Skocz do zawartości

[6583g] RDX X-B10 Urban Jet


nikopol83

Rekomendowane odpowiedzi

Wyraziłem jedynie wyobrażone szacunkowe koszta tego kolejnego kilograma :)

Mam wrażenie że mimo nie osiągania przez wielu średnich krajowych tak czy inaczej wiele dwukółek z tego forum jest nieadekwatnie droga do przeciętnej pensji.

Polak potrafi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...

Cześć TOBO a oto aktualna specyfikacja 

 

 
Fork: (Widelec) Carbon 315g
Starnut: (Gwiazdka) KCNC Expander 35g
Frame: (Rama) RDX XB -10 1133g
Brake (Front): Sram Apex 156g
Brake (Rear):  Sram Apex 150g
Brake Levers: Shimano Sora 171g
Cables: Jagwire Carbon 84g
Cassette: SunRace (21-12 ) 226g
Chain: (łańcuch) KMC 281g
Crankset: (Korby) Shimano SLX 597g
Zębatka: Shimano XT 38T 52g
śruby do tarczy: Shimano 22g
Suport: Shimano XT 84g
Derlr (Front): (Przerzutka przednia) brak
Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XT RD-M771-GS (bez gumowej osłony) 225g
Grips: (Gripy) Accent 19g
Handlebar: (Kierownica) PRO XC 152g
Headset: (Stery) Dartmoor Chakra 67g
Pedals: (Pedały) Exustar E-PC960 207g
Seat: (Siodło) Selle Italia XP 160g
Seatpost: (Sztyca) Amoeba Borla(przycięta + Tuned) 211g
Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Dartmoor  19g
Shifter: (Manetka) GripShift Sram MRX 2:1 62g
Skewers: (Zaciski koł) Dartmoor 62g
Spacers: (Podkładki pod mostek) PRO Carbon 9g
Stem: (Mostek) KCNC FLY RIDE 70mm/25.4mm 102g
Tire (Front): (Opona przednia) Schwalbe Ultremo 700x25C 198g
Tire (Rear): (Opona tylna) Schwalbe Ultremo 700x25C 200g
Tubes: (Dętki) Schwalbe Light XXX 139g
Wheel Front: (Koło przednie) RD Progress Custom 688,5g
Wheel Rear: (Koło tylne) RD Progress Custom     943,5g
Licznik – Sigma BC 1009 STS    47g
 
Latarka  - Emos Creed          112g
Lampka tył - Blackbourn Mars    33g
Koszyk na bidon - Trigon carbon 26g
 
 
Doszło parę dodatków :
8rps.jpg
h0ys.jpg
7wxe.jpg
 
 
 
 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Obserwowałem ten projekt od początku , jak również to jak powstawał Accent na bikestats.pl , jestem pod wrażeniem tego RDX X-B10 , widać pasję(manię) odchudzania ... przy ograniczonym budżecie powstał naprawdę kozaki projekt (jedynie brakuje mi tutaj kół na wysokim 50mm stożku ale to moja wizja) , bardzo jest podobny do Specialized Sirrus Limited ...... ;) .

w ogóle jak grzyby po deszczu pojawiają się w ofertach wielu marek takie rowery tzw. Flat Bar Road Bike 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też myślałem o stożkach ale te bez "rantu" są lżejsze niż "z" i o wiele droższe dodatkowo szytka pewnie.

DuraAce c50 ważą więcej niż mój nie aero zestaw przy 4-krotnie wyższej cene więc jedynie zostaje coś dla ludu jakieś ciężkie Cosmic`y z serii Elite a tu jest chyba tylko 30 mm stożek

Edytowane przez nikopol83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba szukać po sieci. Inżynieria ma często na wyprzedażach na allegro Reynoldsy, w dobrych cenach są do kupienia koła FFWD, naszosie.pl miało ostatnio dobre ceny na FSA, w ubiegłym roku za śmieszne pieniądze (w stosunku do ceny katalogowej oczywiście) wyprzedawał się airbike z Zippów. Ciekawą opcją, w dobrej cenie są też polskie (produkcja Chiny oczywiście ;)) Jagu - kolega ma i bardzo chwali.

