Pinio46 Napisano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 Doberek Chciałem się was poradzić moi mili odnośnie zakupu kół pod tarcze. Rodzaj mocowania tarczy bez różnicy, waga kół też ma drugorzędne znaczenie, moja waga powiedzmy plus minus 95. Budżet no cóż na cały set czyli koła tarcze hamulce coś około 1000. Od razu poradzę się coś odnośnie hamulców chciałem coś z shimano półkę wyżej niż alivio, i teraz się zastanawiam czy ds radę się zmieścić w tej kwocie. Wszystkie sugestie odnośnie kół, tarcz, i hamulców mile widziane Wysłane z ACE tapatalkiem 2 Zapomniałem napisać rozmiar 26 cali Wysłane z ACE tapatalkiem 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesieque Napisano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 jazne ze da rade. koszt tarcz to max 150zl (na slx starczy albo hope 1). Co do hampli jezeli chcesz siemano to jedyne co Ci zostaje to deore. Koszt nowego kompletu zamknke sie w.400zl. Wlasciwie nie napisales czy szukasz nowego czy uzywanwgo kompletu. tak wiec na kola zostaje Ci okolo 500zl. Jakies mavici? moze.fulcrumy. nie wiem przy tej wadze co do do kol musi sie wypowiedziec kto wazy podobnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 10 Grudnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 Jeśli chodzi o hamulce to z shimano "best buy" to Deore M596 - nie wiem czy w ogóle coś więcej do szczęścia potrzeba. Z kół jak się dobrze rozejrzysz ew ciut dołożysz to będziesz w stanie wyrwać koła na Novatecach 811/812, sapimach d-light i obręczach ztr crest.. będą lekkie i mocne. Owszem można iść na łatwizne i kupić np. Mavic Crossride ale będą cięższe a części zamienne bardzo drogie (np. zużywający się ślizg bębenka do kupienia tylko z całym bębenkiem za bagatela 3 stówy), chociaż to wciąż solidne i dobre koła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pinio46 Napisano 10 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 Na pewno hamulce nowe, co do kół to nie wiem też wolałbym nowy zestaw. Właśnie tak myślałem o tych Deore tylko zastanawiam się jeszcze nad metalicznymi klockami do nich. Pytanko mam jeszcze gdzie ewentualnie zamówić taki zestaw bikestacja czy gdzieś indziej ? Dzięki Wysłane z ACE tapatalkiem 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid Napisano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 Dlight i crest na 95kg to już jest zdecydowanie za mało, lepiej już jeśli ma być lekko to szprychy cieniowane do 1.8 i obręcze ZTR ARCH ex, to wtedy 95kg nie będzie stanowiło problemu i waga w granicy 1600gramów, ale trzeba liczyć się z tym że 1200zł minimum potrzeba. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesieque Napisano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 nie no kola na ZTRach odpadaja. obrecze sa dosc drogie i raczej nie nadaja sie dla kogos przy wadze.powyzej 95kg. co do klockow to oczywiscie trzeba miec.metaliczne klocki gdyz zywiczne szybko sie scieraja. 5jazd w blocie i juz ich nie ma. Nawet jezeli nie bedziesz jezdzil w trudnych warunkach to i tak szybko sie poscieraja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pinio46 Napisano 10 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 No ale 1000 to ma być cały komplet razem z hamulcami i tarczami Wysłane z ACE tapatalkiem 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 10 Grudnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 Ee to chyba faktycznie zostają ci maviki cross ride i hamulce deore.. i tak jeszcze byś musiał dołożyć, a same tarcze wziąłbym najtańsze. Tak po przemyśleniu cresty faktycznie to za mało pod tą wagę ale nie ma o czym mówić nawet jak 1tys. to budżet na wszystko. Ktoś się orientuje czy te tarcze nie sprawiają problemów? : http://allegro.pl/tarcza-hamulcowa-alhonga-160mm-is-6-srub-i2797766820.html Są ładne i niedrogie, trochę ciężkie ale myślę że w tym wypadku to nie wada, wiem że znajomy je kupił i nie narzekał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pinio46 Napisano 10 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 A te maviki dadzą radę ?? Kolega sympatyczny z forum ma do sprzedania crossride i shimano slx z tarczami do tego za jakieś ,niej więcej 950pln. Opłaca się taki deal ?? Co prawda używki, ale o przebiegu podobno 300 km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 10 Grudnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 Mój ojciec (120kg) jeździł na tych kołach kilaka lat i sprawowały się bardzo dobrze, nic im nie zrobił, to solidne koła, tylko trzeba regularnie naoliwiać bębenek (przynajmniej raz w roku) żeby łożysko ślizgowe się nie zużyło, wtedy będą Ci służyć. Ogólnie to miedzy hamulcami slx a deore prawie niema różnic, niema sensu dokładać do slx (oczywiście mówimy o nowym modelu ?) ale tu cena za taki komplet jest dosyć sensowna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pinio46 Napisano 10 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 Wieczorem będą zdjęcia więc zobaczymy co to z cudo tak patrzylem za nowy taki komplet w granicach plus minus 1200 chyba tak widziałem najtaniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pinio46 Napisano 11 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 Wiec zdjęcia są wrzuciłem na szybko co byście mogli zobaczyć, jak na mój gust wygląda to nieźle co sadzicie? Mam obawy tylko do dwóch rzeczy pierwsza to długość przewodów, przód właśnie tylko jakieś 70cm tył 130 z groszami, no i tarcze tylko 160 pzród i tył, da to radę mnie zatrzymać jakoś ?? http://www.fotosik.pl/u/pinio46/zdjecie/1/album/1361225 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 11 Grudnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 Te hamulce to poprzedni model, nowy moim zdaniem dużo lepszy obojętnie czy deore czy slx bo to prawie to samo. Co do kół to trochę poobcierane jak na 300km ale to tylko takie moje wrażenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pinio46 Napisano 11 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 No to jak panie(jak są) i panowie brać czy nie warto? czy szukać czegoś innego ?? Jeśli tak to czego ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miner Napisano 15 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2012 Masz dokładnie tą sytuacje co ja miałem w czerwcu - 1000 zł na koła i hamulce. Ja kupiłem deorki 596 i poskładałem koła na piastach deore 595, szprychach DT i obręczach accent XC. Tarcze wziąłem RT53 od shimano 180/160. Koszt to 39 zł za 160 i 49 za 180 więc nie drogo, a są dość sztywne. Kwestia tego, że są pod CL wiec trzeba myśleć o piaście shimano gdybyś chciał te tarcze Razem z adapterami do zacisków, nowymi dętkami (inny wymiar wentylka w nowych obręczach) wyszło mi 1030 z jakimis groszami Może szału ten zestaw nie robi, ale zły też nie jest, z tym że moja waga to ok. 80 kg (zależy od obiadu ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 15 Grudnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2012 Bez urazy ale piasty deore to padaka, kreci się od nowości jak zatarta, ostatnio kilka sztuk mi wpadło w ręce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pinio46 Napisano 16 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2012 @Maniak poszły te mavic'i używki o których dyskutowaliśmy na PM, dzięki za rady, co będzie to będzie @Miner ja biorę tarczę SLX przód 180, tył 160 plus Deore 596 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 16 Grudnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2012 piasty deore to padaka Kupiłem niegdyś używaną, przejechałem kilka kkm i koło zaplecionej na niej sprzedałem, łożyska ciągle był w stanie idealnym. To wcale nie takie złe piasty choć bębenek mnie lekko niepokoił. Jak sie kręci średnio trzeba ją rozebrać i skręcić tak by sie kręciła jak powinna a nie narzekać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 16 Grudnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2012 O właśnie to jest sedno sprawy, jak się je od nowości wyreguluje poprawnie to chodzą całkiem normalnie i dosyć długo ale czy początkujący użytkownik sobie z tym poradzi? Trochę dyskusyjna sprawa. Już kilka razy z kołami/piastami shimano z średnich grup deore/105 miałem niemiłe doświadczenie w postaci fabrycznie zbyt mocno skręconych konusów. Uważam że maszynówki tym przedziale cenowym wypadają lepiej dla niedoświadczonego użytkownika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swimfan Napisano 16 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2012 jak dla mnie dawne deore to nie te deore co teraz;/ Nie ma co porównywac . Ja na 525 (ma 5 lat)przejechalem ...... mysle ze juz powoli dobijam do 25kkm dobijam w nielatwych warunkach i sie trzyma ,powszechnie panujaca chinszczyzna niepomaga w trwalosci. Ja ostatnio urwalem klucz Torx-pekl mi w lapach widzial ktos takie rzeczy 10 lat temu:) i zostalem z z drzwiami samochodowymi w reku przy niedokreconej srubie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.