Skocz do zawartości

[lampki] Roxim, Philips, Busch & Müller


DominikM

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Tak trochę się naoglądałem bełkotu marketingowego w sieci, youtube jest najlepsze :teehee: , że stwierdziłem potrzebę złapania wszystkich lampek ledowych z reflektorami dostosowanymi do wymogów StVZO na raz... Jak stwierdziłem tak zrobiłem - będzie większy test, ale na początek wystarczą fotki w celu porównania i odkłamania tego i owego.

 

Busch & Müller - Ixon IQ - 2010

Cree XR-E, 4xAA, 40 lux, ok 80 lumenów

bummixoniqhigh.jpg

 

Roxim RS3 - 2011

Cree XP-E, 2xAA, 30 lux, ok 70 lumenów

roximrs3high.jpg

 

Roxim RX5 - 2011

Cree XP-E, 4xAA, 55 lux, ok 140 lumenów

roximrx5high.jpg

Philips Saferide 40 Lux

Luxeon Rebel, 4xAA, 40 lux, ok 70 lumenów

philipssaferide40luxhig.jpg

 

Philips Saferide 80 Lux

2x Luxeon Rebel, 4xAA, 80 lux, ok 300 lumenów (deklarują 270 ale coś mi się nie zgadzają liczby z rzeczywistością).

philipssaferide80luxhig.jpg

 

Pozostałe tryby wrzuciłem na stronie do porównywarki.

Napisano

Fajne porównanie, jakiś czas temu posiedziałem chwilę w temacie takich lampek i moim faworytem jest philips saferide. Poza największą mocą ma chyba najlepszą obudowę i mocowanie, co moim zdaniem jest równie ważne co strumień światła. Co mi po działku fotonowym jak je zgubię na nierównej drodze albo mi zamoknie? Mają też wersje na dynamo, jak ktoś ma.

 

Jeśli ktoś potrzebuje mocnego oświetlenia a jeździ głównie po drogach to warto pomyśleć o lampce która nie oślepia kierowców jadących z przeciwka. Dla własnego bezpieczeństwa..

 

Czekam na wyniki testu i może się kiedyś szarpnę ;)

Napisano

Na dynamo też jakieś będą w teście? Jakbyś zdobył najnowsze wynalzki B&M (IQ2 Luxos) oraz BigBanga, to byłby totalny wypas :woot:

Jak ustawiałeś kąt lampek, czyli na jakiej wysokości lub pod jakim katem do powierzchni idzie odcięcie?

 

W porównywarce w lewej kolumnie Roximy się zgubiły.

 

karolg

Jak na tą ilość światła Philipsy są mocno przecenione.

Napisano

Z lampkami na dynamo jest ten problem, ze albo je trzeba zasilić z akumulatora 6V albo nie za bardzo jest to jak testować.

 

110cm, tak aby uzyskać najmocniejsze światło na 10m.

 

Roximy znalezione :icon_cool:

Napisano

Można zrobić 3 zdjęcia symulujące jazdę z różną prędkością np. (0km/h dla lampek z podtrzymaniem), 5km/h, 15km/h, 30km/h. Taki odpowiednik (stand), low, mid, high.

Można poszukać wykresów mocy i napięć w zależności od prędkości ewentualnie posiłkować się normą StVZO. Ewentualnie pobawić się dynamem i zmierzyć charakterystykę. http://www.n-s.pl/krudnik/nx30/ może pomoże.

 

Zachęcam, bo takiego zestawienia lamp na dynamo chyba nie ma nigdzie, a u nas zaczynają być coraz popularniejsze.

Napisano

[3 zdjęcia do symulacji prędkości * zdjęcia dla różnych dynam] * ilość lampek :bye2: .

 

Może by się to dało zrobić ale pod warunkiem zrobienia tego na zasilaczu laboratoryjnym napięcia przemiennego, warunki terenowe odpadają.

Napisano

Bez przesady z różnymi prądnicami. Zrobić dla 3V lub 4V oraz 6V lub 6,5V i 0V jak jest podtrzymanie. Przy opisie można podać przybliżoną prędkość jazdy dla takiego napięcia/mocy. Jaką charakterystykę ma dane dynamo niech się użytkownik martwi tak samo jak się musi martwić o stan naładowania ogniw ;)

 

Przy takim rozdrabnianiu się, to trzeba jeszcze uwzględnić średnicę koła, bo dla mniejszych szybciej uzyskuje się nominalną moc (o ile mówimy o tych w piastach) czyli ilość testów *3 (26", 28", 29"). Tak samo wypadałoby robić test na różnych nawierzchniach: suchy/mokry asfalt, piasek, błoto, śnieg...

