Arturos Napisano 16 Kwietnia 2012 Napisano 16 Kwietnia 2012 Nie, nic więcej nie wymieniałem (poza licznikiem km), wytrzymał ok 7 000 km Klocki piszczą przy hamowaniu ale są skuteczne, dźwięk jest jak od autobusu, nie ma siły każdy słyszy i jest bezpiecznie A co z łańcuchem? Jeździłeś cały czas na jednym aż do zajechania czy np. wymieniałeś co ileśset km na krótszy?
Pawe322Krzy380a324ski Napisano 16 Kwietnia 2012 Napisano 16 Kwietnia 2012 Tak jest w przypadku tego amortyzatora a czy mój recon silver tk ma to samo? Jest w nim takie cos http://www.allez-bid.com/store/image/cache/FK_ROCK_SHOX_DART_2_120MM_D-500x500.jpg - ta flaga blokuje się na tym wystającym białym elemencie - czy mogę kręcić dalej(podnosząc i wkładając tak, żeby mi nie haczyło?) -
carusec Napisano 17 Kwietnia 2012 Napisano 17 Kwietnia 2012 A co z łańcuchem? Jeździłeś cały czas na jednym aż do zajechania czy np. wymieniałeś co ileśset km na krótszy? Tak cały czas na jednym, bez żadnej wymiany
Mychu Napisano 18 Kwietnia 2012 Napisano 18 Kwietnia 2012 Basiq zakopmy toporek. Przyznaję, że mnie poniosło. Przepraszam. Mam zatem pytanie o dobór ramy LTD Race 2011. Czy przy tej nieco bardziej sportowej geometrii i przy moich 182 cm powinienem wziąć 20"? Przyznam, że przejechałem się dziś do Ski Teamu i dosiadłem LTD Race 20" i 18". Na 18" było lepiej niż na moim Analogu natomiast 20" wydawała mi się trochę duża. Być może przez przyzwyczajenie albo przez mostek 110 i giętą kierownicę. Nie da się jednak ukryć, że moja pozycja na rowerze zdecydowanie lepsza była na 20". To opinia sprzedawcy No i mam zagwostkę bo przymierzam się do wymiany ramy właśnie na LTD Race Anodę. Wiem, że na odległość to ciężko ale liczę na pomoc. Z racji, że wymieniam ramę, to mogę pokombinować z mostkiem i kierownicą. Budowę mam jak najbardziej "standardową". Spodnie noszę 34/34 :]
carusec Napisano 18 Kwietnia 2012 Napisano 18 Kwietnia 2012 Poniżej link do bardzo ciekawej strony strony do pomiaru wielkości ramy, krok po kroku z wynikiem dla różnych zastosowań roweru. Potem pozostaje jedynie poszukać roweru z odpowiednią geometrią (rozmiarami w cm) Ten sposób da wam odpowiednią ramę dla każdej budowy bikera. Polecam, naprawdę warto. Oczywiście na końcu po zakupie roweru nie zapomnijcie o odpowiednim ustawieniu bikera w rowerze a w szczególności kolana itd. Złe wpasowanie niestety potrafi zrobić bardzo dużo złego no i najważniejsze, nie ma przyjemności z jazdy, a o to przecież chodzi. A tutaj link, Fit Calculator - Competitive Cyclist Tak wygląda wynik, dopiero na tej podstawie można szukać ramy, każdy producent oprócz rozmiarówki, która mało co mówi podaje geometrie ramy i na tej podstawie się dobiera odpowiedni jej rozmiar. Geometria CUBE LTD Race poszczególnych rozmiarów wygląda tak Zrób sobie pomiar na stronie jw i wszystko będziesz wiedział
carusec Napisano 18 Kwietnia 2012 Napisano 18 Kwietnia 2012 A tutaj masz geometrie ram CUBE 2010 wszystkich modeli
Mychu Napisano 18 Kwietnia 2012 Napisano 18 Kwietnia 2012 Oto moje wyniki. Niestety pokazał w jakiejś innej formie niż przedstawione przez Ciebie. Część wyników jest w calach, część w cm. Te cale sam przeliczyłem na cm. Przyznam, że nie bardzo wiem jak to czytać Measurements ------------------------------------------- Inseam: 85 cm Trunk: 64 cm Forearm: 35 cm Arm: 65 cm Thigh: 64 cm Lower Leg: 59 cm Sternal Notch: 153 cm Total Body Height: 183 cm XC ------------------------------------------- Standover Height Range: 31.8 - 32.5 inches (80,77 - 82,55 cm) Virtual Top Tube: 23.5 - 