logistic Napisano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 Witam. Dojeżdżam rowerem codziennie do pracy. Jest to mój pierwszy sezon zimowy. Posiadam rower Kelly's Salamander (aluminiowa rama). Ma już kilka lat, nie jest nowy. Ostatnio po "kontrolach" technicznych zauważyłem niepokojące oznaki rdzy. Rdza zaczyna się pojawiać na stalowych częściach np. klamka szybkozamykacza (już oczyściłem i zabezpieczyłem). Zaniepokoiło mnie gdy zauważyłem plamki rdzy i rdzawe zacieki na przednim amortyzatorze. Co to zrobić? Nasmarować czymś? Innym problemem jest rdzewiejący łańcuch. Nie dopuszczam do tego, żeby piszczał, często smaruję, ale szczególnie po deszczowych, śnieżnych dniach po wyschnięciu ma rude plamy. Najbardziej martwi mnie amortyzator.... Czy drobne plamki rdzy mogą spowodować jakieś większe uszkodzenia (np. osłabienie konstrukcji amortyzatora)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 Małe szanse, aby rdza miała szansę naruszyć konstrukcję. Ewentualnie przyspieszyć zużycie. Polecam jednak Brunoxa do pielęgnacji amortyzatorów - wystarczy. Detalami takimi jak zaciski bym się nie przejmował. Nowe są tak drogie, że nie starczy Ci na dobry preparat przeciwko rdzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kraszak Napisano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 Zależy gdzie ta rdza na amorze ? Jeżeli na goleniach górnych to wtedy rdza przypomina papier ścierny który niszczy np. uszczelki kurzowe. Natomiast jeżeli rdza jest na dolnych to minie długi okres czasu kiedy zacznie wpływać to drastycznie na wytrzymałość konstrukcji. Trzeba pamiętać że rdza lubi się robić wewnątrz warstwy stali i powierzchniowa likwidacja rdzy nie załatwi sprawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 Takie dywagacje mają sens, jeżeli planuje się eksploatować rower w stanie nie zmienionym przez najbliższych kilkadziesiąt lat... Dla wnuków rower retro jak znalazł... Nie przesadzajmy... Prędzej amor siądzie w wyniku normalnej eksploatacji niż w wyniku rdzy. Zakładamy oczywiście poprawnie wykonaną powłokę lakierniczą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2012 Na łańcuch 2 metody: -smarować obficie -ze dwa razy dziennie zrobić kilka obrotów korbą, żeby się nie zastało Półśrodek to łańcuch niklowany lub z inaczej pokryty. Mam jakiegoś connexa i z wierzchu rdzewienie mocno ograniczone, ale zesztywnieć i tak potrafi. Jakiś stary shimanowski robił się cały rudy. Niklowanego accenta nie katowałem codzienną jazdę, więc nie powiem jak sobie radzi w takich warunkach. W którym miejscu goleni ta rdza się pojawia? Jeżeli powyżej maksymalnego ugięcia (tzn. ta część która już się nie chowa w dolnych), to bym nie panikował, bo nijak to na pracę nie wpłynie. Czyli wystarczy oczyścić i zakonserwować, żeby nie żarło goleni. Niestety ale zima jest dosyć destruktywna dla napędu i klocków hamulcowych. Duża wilgoć, sól, piasek przyspieszają zużycie i korozję. Błotniki pełne, chlapacze, osłony łańcucha pomagają, ale nie usuną problemu, bo zawsze gdzieś bokiem czy dołem idzie woda. Trzeba kombinować z dodatkowymi osłonami, żeby maksymalnie ograniczyć możliwość ochlapania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2012 Na łańcuch nic nie działa lepiej niż regularne jeżdżenie i smarowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
venom2000 Napisano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2012 A ja na łańcuch daję obecnie zielony Finish Line Cross Country i elegancko wszystko śmiga wg danych producenta trzyma do -30C Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dziobolek Napisano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2012 ... Innym problemem jest rdzewiejący łańcuch. Nie dopuszczam do tego, żeby piszczał, często smaruję, ale szczególnie po deszczowych, śnieżnych dniach po wyschnięciu ma rude plamy.. Shimano HG70 7/8 Speed Chain | Buy Online | ChainReactionCycles.com "Corrosion-resistant grey finish on inner and outer plates" Od kilku miesięcy w rowerze mojej kobiełki i jak na razie nie ma śladów "rudej" czego niestety nie można powiedzieć o moim HG-50, jeśli rower jest nieużywany chwilę dłużej. A ostatnio ja jeżdżę sporo więcej niż moja ukochana. Rowery przechowywane pod gołym niebem, i mamy tu częste opady deszczu, więc... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukas85 Napisano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2012 Destrukcyjnie działa sól, którą sypią na drogi. Najgorsze w zimie jest błoto pośniegowe i mokre ulice, bo jeszcze jak asfalt jest suchy to takiej tragedii nie ma, śnieg też nie powoduje jakichś zauważalnych zniszczeń. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 20 Grudnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2012 jest jeszcze domowy patent od sąsiada pana Stefana Trochę oleum na szmatkę i posmarowac potencjalnie narażone miejsca na rdzę i to działa oczywiście warstwa ma byc symboliczna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2012 Są takie patenty. Np konserwacja podwozia zużytym olejem silnikowym. To generalnie działa, ale to tylko półśrodek. Trzeba często odświeżać taką powłokę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kraszak Napisano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2012 jest jeszcze domowy patent od sąsiada pana Stefana Trochę oleum na szmatkę i posmarowac potencjalnie narażone miejsca na rdzę i to działa oczywiście warstwa ma byc symboliczna. Już widzę te tony piachu i brudu które będą się kleić do "oleum" Faktycznie pomaga ale gdzie się człowiek nie dotknie tam syf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2012 Faktycznie pomaga ale gdzie się człowiek nie dotknie tam syf Tutaj chodzi, aby natłuścić i dobrze wytrzeć. Część wtedy jest troszkę śliska, ale nie rdzewieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kraszak Napisano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2012 Tutaj chodzi, aby natłuścić i dobrze wytrzeć. Część wtedy jest troszkę śliska, ale nie rdzewieje. Pomimo tego że dobrze wytrzesz i tak element posmarowany będzie bardziej podatny na zakurzenie i zapylenie ponieważ olej jest lepki. Może tak się bawiono 10 lat temu w erze rowerów Cr-Mo czy hi-ten czy obecnie w makoresztach ale teraz w świecie "amelinium" i pokrywania materiałów powłokami ochronnymi to jest rzadko spotykane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 20 Grudnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2012 Kraszak - herezję siejesz i to przed świętami jakąś chwilę temu wróciłem z wieczornej przejażdżki po napój złocisty (długi wieczór się zapowiada bo mam zamówienie na dwa rowery do złożenia na jutro i jakoś tych ton piachu na rowerze nie widzę Pisałem o symbolicznym filmie olejowym i to się sprawdza. Sam spróbuj i się nawrócisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kraszak Napisano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2012 mrmorty ja nie napisałem że to nie działa tylko że po dłuższym okresie jazdy po prostu u syfi się dany element. Wiadomo że jak jest śnieg i mróz trzyma to trudno o błoto, ale zrobi odwilż i o błoto nie trudno. Nie mam nic przeciwko takiemu zabezpieczaniu przed rdzą. Nadmieniłem tylko że podatne jest na zabrudzenie i niepotrzebnie się dyskusja rozwinęła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.