Skocz do zawartości

[1500zł] Maratony


Barthas

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam !

 

Przepraszam z góry, bo wiem, że takich tematów przerabialiście już dużo.

Moje pytanko brzmi podobnie jak wiele innych tutaj. Szukam roweru na maratony ( okolice dolnego śląska i wielkopolski ). Na co dzień jeżdżę na rowerze szosowym. Zdaję sobie sprawę, że 1500 to nie jest wielki budżet w temacie rowerów. Na mtb nie znam się w ogóle. Rower teoretycznie może a pewnie w tym przedziale cenowym musi być używany. Szukam czegoś co wytrzyma powiedzmy 2-3 sezony "wyścigów". Moja waga 75-78 kg wzrost 173cm. W sezonie robię na rowerach ok. 4-5tys km. 70% szosa, 30% trekk. Liczę na pomoc. Pozdrawiam Bartek

Napisano

Dzięki za szybką odpowiedź. Skoro tak mówicie, to jaki jest bliżej dalej minimalny próg cenowy, żeby kupić sprzęt powiedzmy na 2-3 lata ( ew. w tym czasie przeprowadzać delikatne naprawy ). Pozdrawiam

 

Dzięki za szybką odpowiedź. Skoro tak mówicie, to jaki jest bliżej dalej minimalny próg cenowy, żeby kupić sprzęt powiedzmy na 2-3 lata ( ew. w tym czasie przeprowadzać delikatne naprawy ). Pozdrawiam

Napisano

Przy używanych ciężko jest ustalić cenę jaka będzie określać dobry sprzęt do jazdy w maratonach. Ja np. dałem za samą ramę i amortyzator 1200 zł (nowe) + reszta dużo więcej :)

Myślę że minimalna cena to około 2000 zł. http://allegro.pl/rowery-mtb-gorskie-16483?a_text_f%5B307%5D%5B0%5D=&a_text_f%5B307%5D%5B1%5D=&a_text_i%5B420%5D%5B0%5D=&a_text_i%5B420%5D%5B1%5D=&distance=1&listing_sel=2&listing_interval=7&postcode_enabled=0&state=0&offer_type=0&city=&postcode=&price_from=2000&price_to=3000&change_view=Poka%C5%BC%C2%A0%3E&order=p

Napisano

"Tani rower na maraton" to moim zdaniem nie jest aż tak kwestia kwoty, tylko , że to powinien być rower w nieco innym stylu - tzn bardziej retro.

7-8 biegowy napęd , daje Ci tanie kasety , łańcuchy i blaty a to niszczy się nagminnie i podlega wymianie co sezon co dwa. a łańcuch częściej

Trwałe przerzutki, ja bym polował na stare XT, LX w dobrym stanie albo szarą eminencję jak nie skatowana, to samo korby. Jakieś XT, albo STX na kwadrat . Dobre części które tanio kupisz na allegro, . Hample oczywiście V-br.

Ze sztywną ramą do górala raczej nie jest problem, za grosze można kupić jakąś używkę w ładnym stanie, a ostatnio były Krossy Level po 250zł na allegro. Zostają jeszcze koła dobrze poszukać czegoś używanego na starych piastach XTR, ale jak nie zbijasz wagi to za 200-300zł kupisz jakiś nowy komplet zapleciony na 36 stalowych szprych z mocnymi obręczami i sporą nadwagą.

Największy ból to amortyzator, nowy raidon na powietrze wyjdzie jakieś 450zł, poza tym amor też się lubi popsuć, uszczelki się sypią i to też podnosi koszty, można też za 350zł kupisz sztywnego Mosso (jak nie chcesz jeździć w górach), brak amortyzacji nadrobić dużymi oponami a bedzie i zysk wagowy, jakieś 1,5kg w porównaniu do Raidona. Zostaje jeszcze opcja sztywnego stalowego widła co mocno zbije koszty. Na Poland Bike, Mazovi można śmiało jechać na sztywniaku, w beskid trophy to bym się na tym nie wybrał :)

 

używane rurki i inne duperele jak linki, to groszowe sprawy, jak by dobrze poszukać przez zimę, doliczając koszt kilku kluczy które będą Ci potrzebne do złożenia roweru (a których zapewne nie masz) myślę że spokojnie można by się zamknąć w kwocie 2 kafli. Droższy rower, nowszy bedzie jeździł podobnie (bedzie miał wiecej biegów), ale bedzie też zdecydowanie mniej trwały.

  • 4 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...