nonamed Napisano 20 Grudnia 2012 Napisano 20 Grudnia 2012 Chcąc kupić nowy rower nawet nie myślałem o pełnym zawiasie... Dziś po paru dniach gadania, czytania mam taki mętlik w głowie że nie wiem na co się decydować i czy zasadne będzie dołożenie 1000 zł do roweru z FS . Rozważam dwa roweru: HT Cube Reaction (10,8kg) i full-a AMS 110 Race (12,1). Nigdy wcześniej nie miałem styczności z pełnym zawiasem. Jestem z W-wy i szukam sprzętu do dosyć szerokich zastosowań, żeby nie powiedzieć 'uniwersalnych', choć jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego... Nie mniej jednak , rower docelowy oprócz naszych dziurawych dróg asfaltowych będzie pokonywał najczęściej szlaki rowerowe po puszczy Kampinoskiej i szeroko pojętych lasach W-wy i okolic + 2-3 razy w roku wypad na południe... Jestem z nizin więc automatycznie do tej pory zakładałem że będzie to HT... Jednak kumpel który 2 lata temu nabył używanego GF na pełnym zawiasie twierdzi że już do HT by nie wrócił ... I to niejedna opinia z którą się spotkałem czy tu na forum czy w wolnym obiegu w internecie.. Może coś w tym jednak jest. I tak z Reactiona na którego już byłem zdecydowany po pierwszym przymiarkach, zacząłem rozważać w/w AMS-a . Sam gabarytowo mierzę 180cm i waże TYLKO 70 kg . Pytanie czy takiego Fulla wykorzystam (z damperem Fox Performance Float RP23) ? Czy nie jestem za lekki na taki rowerek ? Sam rower który rozważam (AMS 110 Race) waży 12.1g bez pedałów (wg. producenta ) ... A HT którego rozważam około 10,8... Sercem jestem ciągle za HT bo wydaje mi się że jest bardziej 'zwrotny' dynamiczny a ja chyba preferuję bardziej agresywny styl i podniesienie tyłka na większych dziurach nie jest problemem. Nie twierdze przy tym że zjazdy na rowerze FS nie są agresywne, wręcz odwrotnie - pozwalają na więcej niż HT... Tylko że człowiek nie ma pod nose stromych stoków i możliwości zjazdów, a szare wyboiste ulice (choć chodniki równe) i powybijane leśne ściezki.... Sama Reba 100 z przodu nie wystarczy ? Niby ten Fox ma 3-stopniową regulację ? Ale z tego co mi wiadomo, nawet na największym tłumieniu i tak jakąś tam prace wykonuje, choć MOŻE przy mojej wadze, jak bym go nabił do max-a stał by się pełniejszym HT ? Druga rzecz to jestem ciekaw czy taka rożnica w wadze pomiędzy (~1.3kg) jest wyczuwalna (przez amatora)? Podczas leśnych przejażdżek czy na trasach asfaltowych? Założę swoje SPD będzie jeszcze większa o te 400g. Dzięki za Wasze sugestie.
tobo Napisano 20 Grudnia 2012 Napisano 20 Grudnia 2012 Moim zdaniem różnica 1,3 kg nie będzie wyczuwalna jeśli będzie wynikać z wagi ram a pozostałe komponenty będą te same. Będzie wyczuwalna zależnie od stylu jazdy. Niektórzy lubią "sztywną dupę" i tego oczekują nawet mając fulla. To czy wyjazd w góry trzy razy w roku ma znaczenie dla zakupu fs zależy od tego jakie szlaki będziesz wtedy preferował. Mogą być podjazdowo zjazdowe ale stosunkowo proste technicznie - wtedy full jest zbędny (są tacy co nawet w górach nie lubią wyzwań). Jeśli wyjazd w góry ma być jazdą na ostro to sztywniak jest wtedy kiepskim wyborem. Przemyśl też sztywniaka na kołach 29 cali z grubymi oponkami - to remedium na wertepy, w pewnym stopniu. Więcej pisać moim zdanem nie ma sensu, temat był przerobiony w podobnym stylu wiele wiele razy. Cube jest czterozawiasem, fox platformowcem - przy mocnym "ciśnięciu" tak czy inaczej więcej lub mniej się poddaje (chyba że producent trzeci stopień pp wybrał jako sztywny zawias). W takim przypadku full nie będzie tak "ostry" jak sztywniak. Twoja masa użytkowa nie ma nic do wykorzystania pracy zawieszenia. Ustawialne pod właściciela, ciśnieniem sprężyny.
