Skocz do zawartości

[6583g] RDX X-B10 Urban Jet


nikopol83

Rekomendowane odpowiedzi

Mi się rower bardzo podoba.

Siodełko tylko paskudne. Ja bym chyba skrocił kierownice o jakieś 2cm bo szeroka jak w góralu, chyba nie ma takiej potrzeby na szosie, no i hamulec na tylnie koło by się przydał, albo zdejm prawą klamkę , bo dziwnie wygląda.... jak chora :) Ja bym barana nie wsadził to takiego bike-a, ewentualnie można by się pokusić o fajne bycze rogi, manetkę i klamki time trialowe, było by bardziej agresywnie, ale tak też jest fajnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupując chinolka zastanawiałem się czy wybrać któreś wypasione chińskie malowane, np patriotyczne bialo-czerwone z jakąś fantastyczną nazwą, albo żółte albo jakiekolwiek inne. Wydaje mi się jednak że czerń i to błyszcząca najlepiej się prezentuje w tym przypadku. Co do kraciastości karbonu - moim zdaniem im drobniejsza krata tym lepiej, a najlepiej jak jej nie ma - gdy kupowałem moją ramę nie było wersji ud. Teraz taką bym kupił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower na dzień dzisiejszy jest ...powiedzmy gotów do spokojnej jazdy, ze względu na brak tylnego hamulca poszaleć się nie da , zaś cały projekt jest w połowie drogi, mam nadzieję że pod koniec stycznia zagości wideł ,klamki oraz hamulce , również przymierzam się pod koniec roku na zmianę kół i raczej zdecyduję się na własny zestaw w granicach 1000-1300 zł, myślę że w tej kwocie da radę złożyć coś co będzie w granicach 1700 g lub mniej ******z przednim kołem raczej nie będzie problemu żeby zejść poniżej 720 g , z tylnym będzie problem bo lżejsze piasty są na alu bębnach co w połączeniu z kasetą bez pająka może ją podobno zmasakrować .... raczej poszukam coś ze stalowym bębnem ale pewnie nic nie ma poniżej 300g , no nic ten temat zostawię na kolejne święta****

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W naszym dziale manii jest znajomy który zmodyfikował sobie tą niebieską meridę speeder**przy okazji pozdrawiam 4Gotten`a***który złożył bardzo ciekawe kółka oto specyfikacja

koło przód: obręcz DT RR415, szprychy Sapim Laser, nyple Sapim Polyax, piasta Novatec NT-A291 - 645 g

koło tył: obręcz DT RR415, szprychy Sapim Laser, nyple Sapim Polyax, piasta Novatec NT-F482 - 810 g

mam jednak dylemat czy pakować się w tak wylajtowane koła na nasze drogi?? czy dobrze zaplecione i wycentrowane wytrzymają tak samo długo co zwykłe , i te szprych Sapim`a Laser 2-1.5-2 trochę są przerażające jak się patrzy na te druciki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Piasty typu "paluszek" trwałością łożysk nie grzeszą, niski kołnierz piasty, sztywności koła też nie sprzyja, niektórzy w terenie do górali próbowali je stosować ale padały bardzo szybko, na szosie powinno być lepiej ale jak chcesz większej trwałości to poświęć te 50g i weź większy model z większymi łożyskami, które z same z siebie będą solidniejsze.

Poza tym reszta konfiguracji powinna spokojnie dawać radę jak zostaną dobrze zaplecione.

Edytowane przez Maniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Poczta Polska - To jest jakieś nieporozumienie żeby czekać ponad 2 tygodnie na mostek ale w końcu jest.

Wygląda przeciętnie ale waga 102 g jest satysfakcjonująca.

 

mostekkcncflyride70mm00.jpg

 

Ciężar roweru podniósł się o całe 2 gramy przez inwestycję w bezpieczeństwo czyli odblaski przycięte na wysokość nypli.

 

odblaski.jpg

 

Ciekawostką jest że firma RDX to tak naprawdę właściciel ...................loga na ramie jedynie.

Jest taka firma XDS która wypuszcza model RX700 na tej samej ramie.....

 

bcd6477138a209f7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ciekawostką jest że firma RDX to tak naprawdę właściciel ...................loga na ramie jedynie.

No proszę Cię, przecież to oczywiste. Nikt u nas nie produkuje masowo takich ram, to wszystko to chińskie ramy z europejskim brandem. Polski peritus/jagu tak samo.

Edytowane przez Maniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie.

Szukałem widelca jakiegoś w sensownej cenie i dosyć lekkiego ,wybór ograniczyłem do Polski i serwisów.

 

Pierwszy na celowniku był Pro Composite za ok 520 - 580 pln waga 520-550g

 

3401600d.jpg

 

Drugi w kolejności to Trigon RC03XM za 399pln waga ok 550 pln

 

rc03xm.jpg

 

 

Trzeci który wyglądem najbardziej mi pasował to RDX XF22 waga ok 550g **przemilczmy te LOGO**

 

rodexxf22.png

 

Problem w tym że ten RDX jak i inne widelce tej firmy Rodex od dłuższego czasu nie są już oferowane u nich, jedynie na alle może ktoś wystawi ale tak można by było czekać .....i się nie doczekać.

