Skocz do zawartości

[amortyzator] RockShox XC 30 TK - wymiana sprężyny


jaro0011

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Czy ktoś wymieniał sprężynę w tym amorku?

Potrzebuje wymienić sprężynę na twardszą - moja waga to 90 kg a mam sprężynę srebrną czyli grubo za miękka a z tego co jest napisane na stronie RS to potrzebuję albo niebieską lub nawet czarną.

Sprężyny można kupić w Harfie za ok 150 zł + przesyłka.

 

Mam kilka dylematów - po pierwsze czy jest sens wymiany sprężyny czy może lepiej trochę dołożyć i kupić jakąś używkę powietrzną?

Po drugie - jaką lepiej sprężynę wziąć - niebieska jest do 90 kg a czarna od 90 kg w zwyż.

Po trzecie czy w ogóle będę w stanie sam taką sprężynę wymienić jeśli nigdy nie rozbierałem amorka?

 

Ktoś poradzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ożesz ! Cóż za porównanie - najniższy model marki do najwyższego (jaką wspólną płaszczyznę między nimi znalazłeś, że w ogóle udało Ci się je porównać ;) )

 

XC 30 o ile się nie mylę to stary Dart, który seryjnie najlepiej pracuje pod solidnie zbudowanymi riderami >80kg, amor ciężki, mało sztywny jednakże pancerny. Jeśli cokolwiek z nim robić to sprzedawać i kupić cokolwiek powietrznego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Darta można było włożyć sprężynę od Simpsona, żeby był bardziej mięki i czuły. Niewykluczone więc, że taki patent zadziała także w przypadku Twojego widelca ;)

Chociaż ja osobiście polecałbym Ci poszukać używanego amorka powietrznego. Jak dobrze poszukasz, to w granicach 800-900 zł możesz znaleźć sprzęt typu Fox Float, co w sezonie jest absolutnie niemożliwe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Darta można było włożyć sprężynę od Simpsona, żeby był bardziej mięki i czuły. Niewykluczone więc, że taki patent zadziała także w przypadku Twojego widelca ;)

Chociaż ja osobiście polecałbym Ci poszukać używanego amorka powietrznego. Jak dobrze poszukasz, to w granicach 800-900 zł możesz znaleźć sprzęt typu Fox Float, co w sezonie jest absolutnie niemożliwe :)

 

Posłucham waszych rad i jednak kupie jakiś używany amor powietrzny a mojego XC sprzedam.

 

Widziałem że na allegro jest Reba SL ale ze skokiem 85mm za ok 700 zł i tutaj moje pytanie czy warto?

To chyba jakiś starszy model z 2008 roku?

 

Ewentualnie co innego byście polecili?

Chcaiłbym amor z manetką blokady na kierownicy.

 

Mój budżet max 800 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takiej rebie bez problemu zmienisz skok na 100, a nawet 115mm. Reba to bardzo dobry wybór, jeśli jest zadbana.

 

Tamta reba za 700 ma inne mocowanie hamulcow takze chyba odpada,

 

znalazlem jeszcze takie cos: http://allegro.pl/amortyzator-rock-shox-reba-sl-100mm-idealna-i2822903525.html

 

tylko tutaj juz 850 zł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy, jaką masz tarcze z przodu. Jak 180 to i tak i tak masz adapter. Natomiast ta reba za 850 to dobry zakup. Chcesz wydać 800 pln i mieć coś dobrego czy dołożyć już praktycznie grosze przy takiej sumie i mieć coś dobrego, niezakatowanego. A ten allegrowicz podobno udziela się takze u nas na forum czasem więc sprawdzony :). Powiedzieli mi kiedyś inni useży, bo też kiedyś chciałem kupić rebe od niego. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy, jaką masz tarcze z przodu. Jak 180 to i tak i tak masz adapter.

 

Zgadza się - mam tarcze 180 i jest adapter.

Więc chyba ta pierwsza reba tez jest ok

(Jak wyglada taki adapter - mam hamulce avid elixir 1 ?)

