Pwmichu Napisano 26 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 Zmieniłem ostatnio gumy, bo zajechałem Smart Samy, które były od nowości. Po przeczytaniu wielu opinii wybrałem Saguarro bo uważane są za bardzo uniwersalne. Rozmiar 26x2.0, przy 2,25 SS. Ku mojemu zdziwieniu opony te stawiają strasznie duży opór, jedzie się bardzo ciężko w porównaniu do Smarta, który miał moim zdaniem bardziej agresywny bieżnik. Czy ma ktoś porównanie w/w opon? Dodam, że założyłem Geaxy w kierunku szybkim. Czy może to być złudzenie po Smart Samach które były już łyse i stawiały mniejsze opory? Szkoda, że nie pamiętam jak były nowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GhOsTwrc Napisano 26 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 Hey jestem posiadaczem smart 2.25 i saguaro 2.0 i 2.2. Na saguaro 2.0 z wycieczki 90 km udaje sie wykrecic srednia 28 km/h 40% teren lasy i szutry reszta asfalt . Na smartach bywa podobnie aczkolwiek troszke wolniej mi sie wydaje wiadomo zalezy od dnia wiatru itp. Dzis zapodalem saguaro 2.2 bo mialem zakupione na nowy sezon ale za bardzo mnie kusily. Powiem ze sa ciezsze od 2.0 o 370g na komplecie a mozna bez problemu leciec kilkanascie km z predkoscia 33-37km/h a komfort jazdy i wiele wyzszy wiec opory tez znosne. Tez jezdze na speed, trakcja ponoc sprawdza sie dopiero na stromych blotnistych podjazdach. A jaka masz wersje drut/kevlar? Moze musisz wzmocnic nogi jezeli zbyt ciezko sie jedzie. Dodam ze wersja 2.0 jest juz zuzyta zostalo ok40% bieznika 2.2 niwku sztuki i leci sie tak samo szybko jedyne 2.0 szybciej napedzisz ale jak juz lecisz to jest dobrze.Moim zdaniej to najlepsza guma zjaka mialem do czynienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adriansocho Napisano 26 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 Po obserwacjach Saguaro u siebie oraz Smart samów u znajomych wydawało mi się, że właśnie Saguaro się lżej toczą (na asfalcie). Może dałeś im mniejsze ciśnienie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pwmichu Napisano 26 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 Dzięki wielkie za pomoc i własne odczucia. Zrobię jutro z endomondo trasę którą wcześniej kilka razy robiłem na Smart Samach, być może będzie to jakiś odnośnik Mam wersję kevlar, co do moich nóg to jeżdżę intensywnie od ponad roku więc to nie powinno być problemem. Stawiam po trosze na to, że Smarty były łyse jak slicki i przez to lżej się kręciły. Co do ciśnienia to pompowałem je na kamień, w smartach było mniej powietrza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GhOsTwrc Napisano 26 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 nie ma sensu dmuchac na kamien 2.5 przod 2.8 tyl ,opory sa wtedy w miare niskie dobra trakcja i odpornosc na dobicia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pwmichu Napisano 27 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 nie ma sensu dmuchac na kamien 2.5 przod 2.8 tyl ,opory sa wtedy w miare niskie dobra trakcja i odpornosc na dobicia. tylko trzeba jeszcze mieć pompkę z manometrem, której niestety nie posiadam i pompuję na oko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GhOsTwrc Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 JA na oko jestem w stanie odroznic ile to 2.5 a ile 4.0 , wystarczy pojechac na stacje paliw/kilka stacji i gdzies na pewno bedzie pompka z manometrem no chyba ze masz zaworek typu presta to gorzej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertos102 Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 nie ma sensu dmuchac na kamien ... Jeżdżę na Saguaro z podobnym ciśnieniem i bardzo sobie je chwalę.Bardzo dobre uniwersalne opony,z wyjątkiem mokrych nawierzchni.Dobre także na piach:) IMHO dużo lepsze są od kondoniastych Schwalbe SS, mam tu na myśli dużą lepszą odporność na uszkodzenia. Opory zadowalające! pozdrawiam R/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pwmichu Napisano 27 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 JA na oko jestem w stanie odroznic ile to 2.5 a ile 4.0 , wystarczy pojechac na stacje paliw/kilka stacji i gdzies na pewno bedzie pompka z manometrem no chyba ze masz zaworek typu presta to gorzej. Mieszkam w miejscowości <5 tys mieszkańców na której jest tylko stacja Bliska, która jest wyposażona w kompresor za 300 zł i manometr który nie widzi różnicy między 2 a 6, także