Skocz do zawartości

[obręcz] ciśnienie w oponach a wytrzymałość obręczy


rafaldrift

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Czy od dużego ciśnienia obręcz jest bardziej narażona na uszkodzenie ? miał ktoś taki przypadek ?

Wcześniej pisałem o dziwnych dzwiękach dochodzących z przedniego koła ale teraz już wiem, że na 100% jest coś z obręczą lub szprychami/nyplami. Nawet podczas pompowania lub spuszczania powietrza obręcz wydaje właśnie taki dzwięk. Gdy jest duże ciśnienie tz. około 5,5 bara dzwięk się nasila a przy 3,5 jest ale minimalny.

 

Obręcz to : Alexrims FEATHER 559 x 19 c (z seryjnego roweru)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karbonową obręcz może rozerwać ale zwykłą to nie co najwyżej dętka z oponą pójdzie.

 

 

No patrz pan, a u mnie rozerwało. :blink:

 

rower - Cube Analog

opona - Schwalbe Smart Sam 26"

obręcz - Mach 1 Exe, 32 szprychy (tył)

 

Opona nabita do ok. 4 atm, bo do przejechania było kilkadziesiąt kilometrów po asfalcie.

Obręcz rozerwało tak mniej wiecej na 1/3 obwodu i wywinęło na zewnątrz. Dobrze, że kolega jadący za mną ma niezły refleks i dał radę mnie ominąć, bo koło momentalnie zostało zablokowane przez "fałki" i wygladało to, jakbym awaryjnie hamował.

 

 

--

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karbonową obręcz może rozerwać ale zwykłą to nie co najwyżej dętka z oponą pójdzie.

Nie ma zasady ze karbonowa to pierdnie i się rozleci a alu to sie nie rozleci. nawet karbon bedzie lepiej znosil takie przeciazenia niz alu.

Zakładając jednak oponkę szosową na obręcz mtb obniżasz ryzyko - im węższa opona tym większe od zalecanego ciśnienia można stosować - oczywiście z czuciem.

Myślę że przy tej oponie do 6 barów możesz dmuchnąć, szczególnie jeśli hamulec jest tarczowy i obręcz nie jest osłabiana przez wycieranie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A tak podpytam, czy przy dużym ciśnieniu w oponie jest również większe ryzyko wgniecenia obręczy? Może głupio ale tak się zastanawiam, bo jak jadę na ... powiedzmy napompowanych na twardo, to czuję każdą nierówność na drodze, a wystacza, ze jest nieco mniej powietrza - oponka się nieco ugina... to nie czuć... czy wówczas lepiej amortyzuje? Oczywiście jeśli chodzi o zgięcie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...