Skocz do zawartości

[12330g] Leader Fox Maxx by Kuterfaga


kuterfaga

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Przedstawiam wam mój projekt.

Większość części to przekładka z 19" Ballistica X-Light którym przelatałem 2200 km tego lata.

Nowe są rama , przerzutka tył , sztyca i pancerze.

Projekt rozwojowy :)

 

Bell:(dzwonek) TranzX 15g

Bottle Cage:(Koszyk na bidon) Kellys Cure Black+ 2x M5x20 Pro-Bolt alu 27g

Brake: (Front):(Hamulec Przedni) Tektro Aquila przód tar.180mm+tarcza tektro 180mm 390g

Brake: (Rear): (Hamulec tylny) Tektro Aquila tył tar.160mm+tarcza tektro 160mm 356g

Brake+ Shifter Levers: (Klamkomanetki) Klamkomanetki SHIMANO DEORE SL-M530 475g

Cables: (Pancerze i Linki) Shimano pancerz SP41 XTR 313g

Cassette: (Kaseta) Kaseta Shimano DEORE LX CS-HG61 11-34T 420g

Chain: (Lancuch) KMC X8.93 OVP 320g

Crankset: (Korby) Korba Shimano SLX FC-M660 10rz. 175mm Dyna-Sys 890g

Derlr. (Front):(Przerzutka przednia) Shimano FD-M770 (usunięte wkładki na 27,2 plus śruby zamienione 4 śruby na lekkie alu waga spadła o 19g)134g

Derlr. (Rear):(Przerzutka tylna) Shimano RD-M786 (po wymianie 3 śrubek na alu rzeczywista waga spadła od 4 g) 259g

Fork: (Widelec) Suntour 2012 Epicon LOD 1690g

Frame: (Rama) Leader Fox Maxx 18" 1814g

Grips (Gripy) piankowe 26g

Handlebar: (Kierownica) Ritchey Comp skrócona do 610mm+rogi Ritchey PRO Ergo 120mm skrócone plus śrubyalu 327g

Lamp Front: (Lampa przód) Latarka Cree XM-L U2 900 lm 140g

Lamp Rear:(Lampa tył) MACTRONIC lampa tylna BPM-2SL WALLe 82g

Pedals: (Pedały) SPD SHIMANO PD-M520 SREB 380g

Seat: (Siodło) Vader 276g

Seatpost: (Sztyca) Turner 31,8 350mm 255g

Seatpost Clamp: (Zacisk Sztycy) Turner 34,9mm 14g

Skewers: (Zaciski kół) 2xNovatec 220g

Stem: (Mostek) Ritchey PRO 90mm 25.4mm 103g

Headset: (Stery) Crane CrekVP-45AC 80g

Tire (Front): Kenda Karma 2.0 kevlar zwijana 490g

Tire (Rear): Kenda Karma 2.0 kevlar zwijana 490g

Tubes(Front): (Dętka Przednia) FOSS dętka NIEPRZEBIJALNA 26 x1.95-2.25 AV 132g

Tubes(Rear): (Dętka Tylna) FOSS dętka NIEPRZEBIJALNA 26 x1.95-2.25 AV 132g

Wheel Front: (Kolo Przednie)

-Hub: (Piasta) Novatec NT-D811SB 185g

-Reflective lights Lidl 4g

-Rim Alex Rims DH19 520g

-Spokes: (Szprychy) 36xDT Competition black 216g

-Nipples: (Nyple) 36xDT swiss czarne mosiężne 20g

-Rim Tape: (Opaska) taśma izolacyjna 10g

Wheel Rear: (Kolo Tylne)

-Hub: (Piasta) Novatec NT-D812SB-AQ 370g

-Reflective lights Lidl 4g

-Rim: (Obrecz) Alex Rims DH19 520g

-Spokes: (Szprychy) 36xDT Competition black 216g

-Nipples: (Nyple) 36xDT swiss czarne mosiężne 20g

-Rim Tape: (Opaska) tasma izolacyjna 10g

Suma 12330g

 

 

Waga roweru realna .

Wczoraj była pierwsza jazda próbna -12 km.

Rower pomyka super.

