ammisiek Napisano 10 Grudnia 2012 Napisano 10 Grudnia 2012 Cześć, mam pewien problem, otóż jestem w trakcie wymiany napędu i grupę tylnej przerzutki już wybrałem teraz został konkretny model. Zacząłem patrzeć na necie co i jak ale z tego co widzę to jest tyle wersji, że już się totalnie pogubiłem. Chciałbym wersję shadow, jeszcze lepiej jakby bła plus ale z tego co zauważyłem już to takowych z blokadą wózka na 9 przełożeń nie ma (a szkoda). Nie wiem też jakie wózki stosować. Moja wizja napędu wygląda mniej więcej tak: -kaseta XT CS-M770 9speed 11-34 -łańcuch XTR CN7701 -manetki XT SL-M770 -korba SLX FC-M660 42-32-24 -przerzutka przód -------- (jeszcze nie wiem ale też jakiś XT) -przerzutka tył - i tutaj moja proźba do was P.S Jak na razie mam kupione tylko manetki, kaseta łańcuch i korba na dniach takze jak coś tu nie gra to jeszcze mogę zmienić. Przejścia na 10sp. raczej nie przewiduję. Musiałbym sprzedać manetkę (niby nie wielki problem) nie mam jakoś przekonania do 10. 9 jest tańsza to po pierwsze po drugie bardziej pancerna.
Piszaman Napisano 10 Grudnia 2012 Napisano 10 Grudnia 2012 Poczytaj o łańcucha, XTR się szybko wyciąga i narzekają. KMC, Wipperman są dobre.
ammisiek Napisano 10 Grudnia 2012 Autor Napisano 10 Grudnia 2012 Mówisz, w ogóle to nie wiem czy jest coś takiego jak łańcuchy szosowe i mtb . Na tym XTR jest napisane też dura ace więc nie wiem.
Piszaman Napisano 10 Grudnia 2012 Napisano 10 Grudnia 2012 Nie wydaje mi się, żeby to były jakieś kolosalne różnice w łańcuchach szosowych, a górskich. XTR = odopwiednik szosowego dura-ace. A przerzutka tył to XT Shadow z długim wózkiem na 9 przełożeń.
ammisiek Napisano 10 Grudnia 2012 Autor Napisano 10 Grudnia 2012 Wypatrzyłem jeszcze łańcuch campagnolo C9. Podobno wytrzymały bardzo, ale trochę droższy. A więc teraz nie będę się pakował może w XTR-a i po prostu kupię go. Tylko już niestety nie na dniach bo przekracza trochę mój budżet na chwilę obecną ale do początku sezonu powinienem go mieć. C9 będzie dobrym wyborem? No i co z tylną przerzutką bo mam już mętlik w głowie.
GhOsTwrc Napisano 13 Grudnia 2012 Napisano 13 Grudnia 2012 Bedzie o wiele lepszym wyborem xtr po 1400 km idzie do smieci. Dobrym wyborem jest connex. Ja u siebie uzywam 8rzedowego przy 9 rzedowej kasecie 119zl 9s 49zl 8s. Jezeli chcesz kupic tylna przerzutke to sprzedaj te manetki xt i kup komplecik Srama.
Sagitt77 Napisano 13 Grudnia 2012 Napisano 13 Grudnia 2012 No więc do Twojego napędu będzie pasowała przerzutka RD-M772 SGS jeśli nastawiłeś się na XT
tomke1 Napisano 13 Grudnia 2012 Napisano 13 Grudnia 2012 Co do przerzutki to długi wózek shadow będzie ok, zresztą powyżej masz podany numer modelu. Ale wtrącę trochę w temacie łańcucha. W tym roku zacząłem jeździć na prawie pełnym XT, prawie bo łańcuchu jest SLX a drugi na zmianę to Connex 908, i pomimo wielu zachwytów nt. Connex'a (super spinka, niklowany - zero rdzy) to ja jednak jestem za napędem homogenicznym. SLX dużo płynniej pracuje zwłaszcza jeżeli chodzi i zmianę przełożenia, Connex czasami ma problem, a im brudniejszy to problemy większe Zmieniam je w miarę często i jeżeli chodzi o długość to po 5tys. km są identyczne.
