SSG90 Napisano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2012 Witam przymierzam się do kupna amortyzatora w granicach do 700-800zł i kół do 500zł nie chce już tworzyć dwóch oddzielnych postów dlatego zamieszczam tutaj pytanie w co wlać lepiej pieniądze czy w solidny amortyzator czy takie pół na pół koła = amortyzator Moi kandydaci to reba 100mm sl , za 649zł jedyna wada to goleń posiada 2 rysy i wizualnie trochę może przyrysowany ale to nie chodzi o to tylko o sprawność Fox f100 rlt praktycznie jak nowy za około 740zł Myślałem też nad sidem ale nie wiem czy dostanę tak do 800-900zł ;< może ktoś z forumowiczów ma tak owy to może pisać na pw Jeszcze padł jeden RST first air platinium - prawdopodobnie porównywalny z rebą ale czy naprawdę to nie jestem pewien , kumpel mówi że się rozleci szybko bo wiadomo RST- ROZJ** SOBIE TWARZ myślę że wszystko wyjaśnia że nie jest jakąś cenioną marką to w cenie 450zł Waga jest dość istotna w granicach od 1500 do max 1800 gram gdyż chcę już budować coś lżejszego a nie topornego Co do kół to mam trzy zestawy Na piastach dt swiss x1900 oraz obręczy x1900 na piastach dt swiss 370 i obręczy x455 Na piastach sram x9 i obręczy conquest Koła też jak najlżej Myślę że jeżeli wybiorę trochę z grubszej pułki PÓŁKI amortyzator to wtedy zostanie może z 300zł i pytanie czy oplaca się wziąć tańsze koła czy poczekać i dołożyć Na cały ten zakup mam 1300zł , niby nie wiele ale dla mnie to już coś Zapomniałem napisać Że wszystko to do roweru mtb xc a dokładniej do kellysa salamandra jakoś sentymentalnie do niego podchodzę i jestem gotowy go trochę rozbudować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rybciasum Napisano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2012 jedyna wada to goleń posiada 2 rysy i wizualnie trochę może przyrysowany ale to nie chodzi o to tylko o sprawność skoro to taka mała wada, to skąd ta niska cena? rysy na górnej goleni? przecież to jest zabójstwo dla amortyzatora, zacznie puszczać olej, a jak nic z tym nie zrobisz to może uciekać nawet powietrze :f Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ammisiek Napisano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2012 Może te rysy nie są takie złe. Pokaż fotki z tymi rysami. Moim zdaniem lepiej kupić lepszy amor a do wiosny i tak dozbierasz kase i kupisz spoko koła.Pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Auditore Napisano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2012 jak nic z tym nie zrobisz to może uciekać nawet powietrze W jaki sposób niby ma uciekać powietrze przez rysy na górnych goleniach, jeśli cała sprężyna dual air znajduje się wewnątrz nich? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rybciasum Napisano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2012 w sumie to są rysy a nie uszkodzenia spowodowane syfem spod uszczelki, to może faktycznie troche przesadziłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Auditore Napisano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2012 Myślę, że ani rysy, ani uszkodzenia spowodowane syfem spod uszczelki nie miałyby wpływu na uciekanie powietrza z komór. Raz jeszcze powtórzę - cała sprężyna dual air znajduje się w goleni górnej i jedyny sposób, aby uciekało z niej powietrze, to niesprawne oringi na owej sprężynie bądź też zepsute wentyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rybciasum Napisano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2012 źle się wyraziłem, chodziło mi o to, że jak ktoś dopuścił do tego żeby syf z pod uszczelki zarysował mu golenie, to znaczy że do środka nie zaglądał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SSG90 Napisano 4 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 Nie no rozumiem ciekawe to co mowicie , ale czy ktos mi podpowie? Czy pchac sie w solidnt amor czy rozlozyc pieniadze na kola i amortyzator podkresle jeszcze raz ze mam na to 1300zl i w tej cenie moge dorwac prawie nowy first air platinium , hamulce formula oro puro carbon a takze kola na tych piastach dt 370 i teraz pytanie czy to ma sens? Wiem ze amortyzator to kluczowa rzecz w rowerze ale musze tez cos myslec o przyjemnosci toczenia sie , moge defakto kupic sida race ale czy to bd sie kupy trzymalo skoro nie mam przyjemnosci z toczenia sie, tak ze doradzcie mi jakies sensowne rozwiazanie a nir dyskusja trwa na temat puszczania powietrza ,wiadomo ze mozna cos innego wybrac niz to co podalem w poscie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 4 Grudnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 Powietrza puszczać nie będzie, ale jeżeli ubytek powłoki jest stosunkowo głęboki (chociaż w tym wypadku głęboki to pojęcie względne, bo wystarczą dziesiąte części milimetra) to zwyczajnie goleń może Ci 'zjadać' uszczelki. Jeżeli chodzi o używki to pytanie 'czy warto kupić sida' kompletnie nie ma sensu - wrzuć fotki etc, żeby można było przynajmniej trochę określić stan i tym samym opłacalność zakupu. Nie myślałeś np. o nowym Axonie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 4 Grudnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 zacznie puszczać olej, a jak nic z tym nie zrobisz to może uciekać nawet powietrze :f O ile mnie moja sklerotyczna pamięć nie myli oleju jest tam aż 25ml i nawet jak by jakimś sposobem wyciekł nic strasznego sie nie stanie. Powietrze jest zamknięte wewnątrz goleni górnych a raczej tylko w lewej, wiec nie ma fizycznej możliwości by to czemuś zaszkodziło. Sam mam puknięta goleń w revelationie to taka reba tylko że do enduro niczemu to nie szkodzi i w niczym nie przeszkadza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
edi7777 Napisano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 Ja stawiam na foxa + zależy jaką masz wagę ale szukaj kół na aukcjach i od razu trochę dołóż żeby mieć koła około 1600g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SSG90 Napisano 4 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 Wybor padl na foxa , oraz hamulce formula oro puro carbon , a kola no coz na razie na starych ale sie jeszcze kupi;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
premier2 Napisano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 oraz hamulce formula oro puro carbon nie lepiej poszukać Oro Bianco lub K24? Mają sztywniejsze klamki, te karbonowe wydają się "gumowe" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 Moje nie były sflaczałe Ewentualny potencjalny minus to większa i szybsza szansa na powstanie luzów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
premier2 Napisano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 Moje nie były sflaczałe a mnie pisałeś coś innego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SSG90 Napisano 7 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 A wiec wybralem amorek fox f100 rlt w stanie igla w cenie 740zl oraz te hamulce mysle ze bd dobre , tylko mam pytanie ile te hamulce maja tloczkow? Bo rozne zrodla roznie mowia , czy zatrzymaja kierowce o wadze 80kg bez zadnych problemow , i jak sie ma sprawa modulacji tych ze hamulcow . Mysle ze dobrze wybralem , kola na razie to meridowskie na obreczach alexrims waga 2.2kg - to bd trzeba zlikwidowac do 1.6-1.8. Chce zamienic rower na bardziej do maratonow i szykuje wymiane kolejnych podzespolow w tym takze kol. Takze jezeli ktos mial stycznosc z tymi hamulcami i amortyzatorem niech sie wypowie czy nie bd niczego zalowal , przedmioty sa w stanie wizualnym oraz sprawnosciowym w stanie idealnym tak ze kwestia tylko czy nie jest to zly wybor pod wzgledem jakosci-ceny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.