23.9 inches (59,69 - 60,7 cm) Stem Length: 9.9 - 11.5 cm BB-Saddle Position: 75.3 - 76.8cm Saddle-Handlebar: 54.3 - 55.9 cm All Mountain Fit ------------------------------------------ Standover Height Range: 31.8 - 32.5 inches (80,77 - 82,55 cm) Virtual Top Tube: 23.0 - 23.4 inches (58,42 - 59,436 cm) Stem Length: 7.4 - 9.8 cm BB-Saddle Position: 70.8 - 76.8 cm Saddle-Handlebar: 52.4 - 54.2 cm Gravity Fit ------------------------------------------- Standover Height Range: 31.8 - 32.5 inches (80,77 - 82,55 cm) Virtual Top Tube: 22.8 - 23.2 inches (57,912 - 58,928 cm) Stem Length: 3.9 - 7.3 cm BB-Saddle Position: N/A Saddle-Handlebar: N/A
carusec Napisano 18 Kwietnia 2012 Napisano 18 Kwietnia 2012 Dla Ciebie mocne poziome wyłożenie - rama 22" 597mm – wg fit calculatora 597-607 (jeżeli tylko na szybką szosę to ok :-)) średnie pochyłe wyłożenie – rama 20" 577mm – wg fit calculatora 584-594 (ok) lekkie pionowe wyłożenie – rama 20" 577mm – wg fit calculatora 579-589 (ok) rama 18" 556mm – za dużo poza zakresem, lepiej ciut dłuższa niż za krótka, to nie jest rower miejski :-) Pozostałe odległości do ustawienia i sprawdzenia BB-Saddle Position pozycja siodełka (w pionie do osi suportu) Saddle-Handlebar siodełko – kierownica (od noska siodełka do kierownicy) albo dotykając siodełko łokciem, końcem środkowego palca musisz dotykać kierownicy Resztę zrobisz mostkiem i siodełkiem Moim zdaniem trafny wybór to 20", sprawdź tylko faktyczne rozmiary w sklepie, w katalogach często podają głupoty. Geometria tego rozmiaru jest dla Ciebie dosyć uniwersalna, rower będzie nadal zwrotny i mało upierdliwy również na dłuższych trasach. Rozumiem, że SPD i ustawienie bloków nie stanowi dla Ciebie problemu. Pozdrawiam ps. załaczone wcześniej wyniki dotyczyły innego roweru, stanowiły tylko przykład. W tej wersji faktycznie pogieło ich trochę, mogli jeszcze użyć mm Przeliczeń z cali nie sprawdzałem, przyjąłem Twoje obliczenia Nie cytujemy całego postu znajdującego się bezpośrednio nad Twoim następnym razem będzie ostrzeżenie!
Mychu Napisano 19 Kwietnia 2012 Napisano 19 Kwietnia 2012 carusec wielkie dzięki. Już kumam jak to liczyć. Naprawdę fajne narzędzie
carusec Napisano 19 Kwietnia 2012 Napisano 19 Kwietnia 2012 Ciszę się, że mogłem pomóc, przy pomocy tego narzędzia masz szanse nie zostać kaleką. A rowerek CUBE LTD fajny, chce jeździć i chce się na nim jeździć. Kiedyś myślałem, że po zajechaniu Acida, właśnie ten model kupię, różnią się tylko osprzętem i lekko geometrią ramy. Przerzutki Deore XT / Deore okazały się w zupełności wystarczające ( zero problemu przez 18 000 km) No i Acida nie idzie zajechać, więc pozostanie jeszcze mam nadzieję na długo. Co do ustawień bikera, to jest to naprawdę bardzo ważna sprawa, warto trochę czasu poświęcić na to, to nie te czasy i nie przy tym rowerze, gdzie głównym parametrem było lekko zgięte kolano nogi opartej na dolnym położeniu pedału. Będziesz miał: - większą szybkość - mniejsze zmęczenie - zdrowie i ogromną przyjemność Rower stanie się Twoją pasją Dzień bez roweru to dzień stracony Kiedyś ktoś powiedział: rower to dziecko dwóch pedałów Nie wchodząc w na pobocza tego stwierdzenia to miał rację, jak ustawisz tak poledziesz Pozdrawiam, życzę dużo przyjemności z jazdy
Adamspeed Napisano 19 Kwietnia 2012 Napisano 19 Kwietnia 2012 carusec przekonałeś mnei byłem dzisiaj w sklepie i do mojego kubusia sl cross pro wkótce dołaczy kubus accid 2012 i mam pytanie do drogich clubowiczów,czy wie ktos ile kosztuja chwyty cube wykonane z gabki w sklepie ski team?