pozostaje mi oko Dzisiaj zrobiłem kilkanaście km i jest coraz lepiej, musiało być to tylko złudzenie po przesiadce z SS, średnia ponad 25 przy minimalnym wysiłku:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertos102 Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 ........... także pozostaje mi oko Nie tylko,bo jeżeli masz zawór AV to można kupić sobie taki mały ciśnieniomierz samochodowy za 15 zł. Ja z takiego korzystałem i podawał dokładne pomiary. pozdr. R/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rybciasum Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 mój znajomy kiedyś pompował sobie opony pompką ręczną, i łapał pełno snejków, opona była tak w miare miękka (nie znaliśmy się wtedy na ciśnieniach jakie mają być itp.), ostatnio się spotkaliśmy (rzadko jeździ ;x, a ja już trochę wprawy w mierzeniu ciśnienia nabrałem), naciskam opone a to prawie flak, on stwierdził że zawsze tak pompuje, podłączam do manometra/u (?), nie wskazało nawet bara... To taka ciekawostka na temat pompowania opon "na czuja"... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GhOsTwrc Napisano 28 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 teraz na czuja jestem w stanie wyczuc czy mam 2.0 czy 4.0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pwmichu Napisano 28 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 Znalazłem dzisiaj w aucie czujnik do mierzenia ciśnienia z logo "Auto Świat", pamiętam, że kiedyś wygrał testy na dokładność, także dzięki Robert za podpowiedź Gdyby nie ta wskazówka w ogóle bym na to nie wpadł, że od 5 lat wożę takie cudo w aucie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pwmichu Napisano 30 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2012 Sprawidziłem dzisiaj ciśnienie i na obydwu kołach mam około 1,6 bara, opona wydaje się być twarda, pompować więcej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekJ Napisano 30 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2012 Trzymaj cisnienie miedzy 2 a 3 bary, w zaleznosci gdzie wiecej jezdzisz. Przod ze wzgledu na mniejsze dociazenie moze miec mniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertos102 Napisano 30 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2012 Sprawidziłem dzisiaj ciśnienie i na obydwu kołach mam około 1,6 bara....? 1,6 to za mało nawet na bezdętki.Jeżeli jeździsz na dętkach i masz tak niskie ciśnienie to przy dobicu masz murowanego snake'a pozdrawiam R/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blinkers13 Napisano 30 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2012 chyba jesteś bardzo lekki jak tak jeździsz przy oponach 2.0, przy moich 95kg pewnie byłby snejk przy wsiadaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pwmichu Napisano 30 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2012 chyba jesteś bardzo lekki jak tak jeździsz przy oponach 2.0, przy moich 95kg pewnie byłby snejk przy wsiadaniu Mam 94 kg Wydaje mi się, że ten wskaźnik zachwalany przekłamuje, bo opona jest twarda jak kamień a wskazuje 1,5-1,6, muszę poszukać czegoś dokładniejszego. Jakie są sprawdzone pompki z manometrem. Coś do 100 zł max? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GhOsTwrc Napisano 30 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2012 Jezeli uwazasz ze 1.6 to dobre cisnienie to jezdzij tak jak nalapiesz kapci to nauczysz sie ze lepiej dmuchac wiecej. Ja sprawdzam cisnienie pompka do amora sa dosc dokladne ofert sporo na allegro ja mam "beto" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 30 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2012 Mam Geax Saguaro 26x2.2 i Schwalbe Smart Sam 29x2.1". Moje odczucia: SS ma mniejsze opory w toczeniu ale możliwe że to zasługa wiekszego koła...Saguaro są świetne, ale tylko "ciepłą porą" - w zimę wyczuwalnie twardnieją. Ciśnienie właściwie takie samo w obu kapciach. POZDRo-:ver Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 30 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2012 1,6 bar na czuja to dla mnie kamień , nie bardzo idzie rozróżnić 1,5 bar a 2,5 bar ręką , pompuj na 2-3bar. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pwmichu Napisano 4 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 Z przyjemnością stwierdzam, że oponki są świetne, nawet jak na warunki zimowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.