Rama jest bardzo sztywna. Tylko taka "dzwoniąca" - przy przerzucaniu przedniej przerzutki

działa jak rezonator. Zdjęcia projektu:

 

Leader Fox Maxx by Kuterfaga -Google+

 

Do skończenia tej fazy pozostało przycięcie rury sterowej ( zastanawiam się jeszcze czy nie podnieść kierownicy)

Regulacja przerzutki tylnej - nie wchodzą najniższy i najwyższy tryb.

 

Waga bikera 99kg . Wzrost 180cm.

 

No i podstawowe pytanie - gdzie dalej obniżać wagę Foxa?

 

 

pozdrawiam,

Kuterfaga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Cables: (Pancerze i Linki) Shimano pancerz SP41 XTR 313g

 

Z czego to jest?

 

Waga kasety chyba lekko zawyżona ( zwykle oscyluje w okolicach 380 gramów).

Kierownica z rogami ciążą strasznie- to spore pole do popisu- chyba ,że obecna konfiguracja jest niezbędna.

Obręcze też można na lżejsze wymienić ( choćby EQ23).

Możesz pomyśleć o lżejszych pedałach ( Look Quartz, Exustar ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zaciskach raczej nie urwie 200 gramów. Opony lżejsze niż obecne to trochę ryzykowny pomysł przy wadze Właściciela. Fajne koła fajnie kosztują.

No na wybór kół miała wpływ moja początkowa waga -120KG. Zaczynałem od wymiany kół w poprzednim bikeu gdyż zgiąłem oś tylnego koła :( Teraz gdy zbiłem 21 kg można pomyśleć o lightowaniu. Niemniej obecne kółka kręcą się pięknie. Po 2 tys km i kilku wywrotkach ( nauka jazdy na SPDach ;) ) dalej są bez luzów, trzymają centrowanie więc pewnie spadną ostatnie.Bo mi trochę ich żal.

 

Chętnie by wymienił SPDy . Kiepskie uszczelnienie. Jeden musiałem serwisować bo trzeszczał po 1 tys. km.

 

Rurki , mostek to kolejny pomysł. Niemniej głównym powodem wymiany ramy były bóle pleców - 19" była po prostu dla mnie za duża. Powinienem kupić ramę 17" Niestety Leader Fox robi 16" i 18 "

Teraz dopiero po paru dłuższych trasach będę wiedział czy już jest ok czy muszę kupić krótszy mostek .

Wtedy też podejmę decyzję o nowej kierownicy i mostku. Wszelkie sugestie mile widziane co wybrać.

 

Kolejnym elementem planowanym do wymiany jest łańcuch.Obecny jest od napędu 8 rzędowego i mimo opinii z forum, że będzie taniej i że będzie pasował to on zaledwie pasuje. Idealnie nie jest.

Myślę o KMC x9 SL Gold 255g lub x10 SL Gold 228g .

Macie doświadczenia z tymi łańcuchami?

 

 

pozdrawiam

Kuterfaga

ps. W wagę linek i pancerzy wrzuciłem różnicę między wagą części producentów sumaryczną a rzeczywistą wagą roweru.

Edytowane przez kuterfaga
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Przy Twoim wzroście rama mniejsza niż 19 " jest średnim pomysłem. IMO rama 19" plus właściwie dobrany mostek i poprawne ustawienie siodełka to właściwa droga. Ale jeśli obecnie jest Ci wygodnie i nic nie boli to przy tym pozostańmy.

Niemniej jednak polecam się grubo zastanowić i pokombinować z pozycją siodełka ( góra-dół i przód-tył) z inną , mniej wygiętą kierownicą.

Ból pleców mógł być spowodowany "lekką" nadwagą.

Do Twojego napędu łańcuch X9 SL zupełnie wystarczy- po co kupować łańcuch dedykowany do napędu 10sp?

Jeśli chcesz lekkie pedały- polecam Look'i Quartz. Jeśli wytrzymałe,ale niezbyt lekkie- Time.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy Twoim wzroście rama mniejsza niż 19 " jest średnim pomysłem.

Prosty test w Centrum Rowerowym . Stajesz w rowerze i próbujesz podnieść przednie koło 10-15 cm (wysokość krawężnika) bez walenia ramą w krok ;) Wyszło, że nie walę przy ramie rozmiaru 44cm czyli 17". Doradzał sprzedawca w Centrum Rowerowym w Bydgoszczy i też się zdziwił. Po prostu ma krótkie nogi i ręce w stosunku do tułowia.