Pawe322Krzy380a324ski Napisano 19 Kwietnia 2012 Napisano 19 Kwietnia 2012 Rozwiązałem problem z tym reconem przy moim acid 2012 - winowajca - kluczyk(jakieś 3-5mm za krótki) - mogłem dookoła kręcić i nic
carusec Napisano 19 Kwietnia 2012 Napisano 19 Kwietnia 2012 carusec przekonałeś mnei byłem dzisiaj w sklepie i do mojego kubusia sl cross pro wkótce dołaczy kubus accid 2012 i mam pytanie do drogich clubowiczów,czy wie ktos ile kosztuja chwyty cube wykonane z gabki w sklepie ski team? Gratuluje, na pewno nie będziesz żałował mimo zmiany ramy w ACID 2012 (z 7005 na 6061) No i wiatru w plecy Pozdrawiam
Adamspeed Napisano 19 Kwietnia 2012 Napisano 19 Kwietnia 2012 Tak...rama moze nie jakas przyszłosciowa ale jest to chyba taki budżetowy moim zdaniem całkiem niezły rower no i te malowanie AH tylko chwyty czy jak kto woli grippy musze wymienic-jezdze bez rekawiczek, a standardowe chwyty nie naleza do komfortowych chodź i tak miewalem gorsze. No i siodelko rownież bedzie do wymiany-męczy mnie jedna mysl,jak ludzie kupuja siodełka nie siadajac na nich :? Ja po wygladzie niewiele moge wywnioskowac. W poprzednim kubusiu wymieniłem odrazu w sklepie przekrecali siodełka i drogą testów (jazda na rowerku) wybierałem. Teraz jest inna bajka-w sklepie w którym kupuje rower sprzedaja praktycznie same rowery posiadaja bodajze 10 siodełek ktore z wyglada odrazu odrzucam :/ Tak apropo bedzie to moj pierwszy-lepszy rower mtb, wczesniej kupiony 10 lat temu za 999zł kross grand energy-s jeżeli chodzi o wspólczesne rowery mtb jestem zielony. Najmniej informacji posiadam z dziedziny amorków ale mysle,ze jak juz bede posiadał accida to cos mi sie rozjasni.
kadargo Napisano 19 Kwietnia 2012 Napisano 19 Kwietnia 2012 Siodełko kupuje się metodą prób i błędów. A co do gripów to spróbuj jednak rękawiczek, w lesie można sobie pociąć łapy o gałęzie a przy glebie...sam rozumiesz.
bipr Napisano 19 Kwietnia 2012 Napisano 19 Kwietnia 2012 Witam kolegów i koleżanki ... co prawda nie mogę się jeszcze do Was "zapisać" bo mój rowerek nie dojechał ( i pewnie juz nie dojedzie ;-( ale mam prośbę: - wynegocjowałem fajną cenę na rowerek dla żony (17% zniżki ;-) tylko, że jak się okazało tych rowerków też (już) nie ma w "wolnej" sprzedaży - mają je tylko (1 sztukę) w SKiTeamie - a tam zniżki tylko na karty lojalnościowe i jakieś płatnicze z innych - czytaj nie moich - banków ... Czy ktoś z Was nie zechciałby "nabić" sobie dodatkowych punktów wspomagając mnie przy okazji rabatem - najchętniej tym 15% ;-)) Jestem z Krakowa - więc najbliższy sklep mam w Katowicach - ponoć mogliby ściągnąć tam ten rowerek ...
