Skocz do zawartości

[rower] Giant Rincon- lepiej zmodernizować czy wymienić


krzysiek5151

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Mam takie pytanko. Jak uważacie. Obecnie posiadam rower Giant Rincon z fabrycznym osprzętem, zaczynam jeździć coraz dalej, do tej pory zrobiłem ponad 4 tys. kilometrów na nim i teraz zacząłem się zastanawiać czy lepiej go wymienić czy zrobić gruntowny remont i wymienić pare części... W najbliższe wakacje zamierzam przejechać Polskę od gór do Świnoujścia a może trochę dalej do Dani jeszcze nie wiem, a po maturze za 1,5 roku planuję pielgrzymkę do Santiago de Compostela na zachodzie Hiszpani... Planuję wymienić amortyzator na SR Suntor Epicon RLD ( może jakieś inne propozycje? ) i do tego jakiś hamulec tarczowy hydrauliczny oraz pewnie będę musiał wymienić napęd- w tym wypadku wyrobie się w kwocie 1000zł. Czy może lepiej sprzedać tego i kupić coś innego w budżecie 2-2,5tys zł?? Czy jest sens w ogóle wymieniać na rower w takiej kwocie, czy odświeżyć tego?

Napisano

Zależy od terenu w jakim jeździsz. Przed inwestycją pomyśl sobie jaki rower chciałbyś mieć. Jeżeli jeździsz w 95% po asfalcie i od czasu do czasu zakładasz sakwy i śmigasz wycieczki to dobry będzie rower trekingowy lub taki wynalazek, coś jak szosa z prostą kierą.

 

Generalnie przerabianie takiego roweru jak masz, na rower do wypraw głównie asfaltowych mija się z celem (wiem z autopsji). Do wymiany napęd, na szosowy, widelec, opony (ja chciałem wymienić koła na 28') co skutkowało wymianą hamulców i w pewnym momencie powiedziałem dość! To nie ma sensu. Prawdziwego turystyka i tak z tego nie będzie. Jeżeli natomiast chcesz poruszać się poza asfaltem i dobrych drogach gruntowych to zostaje Ci rower górski.

Napisano

taki konkretnie rower szosowy mnie nie interesuje bo owszem przeważnie jeżdżę po asfalcie ale lubię też wybrać się w teren ( mieszkam po za miastem i mam sporo lasów i wzgórz) ale jeżeli też chodzi o wyprawy dalsze to też często planuje je aby nie jechać asfaltem ale właśnie jakimiś ścieżkami. Taki typ MTB mi pasuję ponieważ na szosówkach mogę jechać w trasę (może nie jak kolarką ale za to mogę się zapakować w sakwy itp) ale też i spokojnie w teren... A chciałem pozostać przy tym typie roweru i albo kupić też MTB albo tego zmodernizować tylko tak komporomisowo, np, widelec z blokadą skoku pod asfalt...

Napisano

Najpierw musisz zdecydować się jaki konkretnie potrzebny jest ci rower. Szosa,treking czy mtb. Jeśli lubisz lasy to mtb+szosowe oponki i wszystko.a Epicon to dobry wybór przy tym budżecie :)

  • Mod Team
Napisano

To może jakiś rowerek crossowy ze sztywnym widłem i kołami 28"? Jak wyglądają te twoje wypady w teren? Jeśli są to przejażdżki po ubitych ścieżkach, gdzie amortyzator jest zbędny, a poza nimi większość czasu spędzasz na asfalcie, to taki rower byłby chyba najlepszym rozwiązeniem.

Napisano

Najpierw musisz zdecydować się jaki konkretnie potrzebny jest ci rower. Szosa,treking czy mtb. Jeśli lubisz lasy to mtb+szosowe oponki i wszystko.a Epicon to dobry wybór przy tym budżecie :)

MTB. Jak jadę dalej to blokuje amortyzator i szosowe oponki i jest ok :) No i tu pytanie czy zmienić na inny MTB czy lepiej zmodernizować??

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...