Skocz do zawartości

[geom] Kross fr 2


zabijaka55x

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam! Kupiłem rame kross fr 2 + damper swinger 6way,

Lecz teraz mam problem jak złożyć cały set żeby nie zepsuć geometrii.

Na razie posiadam jedynie amortyzator przedni xcp 95 suntour i nie wiem czy da rade z nim chodz na początek trochę pojeździć?

Jest to mój pierwszy full, a rower ma mi służyć do lekkiego fr/dh (Wisła stożek i coś tego typu) Co myślicie tym?

  • Mod Team
Napisano

Jak ma być dh/fr to amor ze skokiem co najmniej 160 musi być. Zwłaszcza że Sign ma stromy kąt główki i nawet z wysokimi widelcami nie jest za wesoło. Jeśli ten xcp 95 suntour ma 100mm skoku to możesz go włożyć i jeździć rowerem po bułki do sklepu, w żadnym razie na trasy DH. Tak jeszcze zapytam, ten Swinger jaką ma długość montażową?

Napisano

Suntour na pewno nie nada się do fr/dh. Po pierwsze nie wytrzyma, a po drugie nie ten skok. W tej ramie to widziałem nawet dwupółki 200mm. Zainteresuj się zakupem jakiejś używki, która wytrzyma. Szkoda zdrowia.

Napisano

Wiem wiem ale chodzi o to że na razie całą kase wydałem na ramę, damper i nowe tarcze do hamulców. A jaki byście proponowali amortyzator do tej ramy w miarę tani? Bo złożyłem już rower na tym xcp no i czuć że to nie jest to...

  • Mod Team
Napisano

Zależy co rozumiesz przez "w miarę tani". Dobre opcje:

http://allegro.pl/marzocchi-drop-off-triple-20mm-os-i2793196468.html

http://allegro.pl/super-marzocchi-66-rc3-180mm-skoku-okazja-i2798107919.html

Brać trzeba pod uwagę że amory do DH są na ośkę 20mm, także dodatkowo trzeba kupić piastę i przepleść koło.

Opcja budzetowa:

http://allegro.pl/amortyzatory-duro-triple-golenie-marzocchi-i2805588925.html

Napisano

A widziałem jednego krossa fr 2 z amortyzatorem duro 130 skoku. Dało by to rade?

Bo myślę że chyba na razie nie wykorzystam potencjału takiego amortyzatora dwu półkowego z 200 skoku, jak i nie mam pieniędzy na taki :] Myślę że z 300 zł nazbieram do 1 miesiąca i się zastanawiam co by tu zrobić :)

Napisano

wcześniejsze krosy fr seryjnie wychodziły na duro (w póżniejszych czasacch domain) i na pewno nma początek wystarczy a wsadzanie do tej ramy 200mm amorów mija się z celem

Napisano

No to czyli kupuje duro 130 :) Dzięki za pomoc!

 

130 bedzie zdecydowanie za malo ;) 170mm w krossie ( junior t ) jest prawie w sam raz - 180mm bylo by idealne

Napisano

Jak dla mnie kupno duro i w niedalekiej przyszłości wymiana na coś lepszego mija się z celem. Kupisz teraz duro za 3 stówy, a później kupisz coś lepszego za 6. Więc łącznie wywalasz 900zł. A tak można by od razu wydać 500-600zł na coś takiego, co pozwoli już na więcej i posłuży dłużej. Sam kiedyś uważałem, że teraz kupię gorsze, później wymieni się na lepsze. Ale to nie ma sensu, bo wywalasz o wiele więcej kasy.

 

Idzie zima, więc może lepiej zbierać i szukać okazji? Kto wie, może w lutym trafisz na coś naprawdę fajnego.

Ja bym wolał poczekać i dozbierać.

Napisano

No macie racje, ale w najbliższym czasie nie załatwię 500 zł na 100% myślę że 350 to max za jakiś czas na duro. Ja jeżdżę cały rok i nie wyobrażam sobie opcji bez roweru. A jak pisałem nie wykorzystam chyba potencjału takiego 2 półkowego amortyzatora? :)

  • Mod Team
Napisano

Tu nie chodzi o potencjał, tylko o to że w Krossie tak skopali kąt główki że sensowną geometrię do zjazdu ma on tylko z dużymi amortyzatorami. Ta seria co wychodziła z Duro przeznaczona była do Enduro bardziej niż do DH. Szukaj czegoś min 150-160mm skoku. Jak pisali koledzy, odkładaj pieniążki i szukaj okazji.

Napisano

No to chyba tak zrobię, ale to czyli po zimie zainwestuje w coś porządnego a na razie z tym xcp będę jeździł (żadne zjazdy :)

To dzięki wielkie za pomoc

Napisano

kolega miał ta ramę na marcoku Dropp off triple, ja mam ja na domainie i na damperze o długości 200mm. Geometria zadawala. Ludzie robią też myk że wkładają na tył koło 24" co poprawia jego zjazdową geometrie. Ja swojego złożyłem pod dh/enduro wiec moje 110-160 (u-turn) daje radę. Dodatkowo amory na qr20 są wyższe od zwykłych 9mm

Napisano

fr1 czy fr2 różnią szczerze powiem chyba tylko tym że jeden ma pivoty a drugi nie. Czy to na pewno luz na wahaczu a nie tulejkach od dampera? Ja tak mam i slychać lekkie pukanie jak zawiecha pracuje. Ogólnie tylni wahacz nie jest zbyt sztywny na boki i czuć to podczas jazdy ze ucieka na boki trochę. Jeżeli masz pewność że to wahacz, na allegro koleś sprzedaje łożyska i coś tam jeszcze, za ok 60zł pozbędziesz się problemu. Tak zapewnia, a ile w tym prawdy nie wiem.

Napisano

Oo nad tym nie myślałem... Może to i wina tulei od dampera? Zobaczę co i jak tam z tym :) A jesli to te tuleje to da się je zmienić czy cały damper trzeba?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...