Adamspeed Napisano 19 Kwietnia 2012 Napisano 19 Kwietnia 2012 Jak na razie rekawiczek "calych" uzywam gdy dojeżdżam do pracy po asfaltach-ze wzgledu na warunki atmosferyczne Jeżdże ok 3-4h w nocy, po robocie przewaznie bez chyba,ze jest zzimno
Basiq Napisano 19 Kwietnia 2012 Napisano 19 Kwietnia 2012 Siodełko kupuje się metodą prób i błędów. A co do gripów to spróbuj jednak rękawiczek, w lesie można sobie pociąć łapy o gałęzie a przy glebie...sam rozumiesz. Ilość błędów można ograniczyć "wycieczką" do jakiegoś sklepu ze sprzętem to obmiaru rozstawu kości kulszowych i tabelką zależności między właśnie rozstawem kości, a modelem jazdy (szosa/miasto/xc/enduro itp.) ilustrując jaką szerokość wybrać... Fizyk ma również swoją metodę "find the animal within you" ... Ale z niej wynika, że ja powinienem jeździć na najwęższych przy których biada mojej prostacie... Są też sklepy które oferują siodła testowe... też to jest jakaś opcja
budS Napisano 19 Kwietnia 2012 Napisano 19 Kwietnia 2012 Witam! Właśnie piszę tutaj swojego pierwszego posta i chciałbym poznać opinie na temat roweru Cube Aim Disc 2012 Grey'n'Blue przeglądałem forum w celu podjęcia decyzji ale jak to na forum pod ciężarem tych wszystkich opinii człowiek zaczyna głupieć. Czy ten rower, o który pytam jest wart swojej ceny czy szukać jakiejś innej marki w podobnej ? potrzebny mi rower do jeżdżenia w każdym ukształtowaniu terenu.
Basiq Napisano 19 Kwietnia 2012 Napisano 19 Kwietnia 2012 to wszystko zależy jak chcesz go wykorzystywać w tym różnym ukształtowaniu...
budS Napisano 19 Kwietnia 2012 Napisano 19 Kwietnia 2012 Na co dzień dojeżdżać do pracy ( w tym przypadku jazda po mieście ) a w wolnych chwilach jazda w terenie. Jestem z woj podlaskiego i na pewno nie ma takiego terenu jak w górach ale znam dobrze tereny poza miejskie i wiem gdzie można by było wykorzystać taki rower. cena tego roweru jest max, którą mogę zapłacić w tej chwili i w tym sezonie
karpik75 Napisano 19 Kwietnia 2012 Napisano 19 Kwietnia 2012 carusec przekonałeś mnei byłem dzisiaj w sklepie i do mojego kubusia sl cross pro wkótce dołaczy kubus accid 2012 i mam pytanie do drogich clubowiczów,czy wie ktos ile kosztuja chwyty cube wykonane z gabki w sklepie ski team? Gry przymierzałem się zakupu swojego Cubusia w Ski Team rower miał chwyty z gąbki, wyglądał i trzymało się to całkiem przyjemnie. Gdy przyszedł mój rower miał gumowe, pomyślałem - dramat , ale jak się przymierzyłem to nawet nie prosiłem o wymianę - trzyma się je o wiele pewniej. Ceny nie znam, ale mogę podjechać w weekend i Ci sprawdzić jeśli będą na stanie tylko chwyty czy jak kto woli grippy musze wymienic-jezdze bez rekawiczek, a standardowe chwyty nie naleza do komfortowych chodź i tak miewalem gorsze Adam, warto zmienić przyzwyczajenia - rękawiczki to podstawa, zwłaszcza jeśli planujesz jakąkolwiek szybszą jazdę po nierównym terenie Witam kolegów i koleżanki ... co prawda nie mogę się jeszcze do Was "zapisać" bo mój rowerek nie dojechał ( i pewnie juz nie dojedzie ;-( ale mam prośbę: - wynegocjowałem fajną cenę na rowerek dla żony (17% zniżki ;-) tylko, że jak się okazało tych rowerków też (już) nie ma w "wolnej" sprzedaży - mają je tylko (1 sztukę) w SKiTeamie - a tam zniżki tylko na karty lojalnościowe i jakieś płatnicze z innych - czytaj nie moich - banków ... Czy ktoś z Was nie zechciałby "nabić" sobie dodatkowych punktów wspomagając mnie przy okazji rabatem - najchętniej tym 15% ;-)) Jestem z Krakowa - więc najbliższy sklep mam w Katowicach - ponoć mogliby ściągnąć tam ten rowerek ... Nie wiem o jakich punktach piszesz, ale jeśli planujesz zakupy w Ski Team w Katowicach to mogę poratować złota kartą
carusec Napisano 19 Kwietnia 2012 Napisano 19 Kwietnia 2012 Szczerze mówiąc nie wyobrażam sobie jazdy bez rękawiczek, zimą wciągam na polary, zawsze się gdzieś zmieszczą a chwyt jest dokładniejszy
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.