Skocz do zawartości
  • 0

Nowe koła dla wagi ciężkiej

Gość Marcin

Pytanie

Gość Marcin
Napisano

Witam.

Muszę sprawić sobie nowe koła, ale szczerze mówiąc nie znam się na tym za dużo. Budżet to około 600zł.

Koła mają być do roweru MTB, osprzęt Shimano Alivio, kaseta 8-rzędowa. Ważę 110kg, ale nie potrzebuję jakichś super wytzymałych kół, bo jeżdżę tylko po szosie.

Zastanawiałem się nad Mavic Crossmax, ale poczytałem trochę wasze forum i zrozumiałem, że mogą nie wytrzymać pode mną.

Mój drugi typ to koła składane z części:

- obręcze Mavic XM317

- piasty Shimano 105

- szprychy nie mam pojęcia jakie

- dętki Maxxis Welter Weight

- opony Maxxis Detonator 26x1,25

Powiedzcie czy moje pomysły są dobre (wiem, że pewnie nie) i podrzućcie mi swoje propozycje.

Mam jeszcze pytanie, czy każde koło będzie pasować do mojego roweru, czy np piasty różnią się szerokością itd. Ogólnie na co zwracać uwagę przy wybieraniu komponentów do kół?

Dziękuję z góry za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam.

7 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

vki ?,tarcze ?

vki :

kpl kół ALEXRIMS DM24 26'' NOVATEC maszyny V-BRAKE (2829125753) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

disc:

KOŁA NOVATEC DISC NT-D042SB 4 ŁOŻ. ALEXRIMS DP20 C (2882905663) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

To tylko przykłady.

Na pewno szukać musisz w obreczach 36 otworów w przedziale 480-500g.Piasty to raczej ciężkie ale trwałe "maszyny",Szprychy nie zadne cieniowane ale pożądne.Cn, z aukcji powinny styknąć.

To wariant jeśli czasem wjedziesz do lasu.Jeśli naprawde preferujesz szose :

http://allegro.pl/kola-novatec-disc-nt-d042sb-4-loz-alexrims-dp20-c-i2882905663.html

Napisano

ja mam mtx33 na novatec'ach maszynowych... ważę 130 i po 1 sezonie nawet nie wymagały centrowania. 32 szprychy championa.

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Napisano