Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team
Napisano (edytowane)

Czyli można wracać z buta z rowerem na plecach albo bez hamulców(odkręcone zaciski). Nie miałem jeszcze takiej przygody (596) ale zimowe wycieczki robią się ryzykowne. Ubiegłej zimy jeździłem na v-kach do -15, teraz w związku z epidemią puchnięcia nie ruszam się jeżeli temp spada poniżej -5.

Wersja zimowa na dot-cie, letnia na oleju? Dwa zestawy hamulców? Ale kicha.

Może by zrobić klasyfikacje najniższych bezproblemowych temperatur dla różnych modeli. :icon_wink: Oczywiście dla shimano.

A pytanie co na to serwis jeżeli hamulce na gwarancji, miał ktoś takie doświadczenia? Serwisanci forumowi?

Edytowane przez michuuu
Napisano

To i ja się podziele. Nie dalej jak 2tygodnie temu wybrałem się na wieczorną jazde było właśnie około -13, przedni hamulec M596 a tylny jeszcze M445(już również M596) jeżdziłem około 2 godzin i nic się z hamulcami nie działo nooo tylko strasznie wszystko jęczało przyczyną był śnieg i "błoto" z drogi w którym był oblepiony cały rower

Napisano

Czyli można wracać z buta z rowerem na plecach albo bez hamulców(odkręcone zaciski). Nie miałem jeszcze takiej przygody (596) ale zimowe wycieczki robią się ryzykowne. Ubiegłej zimy jeździłem na v-kach do -15, teraz w związku z epidemią puchnięcia nie ruszam się jeżeli temp spada poniżej -5.

Wersja zimowa na dot-cie, letnia na oleju? Dwa zestawy hamulców? Ale kicha.

Może by zrobić klasyfikacje najniższych bezproblemowych temperatur dla różnych modeli. :icon_wink: Oczywiście dla shimano.

A pytanie co na to serwis jeżeli hamulce na gwarancji, miał ktoś takie doświadczenia? Serwisanci forumowi?

Nie ma takiej klasyfikacji dla modeli, bo one bardzo indywidualnie podchodzą do temperatur i właściciela. :)

Napisano

Mój rower stoi całą zimę na balkonie. Jeździłem kilka razy w mrozy i było ok. Dopiero w zeszłym tygodniu zauważyłem, że klamka przedniego hamulca (M666) ma znacznie ograniczony skok. Po godzinie w mieszkaniu wróciła do normy.

Napisano

Okej a testował ktoś hamulce napędzane Citroenowskim LHMem w takich temperaturach? Odrazu na głupie odpowiedzi udzielam informacji że wiem, że LHM to LHM, ale jednak się różnią ;)

Napisano

Moje M596 były wysłane w poniedziałek po południu i do wtorkowego popołudnia leżały w magazynie (raczej nie ogrzewanym). Jak kurier przyniósł to klamka aż ziębiła w dłonie, ale działanie prawidłowe. Nic nie spuchnięte.

Napisano

Witam zrobiłem mały teścik , jako ze mam ok 1 l oleju hamulcowego , odlałem troszkę w strzykawkę i na dwór , po paru godzinach płyn nie bardzo zgęstniał powiedział bym ze w temperaturze 0 stopni w ogóle nie zmienił konsystencji . podobny test zrobiłem z kawałkiem gumy , po tym samym czasie zrobił się cholernie twardy . według mnie to wina uszczelek ze hamulce shimano puchną na zimnie . Pozdrawiam teraz olej jest w zamrażarce zobaczymy co się z nim stanie

Napisano

Witam olej schłodziłem do ok -15 i nie zgadniecie co się stało , troszkę zgęstniał i wytworzyły się w nim jakieś grudki !!!!!!!!!!!! które po ogrzaniu nie chcą się połączyć z olejem wiedz nadaje się tylko na śmietnik ... pozdrawiam dz miałem pojeździć a tu śnieg za oknem się pojawił :(

Napisano

A jaki był to olej, jaki producent?

 

Co do twardnienia uszczelek - oczywiście że się to dzieje, problem w tym że materiał z którego zrobione są shimanowskie gumki jest bardziej podatny na spadki temperatur eksploatacyjnych niż guma stosowana (ogólnie) do produkcji uszczelek hamulców pracujących na płynie dot.

Uszczelki w moich szitmano uległy stałej deformacji po użyciu hamulców w niższych temperaturach.

Napisano

u mnie przez jazdę na mrozie ok. -5*C (+ cała noc w garażu) poleciała uszczelka w tylnym zacisku tektro auriga comp i musiał zostać wymienony niestety cały, bo się tłoczek zablokował i nie było możliwości wymiany gumek. Wg. mnie olejowe hamulce na zimę to pomyłka. A co do puchnięcia to nie odczuwam dużych różnic w pracy.

Napisano

Do zacisków shimano można spokojnie dorobić uszczelki z materiału współpracującego z olejem mineralnym. Ja dorobiłem do swoich zacisków w 765 uszczelki bez tego nacięcia wewnątrz (Ci którzy oglądali oryginalne to wiedzą o co chodzi) i mogę powiedzieć że do -8 nie było żadnej zmiany w pracy hamulców.

Napisano (edytowane)

W Szczecinie firma Oring mi dorobiła po 10zł za sztukę z materiału odpornego na olej mineralny 70NBR. Jeszcze jedna ważna rzecz moje uszczelki były toczone, i z tego co mówił gościu musiał zastosować twardszy materiał żeby dało się to wytoczyć.

Edytowane przez tobike
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...