Skocz do zawartości

[opony] terenowe do szosówki


c1ach

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Chciałbym lekko uterenowić swoją szosówkę. Często zdarza mi się trafić na jakieś ciekawe szutry bądź leśne dukty, i niestety muszę je omijać, bo na cienkich szosowych gumach nie da się normalnie jechać :( Takie sytuacje zepsuły mi już kilka tras.

Wpadłem więc na pomysł założenia opon cyklokrosowych. Czy ktoś z forumowiczów dokonywał podobnych zmian ? Chcę jeździć zarówno po szosie, jak i szutrach/gładkich leśnych ścieżkach, więc nie wiem na ile można sobie pozwolić pod względem bieżnika.

Czy takie opony bez problemu wejdą do zwykłej szosówki (Haibike Tour SL) ?

 

Wpadły mi w oko:

 

Schwalbe CX Comp

http://allegro.pl/sc...2866505822.html

 

Schwalbe CX Pro

Opona Schwalbe CX Pro 700x30c drutowana AMBike (2853369884) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

 

MAXXIS LOCUST CX

Opona MAXXIS LOCUST CX 700x35c drutowa BS (2874850534) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

 

MAXXIS LARSEN MIMO CX

Opona MAXXIS LARSEN MIMO CX 700x35c drutowa BS (2874890729) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

 

Koła dadzą radę, mają za sobą kilka ciężkich przeżyć (np. jazda po trasie maratonu) i zero centry. Ktoś pomoże ? :)

 

edit: jeszcze Author ma coś takiego - http://www.velo.pl/produkty/?m=0&pk=%&id=1849

Napisano

Do zwykłej szosówki przeważnie takie opony nie wchodzą. Najlepiej jak spojrzysz na swój rower i ilość przestrzeni między obecnymi oponami a ramą. Szosowa "łysa" 25mm powinna jeszcze wejść a szersze i z agresywnym bieżnikiem raczej już nie.

 

Z tego co piszesz powinieneś mieć rower przełajowy :)

Napisano

Powinienem mieć, ale kiedyś kupiłem taki jak mam teraz z intencją jazdy tylko po szosie, rzeczywistość okazała się inna ;) Dlatego szukam możliwie najtańszego sposobu na pozbycie się tańców na szutrach.

 

Obecnie mam Schwalbe Lugano 700 x 28. Z tyłu wygląda nieźle, przedni widelec niestety mnie martwi bo jest tam jakiś spaw który wystaje...

Napisano

Może poszukaj w okolicy jakiegoś sklepu, który posiada rowery przełajowe lub trekkingowe z oponami, które Cię interesują i poproś czy nie mógłbyś przymierzyć takiego koła do swojego roweru...

Napisano

Niedawno wsadziłem przełajowe opony do swojej starej szosy. Ostatecznie się udało, ale...

 

Dokładnie wymierzyłem ramę i wydawało mi się, że opona wejdzie z marginesem kilku milimetrów na szerokość. Nie wziąłem pod uwagę, że liczy się też wysokość opony i z tym był największy problem. Ostatecznie musiałem przypiłować o kilka milimetrów ramę nad przednim kołem. Dodatkowo okazało się, że hamulce (stary model U-brake) ocierają o opony, ale udało mi się je podnieść o parę milimetrów. Udało mi się wszystko ustawić i nic nie trze jak koła są czyste. Błoto i śnieg niestety powodują tarcie i gromadzą się na hamulcach i ramie.

 

Początkowo miałem opony szosowe o szerokości 23mm. Kupiłem Maxxis Raze 700x33 z zamiarem używania ich do jazdy po mieście, na dłuższe trasy po kiepskim asfalcie i od czasu do czasu przejazd przez las. Generalnie jestem zadowolony. Dobrze trzymają na twardym podłożu, nie ślizgają się jak slicki i mają dużo większą odporność na przebicia. Odczuwalny jest większy opór podczas jazdy, ale to normalne przy tym bieżniku i większej wadze. Całkiem dobrze jeździ się w nich po śniegu, zarówno świeżym jak i uklepanym. Najgorzej jest na sypkiej i grząskiej nawierzchni.

 

Podsumowując jestem zadowolony. Przełaj moim zdaniem dużo lepiej sprawdza się w mieście i na polskim asfalcie. Do tego zawsze można zjechać w las. Niestety osad między ramą, a oponą powoduje tarcie w grząskim terenie, ale z tym już nic nie poradzę przy mojej ramie.

 

Najlepiej byłoby przymierzyć opony przed ich zakupem, bo szerokości podawane przez producentów mogą się różnić od rzeczywistych. Może być też trochę inna szerokość/wysokość w zależności od obręczy. Wg opinii jakie znalazłem na forach zagranicznych użyte przeze mnie Maxxisy są węższe od niektórych opon przełajowych oznaczonych jako 700x30. 700x35 i szersze odpuściłbym sobie na starcie chyba, że jest możliwość przymierzenia.

Napisano

Dzięki Wam za wartościowe wypowiedzi, chyba jednak nie obędzie się bez wizyty w sklepie :(

szczav dobrze prawi, u mnie w kluczowym miejscu przedniego widelca jest akurat jakiś spaw, który powinien ograniczyć dość mocno dopuszczalną wysokość opony. Jak znajdę chęci i czas na rundę po sklepach, to zdam relację co z tego wyszło :) Będę szukał opony w okolicach 700x30 tak jak radzicie. I małe sprostowanie: obecnie mam 700x25, a nie 28.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...