Skocz do zawartości

[hydrauliczne]wybór hamulców Avid/Hayes


SzczawxD

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Zastanawiam sie nad kupnem hamulców hydraulicznych. Używać bede ich jezdżąc w FR lekkim DH i Enduro. Do wyboru mam Avid juicy 7, juicy 5, hayes nine, hayes stroker trail.

Najbardziej skłaniałbym się w stronę Avidów 5 lub 7.

 

Linki do aukcji

 

http://allegro.pl/avid-juicy-7-nie-code-hayes-magura-formula-i2801339237.html

 

http://allegro.pl/hamulce-avid-juicy-five-hudrauliczne-tarcze-203-i2818303190.html

 

http://allegro.pl/hayes-nine-komplet-p-t-tarcze-hayes-203-160-i2817888875.html

 

http://allegro.pl/komplet-hayes-stroker-trail-ze-wszystkim-obnizka-i2790943702.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Avidy 5 do Dh :whistling: . Przepraszam ale Ty chyba swojego życia i zdrowia nie szanujesz. Może hamulce dobre do normalnej jazdy xc, ale do dh to ja bym nie ryzykował. Ja teraz do Xc zakładam saint m-810 bo lubię trochę bardziej poszaleć i przede wszystkim zawsze ogromna siła i komfort psychiczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja teraz do Xc zakładam saint m-810 bo lubię trochę bardziej poszaleć i przede wszystkim zawsze ogromna siła i komfort psychiczny.

 

Wyjaśnij proszę, bo według moich doświadczeń większość współczesnych hamulców hydraulicznych zapewnia rozsądną siłę (zwłaszcza na tarczach innych niż 160 mm), tyle że modelom do XC brakuje odporności na dłuższe hamowanie - grzeją się nie tylko klocki i tarcze, ale również płyn w całym zacisku i dalej, granica stosowania występuje szybciej niż w hamulcach produkowanych pod DH. Ja XC na mazowszu uprawiałem na v-b i w zasadzie to bardzo rzadko narzekałem na brak siły, i myślę, że z tymi Saintami trochę przesadzasz (albo się przyzwyczaiłeś do hamowania przed przeszkodą zamiast omijania jej). Co nie jest złe, chyba że takie pomysły wpajasz do głowy innym użytkownikom forum...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo to tak jest ty chcesz się dowiedzieć ... a my chcemy wiedzieć co uprawiasz ...

 

Propozycje do XC sprawdzą się w każdej konfiguracji ... do DH już niekoniecznie.

Wiec pytamy o detale ... bo mimo ze masz bombera a z tego co wiem jr t jest to dwupółka to piszesz że jeżdzisz XC :blink: .

 

Tak więc do XC zaproponowane się nadają, do DH sięgnij po cięższa artylerie np typu Saint.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Avidy 5 do Dh :whistling: . Przepraszam ale Ty chyba swojego życia i zdrowia nie szanujesz. Może hamulce dobre do normalnej jazdy xc, ale do dh to ja bym nie ryzykował. Ja teraz do Xc zakładam saint m-810 bo lubię trochę bardziej poszaleć i przede wszystkim zawsze ogromna siła i komfort psychiczny.

Bardzo ciekawe ale moim zdaniem DELIKATNIE przesadzasz.

Moim zdaniem po sparowaniu piątek z dużymi tarczami i dobrymi klockami poradzą sobie całkiem dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może masz rację i przesadzam ale jakoś wole mieć zapas niż ryzykować własne zdrowie. Jakoś nie spotkałem się (ja) z avidami 5 w Dh i może z tąd moja nieufność. Drugi aspekt to nie pochlebne opinie avidów co do jakości i awaryjności ( nie moja bo nie używałem) a nie chciał bym żeby mnie zawiodły przy zjazdach i jedynym elementem który może mnie zatrzymać to drzewo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na tej zasadzie boję się latać w kosmos - nie latałem i raczej nie polecę, ale to musi być straszne.

Nie używałeś ale wiesz że do danego celu się nie nadają, no niech będzie.

I ostatnia rzecz - przeczytaj na czym polega awaryjność avida. One się "nie kończą" nagle w czasie jazdy.

Czy do jazdy w maratonach zaproponujesz widelec o skoku 150 na sztywną oś 20? Da zapas jak sainty przy takim samym zastosowaniu - tylko po co.

Serwisowałem sztywniaka do xc z tarczami 203 mm i sześciotłoczkowymi hamulcami hope. Poza chciejstwem właściciela praktycznego sensu nie ma to żadnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ostatnia rzecz - przeczytaj na czym polega awaryjność avida. One się "nie kończą" nagle w czasie jazdy.

Twoja wypowiedź nawet :"Wymieniać problemy - no to może tak jak leci: puchnące uszczelki tłoczka, padnięte tłoczki zacisku, nierównomierna praca tłoczków, uszkodzenia membran zbiornika wyrównawczego. Do tego dochodzą: beznadziejna jakość zalania fabrycznego (nierównomierna praca dźwigni, zapowietrzenie, nadmiar płynu). Można znaleźć coś więcej dla tak prostego urządzenia jak hamulec rowerowy? "

Czy do jazdy w maratonach zaproponujesz widelec o skoku 150 na sztywną oś 20? Da zapas jak sainty przy takim samym zastosowaniu - tylko po co.
.

W tym wypadku mówimy o hamulcach do Dh. Czy ja dam amortyzator 120 czy 180 na osi 20 do maratonów to tylko zepsuje komfort i geo ale nikogo nie zabije.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Trochę wtrącę...

