jaro0011 Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 Witam Czy ktoś wymieniał sprężynę w tym amorku? Potrzebuje wymienić sprężynę na twardszą - moja waga to 90 kg a mam sprężynę srebrną czyli grubo za miękka a z tego co jest napisane na stronie RS to potrzebuję albo niebieską lub nawet czarną. Sprężyny można kupić w Harfie za ok 150 zł + przesyłka. Mam kilka dylematów - po pierwsze czy jest sens wymiany sprężyny czy może lepiej trochę dołożyć i kupić jakąś używkę powietrzną? Po drugie - jaką lepiej sprężynę wziąć - niebieska jest do 90 kg a czarna od 90 kg w zwyż. Po trzecie czy w ogóle będę w stanie sam taką sprężynę wymienić jeśli nigdy nie rozbierałem amorka? Ktoś poradzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michauuu Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 Jak dla mnie to lepiej dołożyć do powietrza Idealnie sobie ustawisz,a w tego shoxa nie ma co inwestować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slimaczek Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 Za cene tego amorka mogłeś spokojnie miec powietrznego Raidona.No chyba ze kupiłes rower z tym amorkiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro0011 Napisano 21 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 Za cene tego amorka mogłeś spokojnie miec powietrznego Raidona.No chyba ze kupiłes rower z tym amorkiem Zgadza się, kupiłem go razem z rowerem. Jeśt za miekki i musze coś na to poradzić. Zastanawiam się czy nie kupić Reby ale trochę drogi to sprzęt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WielebnyRayPL Napisano 25 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2012 masz go pod pivoty czy tylko tarcze? mam zamiar kupić go do nowego roweru, który składam a potrzebuje czegoś pod V-ki. Jak się sprawował ogólnie? Coś możesz o nim napisać, czy warto itp? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro0011 Napisano 25 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 25 Listopada 2012 tylko tarcze, pivotów brak amor jest średni, pracuje na pewno gorzej niż SID na którym miałe okazje jeździć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Basiq Napisano 25 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2012 Ożesz ! Cóż za porównanie - najniższy model marki do najwyższego (jaką wspólną płaszczyznę między nimi znalazłeś, że w ogóle udało Ci się je porównać ) XC 30 o ile się nie mylę to stary Dart, który seryjnie najlepiej pracuje pod solidnie zbudowanymi riderami >80kg, amor ciężki, mało sztywny jednakże pancerny. Jeśli cokolwiek z nim robić to sprzedawać i kupić cokolwiek powietrznego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Venomiz Napisano 25 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2012 Do Darta można było włożyć sprężynę od Simpsona, żeby był bardziej mięki i czuły. Niewykluczone więc, że taki patent zadziała także w przypadku Twojego widelca Chociaż ja osobiście polecałbym Ci poszukać używanego amorka powietrznego. Jak dobrze poszukasz, to w granicach 800-900 zł możesz znaleźć sprzęt typu Fox Float, co w sezonie jest absolutnie niemożliwe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro0011 Napisano 29 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 Do Darta można było włożyć sprężynę od Simpsona, żeby był bardziej mięki i czuły. Niewykluczone więc, że taki patent zadziała także w przypadku Twojego widelca Chociaż ja osobiście polecałbym Ci poszukać używanego amorka powietrznego. Jak dobrze poszukasz, to w granicach 800-900 zł możesz znaleźć sprzęt typu Fox Float, co w sezonie jest absolutnie niemożliwe Posłucham waszych rad i jednak kupie jakiś używany amor powietrzny a mojego XC sprzedam. Widziałem że na allegro jest Reba SL ale ze skokiem 85mm za ok 700 zł i tutaj moje pytanie czy warto? To chyba jakiś starszy model z 2008 roku? Ewentualnie co innego byście polecili? Chcaiłbym amor z manetką blokady na kierownicy. Mój budżet max 800 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Auditore Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 W takiej rebie bez problemu zmienisz skok na 100, a nawet 115mm. Reba to bardzo dobry wybór, jeśli jest zadbana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro0011 Napisano 29 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 W takiej rebie bez problemu zmienisz skok na 100, a nawet 115mm. Reba to bardzo dobry wybór, jeśli jest zadbana. Tamta reba za 700 ma inne mocowanie hamulcow takze chyba odpada, znalazlem jeszcze takie cos: http://allegro.pl/amortyzator-rock-shox-reba-sl-100mm-idealna-i2822903525.html tylko tutaj juz 850 zł... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 Ta Reba powinna być OK. Nie widać, żeby była intensywnie używana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Auditore Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 Tamta reba za 700 ma inne mocowanie hamulcow takze chyba odpada, Więc może wystarczy dokupić odpowiedni adapter do hamulca? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro0011 Napisano 29 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 Więc może wystarczy dokupić odpowiedni adapter do hamulca? W sumie to masz racje. Nie pomyślałem o tym. Czy są jakieś wady takiego rozwiązania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Auditore Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 Zauważalne podczas użytkowania? Nie. Jedynie parę gram cięższy hamulec będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ammisiek Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 Zależy, jaką masz tarcze z przodu. Jak 180 to i tak i tak masz adapter. Natomiast ta reba za 850 to dobry zakup. Chcesz wydać 800 pln i mieć coś dobrego czy dołożyć już praktycznie grosze przy takiej sumie i mieć coś dobrego, niezakatowanego. A ten allegrowicz podobno udziela się takze u nas na forum czasem więc sprawdzony . Powiedzieli mi kiedyś inni useży, bo też kiedyś chciałem kupić rebe od niego. