mudia Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 Witam Jestem posiadaczem amortyzatora Suntour XCR LOD. Problemem jest jego praca w niskich temperaturach. Poniżej ok 5'C amortyzator wyraźnie twardnieje. Im niższa temperatura, tym gorzej widelec pracuje. Po ogrzaniu się amortyzator ugina się poprawnie. Co może być przyczyną? Do głowy przychodzi mi gęstniejący olej w tłumiku, albo zły smar. Na początku roku amortyzator jeździł w bardzo deszczowy dzień i postanowiłem go rozkręcić i przeczyścić. Jako smaru użyłem smaru grafitowego, bo miałem go akurat pod ręką. Co możecie mi doradzić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mihalp90 Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 Sprężyna Ci twardnieje od zimna, ten typ tak ma;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 Smar grafitowy nie jest do tego najlepszy. Powody tego to: twardniejący olej, smar gęstnieje, ślizgi są z z tworzywa i się kurczą bardziej niż golenie i ściskają je, twardnieje elastomer. Polecam, żebyś sobie go wyciągnął na zimę. Ja mam wyciągnięty cały czas. Odkręcasz korek ze sprężyną i wyciągasz ze sprężyny taki kawałek czarnego czegoś. Sprężyny nie twardnieją! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 9 Grudnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 Sprężyna Ci twardnieje od zimna Ja myślałem ze twardość metalu zależy od zawartości węgla i hartowania Tak sie dzieje z twoim XCR bo smar i olej strasznie gęstnieją na mrozie przez to upośledzają prace Mało z tym da sie zrobić, można wyjąć elastomer ze sprężyny i to trochę pomoże i użyć smaru nie wrażliwego na temp. to wszystko co można poradzić. W lepszych widelcach wymienia sie olej na rzadszy i to pomaga, najlepiej pracują widelce w technologii OB ( open Bath ) czyli z otwarą kąpielą olejową. Zrobiłem pare lat temu test na starej gili t5. nasmarowałem ją smarem temp odpornym, wadą tego smaru było to ze był dość gęsty i lepki przez co wdelec sam z siebie sie mulił ale po 24H na mrozie ok 20*-30* nie odczułem zmiany pracy do pomieszczenia +20* możliwe ze zamiana była a nawet na pewno była ale tak niewielka ze nie odczuwalna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mihalp90 Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 sztywnieje, lepiej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 Nie, nie lepiej, bo to nie zwinięty kawałek stalowego drutu jest winien Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik0987 Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 Chciałbym się podpiąć do tematu i zapytać czy jazda z takim amortyzatorem który twardnieje w zimie wpływa jakoś na jego żywotność? lub negatywnie na jego późniejszą pracę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cichy66 Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 Przede wszystkim ujemna temperatura znacznie upośledza ich pracę,gdzie często odnosi się wrażenie jakby stracił część skoku,prędkość ugięcia jak i powrotu do pełnego wyprostowania wydłuża się znacznie czasowo. Tańsze amortyzatory nie mają niestety długiego żywota i raczej ujemna temperatura nie ma aż takiego znaczenia co użyte materiały z jakiego zostały wykonane jak i medium tłumiące. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalSBK Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 przykryj amortyzator ciepłym kocykiem, żeby było mu ciepło to nie stwardnieje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 10 Grudnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 sztywnieje, lepiej? Sprężystość metalu zaiste zależy od temp, bo ( zależy od metalu) przy temp bliskiej topnienia robi sie bardzo plastyczny a nie sprężysty a z drugiej strony przy sporych minusach robi sie kruchy i łatwiej go złamać. Jednak tak niewielkie wahania temp spowodują jak już pisałem raczej nie odczuwalne zmiany w jej charakterystyce ogromnie przytłumione przez beznadziejną konstrukcje widelca czy jazda z takim amortyzatorem który twardnieje w zimie wpływa jakoś na jego żywotność? Zasadniczo wpływa na ... dwojako, widelec nie pracuje wiec później złapie luzy, z drugiej strony brak amortyzacji może sprawić ze powstaną luzy na rurze sterowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.