Skocz do zawartości

[pancerz] Uniwesalny pancerz do przerzutki i hamulcow?


karfil29

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Ostatnio na allegro kupilem u tego samego sprzedawcy linke hamulcowa i pancerzyk. Gdy zapytalem czy to pancerz do linki hamulcowej czy przerzutkowej, dostalem odpowiedz, ze w srodku jest teflon, ktory sie dopasowuje do linki. Linka mi oczywiscie nie wchodzi do pancerza. Czy jest cos takiego jak uniwersalny pancerz? A moze to zle przyciety (splaszczony) pancerz tak dziala?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma czegoś takiego, no chyba że w makrokeszach, jest róznica taka iż linka hamulcowa ma większą średnicę niż linka przerzutki i gdy założylibyśmy linkę przerzutkową w pancerz hamulcowy to otrzymamy luzy linki uniemozliwiajace jej poprawną pracę, natomiast linki hamulcowej nie włozymy do pancerza przerzutkowego bo jest za duza, ot i cala filozofia, sprzedajacy zrobil cie na szaro...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma czegoś takiego, no chyba że w makrokeszach, jest róznica taka iż linka hamulcowa ma większą średnicę niż linka przerzutki i gdy założylibyśmy linkę przerzutkową w pancerz hamulcowy to otrzymamy luzy linki uniemozliwiajace jej poprawną pracę, natomiast linki hamulcowej nie włozymy do pancerza przerzutkowego bo jest za duza, ot i cala filozofia, sprzedajacy zrobil cie na szaro...

 

http://www.velo.pl/p...=1&pk=%&id=1554

 

dowiedz sie dokładnie jaki to pancerz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczęściej "uniwersalny" pancerz to pancerz od hamulców - głównie ze względu na średnicę. Nie jest to polecane, ale da się jeździć - jeśli biegi nie będą się płynnie zmieniać w obie strony, to będziesz wiedział dlaczego. Na allegro sprzedawali kiedyś (może i teraz też) zestawy 4 linek i pancerza + końcówki za 24,99 PLN w różnych fikuśnych kolorach, testowałem to raz z konieczności do przerzutek i hamulców i nie było źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak juz koledzy napisali pancerz hamulcowy działa z przerzutkami ale nie zawsze precyzyjnie.

Nikt nie wspomniał natomiast o różnicy w budowie tych pancerzy.

Hamulcowy jest zrobiony z jednego drutu zwinietego w "sprężynkę" a przerzutkowy zazwyczaj z wielu prostych drucikow.

 

Teflon w pancerzu w zadnym wypadku nie dopasowywuje sie do lunki.

 

Pozdro

 

Tapatalknięte z Andka ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak juz koledzy napisali pancerz hamulcowy działa z przerzutkami ale nie zawsze precyzyjnie.

Nikt nie wspomniał natomiast o różnicy w budowie tych pancerzy.

Hamulcowy jest zrobiony z jednego drutu zwinietego w "sprężynkę" a przerzutkowy zazwyczaj z wielu prostych drucikow.

 

Bo to jest dla wszystkich oczywiste. Hamulcowy wytrzymuje większą siłę, ale ma większą ściśliwość (zmianę długości wskutek naprężenia linki), przerzutkowy - mniejsza wytrzymałość (druciki mogą się rozpaść jak słomka, każdy na bok), ale i mniejsza ściśliwość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Tutaj panowie nie chodzi o średnicy tylko wykonanie pancerza ... hamulcowy jest zwijany z nazwijmy to sruta choć przekrój ma kształt bardziej prostokątny niż okrągły, ogólnie mówiąc jest to rurka ze zwiniętego metalu oblana tam gdzie trzeba warstwą ochronną no i rurką teflonową w środku.

 

Pancerz przerzutkowy składa sie z drucików równolegle prowadzonych tworzących kształt rurki. I o ile hamulcowy mozna stosować w obu czyli hamulcach i przerzutkach tak przerzutkowy na hamowanie sie już nie nadaje bo jest węższy i nie wytrzyma sił działających na niego podczas hamowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...