Skocz do zawartości

[3k - 5kpln] 29er - jaka marka / model


Areka9

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

No więc nie widziałem jak do tej pory rowerów które były by dopuszczone do użytku przez rowerzystów ważących 140 kg, największe dopuszczalne obciążenie ramy jakie widziałem to 130 kg ... wobec tego każdy producent który dowie się o Twojej wadze będzie miał pretekst żeby odmówić reklamacji ...Jeśli nie masz czasu żeby jeździć na kilku rowerach w celu przymiarki, to masz problem, ponieważ każdy biker ma swoje preferencje, jakie masz Ty tego nikt nie wie, i nikt za Ciebie nie wybierze roweru.

Napisano

Ciekawi mnie jak wygladałoby "udowadnianie" że rower dosiadał ktoś tak dobrze zbudowany że połamał go samym tylko ciężarem. Myślę że dobrym rozwiązaniem byłby 29"er z Decathlona - oni przynajmniej nie będą kwękać że rama i koła popękały. Tylko że ten 29er jest tani, ale czy to wada ? No i jaka to byłaby marka ? Moim zaniem to ulubiony przez miliony Polaków VW Golf - rocznik, wyposażenie i silnik trzeba samemu ustalić w zależności od uwielbienia, ale jak czytam np. autkratę i komentarze chyba właścicieli to debeściakiem jest "trójka" z Niemiec za 400 euro i w dieslu bo można na opale jeździć i się nie psuje, bo to przecież w nich najlepszy VW a nie jakiś tam japończyk...

Napisano

10 lat miałem Treka, teraz 5 lat Cuba.

 

 

A ten cube był na ramie Al czy Cr-Mo?

No i czy z nim się coś stało do tej pory?

Napisano

Uparcie odnosisz marki samochodów do rowerów co nie do końca ma sens. Z rowerami jest jednak inaczej.

Odnoszę wrażenie gdy stale wracasz do tego tematu, że kupując rower zależy tobie na marce w aspekcie własnego wizerunku.

W tym przypadku kup scott-a. Wszyscy niedzielni cykliści będą patrzeć z powagą.

Jeżeli zależy ci na rowerze, który będzie pod Ciebie nikt na forum nie dopasuje do ciebie przez net.

Jak polecił mi Rulez ruszyłem do przymiarki, Bardziej doświadczeni koledzy mają rację, pozycja przy tych samych rozmiarach ramy jest różna. Najbardziej przypasowała mi merida big nine 500, zamówiłem i już jestem po pierwszej jeździe :002: Efekt osiągnięty - mnóstwo satysfakcji.

Określ swoje priorytety i rusz do sklepów bo tylko tak dopasujesz coś do siebie.

Napisano

A ewentualnie gdy będziesz miał jakiś dylemat to zapytaj na forum który wybór będzie lepszy i tą drogą na pewno dojdziemy do rozwiązania problemu :-)

 

powodzenia!

Napisano

Fajną propozycją jest Trek Excaliber 29 er ,cena trochę wyższa od założonego limitu ale myśle że 10 % rabatu spokojnie wyrwiesz. Limit wagowy dla wszystkich górali Treka to 136 kg i dożywotnia gwarancja na ramę.

Napisano

A ten cube był na ramie Al czy Cr-Mo?

No i czy z nim się coś stało do tej pory?

 

Szczerze mówiąc, to nie wiem, z czego jest rama. To model Attention sprzed ok 5 lat, podejrzewam, że Alu.

Nic się z nim nie stało - ale jest trochę za mały i za wolny.

 

kup scott-a. Wszyscy niedzielni cykliści będą patrzeć z powagą.

 

 

O ile rozumiem, Scott jest marką, w której przepłacasz za wizerunek? Świetnie - o to mi chodziło. Scotta skreślam. Z drugiej strony skreślam Unibike. Może do wiosny dojdziemy tom gdzie chciałem :)

Napisano

Szczerze mówiąc, to nie wiem, z czego jest rama. To model Attention sprzed ok 5 lat, podejrzewam, że Alu.