Dwa dni temu już miałem zamawiać Pro*Shimano* ale coś mnie tknęło i zajrzałem jeszcze na alle.

Choć nadal jeszcze w to nie wierzę ale nie dość że trafiłem na ten widelec o takim samym kształcie to dodatkowo bez loga , w oplocie 12K *tak jak rama* :icon_wink: i z karbonową rurą sterową i gdzie?? ....na Starym Mokotowie raptem 15 km od chaty. Ktoś by powiedział ....cud , chiński cud za 320pln.

 

23012013982001.jpg

 

23012013988.jpg

 

23012013984001.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nooo i bardzo dobrze trafiłeś, widelce z aluminiowymi rurami to straszna padaka i wbrew pozorom czuć to podczas jazdy. Cena adekwatna, można powiedzieć nawet że korzystna przy tym co sobie życzą polskie sklepy.

Powoli rowerek zaczyna wyglądać :) Jak założysz hamulec a śniegi ustąpią to przejedź się i zobaczysz że jest w jeździe różnica na plus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka waga z nowym widłem?

Na razie orientacyjnie wychodzi:

Obecnie 8039g

- 902g widelec alu

-169g hamulec przedni

+329g widelec nie przycięty** po ucięciu ok 315g**

+ 8g bieżnia

+ 2g podkładka carbon

+ grzybek do rury ***jeszcze się waham między Pro ok 32g a KCNC 38g

+ hamulce *miałem zamiar kupić komplet Sora ale zaoszczędziłem na widelcu ponad 200pln więc może coś klasy 105 lub coś innego?? jakieś sugestie??

+ pancerze 37g

SUMA ok 7362g plus jakieś hamulce dajmy 400g czyli 7762g

 

Jak założysz hamulec a śniegi ustąpią to przejedź się i zobaczysz że jest w jeździe różnica na plus.

 

Będę miał porównanie bo wcześniej jeździłem na ramie i widelcu aluminiowym.

Mały teścik odbył się 29 grudnia kiedy było jeszcze ciepło , miałem takie odczucie że rama absorbuje inaczej te upierdliwe wstrząsy od nierównej kostki na DDR ,teraz doszedł widelec więc cały set powinien się*zgrać* .... i tylko zostaje czekać czy tak zachwalane właściwości tego materiału sprawdzą się a jeśli tak to w jakim stopniu?? bo na wcześniejszy zestaw nie narzekałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje obawy budzi tak niska masa tego widelca... Wiem, może jedynie uprzedzenie, ale mam opory co do montowania z przodu chińskich wynalazków - kierownicy, mostka, widelca.

Widelec dużo łatwiej zniszczyć czy uszkodzić choćby niewłaściwym montażem mostka.

No ale sie przekonamy co to warte :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Tobo spokojnie, miałem chiński widelec w takiej wadze, wizualnie bardzo podobny żeby nie powiedzieć identyczny. Przy ok 60-70km/h chłopaki w peletonie się rozkraczyli, czyjaś korba/pedał zablokował mi koło w miejscu, ołamałem koło, zwichrowałem alu ramę, wygiąłem rękoma kierkę bo tak kurczowo się jej trzymałem że aż pękł mi nadgarstek ale widelec był cacy, jeździłem na nim jeszcze parę lat i bez uwag. Oczywiście zależy od producenta i tego czy dobrze trafimy czy nie ale ogólnie nie straszyłbym chłopaka :D

Edytowane przez Maniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Połasiłem się na ten widelec z powodu odpowiedniego wyglądu i to że jest w oplocie 12k ,waga nie była w tym przypadku priorytetem.

Gdyby nie ta oferta to zagościłby w 99% Pro Composite ze względu na to że ma aluminiową*pewniejszą chyba * rurę sterową jak i to że jednak widnieje na nim logo renomowanego producenta który testuje swoje produkty, tutaj to trochę gra w ciemno bo po pierwszej jeździe próbnej mogę już nigdy nie zagościć na forum lub przejadę na nim tysiące kilometrów.

Znalazłem ciekawe zdjęcia ,czym dłużej na nie patrzę to zastanawiam się czy było warto......dla tych paru gram mniej.

hasacarbon.jpg

 

brokenchineseebayframe.jpg

 

350x700pxlle6c8334cimg0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jak widzisz łamie się wszystko firmówki też, większość takich przypadków to po prostu solidne dzwony i tak te widelce są łączone na aluminiowy insert więc bez różnicy czy sterówka alu czy carbon. Dopiero te naprawdę wypasione są z 1 kawałka.

A jak już bardzo chcesz się stresować to polecam: http://www.bustedcarbon.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...