sivydym Napisano 20 Grudnia 2012 Napisano 20 Grudnia 2012 Ja np wróciłem z fulla do ht własnie przez niewykorzystywanie tylnego zawieszenia. Jeśli miałem działające to i tak ugięcie było niewielkie przez cisnienie. Sag na góra 10% a i tak miałem wrażenie że cała moc idzie w bujanie a nie jazdę. 1,5 kg na wprost na krótkim odcinku nie odczujesz ale na mecie maratonu byłbys minute, może półtorej szybciej z racji tylko mniejszej wagi. Na podjazdach - na Agrykoli już odczujesz ale na reszcie mazowieckich piaskowych wydmach te 1,5 kg można sobie darować. Tak jak Tobo wspomniał - pomyśl o 29erze, bo to właśnie idealny rower na Mazowsze. Już nie ht 26 ale jeszcze nie fs 100 mm.
marcin_ostrów Napisano 21 Grudnia 2012 Napisano 21 Grudnia 2012 sivydym , autor słowem nie wspominał o maratonach czy ściganiu . Ja bym brał FS 100 mm , po prostu jak nie masz parcia na ściganie się, te 1,5 kg Cie nie zbawi , a jest wygodniej i przyjemniej. Dużo wygodniej i przyjemniej M
Sol Napisano 21 Grudnia 2012 Napisano 21 Grudnia 2012 @nonamed - uważam, że powinieneś objechać to i to i sprawdzić na czym lepiej się czujesz. Wybór roweru przez analizę potencjalnych zastosowań jest ważny, o ile te zastosowania są na tyle różne, by wykluczały ten sam lub podobny sprzęt. Jasne, że jeżeli chcemy jeździć po szosie nie kupujemy roweru do DH i vice versa. Zastosowania o których piszesz, czyli jak rozumiem jazda na co dzień, niezbyt ciężki teren i okazjonalne wypady w góry, są aktualne i dla sztywniaka i dla AMS. Ten ostatni to też rower do XC/maratonu - czyli do tego samego co Reaction - tyle że z pełnym zawieszeniem. Ma swoje zalety, np. lepszą trakcję na podjazdach, wyższy komfort. Ma też wady, np. wyższą masę i więcej bajerów do serwisowania. Ale to są tak naprawdę detale, bo przy rowerach o podobnych parametrach i przeznaczeniu decyduje głównie to jak się na nich czujesz. Od siebie dodam, że HT jest bardziej wymagający, co per saldo się opłaca, bo jeżeli chce się nim sprawnie jeździć w terenie, trzeba popracować nad techniką. Z drugiej strony nie każdy chce się trząść i modlić na zjazdach, tylko po prostu czerpać radość z jazdy, do czego full jakby bardziej pasuje. Słowem - objedź i zobacz. BTW, w Wwie i okolicach są miejscówki, gdzie jazda na HT może zestresować, więc AMS się na pewno nie zmarnuje
nonamed Napisano 22 Grudnia 2012 Autor Napisano 22 Grudnia 2012 Dzięki Panowie za odpowiedź. Większość skłania się ku FS i chyba taki wybór padnie . Jedna rzecz mi nie gra, w spec. wynika że jest tam amor : Widelec: Rock Shox Reba RL skok 110mm, Motion Control, blokada PopLoc Ale z tego co wiem to Reba jest robiona ze skokiem 80 , 100 , 120mm ... To co to za widelec ? :/
tobo Napisano 22 Grudnia 2012 Napisano 22 Grudnia 2012 Widelec zrobiony przez rs do tego roweru, ramy, skoku zawieszenia.