lukaszs Napisano 13 Grudnia 2012 Napisano 13 Grudnia 2012 Ja sprzedałem manetki XT i kupiłem X7 połowę tańsze więc starczyło jeszcze na tylną zmieniarkę . za 330zł mam cały nowy zestaw X7 pomysł o tym. co dpa łańcucha to polecam hg 70 mi dobrze służył.
razorjack Napisano 13 Grudnia 2012 Napisano 13 Grudnia 2012 ja przeszedłem na 10s dla sh+, jest sens, napęd jest ciuchutki, nic nie brzdąka. standardowo średni wózek będzie ok. (dłuższy słabiej napina i większa szansa wplątania w szprychy)
GhOsTwrc Napisano 13 Grudnia 2012 Napisano 13 Grudnia 2012 To super a ja wlasnie przeszedlem z 10 shimano na 9 srama , i jest to zdecydowanie lepsze rozwiazanie . Bardziej precyzyjne , łatwiejsze do regulacji , i naped 10s jest znacznie mniej zywotny zwłaszcza z cichymi łańcuchami shimano, które sie bardzo szybko rozciagają mowa o wyscigowym stylu jazdy. Podczas wycieczki turystycznej może i mniej sie rozciagna. Jezeli robi ktos w sezonie do 3000 km to moze i spoko. Ale gdy ktoś robi 5 razy tyle to jest to meczące
ammisiek Napisano 13 Grudnia 2012 Autor Napisano 13 Grudnia 2012 To ja robię rocznie ok. 3000 tys. właśnie hmmm no kurde panowie to teraz nie wiem już. 10speed nie chcę. Myślałem nad sramolcami troche ale nie wiem. zamnkęlibyślmy się w 800 zł korba,kaseta, manetki, przerzutki?
mixchris Napisano 13 Grudnia 2012 Napisano 13 Grudnia 2012 no ale X7 to nie XT. Kumpel ma to SRAMstwo na swoim Rockriderze i nie powiem aby to dobrze chodziło... prędzej bym to porównał do grupy Deore jeżeli chodzi o precyzję działania. Sam jeżdżę na pełnej grupie XT i nie wyobrażam sobie, że coś może chodzić jeszcze lepiej Sporo jeżdżę na co dzień, o maratony zahaczam i szczerze polecam 3x9 w zupełności Ci wystarczy po co Ci dodatkowy lżejszy bieg? Tylko koło będziesz miał cięższe a szybciej nie pojedziesz. 3x10 to przerost formy nad treścią nawet przy twojej konfiguracji. Dziesiątka według mnie sprawdza się jedynie z podwójną korbą do trójki tyle biegów nie jest Ci potrzebne nawet śmiem twierdzić, że nikomu aż tyle biegów nie jest potrzebne...
ammisiek Napisano 13 Grudnia 2012 Autor Napisano 13 Grudnia 2012 I całkowicie się z tobą zgadzam. Nie chcę 3x10. Przez 2 lata nie narzekałem na brak 36z z tyłu to i teraz kiedy noga coraz silniejsza pewnie tym bardziej. Co do osprzętu X7 to niestety ale odpada. Minimum X9. Nie ma co ukrywać, że sramy są droższe i praktycznie za cenę xt mamy tak naprawdę deore ze znaczkiem sram. Chyba jednak zostanę przy XT a najwyżej za parę lat przy kolejnej wymianie napędu będę może miał trochę więcej gotówki i pokuszę się na srama X9 lub nawet X0. A jeszcze takie małe pytanie. Mówiliście, że łańcuch xtr strasznie się wyciąga. Łańcuch xt też cierpi na taką dolegliwość?
