marvin13 Napisano 17 Grudnia 2012 Napisano 17 Grudnia 2012 Witam, przymierzam się w nadchodzącym sezonie Kupić nowy rower. Do tej pory jeździłem na XC, i z doświadczeń wyszło na to że 50% to teren [gdzie 20% poza ścieżką/szlakiem] , a na płaskim 35% to czysty asfalt 15% to szuter . Przez cały rok jeżdżąc na antycznej szosie po mieście,stwierdzam że uwielbiam te szosowe przełożenia, więc chciałbym coś z szybszego niż XC/MTB i lekkiego max 10Kg Do tego przydał by się możliwość zamontowania ewentualnych sakw na bagażniku do ramy (5kg obciążenia) lub na sztycy( wytrzymałość na 2,5kg) bo tak jak w zeszłym sezonie chętnie się gdzieś na kilka dni zapuszczę w trasę. Mam 177cm wzrostu wagę 70kg, Cena 5000zł jest górną granicą. Optymalnie by było 3500zł + 1000~1500zł na koła szosowe Rower ma być możliwie sztywny, może być agresywna geometria żeby dogonić kumpli na szosie (drugi zestaw kół/opon), To może konkretne pytanie: Przełaj czy Cross, jakie modele,rama aluminium czy alu-carbon, szukać na tarcze czy Cantilever/mini Vki ? ewentualnie składak -> jaka rama i osprzęt - sam mogę złożyć ale akurat na szosowych i przełajowych komponentach nie znam się zupełnie. Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź
dziobolek Napisano 17 Grudnia 2012 Napisano 17 Grudnia 2012 Do tej pory jeździłem na XC, i z doświadczeń wyszło na to że 50% to teren [gdzie 20% poza ścieżką/szlakiem] , a na płaskim 35% to czysty asfalt 15% to szuter . Do takich preferencji bardziej pasuje cross, lub składak na bazie crossa z kasetą i korbą szosy (lub cały napęd).
blackiwan Napisano 17 Grudnia 2012 Napisano 17 Grudnia 2012 Ja bym to widział tak: rama cross/trekking,napęd szosowy, hamulce zwykłe v-brake , prosta kierownica, sztywny wideł.
Darek14 Napisano 17 Grudnia 2012 Napisano 17 Grudnia 2012 Np. http://www.pells.cz/kola/fitness/demon/demon-lite/rok-2012/ Miałem taki rower. Fabrycznie waży 10,2 kg, jest bardzo sztywny, ma karbonowy widelec.
Tomek21001 Napisano 17 Grudnia 2012 Napisano 17 Grudnia 2012 Przerobiłem podobny dylemat ostatnio,jeżdzę głównie po szutrowych i asfaltowych ścieżkach w NRD.Na mtb z 2calowymi semislickami brakowało czasem prędkości i pozycji,na szosowym w lesie się nie da jechać,zamówiłem w Berlinie to : Granfondo GF02 Disc 105 - Road – BMC swiss cycling technology w sobotę jadę odebrać,jak mnie nie wydymali na "anzahlung" to dam znać,czy faktycznie taka bomba,katalogowo waży 8,55kg,realnie pewnie 9+,podobno ma sprytny lekko amortyzujący trójkąt,geometria typowo przełajowa,nie będzie trzeba się kłaść na ramie jak na szosie,jest monaż na bagażnik(sakwę).Rower nieznacznie przekracza Twój budżet,ale ze wszystkich przełajówek ze średniej półki ma najrozsądniej dobrany osprzęt,w zasadzie nie trzeba poprawiać,Nawet koła wrzucili Mavica,może nie najlżejsze,ale na pewno sztywne.Pasują koła mtb 29 135mm co uważam za dodatkową zaletę.Design - jak u BMC,albo się bardzo podoba,albo odrzuca od razu. (do sprzedania będzie to http://www.youtube.com/watch?v=LHP_r3R9cgU, 1530km)
marvin13 Napisano 18 Grudnia 2012 Autor Napisano 18 Grudnia 2012 Na tą chwilę skłaniam się na składaka rama cross, napęd szosowy chyba 105'tka, widelec karbonowy, nie wiem co z hamulcami, ale v-brakei chyba tylko to pogodzić z klamkami szosowymi. Ale prawdę mówiąc na końcu i tak zadecyduje chyba czynnik cenowy, co dostanę po większej zniżce Dzięki za odpowiedzi, trochę też poszukałem jeszcze, już zaczyna mi się temat rozjaśniać. @Tomek21001 Ciekaw jestem jak wypadnie ten Twój zakup.
panSocjolog Napisano 18 Grudnia 2012 Napisano 18 Grudnia 2012 Jest jeszcze coś takiego http://www.specialized.com/gb/gb/bikes/road/tricross/tricrosstriple#features drop bar, ale geometria bardziej trekkingowo/crossowa, przełożenia jak w szosie. Tylko nie mam pojęcia gdzie to można dostać...
Tomek21001 Napisano 19 Grudnia 2012 Napisano 19 Grudnia 2012 Tricrossa kupisz spokojnie poniżej katalogu ( 900euro w dół),ale czy jest warty swojej ceny - wątpie.Jak speca to Cruxa,o wiele lepsza rama.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.