Skocz do zawartości
  • 0

Pierwszy rower - 29er?

Gość Tom

Pytanie

Napisano

Przymierzam się do kupna roweru (pierwszego). Swoje lata już mam, a nie umiem jeździć na rowerze. Ok, gdzieś tam przy okazji próbowałem się przejechać. Kawałek drogi potrafię przejechać, z utrzymaniem równowagi bywa różnie, skóry już trochę zdarłem ;)

Biorąc to pod uwagę: czy 29er jako pierwszy rower to dobry pomysł? Dlaczego 29er? Bo taki nieco większy rower bardziej mi się podoba, a dodatkowe cm w stosunku do 28" mogą być przydatne - mam prawie 200cm wzrostu i prawie 100kg wagi. Rower ma służyć głównie rekreacji, jazda po mieście itp. Niemniej jeśli do drodze trafi się ścieżka albo las, to fajnie byłoby przez to przejechać bez problemów. Nie znam się na przerzutkach, amortyzatorach, siodełkach i całym tym osprzęcie. Budżet dosyć ograniczony - do 2.5kPLN, ale w uzasadnionych przypadkach można podnieść do 3kPLN.

Możecie mi polecić coś co sprawdzi się w moim przypadku?

8 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Przy tym wzroście - koniecznie 29"! Dla wyższych (i cięższych) osób duże koło to jedyny rozsądny wybór, rower lepiej pokonuje przeszkody, podjazdy, grząski teren. Koniecznie zadbaj, żeby miał szersze opony - 2,2" a nie 1,95" (jeśli da radę to jeszcze szersze). Koniecznie zwróć uwagę na to, żeby kupowany sprzęt miał napęd 3x9 (lub 3x10) a nie 3x8 - za rok nie da rady do tego kupić kasety, i będzie trzeba zmieniać manetki na 9 lub 10. To tyle, myślę, że są szanse utrafić coś fajnego w dostępnym budżecie.

Napisano

Dzięki za te wskazówki. Mimo wszystko czy mógłbym prosić w wskazanie kilku modeli, które spełniają te warunki, a poza tym cała reszta jest w miarę dobra? Jak pisałem nie znam się szczególnie na rowerach i nie wiem jakie są różnice pomiędzy podzespołami różnych producentów. Chciałbym coś co będzie w miarę niezawodne, żebym mógł spokojnie poznawać budowę roweru i uczyć się jazdy na nim :-)