Barthas Napisano 1 Grudnia 2012 Napisano 1 Grudnia 2012 Witam. Kiedy należy wymienić lancuch i jaki lancuch kupic do starej szosy z lat 90tych ? 6 przerzutek z tyłu 2 przód, nic więcej nie wiem Grupa 105
mklos1 Napisano 1 Grudnia 2012 Napisano 1 Grudnia 2012 Wszystko zależy od stanu napędu. Jeżeli kaseta/wolnobieg jest mocno zużyty nie przyjmie nowego łańcucha. Przydałaby się jakaś fotka, lub znajomość przebiegu.
Barthas Napisano 1 Grudnia 2012 Autor Napisano 1 Grudnia 2012 Moj przebieg na nim okolo 800-900km a ile wcześniej to naprawdę nie wiem Mógł być prawie nowy lub 10 letni Zastanawia mnie czy w gre wchodzi czyszczenie czy musi być nówka
vitesse Napisano 1 Grudnia 2012 Napisano 1 Grudnia 2012 kup connexa 800, te wolnobiegi, kultura pracy nie grzesza, ale przebiegami tak
mklos1 Napisano 1 Grudnia 2012 Napisano 1 Grudnia 2012 Napęd jest w niezłym stanie. na razie nie przejmowałbym się jakąkolwiek wymianą. Napęd prawie nówka...
Barthas Napisano 1 Grudnia 2012 Autor Napisano 1 Grudnia 2012 Czyli jaka jest diagnoza ? Łancuch do wymiany ? Kaseta tez ? Łancuch się jeszcze nadaje ? Jestem laikiem proszę o bardziej rozwiązłe odpowiedzi Aha i mam pytanko bo lubie tą kozę to dokładnie Reynolds 501 jakiśtam model co już jest nieczytelne, chciałbym bardzo go odnowić, ale skąd wziąć oryginalne malowanie ? Taki mały offtop ale proszę bardzo o porady z łancuchem Aha, czy da się zakupić gdzieś kasety nowe do takich antyków ?
szliri Napisano 1 Grudnia 2012 Napisano 1 Grudnia 2012 Nic nie wymieniaj, ewentualnie sprawdź miernikiem zużycie łańcucha jeśli jest rozciągnięty to kup nowy
Barthas Napisano 1 Grudnia 2012 Autor Napisano 1 Grudnia 2012 Trochę dziwne dzwięki wydaje rower przy jechaniu na najwyższej przerzutce - przód duża tarcza tył najmniejsza, to kwestia wyregulowania przerzutek ?
panSocjolog Napisano 1 Grudnia 2012 Napisano 1 Grudnia 2012 Reynolds 501 To jest gatunek stali, a nie model roweru
Barthas Napisano 1 Grudnia 2012 Autor Napisano 1 Grudnia 2012 To jest gatunek stali, a nie model roweru Przydatna informacja
mklos1 Napisano 1 Grudnia 2012 Napisano 1 Grudnia 2012 Łancuch się jeszcze nadaje ? Jeżeli nie masz przymiaru do łańcucha, to wymień go po 1000 km od bieżącego przebiegu (bezpieczny margines). Kup od razu 3 łańcuchy i jeździj na zmianę (co 200-300 km), aż do zarżnięcia napędu tylnego.
Barthas Napisano 1 Grudnia 2012 Autor Napisano 1 Grudnia 2012 Może to będzie dziwne pytanie, ale co 3-4 dni mam w sezonie zmieniać łancuch ?!
mklos1 Napisano 1 Grudnia 2012 Napisano 1 Grudnia 2012 Skoro takie przebiegi robisz... Mało który napęd wytrzymuje w czystości >300 km. Trzeba jeździć w naprawdę czystych warunkach. 400 km to już jest granica... Ja raz zrobiłem prawie 700 km bez smarowania, ale to odbiło się trochę na łańcuchu.
Barthas Napisano 1 Grudnia 2012 Autor Napisano 1 Grudnia 2012 Czyli reasumując czyszcze teraz ten lancuch a na wiosne co 200-300 km go smaruje jak ten lancuch polegnie kupuje nastepny i robie to samo ze smarowaniem, a potem umiera kaseta z tylu i ja moge wymienic czy tak starej juz nie dostane ?
mklos1 Napisano 1 Grudnia 2012 Napisano 1 Grudnia 2012 Chyba nie do końca zrozumiałeś o co chodzi. Jak przejedziesz na tym łańcuchu 1000 km to kup 3 (a nawet 4) nowe i jeździj na zmianę co 300-400 km. Chodzi o to, że łańcuch zwykle ma dużo mniejszą żywotność niż tylny napęd. Jeżeli będziesz jeździł zbyt długo na jednym łańcuchu, napęd zużyje się szybciej i w takim stopniu, że nie przyjmie nowego łańcucha i będzie konieczna wymiana napędu dużo wcześniej niż to konieczne.
