Skocz do zawartości

[Linki, pancerze i przewody] Czyli ABC na ich temat.


MokryxD

Rekomendowane odpowiedzi

Piszę ten temat, aby pogłębić swoją wiedzę na temat linek, pancerzy i przewodów.

 

Wszystkie linki i przewody mają być krótkie, ale też na tyle długie aby nie ograniczały ruchów, także podczas gleby.

 

Niedługo będę składał swój rower na miasto i nie chcę znowu płacić pod 7.50 za samą wymianę każdej linki ze skrócenie. Dlatego wpadłem na pomysł, aby zrobić to samemu. Próbowałem każdymi obcęgami do cięcia, które mam w piwnicy i wszystkie zgniatają pancerz i linki po przecięciu nimi strasznie się rozplatają.

 

Widziałem specjalne narzędzie do tego, ale najtańsze kosztuje 50 zł. Póki co nie mogę, aż tak naruszyć mojego budżetu.

Macie jakieś swoje metody, aby linkę przeciąć gładko i bez strzępienia oraz pancerz bez zgniatania?

 

W temacie piszę też o przewodach hydraulicznych. Co prawda nie mam jeszcze hydraulików, ale jak kupię to nie chcę zakładać 2 tematu.

Podczas skracania coś robi się z jakąś oliwką i czymś tam jeszcze. Mógłby ktoś poradzić, jak to zrobić krok po kroku.

Co będzie do tego potrzebne? Wiem, że do hamulców Shimano będę potrzebował strzykawkę, wężyk, płyn. Coś pominąłem?

Na YT nie mogę znaleźć żadnego filmu ilustrującego odpowietrzanie hamulców Shimano z roku 2012 (cylindrowy kształt zbiorniczka).

 

Za wszelkie porady będę wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Przeciąć przewody/pancerze/linki można też szlifierką kątową.

Swoją drogą warto w obcinaczki zainwestować, ja swoimi XLC skracałem nawet alu śrubki i nic się nie stępiło, świetna sprawa.

 

Jeżeli chodzi o skracanie przewodów to o ile dobrze to zrobisz to nie będziesz musiał nic odpowietrzać.

Odkręcasz przewód od klamki (kluczem płaskim), obcinasz przewód (uwaga, bo z obciętego kawałka wypłynie płyn/olej), na uciętą końcówkę wsuwasz oliwkę (to ta baryłka taka) i w koniec przewodu wtykasz końcówkę (oprócz tego na przewodzie znajduje się jeszcze element do wkręcenia, nie wiem jak to nazwać...) i wkręcasz w klamkę, w miarę dokręcania baryłka się zaciska na końcówce uszczelniając ją, nic skomplikowanego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ja pisze safian,ja pancerze skracałem szlifierką kątową.Cienka tarcza do cięcia.Wiem że może nieprofesjonalnie,ale co się ma pod ręką.Linki ucinam ostrymi obcinaczkami,a końcówki lutuję,tak aby się nie strzępiły przy wkładaniu,i potem mam spokój.Linka się nie strzępi.Najpierw przymierzam,lutuję a potem smaruję linki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie mam pancerze skrócone przy użyciu zwykłych obcinaczek bocznych. Przy tym zawsze trochę się zgniotą, więc trzeba je od wewnątrz poprawić fragmentem drutu. I pozostaje jeszcze wyrównanie krawędzi, na szlifierce stołowej.

 

Albo po prostu kątówka.

 

Zaś jeśli chodzi o linki, najpierw przełóż przez pancerze, zamontuj, a dopiero później obcinaj i zabezpieczaj przed rozplataniem. Nawet jeśli odrobinę się rozkręcą, wystarczy palcami przywrócić je do poprzedniego stanu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry temat.

Ja linki jak i pancerze skracam nożycami do metalu tylko wcześniej zaciskam ich śrubę aż wręcz ciężko je zacisnąć (nie może być luzu między ostrzami) i tak obcinam. Linki się tną idealnie, tylko dolutować końcówkę, a pancerze czasem troszkę się zgniotą ale to cienkim gwoździem można poszerzyć i wygładzić szlifierką.

Wiadomo, że nic nie zastąpi specjalnego narzędzia, ale jak ktoś musi to zrobić raz na kilka lat to trochę bez sensu żeby leżało. Chyba, że kupić i sprzedać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Od siebie dodam bo mnie od zawsze irytowało ciecie linek że ich nie przycinam :D Ale jak już, robię to szlifierką. Wtedy jak już wiemy w którym miejscu będziemy ciąć pasuje kilka mm wcześniej zalutować linkę. Nie musi być pięknie byle sie druty trzymały. Bo przy cieciu szlifierką kilka razy zdarzyło mi sie tak ze druty z linki sie powyginały i była kupa.

 

Z pancerzami to sobie radze jak wyżej imadełko i szlifierka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej się do tego celu sprawdza mini-szlifierka z regulacją obrotów, można nią ciąć zarówno linki jak i pancerze, przewodów hamulcowych nią nie przecinałem bo łatwiej się to robi nożykiem tapicerskim. Co zaś do wciskania bolca w przewód hamulcowy to do tego najlepiej nadaje się skuwak do łańcucha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat widze temat dla mnie :D muszę u siebie założyć manetki XT i nowe pancerze i linki z zestawu Jagwire Ripcord carbon.

Od kolegi słyszałem o cięciu linki ostrym przecinakiem + młotek i coś twardego pod spód. A do pancerzy to drobny brzeszczot.

Ktoś próbował tak ciąć ?

Z tematu mnie zaciekawił sposób z kombinerkami + młotek, a pomyślałem że może użyję bocznych do cięcia hmm...

A pancerz to pierw spróbuję może brzeszczotem drobnym i sprawdzę jak będzie szło, chyba że też na odpadzie się pobawie kątówką :)

 

Wysyłane z mojego HTC Desire za pomocą Tapatalk 2

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...