Skocz do zawartości

[łancuch] kiedy wymienic ?

Barthas

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Kiedy należy wymienić lancuch i jaki lancuch kupic do starej szosy z lat 90tych ? 6 przerzutek z tyłu 2 przód, nic więcej nie wiem :) Grupa 105

Napisano

Wszystko zależy od stanu napędu. Jeżeli kaseta/wolnobieg jest mocno zużyty nie przyjmie nowego łańcucha. Przydałaby się jakaś fotka, lub znajomość przebiegu.

Napisano

261409b8.jpg

258222cb.jpg

ab3c1a42.jpg

Moj przebieg na nim okolo 800-900km a ile wcześniej to naprawdę nie wiem :) Mógł być prawie nowy lub 10 letni :P

Zastanawia mnie czy w gre wchodzi czyszczenie czy musi być nówka

Napisano

Czyli jaka jest diagnoza ? Łancuch do wymiany ? Kaseta tez ? Łancuch się jeszcze nadaje ? Jestem laikiem proszę o bardziej rozwiązłe odpowiedzi :) Aha i mam pytanko bo lubie tą kozę to dokładnie Reynolds 501 jakiśtam model co już jest nieczytelne, chciałbym bardzo go odnowić, ale skąd wziąć oryginalne malowanie ? Taki mały offtop ale proszę bardzo o porady z łancuchem :) Aha, czy da się zakupić gdzieś kasety nowe do takich antyków ?

Napisano

Trochę dziwne dzwięki wydaje rower przy jechaniu na najwyższej przerzutce - przód duża tarcza tył najmniejsza, to kwestia wyregulowania przerzutek ?

Napisano
Łancuch się jeszcze nadaje ?

Jeżeli nie masz przymiaru do łańcucha, to wymień go po 1000 km od bieżącego przebiegu (bezpieczny margines). Kup od razu 3 łańcuchy i jeździj na zmianę (co 200-300 km), aż do zarżnięcia napędu tylnego.

Napisano

Skoro takie przebiegi robisz... Mało który napęd wytrzymuje w czystości >300 km. Trzeba jeździć w naprawdę czystych warunkach. 400 km to już jest granica... Ja raz zrobiłem prawie 700 km bez smarowania, ale to odbiło się trochę na łańcuchu.

Napisano

Czyli reasumując czyszcze teraz ten lancuch a na wiosne co 200-300 km go smaruje jak ten lancuch polegnie kupuje nastepny i robie to samo ze smarowaniem, a potem umiera kaseta z tylu i ja moge wymienic czy tak starej juz nie dostane ?