Skocz do zawartości
  • 0

Accent CX-One (2012)


senjiro

Pytanie

Nazwa: Accent CX-One (2012)

Data dodania: 18 listopad 2012 - 14:27

 

Miejska przełajówka służąca do dojazdów do pracy, treningów i jazdy zimowej. Złożona w oparciu o ramę Accent CX-One i widelec tego samego producenta z mocowaniem pod tarcze. Mechaniczne hamulce tarczowe sprawdzają się przy każdej pogodzie i zapewniają mniejszą awaryjność niż hydrauliki. Piasta planetarna Nexus Inter-3 z mocowaniem tarczy na center lock obsługiwana szosową klamkomanetką RSX. Napęd jest stosunkowo lekki i zupełnie niewrażliwy na pogodę. 3 biegi w zupełności wystarczają aby obsłużyć prędkości rzędu 15-45km/h przy kadencji z zakresu 70-100 rpm. Uproszczając: jeden bieg na podjazdy, jeden na płaskie i jeden na sprinty lub jazdę z górki. Bieg środkowy to przełożenie 42/16 (przy kadencji 90 około 30 km/h), bieg niski 42/21 (przy kadencji 90 około 20km/h) i bieg wysoki 42/11 ( przy kadencji 90 około 40 km/h). Obecnie rower waży około 11,2 kg z błotnikami SKS - w wersji letniej z oponami szosowymi i bez błotników można zejść spokojnie poniżej 10 kg:)

 

 

Zobacz rower

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

gratulacje,

koncepcja bardzo mi się podoba.

optimum na codzienny użytek.

oczywiście wolałbym czarny :icon_cool:

a da się dołożyć klamki pośrednie do tych champli?

 

klamki można dołożyć:) kiedyś o tym myślałem, ale wystarczają mi te które mam na kierownicy. Co do kosztów to zestaw rama+widelec to koszt 999zł (http://www.velo.pl/produkty/?m=1&pk=%&id=3900) i jako że jest to nowość to było niestety nie do przeskoczenia. Co do innych cześć to szukałem okazji i tak np: nową piaste kupiłem za 150zł (promocja na cyklotur), przednie koło (używka) za 150zł, hamulce za 50zł, klamkę rsx za 80zł (nową) + inne okazje z allegro. Szacuję że złożenie wyszło około 1700-1800zł. Pewnie z inną ramą i widelcem byłoby sporo taniej, ale zależało mi też na wadze, bo rower do jazdy po mieście musi mieć fajnie przyśpieszać, a nie być cieżką krową:D

 

Generalnie głównym celem była niezawdnośc i doświadczenia wynikłe z dojazdów do pracy. Codziennie kręce 20 km w obydwie strony. Zimą i jesienią hamulce tarczowe to mus, chyba że się ma hurtownie klocków i obręczy (w styczniu zdarłem szosowe klocki w tydzień). Drugim musem jest napęd single speed lub planetarny z szerokim i mocnych łańcuchem:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piasta planetarna średnio nadaje się do przełaju, ale pare razy rowerkiem w las wjechałem:) 3 biegi to idealne rozwiązanie na miasto bo nie wymaga zbytnio myślenia.... w zasadzie korzystam w większości przypadków tylko z 1 i 2 biegu... Najfajniejsza jest zmiana biegu podczas stójki:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo bicie piany jest w innych tematach

np [szeroko pojęty rynek rowerowy] czego nam na nim brakuje? - Rowerowe forum na max! - Forum Rowerowe - Największe w Polsce

a co do nexa i manetek,

to faktycznie musi być oryginał ? czy np 7 x nexusa nie obsłuży zwykła klamko manetka? x 7?

 

Niestety:) piasty nexusa są kompatybilne tylko z dedykowanymi manetkami stąd ten fenomen z RSXem:) Jeśli chodzi o moja wrażenia z jazdy to są jak najbardziej pozytywne. Na początku byłem przerażony tym że rama jest krótka (525mm), moja szosa jest prawie 3 cm dłuższa. Trzeba wziaść jednak pod uwagę fakt że rama przełajowa musi być bardzo zwrotna. Jeździ się dość fajne ze względu na podniesiony przód. Pozycja jest dużo bardziej wygodna niż na szosie. Umożliwia to także zjazdy w terenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo podoba mi się ta rama i rower jako całokształt. Mam pytanie jaka jest wysokość przekroku dla tej ramy, gdyż nie bardzo mogę się zdecydować co do rozmiaru, a z racji relatywnie krótkich nóg do wzrostu muszę starannie dobierać rozmiar ramy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo podoba mi się ta rama i rower jako całokształt. Mam pytanie jaka jest wysokość przekroku dla tej ramy, gdyż nie bardzo mogę się zdecydować co do rozmiaru, a z racji relatywnie krótkich nóg do wzrostu muszę starannie dobierać rozmiar ramy.

 

dla oponek przełajowych i przy rozmiarze ramy M przkrok wynosi 77 cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...