Skocz do zawartości

[napęd] przedni blat a szerokość łańcucha


pawelzab

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Z uwagi na zuużycie starego blatu (jest to środkowa zębatka z przodu dokładnie) muszę go wymienić. Sprzęt jest dość leciwy, rocznik 1993. Oryginalnych blatów nie produkuja już, a znalezienie nowego identycznego ze starym jest prawie niemożliwe. Zębatka do korby Shimano FC-M560, 36T, 110mm (rozstaw otworów montażowych), montaż na pjak 5-cio ramienny. W sklepie zaproponowano mi uzycie zębatki, którą dałoby sie tam zamontować, jednak jest ona pierwotnie przeznaczona do układów z 9-cioma zębatkami na kasecie - czyli na wąski łańcuch. Zębatka oznaczona Ta T36 110mm - link: http://tnij.org/tazephyr

 

Z tyłu mam w dalszym ciagu kasetę 7-mio rzędową Shimano CS-HG50, łańcuch KMC Z8s (dla układów z 6,7 i 8-mio rzędowych z tyłu).

 

 

Czy są jakieś przeciwwskazania w zastosowaniu tej zębatki na węższy łańcuch? Czy ktoś ma może doświedczenie z takim układem?

 

Dzięki za ewentualne odpowiedzi!

 

Pozdrawiam,

 

Pawel

Napisano

Dzięki za odpowiedź!,

 

Ale nie zauważasz np. szybszego zużywania się łańcucha i/lub zębatki w związku z tym?

 

Tymczasem znalazłem korbę do kupienia oryginalną ale używaną (za 30 euro).

link1: http://ifotos.pl/zobacz/LX-kurbel_xnaxxpq.jpg/

 

LX-kurbel_xnaxxpq.jpg

 

link2: http://ifotos.pl/zobacz/LX-kurbel_xnaxxhx.jpg/

 

LX-kurbel_xnaxxhx.jpg

 

link3: http://ifotos.pl/zobacz/LX-kurbel_xnaxxhw.jpg/

 

LX-kurbel_xnaxxhw.jpg

 

Co o tym sądzicie? Warto to nabyć? Szczególnie chodzi mi o zęby środkowego blatu..

 

Pozdrawiam!

Napisano

Tak, z tym, że łańcuch jest nowy, świeżo założony razem z nową kasetą. Z przodu blaty obecnie są jeszcze do użycia, tylko na środkowym przeskakuje.

Dylemat to albo nowa zębatka średnia (na wąski łańcuch) albo używana korba z 3ma używanymi zębatkami. Cena obu rozwiązań porównywalna powiedzmy.

 

Co do tej używanej korby - 30 euro to dobra cena za nią?

 

 

 

PS.: Obecnie stan zębatych przednich prezentuje się następująco:

 

1. 121124alt_xnansnx.JPG

 

2. 121124alt_xnanaqp.JPG

 

3. 121124alt_xnanaqa.JPG

 

4. 121124alt_xnanqps.JPG

Napisano

Osobiście wolałbym dołożyć do czegoś kompletnie nowego.

 

Ja podobną korbę wymieniłem na SHIMANO Deore Hollowtech II FC-M591-S - polecam, jeśli chcesz nową.

Suport w komplecie. Kosztowało mnie to €54 (plus przesyłka).

 

No i choć sama korba dedykowana dla napędów 9-cio rzędowych,

to bez zarzutów śmiga z łańcuchem dla napędów 7-8-mio rzędowych.

Napisano

Ja podobną korbę wymieniłem na SHIMANO Deore Hollowtech II FC-M591-S - polecam, jeśli chcesz nową.

Suport w komplecie. Kosztowało mnie to €54 (plus przesyłka).

 

Fajnie, ale jak to wygląda z kompatybilnością tego nowego suportu, który jest w komplecie z mufą którą mam oraz z zachowaniem linii łańcucha?

 

Na mufie mam wybite oznaczenia BI-0756 oraz WF3033438 - nie wiem za bardzo do czego sie odnoszą..

Oto zdjęcie:

 

121124alt_xnaeasa.JPG

 

Obecny suport ma na wałku napis LL113.

Napisano

Na 99% to numer seryjny ramy.

 

Myślę, że masz jedną z dwóch szerokości rury suportu - 68mm lub 73mm.

Jeśli tak, to nie będzie żadnych problemów z założeniem oraz nie powinno być niespodzianek z linią łańcucha.

 

U mnie nie było, a rower też leciwy - 1995 lub 96, bo nie pamiętam dokładnie.

Stary suport natomiast (na kwadrat) po demontażu okazał się z 1992 roku.

 

Zapomniałem dodać, że ta korba ma oś zintegrowaną, przez co suport to po prostu

dwie "miski" do wkręcenia z łożyskami zintegrowanymi i plastikową tuleją pomiędzy.

 

8_57970_10_02_10.jpg

 

 

W komplecie podkładki załatwiające różnicę długości mufy.

Napisano

Nic nie wymieniaj, bo ten stary LX przeżyje 2 takie Hollowtechy. Jakość tych nowych wynalazków spadła na pysk, bo liczy się zysk ale nie długowieczność.

 

30 euro to znośna cena jak na ten stan.

Napisano

OK, dzięki za odpowiedź.

Podobną opinię wyraził sprzedawca w sklepie rowerowym.

 

Pytanie jest o ile obecne układy są gorsze od tych dawnych - jest to jakoś mierzalne? Istnieje może na forum jakiś temat poruszający te kwestie?

 

Pozdrowienia

  • Mod Team
Napisano

Środkowa zębatka nie wygląda jeszcze tragicznie można ją przelecieć pilnikiem i będzie problem z łowy na kilka ładnych tysięcy.

Napisano

Pytanie jest o ile obecne układy są gorsze od tych dawnych - jest to jakoś mierzalne? Istnieje może na forum jakiś temat poruszający te kwestie?

Pozdrowienia

Nowe typy łozysk mają o dziwo opinię mniej trwałych. W przeciwieństwie do dawnych pakietów, poziom dokręcenia korby (redukcji luzu) wpływa na boczne sciskanie łożysk - a te ostatnie raczej tego nie lubią. W Octalinku, kwadratach, isis itd. nie miało to wpływu, gdyż luz z założenia nie występował, a jeśli się pojawił - oznaczało o zuzycie. Dawne pakiety np. stronglight z tytanową osią miewały wieczystą gwarancję. Dziś się nie spotkałem.

 

Jak z większością mitów - ciężko zweryfikować kto tu ma rację. Nowe rozwiązania ze zintegrowaną osią są w teorii lepsze - w praktyce opinie są mieszane. Abiorąc pod uwagę, że producenci nie daję nam już wyboru - wszystkie dostępne korby w sensownych grupach maja taką konstrukcję - to czy chcemy, czy nie,rozwiązanie będzie nam narzucone. Ja jakiś czas temu zmieniłem RaceFace NEXT LP z pakietem na kwadrat z tytanową osią na NEXT SL ze zintegrowaną tytanową osią. 300g lżej, ale różnicy w pedałowaniu nie odczuwam żadnej. A więc, można się trzymać starego standardu póki rama i reszta komponentów jest kompatybilna.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...