marekgda Napisano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 Witam Hamulec tylny Formula RX. Muszę wymienić klocki hamulcowe (bo się zużyły). Tłoczki w zacisku są trochę wysunięte + nowe klocki = tarcza hamulcowa nie wejdzie w szczelinę między klockami. Układ był napełniony i wyregulowany pod poprzednie klocki (które były nieco starte). Działania siłowe (rozepchnięcie tłoczków) nie sprawdzają się - klamka robi się strasznie twarda, a klocki blokują tylne koło. Myślę że upuszczenie płynu hamulcowego byłoby dobrym (choć tymczasowym) rozwiązaniem. Chcę to zrobić następująco: - przy klamce wykręcić zaworek / odpowietrznik - rozepchnąć tłoczki - wymienić klocki - zakręcić zaworek / odpowietrznik - zobaczyć jak działa klamka (skok) Czy dobrze kombinuję ? Proszę o opinie i ewentualne wskazówki jak ten problem ugryźć. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adriansocho Napisano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 Jeśli będziesz rozpychał klocki przy zdjętej pokrywce zbiorniczka (czy co tam jest), to uważaj, żeby nie dostać w oko strumieniem płynu - nie żartuję. Ja robiłem tak, że ujmowałem płynu (zanurzając koniec czystej ściereczki, żeby wciągnęła, lub strzykawką jeśli się dało), potem nakładałem uszczelkę pokrywki i przytrzymywałem, wtedy rozpychałem. Bezpieczna opcja to odlać płynu, zakręcić wszystko i wtedy rozpychać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 10 Grudnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 W RXach ciężko dostać płynem w oko, bo odpowietrznik jest z boku klamki Ja w swoich R1 robiłem tak jak piszesz, odkręcasz śrubkę, rozpychasz tłoczki, zakręcasz upewniając się, że płynu jest 'pod korek' i jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.