Są na rynku hamulce Magura MT8- lekkie, ze świetną modulacją,ale wielu z nas nie brałby ich pod uwagę jako hamulce do DH- bo lekkie,karbonowe, jeden tłoczek itd.

Niektórzy jednak jeżdżą na hamulcach uważanych za typowe dla XC w DH

12253722-14511901-thumbnail.jpg?__SQUARESPACE_CACHEVERSION=1340053997516

 

Można?

Oczywiście , w przypadku zawodniczego jeżdżenia, warto się pokusić o bardzo mocne hamulce,ale dla Autora tematu Juicy z większymi tarczami będą w zupełności wystarczające.

Cziko- trochę popadasz w skrajności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra już dobra bo mnie tu pogryziecie :) Niech sobie zamontuje nawet juce 3. Jego zdrowie jego życie. Ja po prostu do hamulców (i w rowerze i w aucie) przykładam bardzo dużą rolę i może przesadzam, ale wole w tą stronę. Przepraszam jeśli kogoś uraziłem i już się zamykam pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, chciałbym teraz dowiedzieć się jakie hamucle, z tych podanych przezemnie, nadawałyby się.

Wydaje mi się że siódemki już prędzej się będą nadawały z tarczą 203 z przodu i 180 z tyłu. Wszystko też zależy ile masz wagi bo inna jest jazda jak ktoś waży 100 kg a co innego jak 70.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważę ok 70 kg. Na rowerze jeżdżę naprawde dużo, najczęściej góry, lasy (takie tereny mnie otaczają) więc cięzko określić kiedy to DH/FR a kiedy XC lub Enduro, wszystko zależy gdzie pojadę. zdarzają mi się wypady na uregulowane trasy, gapy, hopy ew dropy. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisze własne doświadczenie.Posiadam dwa rowery a w nich avidy oraz sroker trail.

 

Avid / posiadam elixir 5/ w sztywniaku naprawdę hamulce godne polecenia.Mimo wielu opiniom,że po modelach juicy ,elixiry to produkt dość dziwny i nie do końca dopracowane,ja nie mam takiego odczucia.Posiadałem juicy3 i przewaga elixir5 jest ogromnie widoczna. Ciesze się ,że trafiłem na egzemplarz,do którego naprawdę ktoś się przyłożył. Minus to chyba tylko procedura odpowietrzania.Lecz kupione nowe,spokojnie rok bez zaglądania do wewnątrz układu będą hamować doskonale.Opinia moja zaznaczam odnosi się tylko i wyłącznie do mojego modelu. Zestaw 180/160

 

W fulu stroker ride również pracują wzorowo.Inna budowa klamki ma zwolenników jak i wielu przeciwników.Osobiście wizualistą nie jestem a na pewno wyznania "to ma działać nie wyglądać"

Odpowietrzanie naprawdę proste,a w wielu opisach sprzedawców z dość większą konfiguracją tarcz nadadzą się nawet w dh.

Nigdy nie wcisnąłem ich do końca-obawa przed otb. Blokada tarczy jednym palcem nie sprawia problemu.

Zestaw 180/180

 

I uwaga tu mogę zaszokować,zmieniłem je po złych doznaniach z oro . :) Nie żałuję.

 

Waga moja :) 92kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fundusze skromne a chcesz się wpakować w jednak nie pewne Avidy. Trafisz na takie, które zaczną się sypać i koszty wzrosną nie mówiąc o serwisowaniu. Dasz radę sobie sam to ok. a jak nie to gdzie masz tam najbliższy sensowny serwis bo raczej nie blisko.

 

Wskoczyliście na kolegę CzikO nie bardzo wiem za co. Gdzie indziej jeździcie po Avidach jak po dzikiej kobyle a tu nie, więc morze się zdecydujcie bo robicie zamieszanie by nie powiedzieć wprowadzacie w błąd. Nie wiem tylko czy teraz czy wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważę ok 70 kg. Na rowerze jeżdżę naprawde dużo, najczęściej góry, lasy (takie tereny mnie otaczają) więc cięzko określić kiedy to DH/FR a kiedy XC lub Enduro, wszystko zależy gdzie pojadę. zdarzają mi się wypady na uregulowane trasy, gapy, hopy ew dropy.

Jeśli ważysz 70 kg to 5 lub 7 z klockami metalicznymi i dużą tarczą z przodu powinny spokojnie Ci wystarczyć. Trochę wystrzegał bym się avidów używanych bo nie wiadomo dla czego ktoś chce ich się pozbyć ( może akurat trafił na felerny egzemplarz ) no i nie ma na nie gwarancji. Ja i tak skłaniał bym się ku deore chyba że śmigasz przy -15 stopniach to już tylko hamulce na docie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że siódemki już prędzej się będą nadawały z tarczą 203 z przodu i 180 z tyłu. Wszystko też zależy ile masz wagi bo inna jest jazda jak ktoś waży 100 kg a co innego jak 70.

 

Z ciekawości, czemu siódemki są według ciebie bardziej odpowiednie niż piątki ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo mają pokrętło na klamce...

 

Wskoczyliście na kolegę CzikO nie bardzo wiem za co. Gdzie indziej jeździcie po Avidach jak po dzikiej kobyle a tu nie, więc morze się zdecydujcie bo robicie zamieszanie by nie powiedzieć wprowadzacie w błąd. Nie wiem tylko czy teraz czy wcześniej.

Dokładnie. To nie kto inny jak Andrew i Tobo dzieląc się swoimi doświadczeniami z serwisem zrobili małą rewolucję na forum. Imho bardzo dobrze, bo dużo ludzi nie wtopiło kasy po przeczytaniu tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...