Mavic w tym segmencie to żaden cud, Shimano jak sam zauważyłeś za to jest bardzo ciężkie, a ceny przekraczają granicę dobrego smaku.

Edytowane przez Tomash
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...tylko tak czy inaczej nawet "najbardziej szmatławe Reynoldsy" o tych parametrach i po przecenach nie mają ludzkiej ceny :)

Na wysokim profilu to tylko budżetowo chinolki, ale lekkie nie będą - a może dokładniej - nie będą lżejsze od tego co masz. 

 

Cudów nie ma - jeśli koła mają być do opon i mają mieć stosowny żagiel - lekkie nie będą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecne koła są wykorzystywane na co dzień tamte jako że się nie ścigam byłyby wykorzystywane jako "niedzielne" ..... może sprzedam obecny komplet i zostawię sobie jakieś fajne 'niedzielne' , czas pokaże czy trafi się jakaś okazja na aukcjach.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli uda mi się kupić lub złożyć coś fajnego to dam znać , mnie wyszło coś ok 830pln , bardzo fajne kółka które można spokojnie używać w jeździe miejskiej i na co dzień .

Myślę że jest to dobra alternatywa chociażby dla kół Mavic Aksium lub coś z Shimano np.RS-30 lub nawet Ultegra WH 6700(jeśli chodzi o wagę ;)   

Edytowane przez nikopol83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja ci powiem, że pomijając już całą moją krucjatę odnośnie założenia szosowego baranka (którego w dalszym ciągu uważam za idealną kierę do takiej lekkiej konstrukcji), to szczerze polecam półśrodek, czyli bycze rogi/rogatą kierę torową.

Przez całą zimę śmigałem codziennie po mieście złożonym specjalnie do takiej jazdy rowerem (tzw "kartoflak, czyli złożyłem po taniości z tego co miałem) i do tej pory jestem niesamowicie zadowolony. Niski chwyt z baranka jest zupełnie niepotrzebny w mieście, za to wysunięta do przodu wąska kiera jest błogosławieństwem - jest bardzo wąska, więc wszędzie się wciśniesz, przy czym daje znacznie lepszą kontrolę niż nawet nieco szersza kierownica płaska, ponadto zapewnia bardziej sportową i aerodynamiczną pozycję, a przede wszystkim bardziej naturalną do szybkiej jazdy przez miasto. A mówię to jako osoba, która posiadała karbonową kolarzówkę z prostą kierą, potem z barankiem szosowym i jednocześnie użytkowała "kartoflaka" na rogatej kierze. W sumie to jeździ mi się przyjemniej i sprawniej na ciężkim rowerze miejskim z byczymi rogami, (alu rama, stalowy wideł, ciężkie koła 28" i opony 32C i 28C z wagą ponad 11 kg), niż na karbonowej kolarce z prostą kierą, której zawsze brakowało tego "czegoś". (prawie pełny karbon, oponki 25C i waga 8,8 kg). 

Co do napędu - jeśli dalej założenie jest posiadanie roweru typowo miejskiego, to styka w zasadzie z przodu jeden blacik (42-50 T) i 11-25, no może 11-28 na tyle - pod nawet strome podjazdy da radę wtedy z rozpędu wjechać, zaś wszędzie indziej zwyczajnie nie brakuje przełożeń, bo i nieczęsto zdarza się jechać więcej niż te 35-40 km/h w miejskich warunkach.

Także ja sugerował bym te drobne zmiany w twoim bajku, a będziesz miał naprawdę idealnego urban jeta :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajne rozwiązanie , ale jak to nazwałeś  "" te drobne zmiany ""mają szereg konsekwencji z tym związanych głównie finansowych bo z dostępnością jak widzę to można coś znaleźć.