 

pozdrawiam

Kuterfaga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie myślałeś żeby rogi zdjąć przy giętej kierownicy? I pod takim kątem? :icon_confused:

Taki mi pasowało jak mi na długich trasach drętwiały ręce to pomagało przełożenie rąk na kilka minut.

Choć zauważyłem pod koniec sezonu, że prawie nie drętwiały i zastanawiam się po twoich słowach

czy w ogóle jeszcze ich potrzebuję jeszcze.

Wyjdzie w praniu. Machnie się parę tras po 40-50 km i będzie wiadomo :)

 

 

pozdrawiam

Kuterfaga

 

Czemu hamulce mechaniczne? Nie myślałem, o hydraulice?

Ewolucja. Rower odziedziczyłem z uszkodzonymi klamkomanetkami po wypadku.

Kupiłem nowe . Kiedy po 2 miesiącach wymieniałem koła na mocniejsze padło na tarcze.

Nie było funduszy na wymianę klamkomanetek, a V-ki i mechaniczne mają te same klamki.

Więc wybór był prosty - mechaniczne.

Zresztą po 1500 km oryginalne klocki przestały hamować - teraz założeniu klocków

metalicznych A2Z działają rewelacyjnie.

 

Natomiast dręczy mnie pytanie czy zestaw hydraulików byłby lżejszy czy cięższy od mechaników?

 

Co do tarcz to mam na oku AVID HS1 co powinno dać 55 gramów oszczędności.

pozdrawiam

Kuterfaga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że wymieniając na hydrauliki nie porywałbys sie na najwyzszej jakości komponenty ze względu na ich cenę. Co do deora, to waga mogłaby być odrobinę wyższa od tej mechanicznych razem z tarczą (zakłdając tarczę oryginalną) ale kombinując juz ze tarczami na sruby takich firm jak ashima czy dartmoor waga kompletu może być nieco niższa. ale zsk wagowy byłby prawie niezauważalny patrząc ile wazy cały rower.

Czy podane przez Ciebie wagi są katalogowe czy nie? Chociażby kaseta jest zdecydowanie przesadzona.. Zaciski do koł też wydają się przycięzkawe o jakieś 50g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do giętej kiery rogi to profanacja ;), co do roweru to dość ładnie się prezentuje ale wagowo nie ma rewelacji.

No i może rogi pójdą do roweru żony bo mi ich zazdrości ;)

A co do wagi to jest to stan wyjściowy. Tak mi się skojarzyło że każde 100g w dół to jakąś stówka z portfela.

Więc za jakieś 1000 zł powinien ważyć kilo mniej :)

 

pozdrawiam

Kuterfaga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że wymieniając na hydrauliki nie porywałbys sie na najwyzszej jakości komponenty ze względu na ich cenę. Co do deora, to waga mogłaby być odrobinę wyższa od tej mechanicznych razem z tarczą (zakłdając tarczę oryginalną) ale kombinując juz ze tarczami na sruby takich firm jak ashima czy dartmoor waga kompletu może być nieco niższa. ale zsk wagowy byłby prawie niezauważalny patrząc ile wazy cały rower.

Czy podane przez Ciebie wagi są katalogowe czy nie? Chociażby kaseta jest zdecydowanie przesadzona.. Zaciski do koł też wydają się przycięzkawe o jakieś 50g

Decyzja wymiany na hydrauliki to oprócz hamulców również klamki przerzutek ( bo mam klamkomanetki obecnie) i nowe tarcze. Z pewnością zacznę od tarcz i śrub.

 

Hydrauliki to będzie wisienka na torcie :)

 

Mam do wymiany siodło - mimo wagi jest ono bardzo wygodnie ale nauka jazdy na SPD - pierwsza dziura, a hak od wagi przy ważeniu roweru druga dziura :).

 

Pośrednio odpowiadając na pytanie o wagę. Elementy które miałem odkręcone lub lightowałem - ważyłem.