Barthas Napisano 1 Grudnia 2012 Autor Napisano 1 Grudnia 2012 Ok, teraz rozumiem. Pytanie tylko czy jak kupie kilka lancuchow to czy naped tylny wytrzyma chociaz 2 bo to dosc stary rowerek
premier2 Napisano 1 Grudnia 2012 Napisano 1 Grudnia 2012 Zacznij od porządnego wyczyszczenia łańcucha, najlepiej go zdejmij i zrób szejka. Wyczyść wolnobieg, załóż łańcuch i jeździj. A wcześniej zmierz, czy nie jest zbytnio rozciągnięty, bo wtedy te zabiegi nie mają sensu. Nowy łańcuch kup porządny, dobry będzie wspomniany Connex. W metodę 3 łańcuchów bym się nie bawił, zwłaszcza w szosie i tak starym napędzie. W mtb ma to jakiś sens, bo jednak obciążenia dla łańcucha są znacznie większe, a środowisko pracy dalekie od ideału. Nie mniej na pewno wydłuża to żywotność całego napędu i jeżeli finanse Cię nie ograniczają, można spróbować. Ale sensu nabiera to przy nowej kasecie/wolnobiegu i nowych łańcuchach.
dziobolek Napisano 1 Grudnia 2012 Napisano 1 Grudnia 2012 Jak nie masz "miarki" do łańcucha, to zawsze możesz poprosić w jakimś sklepie rowerowym o sprawdzenie stanu zużycia.
Barthas Napisano 1 Grudnia 2012 Autor Napisano 1 Grudnia 2012 Ok ok A co do tej kasety to jak wyglada sprawa jej kupna od razu z lancuchem ? Da sie ?
Barthas Napisano 1 Grudnia 2012 Autor Napisano 1 Grudnia 2012 Ograniczeniem nie jest wiek tego sprzetu ? To grupa Shimano 105 Golden Arrow, jaką kasetę muszę kupić żeby wszystko działało na rowerze ?
premier2 Napisano 1 Grudnia 2012 Napisano 1 Grudnia 2012 Możesz powiedzieć, po co chcesz zmieniać wolnobieg, skoro obecny jest w dobrym stanie? Odpowiadając na Twoje pytanie - wolnobieg
1415chris Napisano 2 Grudnia 2012 Napisano 2 Grudnia 2012 Barthas, chyba na wyrost przejmujesz sie materia. Koledzy pisali, ze naped wyglada bardzo dobrze, wiec nie wiem po co martwisz sie wymiana wolnobiegu/kasety. Wyczysc to dobrze, wyreguluj, sprawdz lancuch ale jak wszystko dziala to i to bym sobie darowal. Z ta wymiana co 300-400 a nawet 1000km to lekka przesada. Jeszcze w tym drugim przypadku, ewentualnie przy jakims ciezkim kopycie ale generalnie poki lancuch nie wskakuje w "0.7" na przyrzadzie to nie ma sensu zmieniac. Mam kasete 8-9tys km i tydzien temu zalozylem nowy 4 lancuch. Wszystko dziala tak jak nowe. BTW fajnie wygladaja te inkrustacje.
Barthas Napisano 2 Grudnia 2012 Autor Napisano 2 Grudnia 2012 Ja tak tylko profilaktycznie pytam Nic nie zmieniam dopóki nie padnie, czyli teoretycznie kaseta do mojego roweru to coś takiego ? Ta wygląda identycznie http://allegro.pl/wolnobieg-6-rzedowy-nowy-tanio-i2835209471.html
uraz Napisano 2 Grudnia 2012 Napisano 2 Grudnia 2012 Ja tak tylko profilaktycznie pytam Nic nie zmieniam dopóki nie padnie ... Czytanie ze zrozumieniem się kłania Po pierwsze to nie czekaj aż coś "padnie" tylko sobie kup za 10 zł miernik zużycia łańcuch. Jak się zużyje łańcuch, którego obecnie używasz to kup nowy, a starego się pozbądź i rób tak z każdym kolejnym łańcuchem aż do momentu zużycia wolnobiegu (pewnie wcześniej znudzi Ci się rower). Po drugie łańcuch ma być czysty a nie taki jak na twoich zdjęciach więc najlepiej po każdej jeździe go czymś przetrzyj z wierzchu i co jakiś czas nasmaruj. Po trzecie w twoim rowerze nie ma kasety tylko wolnobieg. Po czwarte wszystko o co pytasz to podstawowe i powszechnie dostępne informacje więc jak już ktoś wcześniej radził skorzystaj z wyszukiwarki albo dostępnej na forum albo jakiejś z zasięgiem globalnym. Po piąte skoro masz napęd shimano to szukaj wolnobiegów shimano (bez napisu "Made in China")
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.