KONSEKWENCJE 

1. Wymiana kierownicy 

2. Prawdopodobnie mostek też

3. Klamki hamulcowe np. Tektro RX 4.1

4. Manetka Sram TT (czytałem gdzieś że nie ma indeksowania biegów) lub  DuraAce SLBS 79

5.Co za tym idzie wymiana kasety na 9s lub 10s

6.Co za tym idzie również łańcuch 

7.Możliwe że nawet tylna przerzutka XT która obsługuje tylko 9s

8.Ergonomia - ja dosłownie mielę manetką podczas jazdy (nie ze względu na przełożenia biegów) taki mam styl jazdy , szybka redukcja , dokręcenie i zmiana , przy tych manetkach raczej nie będzie to możliwe i sądzę że przez nie nie będzie już mi się tak chciało kręcić , jazda zrobi się spokojniejsza bardziej bym powiedział 'weekendowa'.

Najlepszym rozwiązaniem na obecną chwilę to :

 


 

plus przerzutka tylna 

 


 

jednym słowem Ekstrawagancja

Edytowane przez nikopol83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz, to ty jaką masz kasetę? Ilu biegową?

Ogólnie do miasta nie trzeba dużo biegów, ważniejsze jest odpowiednie stopniowanie (w końcu wielu uważa, że idealny rower do miasta to jednobieg - nie namawiam do popadania w taką skrajność, ale rzeczywiście w warunkach miejskich nie jest potrzebne gładkie stopniowanie)

Ogólnie to część konsekwencji moim zdaniem jest trochę wyimaginowanych.

Mostka raczej nie będziesz musiał wymieniać, bo i tak jest krótki. Ja bym na twoim miejscu napęd rozwiązał inaczej. Masz bardzo drobno stopniowaną kasetę, dlatego mielisz tą manetką dość często. Wrzuć tam troszkę cięższą kasetę 11-25 albo 11-28, będziesz mieć większy zakres przełożeń, nie będziesz tak mielił manetką. Z przodu masz z tego co pamiętam jakąś stosunkowo mały blat (mniej niż 40), więc biegów ci nie zabraknie, skoro do tej pory miałeś najmniejszą koronkę 12-tkę i ci starczało. Kasetę zmień jak już zajedziesz tą co masz.

Co do ograniczeń obsługi przerzutki - bajki, na pewno obsłuży, bo masz taką samą szerokość kasety zarówno 8, jak i 9 i 10s. Zresztą, ja już wiedziałem wiele różnych kombinacji, stare 7-biegowe przerzutki pracujące bez problemu z kasetami i manetkami 9s, sam jeżdżę na mieszanych napędach - manetka 7 biegowa do kasety 8s, kaseta w systemie shimano 9s do przerzutek i manetek campy 9s, kumpel ostatnio nawet w rowerze zimowym stosował 10-cio biegową kasetę sory, z przerzutkami sory do klamkomanetek campy 10s - i wszystko działało elegancko. W sumie to trzeba po prostu sprawdzić czy się da, bo czasem to, co sugerują producenci, czy nawet to co wypisują niektórzy na forach, to nie jest do końca prawda poparta raczej teoriami nie zaś praktyką.

W kwestii manetek masz tak naprawdę kilka opcji. Czasowe - drogie. Gripshifty - ja sam do roweru miejskiego dorwałem gripshift montowany na lemondki czasowe, bez problemu wchodzi na rogatą kierę i przyjemnie się zrzuca i wrzuca biegi. Albo klamkomanetka - tą opcję bym właśnie doradzał. Kupić prawą klamkomanetkę i do tego zwykła klamkę hamulcową szosową. Może i nie będą identyczne (zwłaszcza shimano), ale będzie to działać, a o to chodzi. Ogólnie jeśli bardziej cenisz wygląd, i niezawodność oraz łatwość zmiany biegów w nachwycie, to radził bym kupić klamkomanetkę campagnolo. Do tego tylną przerzutkę campy (choć może nie będzie to konieczne, jak wspomniałem na przykładzie połączenia campy z sorą - dlatego najlepiej kupić klamkomanetkę i samemu sprawdzić, czy przerzutka shimano będzie z tym działać, a jeśli nie, kupić tylną przerzutkę campy)

