ronina Napisano 22 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2012 Mam taki kłopot: co jset powodem "zeszkliwiania"się powierzchni klocków w moich hamulcach deore br-m595.Klocki mam takie; klocki Jagwire! do SHIMANO XTR XT SLX LX Saint... (2852708148) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. ,tarcza taka ale 180mm TARCZA HAMULCOWA ALLIGATOR 203 MM ! WROCŁAW SKLEP! (2866930811) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Powierznia klocka robi sie czarna i szklista(błyszcząca).Następuje drastyczny spadek siły hamowania.Po przetarciu klocków na papierze ściernym na krótko pomaga (kilka hamowań) i problem wraca. Co jest nie tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SEERQ Napisano 22 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2012 No jak problemy z klockami to proponowałbym coś na przeczyszczenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piszaman Napisano 22 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2012 Może mocniej zeszlifować zeszkloną powierzchnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 22 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2012 Zanim pierwszy raz tak się stało (zeszklenie klocka) to nie wykonałeś szczególnie długiego, niezbyt mocnego hamowania? Być może z tego powodu struktura okładziny się zmieniła i teraz reaguje ona tak jak piszesz. Ja nie przepadam za jagwire. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 22 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2012 Kilka jakich hamowań ?? Takich typowych przy normalnej jeździe powiedzmy XC czy kilka hamowań przy jakimś mega zjeździe gdzie i tarcza też przybiera inny kolor ?? Wszystko oczywiście czyste bez wycieków ... przecierasz papierem ściernym klocki i czyścisz tarcze odtłuszczaczem ? Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ronina Napisano 22 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2012 Kilka jakich hamowań ?? Takich typowych przy normalnej jeździe powiedzmy XC czy kilka hamowań przy jakimś mega zjeździe gdzie i tarcza też przybiera inny kolor ?? Wszystko oczywiście czyste bez wycieków ... przecierasz papierem ściernym klocki i czyścisz tarcze odtłuszczaczem ? Pozdro Hamulec bez wycieków ,sprawdzałem niejednokrotnie ,wykonane kilka długich hamowań z dość stromej góry,tarcza z przebarwieniami odtłuszczana chusteczkami nawilżonymi spirytusem.Tarcza aktualne b.głośna(piszczy)Problem dotyczy tylko ham.przedniego,widelec sztywny mosso. Jakich danych jeszcze potrzeba? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 22 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2012 W takim razie na moje oko z opisu wynika że układ się zwyczajnie przegrzewa ... W jakimś stopniu sprawę poprawia klocki w pełni metaliczne ... klocki te przekazują więcej ciepła niż półmetaliki do zacisku co obniża temperaturę na styku tarczy z klockiem. Tarcz nie znam niewykluczone że są wybitnie niewydolne pod względem chłodzenia. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arek03170 Napisano 22 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2012 tylko jak miałoby pomóc przecieranie papierem ściernym i skąd bierze się wycie tarczy? Ja bym obstawiał zatłuszczone klocki. Jakiś czas temu też miałem problem z tłustymi tarczami i klockami - tarcza wyła jak syrena, a cała rama aż drżała przy najdelikatniejszym hamowaniu. Odtłuściłem i wyczyściłem wszystko na wszystkie sposoby i po dotarciu było ok. A czyściłem w ten sposób, że tarcze włożyłem do naczynia, wsypałem proszek do prania i zalałem wrzątkiem, potem jeszcze przetarłem rozpuszczalnikiem, a klocki najpierw wypaliłem palnikiem gazowym i potraktowałem proszkiem do prania i rozpuszczalnikiem. Co ważne - przetarcie szmatką z rozpuszczalnikiem pomagało tylko na chwilę, tarcza (formula ) miała brud w każdym wycięciu i mogłem ją przecierać bez końca. A klocki podczas wypalania sprawiały wrażenie jakby się gotowały. Zupełnie jakby były przesiąknięte tłuszczem. Klocki były metaliczne, bbb, tarcze i hamulce formula oro. Nie wiem jak mogły być doprowadzone do takiego staniu - kupiłem je jako używane i od razu po kupnie zaszła taka sytuacja. Podejrzewam że poprzednik umył je z zewnątrz dużą ilością jakiegoś płynu żeby się ładnie świeciły - może nie wypłukał zacisku z resztek płynu i stąd taki efekt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ronina Napisano 23 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2012 Na co wymienic te półmetaliczne JAGWIRE? Zeby to w końcu zaczęło normalnie działać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 23 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2012 Jeżeli spaliłeś półmetaliczne to tylko metaliczne. Może z Clarksa lub KoolStopy, ew Swiss Stopy, tylko one drogie. Albo też kup oryginalne Shimano. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ronina Napisano 23 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2012 No i klops .Wraz z kolegą po wyjęciu klocków z zacisku ujawniliśmy jednak przeciek spod tłoczka.Puszcza oring. Słabo to wygląda. .Ale przynajmniej poznałem przyczynę mojego problemu.Tłusty klocek,tarcza oraz awaria zacisku. NOWE PYTANIE : Czy zacisk br-m 595współpracujący z klamką BEZ serwo-wawe można zastąpić zaciskiem br-m 596 tym nowym od deore z serwo-wawe??? Jakoś nigdzie nie mogę namierzyć samego zacisku 595. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 23 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2012 Zaciski są takie same, tylko różnią się klamką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ammisiek Napisano 23 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2012 Co do klocków to polecam a2z metaliki. Bardzo dobre klocki, oraz stosunek cena/jakość. Pozdrawiam. P.S Oczywiście kup metaliki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 25 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2012 zaciski 595 i 596 są oczywiście inne. Mają inne tłoczki, inne uszczelki, a na skutek tej inności jest mniejszy odstęp klocków od tarczy w nowszym modelu. Taki zacisk w połączeniu z klamką 595 działa bardzo dobrze - skok klamki jest krótszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.