Skocz do zawartości

[koła] czy nowe koło ze sklepu powinno być proste?


WiolaK

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Chcę Was zapytać o Wasze doświadczenia ze sklepami.

 

Kupiłam niedawno komplet gotowych stalowych kół w sklepie, który prowadzi też serwis. Okazało się, że koła są krzywe (oba). Czy według Was powinnam tam wrócić i poprosić o wycentrowanie, czy może mają tam prawo potraktować to jako dodatkową usługę i żądać za to kasy?

 

Za koła zapłaciłam 150zł, z tyłu mam tylko wolnobieg i torpedo, a rower służy mi do codziennego przemieszczania się.

pozdrawiam

Napisano

Jeżeli jest to faktycznie krzywe koło, a nie np. wina opony, która stwarza złudzenie, że obręcz jest krzywa to moim zdaniem powinni Ci wymienić je na nowe.

Napisano

nowe to nowe, powinno być proste jak każde inne, chyba że przywieźli na sklep i nawet nie sprawdzali czy proste w co wątpie, a być może chcieli się tylko pozbyć towaru. Radze iść i powiedzieć o tym, ponieważ i tak kiedyś pójdzie do centrowania.

Napisano

W jaki stanie dostałaś te koła? Jako zamontowane w sklepie czy sama wszystko robiłaś? co oznacza że są krzywe? na boku czy na promieniu? Koło zdjęte z półki sklepowej powinno być idealnie okrągłe, inna sprawą jest że naprężenie szprych się zmienia w miarę pompowania dętki. Plus po pierwszych jazdach "świeże" koła i tak często gubią centrowanie (fizyki nie oszukasz - jak coś się ślizga i dostanie wibracji od nierówności drogi to się przesunie - mowa o nyplach i szprychach). Często, zwłaszcza jak kupuje się nowy rower, to ma się jedno gratisowe centrowanie w okresie pierwszego miesiąca, właśnie po to, żeby po pierwszych jazdach szprychy się ułożyły i można je było skutecznie wycentrować.

Napisano

Koła kupiłam osobno, sama zakładałam dętki i opony. Koła na rower też sama zakładałam. Potem byłam z całością u zaufanego pana mechanika i powiedział że wszystko gra - oprócz tego, że koła krzywe. Zasugerował że w sklepie pewnie nawet ich nie sprawdzili. Na pewno chodzą na boki, nie widzę czy promień jest zaburzony. Dzięki za odpowiedzi.

Napisano

Eee? Mógłbyś rozwinąć? :)

Jest tak bo opona zaczyna oddziaływać na obręcz, ale zjawisko raczej zauważalne w przypadku bardzo lekkich obręczy.

Napisano

Rower w serwisie. Państwo w sklepie powiedzieli że nie sprawdzają przed sprzedażą czy koło jest proste, zakładają że maszynowe centrowanie producenta robi robotę. Może słusznie, pewnie się rzadko zdarza krzywizna i zakładają jakiś poziom reklamacji w zamian za stały koszt sprawdzania każdego koła. W sumie nie mam co narzekać, moje naprawią :-)

Napisano

Mogą zakładać, że koło od producenta jest proste, jednak jeśli nie jest, to mają to naprawić, oczywiście koło bez opon, niektóre opony potrafią mocno oddziaływać na obręcz ...

Napisano

Rower w serwisie. Państwo w sklepie powiedzieli że nie sprawdzają przed sprzedażą czy koło jest proste, zakładają że maszynowe centrowanie producenta robi robotę. Może słusznie, pewnie się rzadko zdarza krzywizna i zakładają jakiś poziom reklamacji w zamian za stały koszt sprawdzania każdego koła. W sumie nie mam co narzekać, moje naprawią :-)

Kupując gotowe koła możesz oczekiwać że są proste jeśli zostały zaplecione dla ciebie w sklepie. Koła gotowe (szczególnie te tanie) są sprowadzane w całości i nigdy nie są proste (to ogólna przypadłość fabrycznych kół, także tych w rowerach).

Rozsądnym wyjściem jeśli chodzi o obsługę sklepu jest sprawdzenie koła przed sprzedażą, choćby złapanie go w palce i zakręcenie tak by zobaczyć jak chińska fabryka wykonała robotę.

Zależnie od typu hamulca (obręczowy czy tarczowy) tolerancje centryczności są inne - koła do hamulców tarczowych często są wykonane gorzej niż koła do hamulcó obręczowych bo obręcz nie ociera o klocki hamulcowe, przez co nawet większe niedociągnięcia są lekceważone.

Napisano

Eee? Mógłbyś rozwinąć? :)

A może

? Równa opona równomiernie napręża, nierówna... sam sobie dopowiedz. Jednak efekt jest znikomy w porywach do małego (kilka procent różnicy w naprężeiu, na filmiku jest to jedna jednostka na skali tyle że w tym mierniku ta skala nie jest liniowa i zależna od rodzaju szprych).

 

Rower w serwisie.

Umów się na kolejne centrowanie za 3 tygodnie, chyba, że zamierzasz tym rowerem tylko w niedzielę jeździć. Jeżeli za 3 tygodnie koła będą dalej proste to masz spokój na pół roku jazdy po dziurach.
  • 2 tygodnie później...
Napisano

A jakie niezgodności chesz wyłapać? Centymetr wyłapiesz 2-3 mm już nie, a przy V-brake to dużo. Dużo slepów ma centrowanie wliczone w cenę koła, bo koło ma się zcentrować na początku, chyba że w sklepie serwisant sam je zaplatał i gwarantuje jakość.

Napisano
Okazało się, że koła są krzywe (oba). Czy według Was powinnam tam wrócić i poprosić o wycentrowanie, czy może mają tam prawo potraktować to jako dodatkową usługę i żądać za to kasy?

 

Bez względu na to czy high-end czy low-end, koło powinno być sprawne w tym przypadku proste (o ile było nowe). Sklep (lub gwarant*) powinien usunąć wadę, wymienić na nowe - wolne od wad lub zwrócić pieniądze.

 

* - gwarantem nie koniecznie musi być sklep i zwykle nie jest. Ale w przypadku "problemów" można domagać się zwrotu pieniędzy na podstawie niezgodności towaru z umową.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...