Skocz do zawartości

[opony] RaceKing vs. Rocket Ron


lisek850

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam mam zamiar kupić nowe opony i zastanawiam sie nad wyborem pomiędzy Schwalbe Rocket Ron EVO 2,25 a Race King Supersonic 2,2. Czekam na jakiekolwiek podpowiedzi:)

Zaznaczam ze na Rocket Ron juz jeździlem ale byly to drutówki. Szybko sie zużyły ale wysmienicie się czyściły i trzymały podłoża. NAtomiast Race Kingów nigdy nie miałem.

  • Mod Team
Napisano

Race Kingo to opony do ścigania. Małe opory, dość lekkie, ale przeciętna przyczepność (nawet na suchych liściach na bardziej stromym podjeździe po liściach tylne koło potrafi zaboksować), w błocie też nie jest za dobrze. Coś za coś. Race Kingi to dobre opony jak jeżdzisz sporo asfaltu, bo wolno sie zużywają i lekko toczą, ale trzeba pamiętać o ich ograniczeniach jeżdżąc w terenie. Jak jeździsz więcej w terenie z minimalną ilością asfaltu pomyśl o czymś innym (Nobby Nic, Geax Barro Moutain).

Napisano

Jak juz ktos napisal - RR na przod, Rk na tyl. Do Twoich warunkow jazdy powinno byc ok.

Ewentualnie pomysl nad zmiana RK na XKinga Continentala.

Napisano

Polecam bardzo zestaw RK na tył i Saguaro na przód. Ja używam wersji 2.2 i jest rewelacja bardzo uniwersalne opony tylko błoto nie jest ich żywiołem. RR bardzo szybko się ściera na asfalcie choć trzyma lepiej od Saguaro.

Napisano

na RR już jeździłem i wiem ze szybko się ściera...chcę mieć lekki rower i GEAX jakoś mi się nie widzi. to prawda że RR szybko się ściera na asfalcie ale ja asfaltu mam bardzo mało. głownie to maratony górskie a wokół domu to lasy szutry i polne drogi.

Napisano

Sam ostatnio wybierałem między x-king i roro. Wybrałem roro 2.25 evo bo były względnie okazyjne cenowo. Następnym razem pewnie wezmę x-kinga z ciekawości. Wcześniej miałem rara 2.25 i też się szybko starły także chyba już taki urok schwalbe.

 

Na maratonach wydaje mi się, że raczej więcej osób jeździ na x-kingach to może z nimi spróbuj.

Napisano

Kup RK 2.2, najlepiej racesport/supersonic, przy niskim ciśnieniu pozwala na więcej niż się wydaje a jak na wyścigową oponę zużywa się b. wolno. Jedna z najlepszych opon napędowych.

Napisano

OK pomyśle tylko boje sie przecięć bocznych przy wersji racesport czy supersonic...ciekawe czy tak samo dobrze sie sprawuje przy wersji protection?

Napisano

Jeżeli nie walczysz o każdy gram to weź zwykłe zwijane. Dużo tańsze od tych wersji, nawet jak uszkodzisz to wymienisz niskim kosztem.

Napisano

OK pomyśle tylko boje sie przecięć bocznych przy wersji racesport czy supersonic...ciekawe czy tak samo dobrze sie sprawuje przy wersji protection?

Pomiędzy RS i protection nie ma różnicy jeśli chodzi o jazdę, wszystko zależy w jakim terenie masz zamiar jeździć. Zestaw jaki zaproponowałeś jest naprawdę ok, sam sobie taki zachwalałem. Tylko znów RoRo też ma szmaciane ścianki...

 

Jeżeli nie walczysz o każdy gram to weź zwykłe zwijane. Dużo tańsze od tych wersji, nawet jak uszkodzisz to wymienisz niskim kosztem.

Zwykłe zwijane mają dużo gorszy oplot i są zrobione z innej mieszanki gumy, wbrew pozorom dość dużo to zmienia.

  • Mod Team
Napisano

Ja chce zaznaczyć ze RoRo na mokrym asfalcie tańczą jak baletnica ... szybko sie kończą nawet z przodu ale za to nieźle trzymają ;) w terenie rzecz jasna

Napisano

głownie to maratony górskie a wokół domu to lasy szutry i polne drogi.

tutaj Crossmark się nie sprawdzi. Tzn na pola i szutry będzie OK, ale nie na górskie maratony

Napisano

Nie wiem coś się uparł na te Race Kingi, X-King ma niewiele większe opory toczenia ale jest dużo bardziej uniwersalna.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...