snooki Napisano 22 Listopada 2012 Napisano 22 Listopada 2012 Witam, podczas ostatniego serwisowania zauważyłem że zaczyna mi korodować amortyzator w miejscu mocowania piasty. Wżery są bardzo widoczne gołym okiem. Zapewne jest to efekt jazdy zimą po śnieżnej breji wymieszanej z solą i innymi związkami chemicznymi źle wpływającymi na aluminium. Czy można jakoś zabezpieczyć te elementy aby powstrzymać proces korodowania ? Na przyszłość wiem ze raz na kilka dni trzeba będzie zdjąć oba koła i wyczyścić te miejsca. https://picasaweb.go...feat=directlink
Sagitt77 Napisano 22 Listopada 2012 Napisano 22 Listopada 2012 Czy to jest RS Tora? Jeśli tak to golenie dolne są z magnezu.
snooki Napisano 22 Listopada 2012 Autor Napisano 22 Listopada 2012 Czy to jest RS Tora? Jeśli tak to golenie dolne są z magnezu. Tak to jest Tora, nie wiedziałem że to jest stop magnezu a nie aluminium. W jaki sposób można zabezpieczyć jego dalsze korodowanie ?
adriansocho Napisano 22 Listopada 2012 Napisano 22 Listopada 2012 Bo to jest stop zawierający większość aluminium i niewielką ilość magnezu.
kamfan Napisano 22 Listopada 2012 Napisano 22 Listopada 2012 magnez czy aluminium ulega pasywacji, oczyść miejsca korozji, jak masz możliwość zostaw na 2-3 tygodnie, żeby się na nowo warstwą tlenku pokryły, a następnie pomaluj farbą do aluminium
tobo Napisano 22 Listopada 2012 Napisano 22 Listopada 2012 Jesli masz potrzebe cos z tym zrobic to jedynie z powodow estetycznych - przez 15 lat jazdy na rowerze nigdy nie mialem problemu z powodu wspomnianego zjawiska, takze jezdzac w zimie. Obecnie pracuje w serwisie w regione swiata gdzie warunki sa bardzo ciezkie do jazdy na rowerze i rowniez nie doszlo do tej pory do zadnego powazniejszego problemu technicznego czy wypadku.
snooki Napisano 22 Listopada 2012 Autor Napisano 22 Listopada 2012 Jesli masz potrzebe cos z tym zrobic to jedynie z powodow estetycznych - przez 15 lat jazdy na rowerze nigdy nie mialem problemu z powodu wspomnianego zjawiska, takze jezdzac w zimie. Obecnie pracuje w serwisie w regione swiata gdzie warunki sa bardzo ciezkie do jazdy na rowerze i rowniez nie doszlo do tej pory do zadnego powazniejszego problemu technicznego czy wypadku. Tora ma niespełna 4 lata a już mocno widoczne są te wżery. Latem jak robiłem kompleksowy przegląd roweru to nie było aż tak widoczne jak teraz.
tobo Napisano 22 Listopada 2012 Napisano 22 Listopada 2012 Te wżery raczej nie są niebezpieczne, bardziej wizualnie niepożądane. MIeszkam w Norwegii w mieście gdzie ciągle pada deszcz, więc warunki niekorzystne dla chyba żadnego metalu. LUdzie jeżdżą tu całymi latami na zajechanych zaniedbanych sprzętach i nie pamiętam by ktoś przyszedł na serwis z rowerem z pękniętą od korozji ramą widelcemi itd.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.