MokryxD Napisano 13 Grudnia 2012 Napisano 13 Grudnia 2012 Łańcuchy to polecają Connexa 9xx do 9s. A co łańcuchów XT to mają lepszą opinię niż XTR i wolniej się zużywają, ale ponoć troszkę głośniej pracują (nie mam swoich obserwacji, piszę to co przeczytałem na forum).
ammisiek Napisano 13 Grudnia 2012 Autor Napisano 13 Grudnia 2012 campagnolo C9 też polecają i podobno jest jeszcze trwalszy.
lukaszs Napisano 13 Grudnia 2012 Napisano 13 Grudnia 2012 Ja jeździłem na pełnym XT i przez dwa sezony i było ok potem nieco pomieszane korea deore kaseta slx i też było ok. teraz mam prawie pełne X7 i uważam że jest lepszy niż XT dla mnie pracuje bardziej precyzyjnto oczywiście subiektywna opinia Może twój kolega nie potrafi ich wyregulować. . . Ja raczej do sh*tmano nie wrócę.
razorjack Napisano 13 Grudnia 2012 Napisano 13 Grudnia 2012 To ja robię rocznie ok. 3000 tys. właśnie nieźle ja to w życiu tyle nie zrobię Do 11-34 to raczej długi . można i długi, jak kto woli, ja podałem zalety średniego wobec długiego.
ammisiek Napisano 13 Grudnia 2012 Autor Napisano 13 Grudnia 2012 Hahahaha no wiesz lubie jeździć Oczywiście przepraszam za pomylke 3000 km. rocznie. A więc tak korbę slx kupiłem, manetki są. Reszta już chyba po nowym roku . Pozdrawiam.
Domin76 Napisano 13 Grudnia 2012 Napisano 13 Grudnia 2012 nieźle ja to w życiu tyle nie zrobię można i długi, jak kto woli, ja podałem zalety średniego wobec długiego.
GhOsTwrc Napisano 13 Grudnia 2012 Napisano 13 Grudnia 2012 Ja od stycznia tego roku mam juz 14 000 km , i to na 10 rzedowym napedzie stad negatywna opinia na jego temat. Dwa dni temu zmieniłem naped wiec powiem wam jakim kosztem mozna zrobic sobie naprawde coś bardzo dobrego. Manetki Sram X0 gripshift 3x9 199zł (allegro) na miejscu we Wrocku mam harfe 389zł przerzutka tylna Sram X9 9rz 255 zł allegro , harfa 359zł Łancuch Connex 800 do napedu 8rz który dziala swietnie w systemie 3x9 koszt 49 zł , Connex 900 do 9 rzedowego napedu 119zł Kaseta deore XT dwie szt uzywane po 400 km za 200 zł , we Wrocku 1 szt nowa 249 zl najtaniej Całość chodzi swietnie na na korbie XT 780 dynasys 42-32-24 + przerzutka SLX 10 rz Dyna Sys, osobiscie dokanalem zmiany przerzutka przod Deore 530 poniewaz mialem nowke szt w piwnicy , jest troszke szersza i wiecej miejsca ma szerszy 8 rz łancuch. Zebatki mam teraz 44Alivio36Saint22Saint. Tani koszt swietna jakosc wszystkie informacje z tego forum wiec trzeba poczytac. I podjac stosowna decyzje Co do łańcucha 10s Xt moj wytrzymal tylko 1200 km , XTR 1400 km , 8 rzedowy obecny Connex na pewno powyzej 5000 km tylko 49 zł.
Domin76 Napisano 13 Grudnia 2012 Napisano 13 Grudnia 2012 Zakup korby SLX strzał w 10 spisuje sie rewelacyjnie polecam tył XT na długim wózku a do tego łancuch XT przejechał u mnie 3000 bez zgrzytu
GhOsTwrc Napisano 13 Grudnia 2012 Napisano 13 Grudnia 2012 No to nie pozostaje wam nic innego jak sie cieszyc;) , to moze zakupcie connexa i starczy wam na 10000
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.