg !!! Moim zdaniem odchudzanie tego roweru jak masz zamiar zostawić to kowadło , trąca lekko paranoją - nic to nie da bo 13 a 14 kg to dalej to będzie kloc. Przełajowe rowery ścigają się na gorszym terenie niż Ty zapewne się zapuszczasz a nikt nie myśli o ładowaniu do nich uginaczy. Ubytek komfortu można by nieco zniwelować oponami bardziej konkretnymi w rozmiarze 1,75. Można też poszukać jakiegoś lekkiego amortyzatora do cross-ów, ale nie wiem czy jest sens się w to ładować. Kaseta. Jakaś typowo szosowa, 11-23 lub coś podobnego, nawet na HG50 - urwiesz jakieś 100g, koszt poniżej 100zł. Rurki, mostek SMICA Boplight - zyskasz jakieś 300-400g - koszt ok 300zł . Korba, tą co masz to straszny kloc, wymieniając na Deore z HT II - zyskasz jakieś 250-300g , koszt ok 300zł. Wymiana kół to już spory wydatek. a w kołach trekingowych się nie orientuję, lekkimi zwijamymi oponami urwiesz ok 200g i wydasz jakieś 150zł. Zapewne wymieniając zamykacze na jakieś lekkie urwiesz ok 100g za kolejne 100zł. Mymieniając tarcze na XTR-y jakieś używane nie za dużo, dla zbicia kosztów urwiesz jakieś 150g. . Jak widzisz za ok 1200zł, możesz spokojnie urwać z tego roweru spokojnie 3kg a nie jak planowałeś 1kg i dało by to jakąć sensową podstawę to ewentualnego dalszego odchudzania i inwestowania w jakieś bardzo drogie koła (wydasz kolejne 1000-1200zł a nie urwiesz już 3kg tylko ok 0,5kg) . Różnica miedzy rowerem 9kg a 10kg , jest proporcjonalnie dużo większa i bardziej odczuwalna jak różnica między 13 a 14kg, gdzie w większej mierze jest to jedynie auto sugestią. Pytanie jeszcze ile ten rower waży faktycznie bo 14,3 kg jest wagą "katalogową". Edytowane 29 Grudnia 2012 przez mansua Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rybciasum Napisano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2012 Ja bym to widział tak : Sztyca turner 27.2 - 90zł Kierownica kcnc / boplight / smica 600mm 25,4 - 70zł Korba HT2 - od 200zł Lżejsze opony - 180zł Widelec Mosso zamiast tego uginatora - 600zł i w tej cenie masz jakieś 3kg w dół Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukas221 Napisano 29 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2012 Bardzo dziękuje za bardzo konkretne pomocne odpowiedzi. NIestety bardzo zależy mi na amortyzatorze.. jakoś nie jestem przekonany do jazdy na sztywnym, tymbardziej że w przyszłośći myślałem o zakupie szosy. Rozumiem że amortyzator to największy problem w moim wypadku?, muszę sprawdzić jaka jest faktyczna waga roweru. Jaką kasete 9 rzędową proponujecie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukas221 Napisano 13 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2013 Czy ktoś by mógł mnie uświadomić ile ważą lekkie opony, piasty, szprychy, obręcze? Chciałbym poskładać sobie sam koła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mansua Napisano 13 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2013 Poszukaj w działe KOŁA, tego co odpowiadało by Twoim możliwościom cenowym. Słowo "lekki" to bardzo względne pojęcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gandalfbialy Napisano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 Po pierwsze ten amortyzator to syf, który można kupić za 200 zł na Allegro. Ciężki, słaby i do tego za jakiś czas po prostu przestanie Ci pracować (o ile kiedykolwiek pracował). Jeżeli myślisz o odchudzaniu roweru to właśnie od tego elementu bym zaczął. Ja mam sztywny widelec (tu masz opisany mój rower) i do jazdy po szutrach czy leśnych ścieżkach spokojnie daje radę. Bardzo dużo zależy od opon w takim przypadku, dlatego mam ich dwa komplety Po drugie kaseta - jeżeli nie używasz najwyższych trybów (a kto w rowerach crossowych używa?) to możesz spokojnie zamienić ją na HG-50-9, ale w wersji 11-25T. W Twojej największe tryby mają zęby 24-28-32, więc tak naprawdę "stracisz" jedynie dwa najlżejsze przełożenia. Stracisz dodatkowo 130 gramów, bo Twoja kaseta waży 360g, a 11-25T waży 230g (wagi realne). Po trzecie opony - nie mam pojęcia ile ważą Twoje, ale zapewne dużo. Zresztą... zdejmij i zważ po prostu. Dużo zależy od tego gdzie i jak jeździsz. Jeżeli skłaniasz się ku szosie, to proponuję Schwalbe Kojak z kevlarowym drutem (mam w rozmiarze 35C i waży realnie ok. 330 gramów sztuka). Jeżeli uniwersalnie, czyli trochę asfaltu i trochę "bezdroży" to Schwalbe CX Comp (mam z tyłu 35C, a z przodu 38C). Wagowo są cięższe (min. przez to, że są na stalowej lince, no i mają więcej bieżnika niż Kojaki), bo 35C waży ok. 480 gramów, a 38C 550 gramów - ale można na nich spokojnie jeździć po lekkich bezdrożach. Na Kojakach również można, ale już nie tak spokojnie - trzeba bardziej uważać Jeżeli chodzi o ultra-lekkie dętki to może ja miałem takiego pecha, ale