pawelzab Napisano 24 Listopada 2012 Napisano 24 Listopada 2012 Witam, Z uwagi na zuużycie starego blatu (jest to środkowa zębatka z przodu dokładnie) muszę go wymienić. Sprzęt jest dość leciwy, rocznik 1993. Oryginalnych blatów nie produkuja już, a znalezienie nowego identycznego ze starym jest prawie niemożliwe. Zębatka do korby Shimano FC-M560, 36T, 110mm (rozstaw otworów montażowych), montaż na pjak 5-cio ramienny. W sklepie zaproponowano mi uzycie zębatki, którą dałoby sie tam zamontować, jednak jest ona pierwotnie przeznaczona do układów z 9-cioma zębatkami na kasecie - czyli na wąski łańcuch. Zębatka oznaczona Ta T36 110mm - link: http://tnij.org/tazephyr Z tyłu mam w dalszym ciagu kasetę 7-mio rzędową Shimano CS-HG50, łańcuch KMC Z8s (dla układów z 6,7 i 8-mio rzędowych z tyłu). Czy są jakieś przeciwwskazania w zastosowaniu tej zębatki na węższy łańcuch? Czy ktoś ma może doświedczenie z takim układem? Dzięki za ewentualne odpowiedzi! Pozdrawiam, Pawel
Mod Team sznib Napisano 24 Listopada 2012 Mod Team Napisano 24 Listopada 2012 Przy zębatkach korby na 9rzędów działa bez problemu z łańcuchem na 8. sprawdzone.
pawelzab Napisano 24 Listopada 2012 Autor Napisano 24 Listopada 2012 Dzięki za odpowiedź!, Ale nie zauważasz np. szybszego zużywania się łańcucha i/lub zębatki w związku z tym? Tymczasem znalazłem korbę do kupienia oryginalną ale używaną (za 30 euro). link1: http://ifotos.pl/zobacz/LX-kurbel_xnaxxpq.jpg/ link2: http://ifotos.pl/zobacz/LX-kurbel_xnaxxhx.jpg/ link3: http://ifotos.pl/zobacz/LX-kurbel_xnaxxhw.jpg/ Co o tym sądzicie? Warto to nabyć? Szczególnie chodzi mi o zęby środkowego blatu.. Pozdrawiam!
Schwefel Napisano 24 Listopada 2012 Napisano 24 Listopada 2012 Jedyny problem jaki może być to przeskakiwanie rozciagnietego łańcucha po nowej zębatce. Edit: Ta korba jest w całkiem niezłym stanie.
pawelzab Napisano 24 Listopada 2012 Autor Napisano 24 Listopada 2012 Tak, z tym, że łańcuch jest nowy, świeżo założony razem z nową kasetą. Z przodu blaty obecnie są jeszcze do użycia, tylko na środkowym przeskakuje. Dylemat to albo nowa zębatka średnia (na wąski łańcuch) albo używana korba z 3ma używanymi zębatkami. Cena obu rozwiązań porównywalna powiedzmy. Co do tej używanej korby - 30 euro to dobra cena za nią? PS.: Obecnie stan zębatych przednich prezentuje się następująco: 1. 2. 3. 4.
dziobolek Napisano 24 Listopada 2012 Napisano 24 Listopada 2012 Osobiście wolałbym dołożyć do czegoś kompletnie nowego. Ja podobną korbę wymieniłem na SHIMANO Deore Hollowtech II FC-M591-S - polecam, jeśli chcesz nową. Suport w komplecie. Kosztowało mnie to €54 (plus przesyłka). No i choć sama korba dedykowana dla napędów 9-cio rzędowych, to bez zarzutów śmiga z łańcuchem dla napędów 7-8-mio rzędowych.
pawelzab Napisano 24 Listopada 2012 Autor Napisano 24 Listopada 2012 Ja podobną korbę wymieniłem na SHIMANO Deore Hollowtech II FC-M591-S - polecam, jeśli chcesz nową. Suport w komplecie. Kosztowało mnie to €54 (plus przesyłka). Fajnie, ale jak to wygląda z kompatybilnością tego nowego suportu, który jest w komplecie z mufą którą mam oraz z zachowaniem linii łańcucha? Na mufie mam wybite oznaczenia BI-0756 oraz WF3033438 - nie wiem za bardzo do czego sie odnoszą.. Oto zdjęcie: Obecny suport ma na wałku napis LL113.