Nie dajmy się zwariować przesadnymi szczegółami.

 

Czyli podsumowując, 1 lampka to 4 lub 6 zdjęć:

-w pokoju: (0V), 3-4V, 6-6,5V

-w terenie tak samo

Czyli tyle samo roboty co przy innych.

Napisano

Przy 5km/h i dynamie w piaście mamy strobo (nawet jak lampka ma podtrzymanie). Zabawa zaczyna się od kilkunastu km/h.

Jak było z tradycyjnym dynamem nie pamiętam dobrze, ale sensowne oświetlenie zaczynało się chyba w okolicach 20km/h. Tyle, że to była zwykła żarówka, a nie led.

Napisano

Niestety taka jest specyfika pracy oświetlenia zasilanego z dynamo.

Można to obejść stosując bufor w postaci dodatkowego akumulatora.

 

Poza tym, to efekt "strobo" zależy jeszcze od wielu czynników:

 

- jakie dynamo (ilość magnesów),

- jaka lampka,

- jaka średnica koła, itp., itd.

 

No i nie ma co tragizować/demonizować "strobo", szczególnie w lampkach z podtrzymaniem wink.gif

 

Prędkość 5km/h, to dla roweru "prędkość startowa" - chyba nikt nie jeździ normalnie z taką prędkością,

a napisałem przecież, że od 5km/h dość sprawnie oświetlają drogę.

 

http://www.youtube.com/watch?v=N7I1xJj2lrA

Napisano

Po mieście nie, w terenie różnie bywa ;)

Strobo nie jest mocno inwazyjne i przy normalnej jeździe w zasadzie tylko przy ruszaniu i zatrzymywaniu występuje, więc spokojnie ujdzie.

 

Nie będę się wykłócał o "dość sprawnie", bo to zbyt subiektywne odczucia.

Napisano

Tak trochę się naoglądałem bełkotu marketingowego w sieci, youtube jest najlepsze :teehee: , że stwierdziłem potrzebę złapania wszystkich lampek ledowych z reflektorami dostosowanymi do wymogów StVZO na raz... Jak stwierdziłem tak zrobiłem - będzie większy test, ale na początek wystarczą fotki w celu porównania i odkłamania tego i owego.

O co ci chodzi? Ewidentnie widać wyższość tych lampek nad latarkowym rozkładem światła. Nawet pomimo złego ustawienia tych lampek - celowanie w 10m, zamiast wykorzystać istnienie światłocienia i dużego skupienia światła zaraz pod nim. Roxim RX5 wymiata, to świeci lepiej niż mający 2 razy więcej "światła" Mactronic BikePro NOISE 300.

Napisano

Chodzi pewnie o to, że na tych filmikach widać jakby te lampki świeciły z mocą reflektorów samochodowych. Zdjęcia od producentów też są przesadzone, bo te lampki nigdy tyle światła nie dadzą.

 

Wyższość nie jest taka oczywista. Do oświetlenia prostej drogi są dobre. Jednak w ostrych zakrętach snop światła robi się bardzo wąski. Jeżeli droga jest mocno pofałdowana, to też zaczyna brakować szerszego oświetlenia.

Latarkowe skupienie w terenie o wiele lepiej się sprawdza, więc to kwestia zastosowania determinuje zalety danej konstrukcji.

  • 3 miesiące temu...
Napisano

Dobra, patrząc na datę pierwszego postu, trochę mi to zajęło ale jest... :woot:

 

 

Poza znanymi już Sigma Pava i Busch & Müller Ixon IQ obmacałem lub rozebrałem :

Philips Saferide 40 i 80 : Philips SafeRide 40 i SafeRide 80 - bezpieczne miasto.

Roxim RS3 i RX5: Roxim RS3 i RX5 - nowa jakość czy nowoczesny marketing ?

 

Co z tego wyszło:

Sigma Pava - już czas na emeryturę, choć na ścieżce rowerowej jeszcze da radę.

