Skocz do zawartości

[opony zimowe] trwałość gniazd alu


grzesiowu

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam

 

przymierzam się do nokianów i takie pytanie mi się urodziło czy gniazda aluminiowe wykazują widocznie mniejszą trwałość od stalowych

 

może ktoś używał i takie i takie i może się wypowiedzieć, podzielić wrarzeniami

 

pozdrawiam

Napisano

myślałem że kolec to ten dinks a ta tulejka tocos innego w sensie nomenklatury... no dobra a w temacie wątku ... czy aluminiowe ścierają się jakoś widocznie szybciej?

 

pozdrawiam

Napisano

że się alu łatwiej ściera tak w ogóle to ja wiem :] ... chodziło mi o zachowanie w oponie i ogólny wpływ na długość używania opony - czy ta redukcja masy opony (zakładam że taki jest cel użycia stud'ów z alu w miejsce stalowych) to odbywa się bardzo kosztem ogólnej długowieczności opony czy tylko trochę

Napisano

Podsumowując, alu kolce to mniejsza masa, ale krótsza żywotność. Warto też dodać, że opony z kolcami sprawdzają się głównie na lodzie. Na kopnym śniegu różnicy nie będzie. Takie mam odczucie, jeden sezon na zimówkach z kolcami jeździłem i jak dla mnie to troche niepotrzebna inwestycja :)

 

Pozdrawiam!

Napisano

Opony Schwalbe typu Ice Spiker oraz Ice Spiker Pro posiadają kolce [studs] z węglika wolframu WC(nieorganiczny związek około 3-krotnie przewyższający twardością stal), które umieszczone są w otoczce aluminiowej [knobs].

http://www.schwalbe.com/gbl/en/produkte/zubehoer/montage/?ID_Gesamt=314&ID_Land=38&ID_Sprache=2&ID_Seite=150&tn_mainPoint=Produkte&tn_subPoint=Zubehoer

Ten zestaw umieszczony jest w specjalnie wyprofilowanym gnieździe w oponie.

 

Nokian w droższych wersjach Winter 300 posiada kolce aluminiowe w otoczce aramidowej,

http://www.suomityres.fi/h300.html

a w pozostałych wersjach kolce stalowe.

 

Obydwaj producenci zalecają 50km jazdę po asfalcie przed normalną zimową eksploatacją kolców na śniegu bądź lodzie w celu ułożenia i zachartowania się gniazd w oponie.

Napisano

 

Obydwaj producenci zalecają 50km jazdę po asfalcie przed normalną zimową eksploatacją kolców na śniegu bądź lodzie w celu ułożenia i zachartowania się gniazd w oponie.

 

z tego by wynikało że z założeniem trzeba czekać do odwilży :|

Napisano

Nie czekaj, jeździj :)

Tu tysiące osób kupuje zimówki często gdy już spadnie śnieg, nie zauważyłem żeby z nokianami od jazdy w mieszanych warunkach coś się działo.

Napisano

Nie czekaj, jeździj :)

Tu tysiące osób kupuje zimówki często gdy już spadnie śnieg, nie zauważyłem żeby z nokianami od jazdy w mieszanych warunkach coś się działo.

 

dziś zamówiłem więc pewnie w przyszłym tygodniu dojdą

Napisano

Właśnie, można? Bo w zeszłym sezonie tylko Schwalbe chyba widziałem.

Jak z ceną/jakością w stosunku do Schwalbe?

Napisano

No właśnie ci nie powiem bo wydaje mi się że nie ma w Polsce przedstawiciela.

12 lat temu widziałem we Wrocławiu zimówkę extreme, 250 zł.

Napisano

Ale w dzisiejszych czasach zakupów on-line to chyba nie problem, prawda?

 

Często jest tak, że "w świecie" można kupić taniej niż w Polsce, no i można kupić wogóle ;)

Napisano

No czasem tak, ale nie wszystkie sklepy wysyłają za granicę, a na przykład podany wyżej chce 60PLNów za przesyłkę, więc drogo, czyli przykładowo taniej wyjdzie ICE Spiker pro w Polsce.

Napisano

Gratuluję nabytku Great.gif

 

No czasem tak, ale nie wszystkie sklepy wysyłają za granicę, a na przykład podany wyżej chce 60PLNów za przesyłkę, więc drogo, czyli przykładowo taniej wyjdzie ICE Spiker pro w Polsce.

 

Większość wysyła za granicę, można nawet znaleźć takie z tańszą przesyłką.

Są i takie, które przy zakupach powyżej xxx oferują wysyłkę gratis.

 

Niemniej jednak, jak się ktoś uparł konkretnie na Nokiany, to zbytnio wyjścia nie ma bezradny.gif

 

I jak widać na przykładzie kolegi grzesiowu, dla niektórych to nie stanowi problemu.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Też mi chodzą po głowie kolce, wczoraj miałem kilkanaście uślizgów i jakoś się udawało, dziś 15 km na przemian śnieg/lód i prawie zabiłem się pod domem schodząc z roweru. Chyba czas pomyśleć o kolcach, niestety u mnie trasy są zmienne, mam kilka km asfaltów zanim dobije do lasu, więc pewnie kolce będą lecieć, znalazłem coś takiego, tak się zastanawiam czy ze względu na możliwość dokupienia kolca opłaca się dokładać do wersji PRO w przypadku ICE Spiker-a, oraz czy większa ilość kolców jest odczuwalna, a może przedstawione kolce pasują również do wersji podstawowej.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...