dziobolek Napisano 24 Listopada 2012 Napisano 24 Listopada 2012 Na 99% to numer seryjny ramy. Myślę, że masz jedną z dwóch szerokości rury suportu - 68mm lub 73mm. Jeśli tak, to nie będzie żadnych problemów z założeniem oraz nie powinno być niespodzianek z linią łańcucha. U mnie nie było, a rower też leciwy - 1995 lub 96, bo nie pamiętam dokładnie. Stary suport natomiast (na kwadrat) po demontażu okazał się z 1992 roku. Zapomniałem dodać, że ta korba ma oś zintegrowaną, przez co suport to po prostu dwie "miski" do wkręcenia z łożyskami zintegrowanymi i plastikową tuleją pomiędzy. W komplecie podkładki załatwiające różnicę długości mufy.
Schwefel Napisano 24 Listopada 2012 Napisano 24 Listopada 2012 Nic nie wymieniaj, bo ten stary LX przeżyje 2 takie Hollowtechy. Jakość tych nowych wynalazków spadła na pysk, bo liczy się zysk ale nie długowieczność. 30 euro to znośna cena jak na ten stan.
afly Napisano 24 Listopada 2012 Napisano 24 Listopada 2012 Jak Schwefel powyżej, wszystko byle nie system Hollowtech. Ta korba w cenie 30€ jest dobrą ofertą. Zostań jak najdłużej przy systemie kwadrat/octalink.
beskid Napisano 25 Listopada 2012 Napisano 25 Listopada 2012 Dokładnie tak jak przedmówcy. Mając do wyboru obecny badziew a cokolwiek z dawnych grup osprzętu to bez wahania brałbym to drugie.
pawelzab Napisano 25 Listopada 2012 Autor Napisano 25 Listopada 2012 OK, dzięki za odpowiedź. Podobną opinię wyraził sprzedawca w sklepie rowerowym. Pytanie jest o ile obecne układy są gorsze od tych dawnych - jest to jakoś mierzalne? Istnieje może na forum jakiś temat poruszający te kwestie? Pozdrowienia
Mod Team Puklus Napisano 25 Listopada 2012 Mod Team Napisano 25 Listopada 2012 Środkowa zębatka nie wygląda jeszcze tragicznie można ją przelecieć pilnikiem i będzie problem z łowy na kilka ładnych tysięcy.
TomekZ Napisano 3 Grudnia 2012 Napisano 3 Grudnia 2012 Pytanie jest o ile obecne układy są gorsze od tych dawnych - jest to jakoś mierzalne? Istnieje może na forum jakiś temat poruszający te kwestie? Pozdrowienia Nowe typy łozysk mają o dziwo opinię mniej trwałych. W przeciwieństwie do dawnych pakietów, poziom dokręcenia korby (redukcji luzu) wpływa na boczne sciskanie łożysk - a te ostatnie raczej tego nie lubią. W Octalinku, kwadratach, isis itd. nie miało to wpływu, gdyż luz z założenia nie występował, a jeśli się pojawił - oznaczało o zuzycie. Dawne pakiety np. stronglight z tytanową osią miewały wieczystą gwarancję. Dziś się nie spotkałem. Jak z większością mitów - ciężko zweryfikować kto tu ma rację. Nowe rozwiązania ze zintegrowaną osią są w teorii lepsze - w praktyce opinie są mieszane. Abiorąc pod uwagę, że producenci nie daję nam już wyboru - wszystkie dostępne korby w sensownych grupach maja taką konstrukcję - to czy chcemy, czy nie,rozwiązanie będzie nam narzucone. Ja jakiś czas temu zmieniłem RaceFace NEXT LP z pakietem na kwadrat z tytanową osią na NEXT SL ze zintegrowaną tytanową osią. 300g lżej, ale różnicy w pedałowaniu nie odczuwam żadnej. A więc, można się trzymać starego standardu póki rama i reszta komponentów jest kompatybilna.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.