Ixon stary ale jary, mały i nadal sporo może choć mógłby być już trochę tańszy.

Philipsy - hmm taka duża firma a robi takie duże błędy z ustawieniem trybów, ale Saferide 80 ma wygar =:] (szkoda, że tak krótko :( ).

Roxim - RS3 fajny kompakt, ale takie nie to ni siamto wyszło, lepiej się zainteresować Ixonem. RX5 - działa, co prawda nie tak super jak ją reklamują i oba roximy mają poważne problemy ze sterowaniem, ale w mieście daje radę.

 

Generalnie lampki StVZO zgodne nie wytrzymują konkurencji w kategorii ilość światła/cena nawet z lampkami dostępnymi u nas w sklepach np. Noise 300 / Noise 500... Szkoda, bo koszty ich wytworzenia wcale nie są specjalnie większe, a różnica w "kulturze świecenia" znaczna.

 

Przy okazji małe wyjaśnienie :

:icon_arrow: :icon_arrow: Oświetlenie rowerowe a StVZO - o co tu chodzi ?

Napisano
Przy okazji małe wyjaśnienie : :icon_arrow: :icon_arrow: Oświetlenie rowerowe a StVZO - o co tu chodzi ?

 

qFj5D.png

 

Mało ludzi kuma, że taktyczna latarka wypala siatkówkę w oku jadącego z przeciwka...

Napisano

Jak zwykle dobra robota.

Nadal czekam na podjęcie rękawicy z lampkami na dynamo ^_^

Chętnie zobaczyłbym porównanie rozkładu światła b&m dla wersji z R i bez. Z opisów wynika, że jest ciemniej, ale szersza wiązka blisko roweru.

Napisano

Witam.

 

Do tej pory jeździłem z Sigmą Lightster - taka miejska lampka dająca kompromis między ilością światła a czasem działania (ok.9h). Z opinii użytkowników wynika, że świeci trochę słabiej jak Pava - sam nie miałem okazji porównać.

Ale jako, że apetyt rośnie w miarę jedzenia rozważam zakup RX5. Z tego co wyczytałem wytrzymuje na akumulatorach ok 5h. To całkiem rozsądnie dla mnie. Zawsze mogę zabrać 2 kpl. AA.

Mam do Was pytanie: czy różnica będzie zauwazalna jak się przesiądę na RX5? Szukam lampki głownie na miasto. W lesie będę się wspomagał czołówką Mactronic HSL-K2R, którą wożę na kasku.

Napisano

. Ja osobiscie uzywam Lupine Piko TL Max. 750 lm. Świeci bardzo dobrze . Najwiekszym plusem jest brak kabli i świetna optyka. Największym minusem cena ( chociaż moją zakupiłem okazyjnie na ebay'u )oraz brak mozliwości wymiany w aku w momencie ich wyładowania. Orginalne połaczone sa blistrem i zalutowaną płytką która z resztą lampki łaczy sie za pomocą czteropinowego wtyku.

 

Ostatnio zakupiłem Silvę Runnner, która po jednym dniu wróciła do sklepu. Ta lampka jak i jej bliżniak PAVE to jakaś pomyłka ( bynajmniej w naszym klimacie) Co z tego że dysponują dużą mocą jeśli po 8 min temperatura aluminiowej obudowy dochodzi do 85 stopni ( przy temp otoczenia 18 ). Skutkiem zwiększenia temperatury jest zmniejszenie mocy lampki o około 60 %. Takie działanie jest samo w sobie dyskwalifikujace, a jeśli dodamy do tego cenę 799 to juz zakrawa na żart

Napisano

Skutkiem zwiększenia temperatury jest zmniejszenie mocy lampki o około 60 %. Takie działanie jest samo w sobie dyskwalifikujace, a jeśli dodamy do tego cenę 799 to juz zakrawa na żart

 

Nie wiem czy zwróciłeś uwagę ale lupine robi dokładnie to samo - tylko pewnie bardziej dyskretnie, mieli z tego co pamiętam liniowy zjazd temperaturowy :icon_cool: Akurat leży X6 na biurku to sprawdzę wieczorem :starwars:

Napisano

W Puko tl używanym przezemnie nie zauważyłem tego problemu sama obudowa tez specjalnie się nie nagrzewa. Z czystej ciekawości gdzie i za ile zakupiles swoją x6

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...