karfil29 Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 Witam. Ostatnio na allegro kupilem u tego samego sprzedawcy linke hamulcowa i pancerzyk. Gdy zapytalem czy to pancerz do linki hamulcowej czy przerzutkowej, dostalem odpowiedz, ze w srodku jest teflon, ktory sie dopasowuje do linki. Linka mi oczywiscie nie wchodzi do pancerza. Czy jest cos takiego jak uniwersalny pancerz? A moze to zle przyciety (splaszczony) pancerz tak dziala? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 nie ma czegoś takiego, no chyba że w makrokeszach, jest róznica taka iż linka hamulcowa ma większą średnicę niż linka przerzutki i gdy założylibyśmy linkę przerzutkową w pancerz hamulcowy to otrzymamy luzy linki uniemozliwiajace jej poprawną pracę, natomiast linki hamulcowej nie włozymy do pancerza przerzutkowego bo jest za duza, ot i cala filozofia, sprzedajacy zrobil cie na szaro... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 "założylibyśmy linkę przerzutkową w pancerz hamulcowy to otrzymamy luzy linki uniemozliwiajace jej poprawną pracę" - tu się nie zgodzę Nie powinno się tak robić, ale jeżdżę tak odkąd pamiętam (jedna średnica pancerza) - zmiana biegów działa jak trzeba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karfil29 Napisano 29 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 No wlasnie mialem watpliwosci, zadalem pytanie i "jest to pancerz uniwersalny. Teflon ktory jest w srodku dopasowuje sie do linki, nie ma mowy o luzach w przypadku linki przerzutkowej.". Warto dodac, ze za 1m pancerza i 1,8m linki zaplacilem 4zl. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 rzymo-jaki masz napęd? bo mi dla przykładu podczas prób przy 9 rzędowym juz nie było precyzji (mentki alivio 2011, przerzutka tył xt) i nie działało to dobrze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adas651 Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 nie ma czegoś takiego, no chyba że w makrokeszach, jest róznica taka iż linka hamulcowa ma większą średnicę niż linka przerzutki i gdy założylibyśmy linkę przerzutkową w pancerz hamulcowy to otrzymamy luzy linki uniemozliwiajace jej poprawną pracę, natomiast linki hamulcowej nie włozymy do pancerza przerzutkowego bo jest za duza, ot i cala filozofia, sprzedajacy zrobil cie na szaro... http://www.velo.pl/p...=1&pk=%&id=1554 dowiedz sie dokładnie jaki to pancerz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 rzymo-jaki masz napęd? bo mi dla przykładu podczas prób przy 9 rzędowym juz nie było precyzji (mentki alivio 2011, przerzutka tył xt) i nie działało to dobrze... Obecnie dziewiątkowy - grip X9 i przerzutka X7 (krótki wózek), wcześniej różne odmiany ósemkowe (2x8, 1x8). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adriansocho Napisano 30 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2012 Najczęściej "uniwersalny" pancerz to pancerz od hamulców - głównie ze względu na średnicę. Nie jest to polecane, ale da się jeździć - jeśli biegi nie będą się płynnie zmieniać w obie strony, to będziesz wiedział dlaczego. Na allegro sprzedawali kiedyś (może i teraz też) zestawy 4 linek i pancerza + końcówki za 24,99 PLN w różnych fikuśnych kolorach, testowałem to raz z konieczności do przerzutek i hamulców i nie było źle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr. Dry Napisano 30 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2012 Ja również jak rzymo mam pancerze od hampli i działa bez problemów. Manetki i tylna przerzutka to sram 5.0 3x8 ale wywaliłem blat i mam 2x8. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 30 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2012 Jak juz koledzy napisali pancerz hamulcowy działa z przerzutkami ale nie zawsze precyzyjnie. Nikt nie wspomniał natomiast o różnicy w budowie tych pancerzy. Hamulcowy jest zrobiony z jednego drutu zwinietego w "sprężynkę" a przerzutkowy zazwyczaj z wielu prostych drucikow. Teflon w pancerzu w zadnym wypadku nie dopasowywuje sie do lunki. Pozdro Tapatalknięte z Andka ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adriansocho Napisano 30 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2012 Jak juz koledzy napisali pancerz hamulcowy działa z przerzutkami ale nie zawsze precyzyjnie. Nikt nie wspomniał natomiast o różnicy w budowie tych pancerzy. Hamulcowy jest zrobiony z jednego drutu zwinietego w "sprężynkę" a przerzutkowy zazwyczaj z wielu prostych drucikow. Bo to jest dla wszystkich oczywiste. Hamulcowy wytrzymuje większą siłę, ale ma większą ściśliwość (zmianę długości wskutek naprężenia linki), przerzutkowy - mniejsza wytrzymałość (druciki mogą się rozpaść jak słomka, każdy na bok), ale i mniejsza ściśliwość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 30 Listopada 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Listopada 2012 Tutaj panowie nie chodzi o średnicy tylko wykonanie pancerza ... hamulcowy jest zwijany z nazwijmy to sruta choć przekrój ma kształt bardziej prostokątny niż okrągły, ogólnie mówiąc jest to rurka ze zwiniętego metalu oblana tam gdzie trzeba warstwą ochronną no i rurką teflonową w środku. Pancerz przerzutkowy składa sie z drucików równolegle prowadzonych tworzących kształt rurki. I o ile hamulcowy mozna stosować w obu czyli hamulcach i przerzutkach tak przerzutkowy na hamowanie sie już nie nadaje bo jest węższy i nie wytrzyma sił działających na niego podczas hamowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 30 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2012 czyli reasumując-jak masz pancerz z tego linku ze strony velo to powodzenia przy hamowaniu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siimon Napisano 30 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2012 Z tego co widzę w pierwszym poście jest napisane, że linka hamulcowa nie wchodzi do pancerza. To chyba sprawa jest jasna, że to pancerz przerzutkowy. Tak czy siak do hamulca konieczny jest pancerz hamulcowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 30 Listopada 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Listopada 2012 Ja tylko dopiszę że, na napędzie 3x7 (stx rc) pancerz hamulcowy sprawdza się doskonale, precyzja zmiany biegów jest wzorcowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.