 

 

Z tego co szukałem to ten twój stary cube ma ramę aluminium 7005 i były to jedne z tańszych ram. Teraz ramy Al poddaje się lepszej obróbce co czyni je wytrzymalszymi więc myślę, że nie ma sie czego bać po zakupie. Niby to samo bo też Al ale technologia idzie do przodu :)

Napisano

 

Z tego co szukałem to ten twój stary cube ma ramę aluminium 7005 i były to jedne z tańszych ram. Teraz ramy Al poddaje się lepszej obróbce co czyni je wytrzymalszymi więc myślę, że nie ma sie czego bać po zakupie. Niby to samo bo też Al ale technologia idzie do przodu :)

 

Też uważam, że z dobrą ramą nie będzie problemu - on mają te 100kg wpisane pewnie tak na wszelki wypadek i przy założeniu, że robie back flilpy na górskich strumieniach. Przy normalnej jeździe wytrzymają ze 3 takich jak ja.

Co do technlogii - czasem pojawiają się też oszczędności - i mogą stanowić czynnik odwrotny :)

 

Potwierdzam ...najlepszy stosunek jakości do ceny

 

Przyjrzę się mu. THX.

Napisano
Napisano

Zapędzamy się w aspekt techniczny jaki sprzęt wytrzyma itd., ale nawiązując do wątku motorowego silnik mocno przeciążony... :wallbash:

Nie piszę złośliwie, a raczej z racji wykonywanego zawodu. Twoje BMI to prawie 39. To jest otyłość II stopnia!

Jazda po nawet niewysokich górach jest dla ciebie niebezpieczna. Naprawdę weź się za siebie a w zakupie roweru koniecznie uwzględnij pulsometr z alarmem HR. Rower jak najbardziej wskazany, ale skonsultuj się z lekarzem sportowym który doradzi bezpieczny pułap tętna.

Napisano

Zapędzamy się w aspekt techniczny jaki sprzęt wytrzyma itd., ale nawiązując do wątku motorowego silnik mocno przeciążony... :wallbash:

Nie piszę złośliwie, a raczej z racji wykonywanego zawodu. Twoje BMI to prawie 39. To jest otyłość II stopnia!

 

 

Weźcie dajcie już spokój. Tutaj chodzi o dobór roweru a przestańcie prawić pouczenia o zrzuceniu nadwagi. Kij wam do tego! Rower mu wyjdzie na dobre. O "silnik motorowy" sie nie martw -,- Dr House...

Napisano

Taaa, a jednak, jeśli nie możesz kupić roweru dostosowanego do wagi dostosuj wagę do dostępnych rowerów - parafrazując pewne powiedzenie :)

Napisano

Trochę się tu co po niektórzy zapędzają w mądrościach na temat wagi. A to co napisał kawluk to już lekkie przegięcie. Chyba zapominacie ile autor tematu ma wzrostu więc przypomnę 190 cm. Nadwaga jest faktem ale da się jeżdzić przy założeniu jazdy spokojnej i bez szaleństw w górach. Co za tym idzie patrz w kierunku dobrego powietrznego amortyzatora i co najważniejsze bardzo solidnych kół. Jak takowych nie będzie to trzeba się pozbyć tych fabrycznych i zmontować nowe. Przy spokojnej a nawet bardzo spokojnej jeżdzie rama wytrzyma. Nie chodzi też o wywody na temat jakości życia przy takiej wadze ale raczej o jakość jazdy na tym co chcesz kupić.

Napisano

W tej cenie nie dostanie w rowerze "solidnych" kół ani amora, do ambitniejszej jazdy w terenie przydał by się amor z goleniami przynajmniej 34 mm , więc raczej patrzył bym za ramą na sztywnej ośce ...

Napisano

Dlatego trzeba trochę pokombinować, „uszyć coś pod siebie” ergo spróbować może coś złożyć. Wtedy ma się większe pole manewru aczkolwiek ekspertem w temacie 29-ek nie jestem.

Napisano

A co to, nadwaga to temat tabu ? sam zszedłem ze 110 kg do 80 przy 182 cm i bynajmniej 110 kg nie było powodem do chwały, byłem po prostu spaślakiem ...