 

Pytanie co by się stało jak włożyłbym do mojego roweru tak ustawiony amorek na 85mm-owy skok zamiast 100mm

Mocno zmieni się geometria? Czy taka zmiana skoku jest mocno odczuwalna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wygląda taki adapter:

http://allegro.pl/shimano-adapter-przod-180-is-pm-cyklomania-i2817129690.html

Nie zwracaj uwagi, że jest od Shimano, będzie pasował do Twoich Avidów.

 

Skok w tej rebie można banalnie prosto zmienić, zresztą ja po zakupie osobiście bym od razu amortyzator samemu przeserwisował, żeby sprawdzić jak faktycznie wygląda wewnątrz - a przy tym serwisie można od razu zmienić skok na taki jaki chcesz w zakresie 85-100-115mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auditore, właśnie ten adapter co podałeś nie będzie pasował do tej reby :). Pasował będzie taki:

http://horodecki.eu/temp/allegro/allegro_3457.jpg Tak mniej więcej ma on wyglądać. Ważne, żeby mocowanie było Post Mount czy jakoś tak :). Pozdrawiam.

P.S Tą rebe można podnieść nie do 115mm a nawet do 120 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auditore, właśnie ten adapter co podałeś nie będzie pasował do tej reby :). Pasował będzie taki:

http://horodecki.eu/...llegro_3457.jpg Tak mniej więcej ma on wyglądać. Ważne, żeby mocowanie było Post Mount czy jakoś tak :). Pozdrawiam.

P.S Tą rebe można podnieść nie do 115mm a nawet do 120 mm.

 

Taki adapter to ja mam obecnie - to jest PM to PM - tak to sie chyba nazywa.

Mnie interesuje ta Reba: ROCK SHOX REBA SL 85mm DUAL-AIR POPLOCK jak NOWY (2814770068) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

 

Która ma mocowanie hamulca IS więc będzie potrzebny adapter IS-PM czy jakoś tak...

 

Chociaż jeszcze sie zastanawiam nad tym zakupem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auditore, właśnie ten adapter co podałeś nie będzie pasował do tej reby :). Pasował będzie taki:

http://horodecki.eu/temp/allegro/allegro_3457.jpg Tak mniej więcej ma on wyglądać. Ważne, żeby mocowanie było Post Mount czy jakoś tak :). Pozdrawiam.

P.S Tą rebe można podnieść nie do 115mm a nawet do 120 mm.

 

Mylisz się. Mówiłem o tej starszej rebie. W niej zakres zmiany skoku jest dokładnie taki, jak napisałem - 85-100-115mm.

I ma ona mocowanie IS, więc adapter również będzie taki, do jakiego link podałem ja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ammisiek zjęcie do którego podałeś link to adapter umożliwiający zamontowanie tarczy 180mm w systemie PM, natomiast reba wspomniana przez autora posiada gniazdo hamulca w systemie SI, a więc potrzeba adapter IS/PM taki jak ten, a dopiero tedy to o co wrzuciłeś żeby opcjonalnie zamontować większą tarczę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja racja, ale zrozumiałem, że autor rozmyśla nad inną rebą. I ta jest starsza i faktycznie ma mocowanie IS oraz skok max 115mm. Co do autora to nie wolisz jednak troszkę dołożyć i mieć nowszą tą rebe? Jakoś nie chce mi się wierzyć, żeby ona miała tylko 2000 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja racja, ale zrozumiałem, że autor rozmyśla nad inną rebą. I ta jest starsza i faktycznie ma mocowanie IS oraz skok max 115mm. Co do autora to nie wolisz jednak troszkę dołożyć i mieć nowszą tą rebe? Jakoś nie chce mi się wierzyć, żeby ona miała tylko 2000 km.

 

Ta starsza reba wygląda naprawdę świeżo, zobacz tą nowszą - na wycieraczkach widać że guma już popękana także pewnie serwis na dzień dobry...

 

Po tej starszej widać że w lepszym stanie ale generalnie bym wolał jednak nowszy sprzęt...

Ja jednak się nie znam, niektórzy mówią że lepiej tą starszą, inni że tą nowszą bo ma skok taki jak powinien być i post-mount wiec praktycznie można by założyć i jeździć... Pewnie jakby cena była trochę niższa to bym się nie zastanawiał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...