nonamed Napisano 22 Grudnia 2012 Autor Napisano 22 Grudnia 2012 Pytanie czy to może mieć jakieś znaczenie...
ishi Napisano 22 Grudnia 2012 Napisano 22 Grudnia 2012 bierz fulla, ta też już nie wrócę do HT... jak zainwestujesz w dobry damper to jedym przełacznikiem usztywnisz rower. full z dobrym zawieszeniem to uniwersalna maszynka
tobo Napisano 22 Grudnia 2012 Napisano 22 Grudnia 2012 Pytanie czy to może mieć jakieś znaczenie... Z punktu widzenia uzytkowania - zadne. Przy potencjalnej odsprzedazy uslyszysz ewentualnie takie pytanie jak sam zadales.
Peterp079 Napisano 22 Grudnia 2012 Napisano 22 Grudnia 2012 Pytanie czy to może mieć jakieś znaczenie... Znaczenie ma to takie że jest to można powiedzieć amortyzator specjalnie zrobiony pod tą ramę. Co nie zmienia faktu że bezproblemowo można go w razie konieczności zastąpić innym i też wszystko będzie w jak najlepszym porządku.
nonamed Napisano 22 Grudnia 2012 Autor Napisano 22 Grudnia 2012 A jak wygląda zmiana ewentualnie tego dampera : Fox Performance Float RP23 BSD 165x38mm length ? Jakiś inny dampera (w pełni blokowalny) będzie tam pasował ? Pytanie czysto teoretyczne, bo podejrzewam że przy swojej wadze jak tego Fox-a nabije do maksymalnych wartości, to może być niemalże sztywny
Sol Napisano 22 Grudnia 2012 Napisano 22 Grudnia 2012 To nie nabijaj. O to chodzi w powietrznych, że nabija się pod wagę jeźdźca. Btw ustawienia fabryczne mają się z reguły nijak do tego co w realu, więc nie zdziw się jeżeli znajdziesz właściwy punkt dopiero po jakimś czasie.
arek_wro Napisano 22 Grudnia 2012 Napisano 22 Grudnia 2012 A jak wygląda zmiana ewentualnie tego dampera : Fox Performance Float RP23 BSD 165x38mm length ? Jakiś inny dampera (w pełni blokowalny) będzie tam pasował ? RP23 to przyzwoity damper i nie ma sensu go zmieniać. Przy włączonej platformie co prawda nie jest w pełni zablokowany, ale jeżeli się nie ścigasz, to nie powinno ci to przeszkadzać.
bobiik Napisano 22 Grudnia 2012 Napisano 22 Grudnia 2012 Mam dokładnie takie same osiągi wagowo wzrostowe jak Ty(-: Jeszcze do nedawna tzn 3 sezony temu jezdziłem tylko na HT. Póżniej ze względu na wygodę przesiadłem się na fulla lecz o skoku 120mm. Do pewnego momentu jazda na nim sprawiała mi przyjemnośc dopóki nie zacząłem podchodzić poważniej do jazdy czytaj ściganie(-:' Skok i kostrukcja zawieszenia mnie nieco ograniczały. Przesiadłem się na madzie 96 i to był strzał w dziesiątke,co prawda duża dają też koła w systemie bezdetkowym. Piszę tu przedewszystkim o Ht . Jako ciekawostke podam fakt iż podczas maratonu po paru kilometrach i tak już do mety, zapomniałem wyłączyć blokady tylu. Przy odpowiednim ciśnieniu w kołach nie odczułem nawet braku amortyzacji(-:
nonamed Napisano 22 Grudnia 2012 Autor Napisano 22 Grudnia 2012 Mam dokładnie takie same osiągi wagowo wzrostowe jak Ty(-: Jeszcze do nedawna tzn 3 sezony temu jezdziłem tylko na HT. Póżniej ze względu na wygodę przesiadłem się na fulla lecz o skoku 120mm. Do pewnego momentu jazda na nim sprawiała mi przyjemnośc dopóki nie zacząłem podchodzić poważniej do jazdy czytaj ściganie(-:' Skok i kostrukcja zawieszenia mnie nieco ograniczały. Przesiadłem się na madzie 96 i to był strzał w dziesiątke,co