Napisano

Trochę się tu co po niektórzy zapędzają w mądrościach na temat wagi. A to co napisał kawluk to już lekkie przegięcie. Chyba zapominacie ile autor tematu ma wzrostu więc przypomnę 190 cm. Nadwaga jest faktem ale da się jeżdzić przy założeniu jazdy spokojnej i bez szaleństw w górach. Co za tym idzie patrz w kierunku dobrego powietrznego amortyzatora i co najważniejsze bardzo solidnych kół. Jak takowych nie będzie to trzeba się pozbyć tych fabrycznych i zmontować nowe. Przy spokojnej a nawet bardzo spokojnej jeżdzie rama wytrzyma. Nie chodzi też o wywody na temat jakości życia przy takiej wadze ale raczej o jakość jazdy na tym co chcesz kupić.

Przypomnę, że BMI jest współczynnikiem zależnym nawet od kwadratu wzrostu.

Nie chciałem przeginać, ale tylko przestrzegam. Fizjologia jest nieubłagana. Przy większym podjeździe u osoby każdego tętno szybuje, skurczowe ciśnienie rośnie (co zwiększa zapotrzebowanie mięśnia sercowego na tlen), a rozkurczowe spada ( a w rozkurczu do naczyń wieńcowych napływa krew).

U dobrze wytrenowanej osoby tętno rośnie wolniej i szybciej wraca do normy. Przy otyłości sytuacja wyjściowo jest trudna bo spoczynkowo obciążenie jest duże.

Pulsometr naprawdę dla takich osób jest niezbędny.

Napisano

http://2k12.konaworld.com/gravity_hardtail.cfm?content=honzo

 

koła 29", mocna stalowa rama z "wieczystą gwarancją", gruba ośka 20 mm, dobry amor który da radę spokojnie nabić pod 140 kg, sztyca 31,6 a nie cieniutka 27,2 , podstawowe, ale naprawdę mocne hamulce. Rower niby pod am ale to także oznacza, że przeżyje i 140 kg zważywszy także na osprzęt. Ok 5500 pln kosztuje pewność że rower się nie połamie na pierwszej jeździe.

Napisano

Panowie!

 

Wielki dzięki za podpowiedzi. Chciałem kupić rower jeszcze przed Świętami, ale nie wyrobiłem się czasowo :( Teraz wyjeżdżam na parę tygodni, w drugiej połowie stycznia przeanalizuję i dam znać co wybrałem.

 

Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku :)

 

Arek

  • 5 tygodni później...
Napisano

 

 

Czyli chcesz powiedzieć, że ten model ma karbonową ramę??

ROSE Mr. Big 2 at a low price in the online bike shop www.rosebikes.com

To by naprawdę tanio było..

 

Tak to jest karbon. Rower można skonfigurować (wymiana sztycy, siodełka, gripów itd). Niestety teraz konfigurator jest w przebudowie i trzeba chwilę poczekać. Rowery składane są w Bocholt, wysyłka do Polski DHL-em, serwis w Bocholt (odbiór po rozpatrzeniu sprawy także przez kuriera. Wymiary dopasowywujemy pod rozmiary nabywcy.

Odnośnie porównania rowerów do aut - ROSE wg szefa firmy aspiruje do bycia takim... Audi.

Jeśli ktoś jest zainteresowany rowerami ROSE zapraszam na priva, jestem od stycznia opiekunem klienta Rose na Polskę.

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Panowie,

Odświeżam temat, Boże Narodzenie już za nami, czas się zastanowić nad kupnem :)

Czy ktos jeszcze mógłby skomentowac poniższe propozycje? I czy w Warszawie znacie sklep, gdzie można się tym przejechać, popróbować?

 

http://2k12.konaworld.com/gravity_hardtail.cfm?content=honzo

koła 29", mocna stalowa rama z "wieczystą gwarancją", gruba ośka 20 mm, dobry amor który da radę spokojnie nabić pod 140 kg, sztyca 31,6 a nie cieniutka 27,2 , podstawowe, ale naprawdę mocne hamulce. Rower niby pod am ale to także oznacza, że przeżyje i 140 kg zważywszy także na osprzęt. Ok 5500 pln kosztuje pewność że rower się nie połamie na pierwszej jeździe.

 

 

Ta rama powinna być chyba spoko..jak reszta hymmmm
http://www.corratec.com/bikes/mountain/bow-hardtail/superbow/superbow-fun-29

 

 

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...