Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Jakie szprychy polecacie do kół złożonych na piastach novatec 711/712, obręczach ZTR Crest.

 

Do wyboru są:

MAC 424

Sapim Race

Sapim Laser

Pillar PSR TB2016

 

Które z nich zapewnią największą sztywność koła?

Edytowane przez olek123
Napisano

Sapim Laser i Race są tak obok mac424 i Pillarów, ze stajni Sapima powinieneś brać dlight pod uwagę, bo laser i race nie pasują do takiego zestawu ;)

Mac424/dlight/Pillar to bardzo podobne jakościowo szprychy, miałem narzekania od jednego klienta na mac424 ze są wiotkie w stosunku do dlight/pillar, ale za bardzo obiektywnym badań nie było.

Napisano (edytowane)

bocznie okragle, przy przyspieszaniu/napedzaniu mac, ale roznice sa dosc subtelne...najlepiej bedzie wziac wyraznie tansze pillary i dolozyc do tylnej piasty

Edytowane przez nabial
Napisano

Sapim Laser łatwo ukręcić albo skręcić przy zaplataniu.

Ja mam 90 kg i koła 29tki ZTR/D-light/Novatec 712/811 15QR i jeszcze się nie zdarzyło by się rozcentrowały. Jeżeli ważysz więcej niż 65 kg to Cresty raczej sobie daruj. Weź Arch EX.

Napisano

mam złe doświadczenia z crestem 29. wcześniej miałem te same kółka zaplecione właśnie na crestach. jeśli chodzi o sztywność promieniową było ok. niestety gorzej z wytrzymałością boczną. po najechaniu na kamień tak, że tylne koło bokiem się z niego ześlizgnęło, co przecież się często zdarza, koło trzeba było centrować. kilka razy podobnie. potem dociągnąłem bardziej szprychy, problem jakby ustąpił, ale po 4 mcach przy wymianie taśmy na obręczy, zauważyłem, że przy gwintach nypli na obręczy zaczynają się robić "pajączki" - takie spękania. obręcze wylądowały w śmietniku.

po prostu byłem zbyt ciężki dla tych obręczy. po zmianie na arch ex problem ustąpił całkowicie. to są jednak trzy komory. nie wiem ile crest wytrzyma, strzeliłem 65kg, ale może i więcej. mam na myśli, że to nie jest obręcz dla cięższych riderów.

co do piasty 712.....co miało się niby rozwalić? jak nie zalejesz bębenka wodą z karchera i regularnie (np. raz na 1000km) wymieniasz smar na zapadkach i bieżni to nie ma się co zepsuć. znam natomiast przypadek, że smaru nie wymieniano, naszło syfu, zablokował się jeden pazur w pozycji złożony i bębenek zazębiał tylko na dwóch. skończyło się pęknięciem bębenka. na pewno nie jest to piasta dla miłośników węża z wodą lub karchera. okolice piasty i kastety czyszczę normalnym pędzlem do malowania mazanym w wodzie, żeby nie lać tak wody pod ciśnieniem.

w budżecie do 300zł za piastę trudno znaleźć lepszą. oczywiście można dozbierać na 350tki z ratchetem, za ok. 550zł.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...