zawsze miałem z nimi problem. Tzn. miały większą podatność na przebicie. Jeżeli nie jeździsz w wyścigach (a po rowerze wnioskuję, że nie) i nie walczysz o każdy gram, to ja bym dętki odpuścił. Ale też je zważ czy przypadkiem nie masz jakichś grzmotów. "Normalna dętka" w tym rozmiarze powinna ważyć ok. 150 gramów, ultralekka ok. 100 g. Po czwarte - sprawdź wagę wspornika kierownicy (na pewno swoje waży), kierownicy i wspornika siodełka. Możesz natknąć się na takie niespodzianki, że będzie się opłacało powymieniać niektóre z tych elementów. Choć nie zawsze. Jeżeli nie chcesz lub nie opłaca się wymieniać wspornika od siodełka - sprawdź jakiej jest długości. Jeżeli jest dużo za długi dla Twoich potrzeb - możesz go skrócić. Oczywiście nie muszę pisać żebyś zmierzył sobie jaka długość wspornika musi zostać w ramie Sam nie wiem czy bym ruszał resztę elementów. Może siodełko jeszcze. Najwięcej jeżeli chodzi o odchudzanie zrobisz wymieniając widelec na sztywny i uwierz mi, że warto. Ja już do amortyzatorów za 200 zł (w detalu) nie wrócę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukas221 Napisano 19 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 Po pierwsze ten amortyzator to syf, który można kupić za 200 zł na Allegro. Ciężki, słaby i do tego za jakiś czas po prostu przestanie Ci pracować (o ile kiedykolwiek pracował). Jeżeli myślisz o odchudzaniu roweru to właśnie od tego elementu bym zaczął. Ja mam sztywny widelec (tu masz opisany mój rower) i do jazdy po szutrach czy leśnych ścieżkach spokojnie daje radę. Bardzo dużo zależy od opon w takim przypadku, dlatego mam ich dwa komplety Po drugie kaseta - jeżeli nie używasz najwyższych trybów (a kto w rowerach crossowych używa?) to możesz spokojnie zamienić ją na HG-50-9, ale w wersji 11-25T. W Twojej największe tryby mają zęby 24-28-32, więc tak naprawdę "stracisz" jedynie dwa najlżejsze przełożenia. Stracisz dodatkowo 130 gramów, bo Twoja kaseta waży 360g, a 11-25T waży 230g (wagi realne). Po trzecie opony - nie mam pojęcia ile ważą Twoje, ale zapewne dużo. Zresztą... zdejmij i zważ po prostu. Dużo zależy od tego gdzie i jak jeździsz. Jeżeli skłaniasz się ku szosie, to proponuję Schwalbe Kojak z kevlarowym drutem (mam w rozmiarze 35C i waży realnie ok. 330 gramów sztuka). Jeżeli uniwersalnie, czyli trochę asfaltu i trochę "bezdroży" to Schwalbe CX Comp (mam z tyłu 35C, a z przodu 38C). Wagowo są cięższe (min. przez to, że są na stalowej lince, no i mają więcej bieżnika niż Kojaki), bo 35C waży ok. 480 gramów, a 38C 550 gramów - ale można na nich spokojnie jeździć po lekkich bezdrożach. Na Kojakach również można, ale już nie tak spokojnie - trzeba bardziej uważać Jeżeli chodzi o ultra-lekkie dętki to może ja miałem takiego pecha, ale zawsze miałem z nimi problem. Tzn. miały większą podatność na przebicie. Jeżeli nie jeździsz w wyścigach (a po rowerze wnioskuję, że nie) i nie walczysz o każdy gram, to ja bym dętki odpuścił. Ale też je zważ czy przypadkiem nie masz jakichś grzmotów. "Normalna dętka" w tym rozmiarze powinna ważyć ok. 150 gramów, ultralekka ok. 100 g. Po czwarte - sprawdź wagę wspornika kierownicy (na pewno swoje waży), kierownicy i wspornika siodełka. Możesz natknąć się na takie niespodzianki, że będzie się opłacało powymieniać niektóre z tych elementów. Choć nie zawsze. Jeżeli nie chcesz lub nie opłaca się wymieniać wspornika od siodełka - sprawdź jakiej jest długości. Jeżeli jest dużo za długi dla Twoich potrzeb - możesz go skrócić. Oczywiście nie muszę pisać żebyś zmierzył sobie jaka długość wspornika musi zostać w ramie Sam nie wiem czy bym ruszał resztę elementów. Może siodełko jeszcze. Najwięcej jeżeli chodzi o odchudzanie zrobisz wymieniając widelec na sztywny i uwierz mi, że warto. Ja już do amortyzatorów za 200 zł (w detalu) nie wrócę. Niestety do sztywnego widelca nikt mnie nie przekona, ponieważ jeździłem na crossie z szytywnym widelcem i jest to dla mnie bardzo nie wygodne i męczące.. to już wolę mieć cięższy rower. A czy nie ma jakiegoś lekkiego amortyzatora? np do 800zł. Zamierzam rozebrać rower i zwarzyć wszystkie elementy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackiwan Napisano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 (edytowane) Jeżeli chcesz naprawdę lekki amortyzator to pozostanie CI jedynie wybór takich wynalazków: SUNTOUR SWING AMORTYZATOR PRZÓD V-BRAKE 2KOLORY 28 (2890145892) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Nowy Amortyzator RST Single Shock M7 czarny!!! (2903353267) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Jeżeli chcesz coś normalnego to wybierz coś z tego: NRX lub NCX Edytowane 19 Stycznia 2013 przez blackiwan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.