piterd3 Napisano 2 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2012 W sklepie powiedziano mi że w przypadku kół mavica nie ma problemu z częściami zamiennymi,czy w takim razie nie dało by się wymienić bębenka na stalowy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 2 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2012 tobo - roznitowana kaseta 11-36 ma szansę poczynić spore szkody, gdy taka koronka 36 siedzi sobie "luzem". Przy kasetach z pająkiem problem oczywiście jest mniejszy, bo mniejsze koronki wrzynają się bębenek Nacinanie bębenka i związanej z tym trudności w zdejmowaniu kaset jeszcze mógł bym jakoś przeżyć, ale obracanie się małych koronek w okół własnej osi już nie bardzo... To jednak nie takie łatwe, chociaż pewnie sporo zależy od jakości wykonania bębenka. To mój były Novatec, trochę ponad 1kkm, między kasetę a bębenek były wciśnięte 3 zszywki. Kiedyś trzeba spojrzeć prawdzie w oczy... Nie wszystko co lekki przeznaczone jest dla ludzi powyżej 70 kg a co dopiero 100kg Ja to traktuję tak - stalowy bęben jeździ do końca życia piasty, aluminiowy to po prostu zwykła część zamienna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 2 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2012 (edytowane) 1. Jeśli kupuje się porządne koła można kupić i porządną kasetę. Oczywiście można wyjść z założenia że napęd się zużywa i szkoda kasy 2. Miałem różne piasty z bębenkiem alu i takie które uznaję (i nie tylko ja) za dobre i takie które były kiepskie. Nigdy jak do tej pory nie udało mi się obrzezać bębenka tak by którakolwiek zębatka obracała się frywolnie wokół swojej osi. 3. Zębatki są używane zależnie od terenu, jednak ta czy inaczej duża/duże używane są w niewielkim procencie czasu poruszania się na rowerze. 4. Wymiana bębenka - owszem, jeśli ktoś koniecznie chciałby zatuszować stan przy odsprzedaży kół. 5. Przez 12 lat swojej rowerowej kariery a obecnie przez 3 lata pracy w serwisie nie widziałem przeciętego przez kasetę bębenka. Może jestem szczęściarzem. I może na palcach jednej ręki mogę policzyć sytuacje, gdy kasety z bębenka nie dało się zdjąć po odkręceniu pierścienia. To straszne, że mavic crossride ma aluminiowy bębenek Edytowane 2 Grudnia 2012 przez nabial Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miliron Napisano 2 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2012 między kasetę a bębenek były wciśnięte 3 zszywki. Rzymo Nie po to kupuje się sprzęt by siedzieć pół dnia ze zszywkami... Materiał jest albo odpowiedni albo nieodpowiedni a takie zabawy to tylko odwlekanie nieuniknionego. Jeśli kupuje się porządne koła można kupić i porządną kasetę. Jak już powyżej pisałem wszystkie kasety prócz monolitów mają luźne najmniejsze koronki. Chyba że za porządną uważasz właśnie kasetę XX ? W moim przypadku efekt tego zawsze był ten sam... Obrócona jedna z najmniejszych koronek wokół własnej osi Przez 12 lat swojej rowerowej kariery a obecnie przez 3 lata pracy w serwisie nie widziałem przeciętego przez kasetę bębenka. Może jestem szczęściarzem. Brakuje Ci takich destrukcyjnych klientów jak ja ? GRATULUJE i zazdroszczę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 2 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2012 Nie wiem czy destrukcyjnych - wiem że jest ich dużo, rocznie przez serwis przechodzi 2500-3000 rowerów. Zazwyczaj dzielimy się ciekawymi spostrzeżeniami w czasie pracy, na takie nie trafiłem. Założenie zszywek nie jest odwlekaniem nieuniknionego - z tego co piszą ci co tak zrobili jest rozwiązaniem całkiem skutecznym. Najbardziej naciętym bębenkiem był bębenek alu reborna, potem tune, raczej mało bębenek dartmoora i dt. A ludzie? Niektórzy mają bardzo ciężką dupkę i dużo pary w nogach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BbartekK Napisano 2 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2012 jak można obrócić najmniejsze zębatki? Duże, na jakichś luźno ponitowanych kasetach (np. hg50), to jestem w stanie jeszcze sobie to wyobrazić. Z drugiej strony, ktoś jak kupuje kasety tego typu, to raczej nie kupuje piast z aluminiowymi bębenkami, tylko przynajmniej tego SLXa, czy XT, które już mają duże zębatki na pająkach. SLX przy mojej dość twardej jeździe po prostu widać, że był założony na piastę DT350. I to właściwie tylko w okolicach 4-5 koronki, które są znitowane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 2 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2012 jak można obrócić najmniejsze zębatki? Duże, na jakichś luźno ponitowanych kasetach (np. hg50), to jestem w stanie jeszcze sobie to wyobrazić. Z drugiej strony, ktoś jak kupuje kasety tego typu, to raczej nie kupuje piast z aluminiowymi bębenkami, tylko przynajmniej tego SLXa, czy XT, które już mają duże zębatki na pająkach. SLX przy mojej dość twardej jeździe po prostu widać, że był założony na piastę DT350. I to właściwie tylko w okolicach 4-5 koronki, które są znitowane 75 kg zębatka 13 z, kaseta xt 9s, z na bębenku nowateca, już wcięła się tak że trudno było ją ruszyć. przebieg około 1000 km. Kiedyś kaseta 8, sram 850 na śrubie, bębenek Boplight zerwana śruba największa 28 z prawie przekręcona przebieg 200 km, ale tam karbowanie się kończyło i to dodatkowo zawało fory zębatce ( karby bębenka na końcu znikają i zębatka cięła ciut mniej niż jej szerokość... Stalowe bębenki nie są niezniszczalne, piasta miche - pęknięty cały bębenek trzeszczało i trzeszczało kaseta nie chciała zejść okazało się że wzdłuż karbów bębenka pęknięcie na całej długości... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 2 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2012 1. Nie rozumiem lamętu dotyczącego bębenka aluminiowego w piaście koła mavic crossride - dopiero weszły do sprzedaży 2. Gdyby bębenki alu były takim problemem to: - nie byłyby stosowane w piastach rowerowych; - producenci stosowaliby inne rozwiązania by przedłużyć ich trwałość. Ja nie widzę powodu by nie było bębęnka alu w piastach. 1. Kupuję koła by ich używać a nie odsprzedawać. 2. Bębenka nie widać, więc jego estetyka jest sprawą dalekorzędną. 3. Miałem tylko raz problem z demontażem kasety z bębenka alu, bo był to mój pierwszy i nie wiedziałem że kaseta wetnie się w niego. 4. Gdybam że bębenek crossride nie będzie się różnił konstrukcyjnie od stalowego, można dokupić taki i spać spokojnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BbartekK Napisano 2 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2012 W sumie mam doświadczenie dopiero w postaci drugiego alu bębenka, i nigdy to nie było nic pokroju Boplighta, czy Novateca, a DT i Fulcrum. Może problemem jest za słabe dokręcenie kasety? Tam ma być dość spory moment, bo z tego co kojarzę, to nawet z 50Nm, a to już do jakiegoś takiego 20cm klucza trzeba dobrze się przyłożyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi