nikopol83 Napisano 22 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2012 (edytowane) Następca http://www.forumrowe...accent-shannon/ Kolejny rower z serii Flat Bar Road w mojej kolekcji do rekreacyjno-turystycznej jazdy z przyjazną miejską geometrią przynajmniej na razie przy tym widelcu. Wiem że napęd nie pasuje ale kupiony w lutym tego roku jest praktycznie nowy więc nie będę pakował dodatkowo pieniędzy tylko po to żeby napęd był *szosowy*. Nie miałem okazji żeby się przejechać , myślę że dopiero w marcu odbędzie się jazda próbna ale pierwsze wrażenie jest dziwne , nie miałem do tego czasu styczności z tym materiałem jako budulcem ramy,czuję jak pracuje tył ramy a wydawało mi się że ma być sztywniejszy od aluminium i pytanie mam do użytkowników ram karbonowych czy to jest normalne?? Fork: (Widelec) Aluminiowy Speeder Lite 902g Frame: (Rama) RDX XB -10 1133g Brake (Front): Tektro MT-50 Quartz 169g Brake (Rear): brak, w planach Shimano 105 ok. 176g Brake Levers: Avid FR-5 109g Cables: Jagwire Carbon 84g Cassette: HG-51 (28-11 ) 241g Chain: (łańcuch) Sram PC-850 293g Crankset: (Korby) Shimano SLX 597g Zębatka: Shimano XT 38T 52g śruby do tarczy: Shimano 22g suport: Shimano XT 84g Derlr (Front): (Przerzutka przednia) brak Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XT RD-M771-GS (bez gumowej osłony) 225g Grips: (Gripy) Accent 19g Handlebar: (Kierownica) PRO XC 152g Headset: (Stery) Dartmoor Chakra 67g Pedals: (Pedały) Exustar E-PC960 207g Seat: (Siodło) Kbix Line 325g Seatpost: (Sztyca) Amoeba Borla(przycięta) 237g Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) PRO 21g Shifter: (Manetka) GripShift Sram MRX 2:1 62g Skewers: (Zaciski koł) Dartmoor 62g Spacers: (Podkładki pod mostek) PRO Carbon 9g Starnut: (Gwiazdka) Pro 8g Stem: (Mostek) KCNC FLY RIDE 70mm/25.4mm 100g Tire (Front): (Opona przednia) Maxxis Detonator 700x23C 217g Tire (Rear): (Opona tylna) Maxxis Detonator 700x23C 210g Top Cap: (Top cap) Pro 4g Tubes: (Dętki) Schwalbe Light X 178g Wheel Front: (Koło przednie) Rapid Tiagra 952g Wheel Rear: (Koło tylne)) Rapid Tiagra 1161g Licznik – Mach 1 - 37g Lampeczki – Sigma Micro Lights 36g Przejściówka Presta – 5g Osłona łańcucha – płetwa rekina 13g 7891g +hamulec tylny Shimano 105 (plus linka oraz pancerz 27g) ok. 203g = 8038g W planach nowe koła,siodło oraz kompozytowy widelec więc może uda się zejść do 7500g lub niżej... Edytowane 22 Grudnia 2012 przez nikopol83 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 23 Grudnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2012 Pływanie tyłu raczej nie jest normalne, aczkolwiek tylne widły wyglądają na bardzo delikatne więc pewnie twoje odczucia są słuszne. Ogólnie dziwny rower, nie widać w nim konsekwencji, popracuj nad nim i pokaż co wyszło, plany masz dobre ale na razie trochę temat w powijakach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 23 Grudnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2012 Skoro nie miałeś jeszcze okazji się przejechać , to jak zdiagnozowałeś "pływanie" tyłu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikopol83 Napisano 23 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2012 Naciskałem na pedał w pozycji pionowej w dolnym położeniu i rama pracowała od mufy suportowej do końca widełek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 23 Grudnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2012 (edytowane) Każda rama Ci się podda w ten sposób, karbon ma dodatkowo tą właściwość że może być sztywny w jednej płaszczyźnie a w drugiej elastyczny, zależnie od ułożenia włókien. Edytowane 23 Grudnia 2012 przez Maniak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 23 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2012 Pływanie tyłu raczej nie jest normalne, aczkolwiek tylne widły wyglądają na bardzo delikatne więc pewnie twoje odczucia są słuszne. Ogólnie dziwny rower, nie widać w nim konsekwencji, popracuj nad nim i pokaż co wyszło, plany masz dobre ale na razie trochę temat w powijakach. Czemu nie ma w nim konsekwencji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikopol83 Napisano 23 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2012 Zastąpiłem oryginalne logo RDX własnym bo ich logo jest jakimś nieporozumieniem i za nic nie mogłem się do niego przekonać,więc nożyczki ,folia oraz trochę cierpliwości i wyszło tak... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 23 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2012 Ale co zrobiłeś bo ja na ramie nadal widzę logo rdx? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 23 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2012 Duzy plus za zmiane loga. Faktycznie, to oryginalne, jak to ujales, jest nieporozumieniem. Nie myslales o rowerze z barankiem? tobo zobacz do podlinkowanego tematu z 1-go postu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikopol83 Napisano 23 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2012 Ale co zrobiłeś bo ja na ramie nadal widzę logo rdx? Nazwa RDX mi nie przeszkadza ale te trzy kolory.... i kształt tego zawijasa , chodziło mi raczej o stonowanie kolorystyczne do czerni która przeważa , nie pasują również mi te pomarańczowe opony i zaciski które pozostały z poprzedniego roweru,to też pewnie ulegnie zmianie. Nie myslales o rowerze z barankiem? Raz przejechałem się na prawdziwej szosówce i nie odpowiadała mi tak bardzo pochylona pozycja oraz częste sięganie do dźwigni hamulcowych poniżej ,choć korzyści aerodynamiczne są odczuwalne zwłaszcza przy mocno wiejącym wietrze*gdyby nie problemy z plecami to kto wie??,druga sprawa to jednak koszty zmiany na np.105 -tkę klamkomanetki itp,nawet nie wiem czy to by grało z osprzętem z MTB. 1415chris Nazwa Ultimate wszystko tłumaczy .... u Ciebie pewnie same siodełko kosztuje tyle co mój cały rower z drugiej strony to jest drogowy korsarz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 23 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2012 10tki szosowe nie współgrają z 10tkami mtb. Ja mykam po szosie z prostą kierownicą i nie widzę powodu żeby to zmieniać. Co do aerodynamiczności pozycji - obserwuję zwykłych mykaczy po mieście na szosach i preferują oni górny chwyt, czyli taki jak na prostej kierownicy, tylko węziej, bo kierownica szosowa przeważnie jest co najmniej 12 cm węższa od mtb prostej. Chodzi mi po głowie właśnie rower szosowy z prostą kierownicą i z korbą na jedną zębatkę w okolicy 38/40 zębów, bo więcej nie uciągnę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikopol83 Napisano 23 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2012 Chodzi mi po głowie właśnie rower szosowy z prostą kierownicą i z korbą na jedną zębatkę w okolicy 38/40 zębów, bo więcej nie uciągnę Pierwsza myśl jak składałem pierwszy,drugi i ten trzeci rower to napęd z jedną tarczą z przodu ,chodziło mi o zredukowanie ciężaru korb, zębatka 36T z kasetą 28-11 jest bardzo szybka ale do 42km/godz a optymalna nie męcząca kadencja jest już przy 32-33km/godz więc to jest dla mnie wystarczające , zmiana na 38T daje wydawać by się mogło nie wielką zmianę ale prędkość przelotowa rośnie do około 34,7-36km/godz przy znów optymalnej kadencji a max prędkość to 54,1km/godz na prostej przy prawie zerowym wietrze.Druga sprawa że musisz dobrać odpowiednią linię łańcucha skalibrowaną od przyjętych norm w stronę 5,6,7,8 biegu*zębatki* to na nich najczęściej się jeździ . Problem spadającego łańcucha możesz rozwiązać osłoną na zębatkę np. od truvativa, akurat pasuje rozstawem do SLX`a, jeżeli spadał mi łańcuch* jeszcze wtedy jeździłem bez osłony to zawsze spadał mi na zewnątrz,nigdy do wewnątrz* ale spowodowane było to prawdopodobnie kasetą mega -range która miała spore różnice w średnicy poszczególnych zębatek i łańcuch przy zmianie dostawał ....wibracji ....nie wiem jak to nazwać.W terenie raczej bez napinacza by to nie przeszło. Gdzieś czytałem że SRAM wprowadził taki napęd XX1 bez napinacza ponieważ konstrukcja łańcucha nie pozwala mu na opuszczenie zębatki ,tutaj masz linka. http://www.velonews.pl/newsy/sprzet/2853-sram-xx1-naped-1-x-11-oficjalnie-zaprezentowany TOBO pokaż swojego przecinaka może jakaś inspiracja nastąpi która zostanie zniszczona przez cenę nie których podzespołów..... ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 23 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2012 Redukcja masy korb Chyba bardziej uda ci się zredukować ją nie przez rezygnację z dwóch mniejszych zębatek a przez pozbycie się przerzutki, kabli i manetki - oczywiście same tarcze korby też się liczą. Wrzuciłem do mojego emtebeka na 26tkach koła szosowe również na oponach szosowych tak jak w kołach 26 cali i niestety dla mnie posiadana kombinacja napędu zrobiła się za twarda, z zębatki 42 musiałbym zejść na 40 lub 38 (chyba 39 w przypadku srama). Przy 42ce "kosiłbym" łańćuch bardziej niż obecnie, używane biegi przesunęłyby się o dwa "w lewo", 12tki i 11tki w kasecie nie wykorzystałbym wcale, a największa w kasecie 28 byłaby za mała. Planuję następnym razem szosę ale z korbą 38z i zamianą kierownicy na prostą. Taki napęd kompletnie rozmija się z koncepcją napędów w szosach gdzie typowa "mniejsza" korba ma blat 50, ale ja nie widzę zastosowania takiego dla siebie. U mnie "trzymajka" do łańcucha nie jest potrzebna, łańcuch spada sporadycznie i do wewnątrz jeśli już. Kaseta jest zestopniowana dosyć ciasno więc łańcuch nie szarpie się tak mocno przy wrzucaniu "w dół" Rower jest w linku w moich postach. Korba z grupy xx1 nie podejdzie mi w kolejnym projekcie bo jest ciężka. Niestety nie można przeszczepić zębatek z niej do innych korb ze względu na niesymetryczność mocowania do ramion korby, jest specjalne dla tylko tej korby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikopol83 Napisano 23 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2012 Tobo .... ten chińczyk jest piękny , jak ktoś napisał wyżej *konsekwentnie złożony* Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 23 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2012 Tylko powoli koncept do podmian się kończy (lub już się skończył) Przy kolenjnym drastycznym programie odchudzającym musiałbym zacząć od ramy, a taka szosowa będzie sporo lżejsza od najlżejszej dostępnej mtb. Lżej będzie też na kołach szosowych czy oponach. Zamiar to 4,2-4,5 kilo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 23 Grudnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2012 Zamiar to 4,2-4,5 kilo Wariat Twoje logo lepsze od oryginalnego. Ja w tym projekcie widziałbym jeszcze jakąś deskę zamiast tej kanapy. Pamiętaj o tylnym hamulcu, wbrew pozorom przydaje się on Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 23 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2012 Dlaczego zaraz wariat, nię będę się szarpał na żadne samoróbki ani części dziwnego pochodzenia Jedyny problem logistyczny to zatwierdzenie budżetu w ramach gospodarstwa domowego. Ale mam potencjalny plan jak to zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikopol83 Napisano 23 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2012 Pamiętaj o tylnym hamulcu, wbrew pozorom przydaje się on Głupotą by było gdybym zrezygnował z hamulca na rzecz ciężaru roweru. 4,5kg czy to aby nie będzie niebezpieczne?? będzie trzeba się z tym obchodzić jak z jajkiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 23 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2012 Nie trzeba. Nie jestem ciężki, warunki eksploatacyjne (np jakość dróg tu) nie są trudne. Rama cannondale, koła extralite, komponenty ax/sram red. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikopol83 Napisano 23 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2012 (edytowane) Ja w tym projekcie widziałbym jeszcze jakąś deskę zamiast tej kanapy Od dwóch sezonów powtarzam sobie że je wymienię.Mimo że wygląda kanapowo jest bardzo nie wygodne ,mam dość tego siodełka będzie trzeba czegoś poszukać lekkiego a zarazem w miarę komfortowego do max 200pln i chyba z otworem na głazy. warunki eksploatacyjne (np jakość dróg tu) nie są trudne Byłem parę razy w krajach Skandynawii,pierwszy kontakt z obcym krajem był poprzez podłoże ,gładkie i równe , ja jak wyjadę po za miasto włącza mi się szperacz dziur. Kiedy planujesz prezentację?? Edytowane 23 Grudnia 2012 przez nikopol83 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 23 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2012 To na razie zamiar bo: po pierwsze zależy znacznie od miejsca pracy a po drugie od dostępnych środków, które są trochę... niebudżetowe Musiałbym żonie wytłumaczyć dlaczego musi zrezygnować z zakupu nowego samochodu Ja powód znam, bo obecny jest bardzo ok, ale to móje zapatrywanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 23 Grudnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2012 (edytowane) Czemu nie ma w nim konsekwencji? Choćby dlatego że aluminiowy widelec z piwotami nijak nie pasuje do carbonowej ramy szosowej, albo napęd mtb do roweru szosowego. Moim zdaniem nie pasuje tu też siodeło czy pedały, kolorystycznie na razie też brak motywu przewodniego. Nie czepiam się bo widać po prostu nastąpiła przekładka ramy z poprzedniego roweru a autor planuje sobie dograć sprzęt, na razie jeszcze sporo zabawy zostało. Obserwowałem jak twój rower tobo z "górala" przekształcił się w szosową hybrydę i nie powiem żeby takie połączenie mi się podobało, szosówka z prostą to ok, rozumiem że ktoś nie przepada za barankiem choć osobiście nie umiem bez niego żyć. Masz swoją koncepcję, ja mam swoją, wydaje mi się że nie musimy się nawzajem przekonywać w tych kwestiach. Edytowane 23 Grudnia 2012 przez Maniak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 23 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2012 Nie będę nikogo przekonywał że siosia w swojej szosowej formie jest zła Jednak nie widzę powodu żeby w rowerze o charakterze podobnym do mojego (ciuś na miasto) napęd mtb miałby się nie sprawdzić. Chyba że u mnie po zmianie ramy i widelec na aero szosowy opór powietrza spadnie tak drastycznie że zacznę łamać przepisy ograniczenia prędkości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 23 Grudnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2012 Hehe no niestety tak dobrze niema W sumie sam po mieście śmigam góralem na slikach terenowych i chętnie bym go bardziej uszosowił żeby się szybciej pomykało ale stwierdziłem że wolałbym do tego celu klasyczną stalową szosówkę niż hybrydę na ramie górala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikopol83 Napisano 23 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2012 Choćby dlatego że aluminiowy widelec z piwotami nijak nie pasuje do carbonowej ramy szosowej, albo napęd mtb do roweru szosowego. Moim zdaniem nie pasuje tu też siodeło czy pedały, kolorystycznie na razie też brak motywu przewodniego Chciałem zamówić widelec PRO ale podobno w Shimano Polska na razie nie mają,na karbonowy.pl jest mój upragniony ale jak zamówiłem to zaraz zadzwonił sprzedawca z informacją że opis produktu jest nie pełny bo rura sterowa jest tapered i ...... z 399pln podniósł na 599pln!!!!!! parę dni później...zgroza ,druga sprawa to te pedały, też wolałbym czarne ...kolorystycznie nie pasują ale nie miałem wyboru z drugiej strony już dawno pewnie wytarła by się anoda lub jakaś farba i gorzej by to wyglądało. Cieszę się że ktoś ma swoje zdanie , uwagi i wyraża je bez wazeliniarstwa . Projekt na dzień dzisiejszy jest nieskończony ,widelec oraz hamulce szosowe *uszosowią* chińczyka,następnie siodło oraz koła i opony, **więc z braku laku dobry kit ** Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.