Skocz do zawartości

[napęd tył] zmiana Deore na? MTB


Cartel

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Zbliża się zima czyli ceny modeli 2012 zapewne spadną. Miesiąc temu posypała mi się kaseta ( 5 bieg) a przedwczoraj zerwała mi się linka od tylnej przerzutki. Napęd to przerzutka SH Deore 2010, kaseta SRAM 8 rzędowa i manetka SH Alivio 2010 8s. Do wymiany idzie także łańcuch (przejechane ok. 5k km) oraz przydałoby się wymienić kółka w tylnej przerzutce.

Nie wiem czy ma to jakikolwiek sens bo drażni mnie ten fatalny deore ze względu na jej strasznie miękką sprężynę, która na dziurach gra symfonie beethowena. Zwracam się z prośbą o doradzenie jakiegoś sensownego napędu ( kaseta, manetka, łańcuch i przerzutka) w rozsądnej cenie do 500zł.

 

282241_357333511025384_631600994_n.jpg

Napisano

Używane manetki m770 dostaniesz za ok 200zł, przerzutkę tył 100zł bez problemu, łańcuch HG 93 ok 90zł (nowy) kaseta XT 770 używana 60zł razem wychodzi około 450-500zł. (jest to naped 3x9) przednią przerzutkę XT dostaniesz za 65-70zł

Napisano

Ja polecam sram-a.

2 lata temu zmieniłem na zestaw x-7/x-9 i od tamtej pory zapomniałem co to regulacja... Chodzą co prawda głośniej niż shimano i troszkę jakby toporniej ale działają mi w każdych warunkach (śnieg, błoto, deszcz itp...). Z modeli na 2012 zdaje mi się, że x-5 działa na 3x9 przełożeń.

Napisano

Jeżeli chodzi o stosunek cena/jakość to SLX jest najlepszym wyborem z SHIMANO. Kasety SLX wytrzymują stosunkowo najdłużej przy rozsądnej kwocie (XTR ZA 500zł to lekka przesada dla niektórych). Co do przerzutki, to wydaje mi się, że nie będzie znaczącej róznicy w działaniu pomiedzy SLX-em a XT Ja mam 770 i bardzo sobie chwale. Mimo błota i zawodów w harcorowych warunkach sprzet sprawował się dobrze i nie narzekałem szczególnie, z tym, że nie mam porównania ze SRAM-em na błocie. W sumie dobrym patentem w kasecie SLX (wiem o 11-28 nie wiem jak w reszcie) jest umieszczenia zebatek na pajakach po 2, troche tak jak w XTR, dzięki czemu możesz wymianiać pojedyncze zebatki z całego zakresu a nie cała kasetę, gdyby zdarzyła Ci się taka sytuacja jak teraz, że rozwalasz zebatke na pajaku i koniec.

Napisano

sh To Shadow ? Jeśli to taka to mialem i nie byla zla, moze masz dlugi lancuch? przy 5kkm to na pewno :) jesli chcesz pozostac przy 8s to szukaj kasety cs-m737, do tego zmieniarka xt 772 i do tego 2 lancuchy connex

 

 

Nie krzyczymy na forum, jak chcemy sie wykrzyczeć idziemy sobie na łąkę lub inne odosobnione miejsce. Następnym razem nie będę poprawiał tylko wywale o odpowiednio nagrodze.

Napisano

zamiast sh*tmano bierz srama..

Kupno uzywanego napedu to lipa. Lepiej kupic nowy mniej problemow.Shimano chodzi dobrze jak jest wszystko nowe. Linki i pancerze w idealnym stanie to podstawa do dobrej pracy

  • 2 tygodnie później...
Napisano

zamiast sh*tmano bierz srama..

Kupno uzywanego napedu to lipa. Lepiej kupic nowy mniej problemow.Shimano chodzi dobrze jak jest wszystko nowe. Linki i pancerze w idealnym stanie to podstawa do dobrej pracy

Shimano robi bardzo trwałe napędy, trzeba jednak o nie dbać. Im tańsze tym częściej, co nie znaczy że tych droższych nie trzeba serwisować. Tu jest sytuacja podobna jak z piastami sh, jakoś niektórym padają nowe piasty po 200 km a inni (ja np.) mogą je katować po 30-40 tys km bo tyle gdzieś mają moje LXy. Co do linek i pancerzy to racja, jak się da nowe kable to każdy osprzęt dobrze śmiga. Inna sprawa ze często w nowych rowerach kabelki są całkiem bez pomysłu pociągnięte i nawet fajny osprzęt działa niezadowalająco.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...