Reasumując, moja rada jest taka: kup kierownicę rogatą, najlepiej 44 cm szerokości - taka jest zazwyczaj najoptymalniejsza. Do tego prawą klamkomanetkę campy w standardzie, jaki tam chcesz (ilość biegów - a przynajmniej 9 i 10 s będą kompatybilne z kasetą shimano, więc nie będzie konieczna zamiana) i lewą klamkę hamulcową zwykłą. W razie, gdyby przerzutka shimano nie współpracowała jak należy z manetką campy, zmień tylną przerzutkę.

I to w zasadzie koniec wydatków. Jeśli problemem jest wymiana napędu na 9s czy 10s (bo masz teraz 8s), to wymień wtedy, jak zajedziesz aktualny napęd i i tak będzie konieczna zmiana.

A, w kwestii klamkomanetek i przerzutek campy na 9s - warto przeglądnąć to, co proponuje allegro z używkami. Nawet jeśli teraz nic ciekawego nie ma, to prędzej czy później będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz, to ty jaką masz kasetę? Ilu biegową?

 

 

8 Speed

 

Gripshifty - ja sam do roweru miejskiego dorwałem gripshift montowany na lemondki czasowe, bez problemu wchodzi na rogatą kierę i przyjemnie się zrzuca i wrzuca biegi

 

 

A jak to u Ciebie wygląda , masz zdjęcia może??? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10333821.jpg?1392418678

 

Ogólnie wygląda to tak, ale gripshifty są nad klamką hamulcową a nie pod nią, bo zamiast kupić kierownicę z rogami, po prostu uciąłem aluminiowego baranka którego miałem wcześniej - na tak zrobioną kierownicę nie da rady zamontować gripshifta gdzie indziej, jak na końcu. Jednak na wiosnę planuję zmienić kierę i zamontować gripshift zaraz pod klamką hamulcową, reszta pozostanie w zasadzie tak samo. W sumie ergonomia zmiany biegów z gripshiftem u góry nie jest zła (choć może dzięki temu, że mam długie dłonie i daleko sięgam nie zmieniając chwytu), ale przeszedłem z napędu 2x7 na 1x7 i po prostu wizualnie musi się to skomponować, a bez sensu jest trzymać na końcu gripshift tylko dla wyglądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Część AlBundy

Zaciekawiły mnie te koła poszukałem w internecie i znalazłem informację że były produkowane na przełomie 97/98 r. we Włoszech (naklejka Giant na piastach ;) ) przód 12 szprych tył 16 szprych wydaje się mało ale ich grubość (raczej szerokość) i to że są wykonane z karbonu dają jakąś wytrzymałość ale pomijając to możesz mieć spore problemy w poszukiwaniu szprych gdyby coś od pukać pękło. Waga nie znana ale wydają się lekkie.

Druga sprawa że ten rower ma więcej karbonu niż u mnie i to mi się nie podoba ;)

Sztyca z offsetem widocznie dla użytkownika baza była za krótka ile masz wzrostu?? ta rama ma zbliżony rozmiar (51cm) do mojego (52cm) co nie znaczy że są to małe różnice , chociażby widzę że główka sterowa jest o ok 3 cm krótsza .

Może się okazać że będzie ten rower za mały lub za duży (poczytaj sobie o doborze ramy pod siebie) inne komponenty również mogą nie pasować ...sztyca z offsetem, długość mostka ,długość ramienia korb itp. 

Cena 4500 pln (bez pedałów) jest atrakcyjna jeżeli nie ma rażących rys czy coś podobnego. Zapytaj się sprzedającego o streszczenie przebiegu eksploatacji , w jakim stanie jest napęd , klocki hamulcowe, linki i pancerze , czy był regularnie konserwowany. Zapytaj się z jakim momentem dokręcał elementy karbonowe , jeżeli nic w tym temacie ciekawego nie napisze to może to świadczyć że nie wie że karbon to dziecko specjalnej troski :)

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...