COrel1 Napisano 1 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2012 Po pierwsze witam wszystkich. Mam do was pytanie odnośnie damperów: przeglądając oferty damperów na allegro natrafiłem na oznaczenia których nie do końca rozumiem: np. 7.25 x 1.75 M/M. Z tego co zrozumiałem 7.25 to długość dampera w calach, ale nie wiem do czego odnosi się to 1.75 cala, Oznaczenie M/M, z tego co mi wiadomo, odnosi się do kompresji i odbicia, ale czy ktoś z was po ludzku mogłby mi wytłumaczyć czym jest kompresja? Z góry dziękuję za odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maroko777 Napisano 1 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2012 druga wartość to skok tłoka i jeżeli pierwsza wartość czyli długość montażowa jest wyrażona w calach to i skok tłoka powinien być wyrażony również w calach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 1 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2012 Dwie podane wartości długości dotyczą długości montażowej (środek-środek) oczka dampera, druga wartość to skok tłoka (czyli wartość o jaką ugina się amortyzator). Tłumienie powrotu najczęściej oznaczane jest kolorem czerwonym i z angielskiego nosi nazwę rebound, skrót na pokrętle to zazwyczaj R; tłumienie kompresji często oznaczane jest kolorem niebieskim i literą C. Tłumienie powrotu odpowiada za szybkość rozprostowywania się amortyzatora, tłumienie kompresji można w uproszczony sposób określić oporem ugięcia. Występują dwie regulacje kompresji, tzw szybkiej i wolnej, wolna odpowiedzialna jest za reakcję amortyzatora na mocniejsze ale wolniejsze impulsy od pedałowania, szybka kompresja ma wpływać na reakcję amortyzatora na szybkie i mocne ugięcia, czyli zależnie od stylu jazdy chronić przed tzw dobiciem, czyli pełnym ugięciem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 1 Grudnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2012 Kompresja to ( najprościej ujmując) ściskanie amortyzatora pod wpływem sił zewnętrznych. Tłumiki często mają kompresję ( a raczej jej tłumienie) ustawione pod określoną ramę lub też przełożenie i charakterystykę ramy ( degresywna, progresywna lub liniowa). Kupno tłumika z niewłaściwie ustawioną do ramy kompresją może diametralnie pogorszyć pracę zawieszenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COrel1 Napisano 1 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2012 Dziękuję. Mam jeszcze jedno pytanie: do ramy jednozawiasowej, do turystycznej jady po leśnych ścieżkach i polach można polecić jakąś kofigurację dampera np: mocna kompresja i mocny rebound lub coś w tym stylu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 1 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2012 Nie można. Ustawienia tych rzeczy zależą od indywidualnych preferencji użytkownika, ja np mam bardzo efektywny system zawieszenia ale lubię jak buja, założyłem nawet z tego powodu specjalny bujający damper. Uniwersalnym rozwiązaniem jest np fox z systemem pro pedal lub np manitou radium z blokadą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COrel1 Napisano 1 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2012 Ok. Dziękuje. A czy firma Rock Shox ma jakieś dobre dampery z blokadą ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 2 Grudnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2012 IMO w grę wchodzi tylko seria Monarch 4.2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 2 Grudnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2012 Ja polecam Manitou z platformą SPV. Najlepsza platforma na rynku, efektywnie zapobiega bujaniu, kosztem małej utraty wrażliwości na małe nierównosci. W jednozawiasie powinien się taki damper szczególnie dobrze sprawować. Od kilku sezonów jeżdżę na Swingerze 4Way i z doświadczenia powiem że na podjazdach nie buja . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COrel1 Napisano 2 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2012 A jeśli w ramie jest od środka do środka otworu montażowego 187 mm. to damper ma mieć 190 mm czy 185 mm długości? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 2 Grudnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2012 W ramie ni ma stałej odległości od otworów, przecież zmienia się zależnie od ugięcia wahacza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 2 Grudnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2012 Napisz ,jaka to rama. Inaczej może się okazać,ze źle Ci doradzimy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COrel1 Napisano 2 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2012 Rama firmy Italbike - dosyć stara rama raczej niewysokiej klasy. Wiem, że najrozsądniej byłoby kupić jakąś używaną na allegro, ale do tej mam ogromny sentyment więc chciałbym spróbować zrobić coś na niej. Odległość wynosi 187 mm kiedy dolne widełki oprą się o ogranicznik, czyli wszystko jest w "kupie" i tylko w miescu dampera nic nie jest założone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 2 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2012 Do oporu otwarty wahacz być może. Gdybam że potrzebujesz 165x38. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COrel1 Napisano 2 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2012 Nawet jeśli przy maksymalnie otwartym mam 187 mm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 2 Grudnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2012 W fulach nie mierzy się długości tłumika na maksymalnie "otwartej" ramie. Poza tym wątpię ,aby Italbike produkowało ramę pod tłumiki dłuższe niż 165mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 ITALBIKE Coś mi ta nazwa mówi. Miałem kiedyś rower tej firmy. Kupiłem go w real'u i to jest makrokesz. Chociaż powiem, rama jest rzeczywiście pancerna i chyba nie jest taka zła. Za to ja miałem stalową i ciężką okropnie. Nie warto Ci nic kupować do tej ramy jeżeli rower wygląda podobnie do tego. http://img3.sprzedajemy.pl/540x405_sprzedam-tanio-rower-424963.jpg Jeżeli ktoś bardzo by chciał zobaczyć to jak wyglądała moja ram to mogę zrobić i wrzucić. U mnie ram wyglądała zupełnie inaczej niż na załączonym linku, ale też ma dumny napis ITALBIKE. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 To rower marketowy - markeciaki mają (z innymi się nie spotkałem) - amortyzatory 165 mm. Nie wiem ile nim kiedyś jeździłeś i w jakich warunkach - takie ramy mają kiepsko wykonany zawias, często na niespecjalnie precyzyjnie spasowanej metalowej tulei - element niedostępny na wymianę. Załóż do niej - jeśli koniecznie chcesz reanimować rower - coś taniego, bo agresywniej tym nie pojeździsz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 Nie wiem ile nim kiedyś jeździłeś i w jakich warunkach - takie ramy mają kiepsko wykonany zawias, często na niespecjalnie precyzyjnie spasowanej metalowej tulei - element niedostępny na wymianę. To jest do mnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 To rower marketowy - markeciaki mają (z innymi się nie spotkałem) - amortyzatory 165 mm. A ja się spotkałem. Mogą mieć różne niestandardowe długości jak 155, 140, 125 i to wcale nie są jednostkowe przypadki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.