Cały rower też.Pozostałe elementy to wagi producentów albo znalezione z netu. I mimo że starałem się policzyć wszytko dokładnie to i tak rower wyszedł o 130g cięższy niż by to wynikało z sumy elementów. Wagę dorzuciłem do linek i pancerzy więc pancerze wyszły jak z ołowiu :)

 

 

pozdrawiam

Kuteraga

poniżej parę fotek ważonych elementów

post-152207-0-84078300-1354559968_thumb.jpg

post-152207-0-07278000-1354559970_thumb.jpg

post-152207-0-02680700-1354559971_thumb.jpg

post-152207-0-81225600-1354559971_thumb.jpg

post-152207-0-70317000-1354559972_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby nie być gołosłownym co do zacisków do kół. Nie wiem jak będzie to działało przy twojej wadze i czy wolisz szybkozamykacze czy bolt-on y

http://www.ebay.com/itm/J-L-Titanium-QR-Quick-Release-Wheel-skewers-30g-for-MTB-Road-Red-/271102705430?pt=Cycling_Parts_Accessories&hash=item3f1efaff16

 

Wiem, że zaraz wybuchnie dyskusja na ich temat i większośc nie będzie wierzyła w ich trwałośc, ale na light-bike-u czytałem sporo pozytywnych opinii na ich temat inie spotkałem się z opinią, że jest to beznadziejny wyrób, przez który trzeba załozyć kartę stałego klienta u dentysty ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby nie być gołosłownym co do zacisków do kół. Nie wiem jak będzie to działało przy twojej wadze i czy wolisz szybkozamykacze czy bolt-on y

J L Titanium QR Quick Release Wheel Skewers 30g for MTB Road Red | eBay

 

Wiem, że zaraz wybuchnie dyskusja na ich temat i większośc nie będzie wierzyła w ich trwałośc, ale na light-bike-u czytałem sporo pozytywnych opinii na ich temat inie spotkałem się z opinią, że jest to beznadziejny wyrób, przez który trzeba załozyć kartę stałego klienta u dentysty ;)

Wyglądają świetnie - wymyśliłem jednak że zaciski zmienię na lightowane jak zejdę do wagi 90kg czyli według mojego planu w maju 2013 :)

 

Tak na bezpiecznie to mogę na początek łańcuch KMC - 90 g mniej

kierownicę SC Bone scandium 25,4mm - 100g mniej

siodełko - 100-120g mniej

tarcze hamulców Avid HS 1 - 50g mniej

W sumie maks zejdę 360g w pierwszym etapie

pozdrawiam,

Kuterfaga

Edytowane przez kuterfaga
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie jeździsz w mega rudnym terenie 160mm jak najbardziej Cie zatrzymają. Co do kiery (sam sie nad nią zastanawiałem, wiec będziemy mieli całkiem podobny sprzęcik dodając zaciki do kół i jeszcze może coś jeszcze ;) ) jeżeli załozysz płaską kierownicę+wyścigowe rogi chociażby accenta airpline na komplecie możesz zejść ponad 160 g :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie jeździsz w mega rudnym terenie 160mm jak najbardziej Cie zatrzymają. Co do kiery (sam sie nad nią zastanawiałem, wiec będziemy mieli całkiem podobny sprzęcik dodając zaciki do kół i jeszcze może coś jeszcze ;) ) jeżeli załozysz płaską kierownicę+wyścigowe rogi chociażby accenta airpline na komplecie możesz zejść ponad 160 g :)

Górek jest sporo i do tego kilka fajnych długich zjadów gdzie 180mm pozwala jechać ile pary w nogach a nie przyhamowywać po emerycku :)

Już zamówione nowe tarcze - jednak Ashima 180mm i 160mm. Plus nowy łańcuch.

Zakup kierownicy spada styczeń.

pozdrówka

Kuterfaga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj przyszły nowe graty:

tarcza Ashima 180mm - rzeczywista waga 109g o 3 mniej od katalogowej

tarcza Ashima 160mm- rzeczywista waga 86 g o 1 g więcej od katalogowej

łańcuch KMC /x10 SL Gold -waga po skróceniu do 108 ogniw 236g

śruby alu do kominów korby 4 szt - waga 3,6g

 

poleciały z roweru przednia lampa ze wspornikem wagi kowadła i tylna Walle.

 

 

Aktualna waga bike 11 880 g

 

pozdrawiam,

Kuterfaga

post-152207-0-27794800-1354915310_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...