prawda duża dają też koła w systemie bezdetkowym. Piszę tu przedewszystkim o Ht . Jako ciekawostke podam fakt iż podczas maratonu po paru kilometrach i tak już do mety, zapomniałem wyłączyć blokady tylu. Przy odpowiednim ciśnieniu w kołach nie odczułem nawet braku amortyzacji(-: A jak wagowo wypada ta Twoja Merida ? O Tym Cube AMS 110 jakoś mało informacji generalnie znalazłem, praktycznie jedna recenzja na bikeradar która zresztą chyba nie powala 2.5/5... LINK . Nie mogę też zbytnio poradzić sobie z interpretacją tego fragmetu odnośnie właśnie zawieszenia: let down by its constipated rear end and a front that’s too high and too long If you’re the kind of rider who frets about suspension ‘bob’ you’ll love the firm, connected feel delivered by the AMS 110’s rear end. We’d prefer a slightly less constipated shock and the option of dialling in a bit more ProPedal platform damping. Może ktoś powie jak rozumie ten opis Jak dla mnie wniosek jest taki że tył jest dość sztywny .
bobiik Napisano 22 Grudnia 2012 Napisano 22 Grudnia 2012 Waga to okolice 12kg ale wiem że można lepiej(-: Kolega Safian chyba dobił do wagi poniżej 11kg
radekzat Napisano 23 Grudnia 2012 Napisano 23 Grudnia 2012 ... Może ktoś powie jak rozumie ten opis Jak dla mnie wniosek jest taki że tył jest dość sztywny . Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 na to wygląda:) ewidentnie recenzent spodziewał się większego komfortu
Mod Team durnykot Napisano 23 Grudnia 2012 Mod Team Napisano 23 Grudnia 2012 Co nie dziwi czytając poniższe zdanie Cube have specced Fox’s RP23 shock in the highest available compression damping tune and this, inevitably, compromises small bump sensitivity.
Fenthin Napisano 23 Grudnia 2012 Napisano 23 Grudnia 2012 To rower do szeroko pojętego XC, czemu się tu dziwić? Chcesz miękko, musisz wziąć coś o mniej zawodniczym zacięciu. I zapewne odrobinę większym skoku.
Sol Napisano 23 Grudnia 2012 Napisano 23 Grudnia 2012 Otóż to. Z resztą recencje Bikeradar lepiej po prostu czytać niż patrzeć na gwiazdki. Z tego co napisali wynika, że rower jest niewrażliwy na małe przeszkody, co jest typowe dla maszyn sportowych. To wcale nie znaczy, że rower jest zły, znaczy tylko tyle że jest sportowy. Podobnie z resztą było z recenzją Tomaca Automatic. Pół tekstu mówili, że sprzęt jest sportowy i że pokazuje pazury dopiero przy szybkiej jeździe, po czym dali dwie gwiazdki bo uznali, że to nie każdemu musi się podobać. Absurd. Punktem wyjścia jest objazd i tego trza się trzymać.
Rulez Napisano 23 Grudnia 2012 Napisano 23 Grudnia 2012 W takim rowerze ma po prostu "nie kopać w tyłek" i tak jest ...
nonamed Napisano 23 Grudnia 2012 Autor Napisano 23 Grudnia 2012 W końcu dopisek 'Race' choć gorszy osprzętowo model AMS 110 Pro , z tego co porównuje zdjęcia ma taką samą geometrię ramy , tylko przód jakby przedni widelec - bardziej do przodu (Fox a nie Reba). Ciekawi mnie to czy to może mieć znaczenie przy wybieraniu przodem nierówności...
Rulez Napisano 23 Grudnia 2012 Napisano 23 Grudnia 2012 Znaczenie tylko w sensie różnej pracy amora ..., jedyna różnica może być w prowadzeniu roweru, z Foxem był by bardziej "stabilny"
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.