Skocz do zawartości

[10857g] Scott scale 80 by gixeer


gixeer

Rekomendowane odpowiedzi

 

Witam

 

Rower składany na bazie ramy scale 80 z 2011 r. Projekt rozwojowy, do wymiany zostały jeszcze hamulce, pancerze i linki, oraz oem scott.

Założenie: osiągnąć wagę poniżej 9999g

 

Brake (Front): Tektro draco - 318g + adapter - 47g

 

Brake (Rear): Tektro draco - 327g + adapter - 46g

 

Cables: No name - 73g

 

Cassette: XT CS-M750 - 262g

 

Chain: Campagnolo - 288g + spinka: connex - 3g

 

Crankset: XT FC-M770 - 769g + Suport: SM- BB70 - 96g

 

Derlr (Front): Xtr FD-M971 - 148g

 

Derlr (Rear): Sram x.0. - 194g

 

Fork: Rock Shox Reba Race + manetka pop lock +

gwiazdka - 1625g

 

Frame: :Scott scale 17,5" + hak + miski sterów - 1665g

 

Grips: Scott - 63g

 

Handlebar: Scott pilot - 249g

 

Headset: Ritchey scott bez misek - 44g

 

Pedals: PD-M540 - 352g

 

Rotors: Tektro - 261g

 

Seat: Scott racing - 294g

 

Seatpost: Scott - 303g

 

Seatpost clamp: Scott - 37g

 

Shifters: Sram x.9 - 244g

 

Skewers: Novatec - 104g

 

Spacers: No name - 19g

 

Stem: Scott - 137g

 

Tire (Front): Schwalbe Nobby Nic 2.25 EVO - 542g

 

Tire (Rear): Schwalbe Nobby Nic 2.25 EVO - 543g

 

Top Cap: Scott - 16g

 

Tubes: Geax - 273g

 

Wheel Front: - 689g

-Piasta: Novatec 711SB - 141g

-Obręcz: DT SWISS XR 3500 - 375g

-Szprychy: Pillar PSR TB2016 -156g

-Nyple: Pillar alu - 12g

-Opaska: Taśma izolacyjna - 5g

 

Wheel Rear: - 826g

-Piasta:Novatec 712Sb - 277g

-Obręcz: DT Swiss XR 3500 - 376g

-Szprychy: Pillar PSR TB2016 - 156g

-Nyple: Pillar alu -12g

-Opaska: Taśma izolacyjna - 5g

 

Razem : 10857g

 

Zdjęcia dodam niebawem, na razie jeszcze prawie wszystko w proszku.

 

Wszelkie sugestie mile widziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakkolwiek urwanie jeszcze prawie 900g, zakładając że zostają : koła , rama, amor napęd , nie nazwał bym już "bez problemowych", czekają Cie spore wydatki na biżuterię i rurki. Wybierając niewiele droższą rame (węgiel : cube, merida, univega) i inny widelec (R7 - taniej od reby, albo SID), miał byś już "do przodu" prawie 0,6kg z okładem , przy większej sztywności ramy i znacznie ułatwione -suma sumarum tańsze, dobicie do 9 przez przecinkiem.

Zadanie wykonalne , życzę powodzenia i nie stygnącego zapału :) Zawsze możesz po łatwiźnie, zmienić rurki na SMICA albo Boplight i siodełko też, ew Tokena, urwiesz jakieś 400g-450g , no i opony na jakieś papierowe kendy , albo schalbe FF i urwiesz następne 400g i za ok 500zł "projekt gotowy" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no jasne. Chodzilo mi o to, ze nie trzeb kombinowac z tuningowaniem czesci dla urwania 30 g na komplecie przerzutek;)

np. kiera far and near -130g

mostek uno -20g

sztyca carbon -100g

siodlo selle italia XP -100g

 

ja ujezdzam RoRo i jestem zadowolony. dosc.papierowe sztuki mi sie trafily wiec mam mleczko bo za czesto lapalem kapcie. Waga 1 sztuki dla 26x2.1 to 381g a druga to 383... zwykle modele "pod detke" tez mozna przerobic na tubeless ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dojscie do wyznaczonej wagi nie powinno byc problemem. Czesci oryginalne scotta sa strasznie ciezkie. na samej kierownicy i mostku mozesz zyskac 150-200g. Masz juz jakies typy na co chcesz wymieniac OEM-y?

 

moje typy to: ritchechy, syntace, smica, easton, pod uwagę biorę raczej używki w przyzwoitej wadze za rozsądna kasę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Jeżeli chcesz mieć anorektyczny rowerek (gdzieś widziałem twojego posta o rowerku w granicy 9.5kg) to dobrą opcją będzie syntace F99. Uzywane mostki możesz dostać w granicy 100-160 zł. Do tego kierownica około 200zł i masz zestaw, który może wazyć 200g!! Owszem boplight może jest i nowy ale nie wygląda już tak pięknie, a używane mostki czy kiery z najwyższej półki będa tak samo o ile nie bardziej trwał niż zachwalany boplight. Tak w ogóle to ile ważysz? Bo od tego zalezy na jaką sztycę czy siodło możesz sobie pozwolić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

zmiana hamulców i tarcz obecnie bedą 2x160 mm, wyrzucenie adaptera i mała przeróbka zacisku sztycy

 

 

Brake (Front): SLX BR-M665 - 294g

 

Brake (Rear): SLX BR-M665 - 315g + adapter - 46g

 

Rotors: Ashima Airotor 2 x160mm - 167g

 

Seatpost clamp: Scott - 19g

 

Razem : 10709g

 

Nadal jeszcze wszystko w powijakach, mało czasu, żeby wszystko zlożyć w całość, więc na fotki trzeba jeszcze poczekać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rurki zostawie chyba dopiero na wiosne, chociaz w miedzy czasie przegladam oferty . Na rurkach i siodle chcialbym zbić conajmniej 300g, więc nie zamierzam aż tak się spieszyc( wiadomo ograniczony budżet). Teraz musze poskładać to wszystko co zgromadziłem do tej pory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...