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro0011 Napisano 29 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 Zależy, jaką masz tarcze z przodu. Jak 180 to i tak i tak masz adapter. Zgadza się - mam tarcze 180 i jest adapter. Więc chyba ta pierwsza reba tez jest ok (Jak wyglada taki adapter - mam hamulce avid elixir 1 ?) Pytanie co by się stało jak włożyłbym do mojego roweru tak ustawiony amorek na 85mm-owy skok zamiast 100mm Mocno zmieni się geometria? Czy taka zmiana skoku jest mocno odczuwalna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Auditore Napisano 30 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2012 Tak wygląda taki adapter: http://allegro.pl/shimano-adapter-przod-180-is-pm-cyklomania-i2817129690.html Nie zwracaj uwagi, że jest od Shimano, będzie pasował do Twoich Avidów. Skok w tej rebie można banalnie prosto zmienić, zresztą ja po zakupie osobiście bym od razu amortyzator samemu przeserwisował, żeby sprawdzić jak faktycznie wygląda wewnątrz - a przy tym serwisie można od razu zmienić skok na taki jaki chcesz w zakresie 85-100-115mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sagitt77 Napisano 30 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2012 Kupno używanego to ryzyko. Za 800 zł kupisz porządny nowy amor - RST F1rst Air, Suntour Axon (w promocji), Epicon też jest całkiem przyzwoity. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ammisiek Napisano 30 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2012 Auditore, właśnie ten adapter co podałeś nie będzie pasował do tej reby . Pasował będzie taki: http://horodecki.eu/temp/allegro/allegro_3457.jpg Tak mniej więcej ma on wyglądać. Ważne, żeby mocowanie było Post Mount czy jakoś tak . Pozdrawiam. P.S Tą rebe można podnieść nie do 115mm a nawet do 120 mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro0011 Napisano 30 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2012 Auditore, właśnie ten adapter co podałeś nie będzie pasował do tej reby . Pasował będzie taki: http://horodecki.eu/...llegro_3457.jpg Tak mniej więcej ma on wyglądać. Ważne, żeby mocowanie było Post Mount czy jakoś tak . Pozdrawiam. P.S Tą rebe można podnieść nie do 115mm a nawet do 120 mm. Taki adapter to ja mam obecnie - to jest PM to PM - tak to sie chyba nazywa. Mnie interesuje ta Reba: ROCK SHOX REBA SL 85mm DUAL-AIR POPLOCK jak NOWY (2814770068) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Która ma mocowanie hamulca IS więc będzie potrzebny adapter IS-PM czy jakoś tak... Chociaż jeszcze sie zastanawiam nad tym zakupem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Auditore Napisano 30 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2012 Auditore, właśnie ten adapter co podałeś nie będzie pasował do tej reby . Pasował będzie taki: http://horodecki.eu/temp/allegro/allegro_3457.jpg Tak mniej więcej ma on wyglądać. Ważne, żeby mocowanie było Post Mount czy jakoś tak . Pozdrawiam. P.S Tą rebe można podnieść nie do 115mm a nawet do 120 mm. Mylisz się. Mówiłem o tej starszej rebie. W niej zakres zmiany skoku jest dokładnie taki, jak napisałem - 85-100-115mm. I ma ona mocowanie IS, więc adapter również będzie taki, do jakiego link podałem ja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Basiq Napisano 30 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2012 ammisiek zjęcie do którego podałeś link to adapter umożliwiający zamontowanie tarczy 180mm w systemie PM, natomiast reba wspomniana przez autora posiada gniazdo hamulca w systemie SI, a więc potrzeba adapter IS/PM taki jak ten, a dopiero tedy to o co wrzuciłeś żeby opcjonalnie zamontować większą tarczę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ammisiek Napisano 30 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2012 Racja racja, ale zrozumiałem, że autor rozmyśla nad inną rebą. I ta jest starsza i faktycznie ma mocowanie IS oraz skok max 115mm. Co do autora to nie wolisz jednak troszkę dołożyć i mieć nowszą tą rebe? Jakoś nie chce mi się wierzyć, żeby ona miała tylko 2000 km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro0011 Napisano 30 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2012 Racja racja, ale zrozumiałem, że autor rozmyśla nad inną rebą. I ta jest starsza i faktycznie ma mocowanie IS oraz skok max 115mm. Co do autora to nie wolisz jednak troszkę dołożyć i mieć nowszą tą rebe? Jakoś nie chce mi się wierzyć, żeby ona miała tylko 2000 km. Ta starsza reba wygląda naprawdę świeżo, zobacz tą nowszą - na wycieraczkach widać że guma już popękana także pewnie serwis na dzień dobry... Po tej starszej widać że w lepszym stanie ale generalnie bym wolał jednak nowszy sprzęt... Ja jednak się nie znam, niektórzy mówią że lepiej tą starszą, inni że tą nowszą bo ma skok taki jak powinien być i post-mount wiec praktycznie można by założyć i jeździć... Pewnie jakby cena była trochę niższa to bym się nie zastanawiał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.