Skocz do zawartości

[hamulce tarczowe] na przód do trekingowego, jesień/zima, czy warto, jakie?


jowel

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

Użytkuje sobie na co dzień rowerek trekingowy, którym śmigam wszędzie i zawsze, w tym codziennie po lesie.

Niestety deszcze, błoto i śnieg powoduje, że moje v-brake ścierają klocki i obręcze, natomiast hamuje oporem powietrza :)

Dlatego zastanawiam się, czy warto byłoby zainwestować trochę w tarczówki (szczególnie na przód) żeby przy zjeździe przez las w błotku mnie skutecznie zatrzymały.

Jednak z tego, co czytam to widzę, że hydrauliki mają problemy z ujemnymi temperaturami, a potrzebuję coś co będzie hamować lepiej niż v-ki do -30st. C :)

Z drugiej strony, czy mechaniczne jest sens montować?

 

Myślałem głównie o czymś, co działało by przy dużych mrozach (~ -20st C) i przy tym było w miarę tanie, bo rower trekingowy, więc koło do wymiany, a cudów i tak nie założę, bo mi widelec urwie :)

 

Warto bawić się w tarcze w takim układzie?

Lepsze byłyby mechaniczne, czy hydrauliczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do -10 używałem Formulę Oro K18 i działał bez problemów. To jest właśnie hamulec działający na płynie hamulcowym (DOT). Ale to dosyć stary hamulec i już nie produkowany. Nowe ciężko dostać. Poszukaj jakiś hamulców zasilanych DOT-em: formula (drogie), magura, hayes. Avidów unikaj - zawodne. Shimano nie sprawdzą się przy -20.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej budżetowo jest założyć BB7 bo nie trzeba klamki zmieniać wiec jest o jedna rzecz taniej a siła hamowania porównywalna do tanich hydraulików. Poza tym nie ma co się zepsuć i są bezobsługowe (oczywiscie w granicach rozsadku).

Ja w swoim (taty) trekingu mam założony BB5 z tym ze tam oryginalnie był hamulec tarczowy wiec wystarczyło zmienić zacisk na działający.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli, że zakładając BB7 kupuję tylko zacisk i tarczę i zwykła linka i klamka od v będzie śmigać?

Taki myk faktycznie tanio wyjdzie, a nie chciał bym zapłacić za mały upgrade prawie tyle co za rower.

A duża różnica w działaniu jest przy deszczu/śniegu/błocie między tarczą mech a v?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak klamki z V będą pasować, tylko dłuższa linka i pancerz będą potrzebne. :thumbsup: Różnica w hamowaniu oczywiście będzie ba plus. Między V a tarczami mechanicznymi na pewno będzie większa niż między tarczami mechanicznymi a hydraulikami.

Oczywiście masz widelec przystosowany do tarczówek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widelec (NEX4610 V2 HLO 700C http://www.srsuntour-cycling.com/dstore/products/Forks/2855/NEX/SF11-NEX4610+V2+HLO+700C.html?sid=1), czyli tak, o ile wytrzyma :) , tylko piasta z dynamo, więc w sumie koło do wymiany, dlatego też budżet na hamulec pomniejszony jest o koło :) i póki co rozważam możliwe opcje, bo nie chcę majątku wywalać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...