Skocz do zawartości

[koła] komplet pod tarcze


Pinio46

Rekomendowane odpowiedzi

Doberek :D

Chciałem się was poradzić moi mili odnośnie zakupu kół pod tarcze. Rodzaj mocowania tarczy bez różnicy, waga kół też ma drugorzędne znaczenie, moja waga powiedzmy plus minus 95. Budżet no cóż na cały set czyli koła tarcze hamulce coś około 1000. Od razu poradzę się coś odnośnie hamulców chciałem coś z shimano półkę wyżej niż alivio, i teraz się zastanawiam czy ds radę się zmieścić w tej kwocie. Wszystkie sugestie odnośnie kół, tarcz, i hamulców mile widziane :D

 

Wysłane z ACE tapatalkiem 2

 

Zapomniałem napisać rozmiar 26 cali :D

 

Wysłane z ACE tapatalkiem 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jazne ze da rade. koszt tarcz to max 150zl (na slx starczy albo hope 1). Co do hampli jezeli chcesz siemano to jedyne co Ci zostaje to deore. Koszt nowego kompletu zamknke sie w.400zl. Wlasciwie nie napisales czy szukasz nowego czy uzywanwgo kompletu. tak wiec na kola zostaje Ci okolo 500zl. Jakies mavici? moze.fulcrumy. nie wiem przy tej wadze co do do kol musi sie wypowiedziec kto wazy podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jeśli chodzi o hamulce to z shimano "best buy" to Deore M596 - nie wiem czy w ogóle coś więcej do szczęścia potrzeba.

Z kół jak się dobrze rozejrzysz ew ciut dołożysz to będziesz w stanie wyrwać koła na Novatecach 811/812, sapimach d-light i obręczach ztr crest.. będą lekkie i mocne. Owszem można iść na łatwizne i kupić np. Mavic Crossride ale będą cięższe a części zamienne bardzo drogie (np. zużywający się ślizg bębenka do kupienia tylko z całym bębenkiem za bagatela 3 stówy), chociaż to wciąż solidne i dobre koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno hamulce nowe, co do kół to nie wiem też wolałbym nowy zestaw. Właśnie tak myślałem o tych Deore tylko zastanawiam się jeszcze nad metalicznymi klockami do nich. Pytanko mam jeszcze gdzie ewentualnie zamówić taki zestaw bikestacja czy gdzieś indziej ? Dzięki :D

 

Wysłane z ACE tapatalkiem 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlight i crest na 95kg to już jest zdecydowanie za mało, lepiej już jeśli ma być lekko to szprychy cieniowane do 1.8 i obręcze ZTR ARCH ex, to wtedy 95kg nie będzie stanowiło problemu i waga w granicy 1600gramów, ale trzeba liczyć się z tym że 1200zł minimum potrzeba.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no kola na ZTRach odpadaja. obrecze sa dosc drogie i raczej nie nadaja sie dla kogos przy wadze.powyzej 95kg. co do klockow to oczywiscie trzeba miec.metaliczne klocki gdyz zywiczne szybko sie scieraja. 5jazd w blocie i juz ich nie ma. Nawet jezeli nie bedziesz jezdzil w trudnych warunkach to i tak szybko sie poscieraja ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ee to chyba faktycznie zostają ci maviki cross ride i hamulce deore.. i tak jeszcze byś musiał dołożyć, a same tarcze wziąłbym najtańsze.

Tak po przemyśleniu cresty faktycznie to za mało pod tą wagę ale nie ma o czym mówić nawet jak 1tys. to budżet na wszystko.

Ktoś się orientuje czy te tarcze nie sprawiają problemów? : http://allegro.pl/tarcza-hamulcowa-alhonga-160mm-is-6-srub-i2797766820.html

Są ładne i niedrogie, trochę ciężkie ale myślę że w tym wypadku to nie wada, wiem że znajomy je kupił i nie narzekał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Mój ojciec (120kg) jeździł na tych kołach kilaka lat i sprawowały się bardzo dobrze, nic im nie zrobił, to solidne koła, tylko trzeba regularnie naoliwiać bębenek (przynajmniej raz w roku) żeby łożysko ślizgowe się nie zużyło, wtedy będą Ci służyć. Ogólnie to miedzy hamulcami slx a deore prawie niema różnic, niema sensu dokładać do slx (oczywiście mówimy o nowym modelu ?) ale tu cena za taki komplet jest dosyć sensowna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec zdjęcia są wrzuciłem na szybko co byście mogli zobaczyć, jak na mój gust wygląda to nieźle co sadzicie?

Mam obawy tylko do dwóch rzeczy pierwsza to długość przewodów, przód właśnie tylko jakieś 70cm tył 130 z groszami, no i tarcze tylko 160 pzród i tył, da to radę mnie zatrzymać jakoś ??

http://www.fotosik.pl/u/pinio46/zdjecie/1/album/1361225

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz dokładnie tą sytuacje co ja miałem w czerwcu - 1000 zł na koła i hamulce. Ja kupiłem deorki 596 i poskładałem koła na piastach deore 595, szprychach DT i obręczach accent XC. Tarcze wziąłem RT53 od shimano 180/160. Koszt to 39 zł za 160 i 49 za 180 więc nie drogo, a są dość sztywne. Kwestia tego, że są pod CL wiec trzeba myśleć o piaście shimano gdybyś chciał te tarcze :) Razem z adapterami do zacisków, nowymi dętkami (inny wymiar wentylka w nowych obręczach) wyszło mi 1030 z jakimis groszami :) Może szału ten zestaw nie robi, ale zły też nie jest, z tym że moja waga to ok. 80 kg (zależy od obiadu :laugh: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
piasty deore to padaka

Kupiłem niegdyś używaną, przejechałem kilka kkm i koło zaplecionej na niej sprzedałem, łożyska ciągle był w stanie idealnym. To wcale nie takie złe piasty choć bębenek mnie lekko niepokoił. Jak sie kręci średnio trzeba ją rozebrać i skręcić tak by sie kręciła jak powinna a nie narzekać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

O właśnie to jest sedno sprawy, jak się je od nowości wyreguluje poprawnie to chodzą całkiem normalnie i dosyć długo ale czy początkujący użytkownik sobie z tym poradzi? Trochę dyskusyjna sprawa. Już kilka razy z kołami/piastami shimano z średnich grup deore/105 miałem niemiłe doświadczenie w postaci fabrycznie zbyt mocno skręconych konusów. Uważam że maszynówki tym przedziale cenowym wypadają lepiej dla niedoświadczonego użytkownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dla mnie dawne deore to nie te deore co teraz;/

Nie ma co porównywac :laugh: .

Ja na 525 (ma 5 lat)przejechalem ...... mysle ze juz powoli dobijam do 25kkm dobijam w nielatwych warunkach i sie trzyma :w00t:,powszechnie panujaca chinszczyzna niepomaga w trwalosci.

Ja ostatnio urwalem klucz Torx-pekl mi w lapach widzial ktos takie rzeczy 10 lat temu:) i zostalem z z drzwiami samochodowymi w reku przy niedokreconej srubie :w00t:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...